بازدید از کاظمین | سفرنامه عراق ( قسمت سوم )

صبح ساعت 8 برای صبحانه به رستوران رفتیم. بسیار مفصل و عالی بود و تقریبا همه انواع غذاهای گرم و سرد رو داشت. در حین صبحانه برای کنسلی پرواز فردا با ایران تماس گرفتیم که گفتند کنسلی ندارند ولی گفت می تونید پرواز دفعه بعدتون رو با 30 درصد قیمت بخرید که البته این هم بخاطر مدیریت ناکارآمد ما در ساماندهی آژانس ها و ایرلاینهاست. بجای آن هتل با کمال میل پول ما برای شب دیگر رو پس داد و حتی گفت می توانید هتل رو تا زمان رفتن به فرودگاه نگه دارید.

بازدید از کاظمین

بعد از صبحانه ماشین دربست گرفتیم تا ما رو به کاظمین ببره. من فکر میکردم کاظمین شهری جدا از بغداده ولی نسبتش با بغداد مثل نسبت ری یا شمیران با تهرانه. فاصله اش تا هتل ما 10 کیلومتره و از ما 30 هزار دینار عراقی بابت رفت و برگشت و توقف گرفت که حدود 100 هزارتومان شد.  نیم ساعت تا حرم امام کاظم (ع) و امام جواد(ع) راه بود. در راه دوتا ایست بازرسی مفصل بود. وقتی رسیدیم دو کیلومتری حرم ماشین رو پارک کردیم و ده دقیقه پیاده رفتیم تا به حرم رسیدیم. حدود یک ساعت در حرم بودیم.

آخرین نهار در کشور عراق ...

بعد برگشتیم تا وسایل رو جمع کنیم. تصمیم گرفتیم ناهار در هتل باشیم. کارکنان هتل خیلی خوش برخوردن و خوراکی های هتل هم تازه و خوبن. ناهار یک بشقاب میکس گرفتیم که قیمتش حدود 60 هزار دینار بود و برای سه نفر انصافا زیاد بود. به همراه غذا آبمیوه و سالاد هم گرفتیم که در نهایت حدود 100 هزار دینار شد.

کاظمین

فرودگاه بغداد

بعد از اون به اتاق برگشتیم تا وسایلمونو جمع کنیم و به فرودگاه بریم پرواز برگشت ساعت 7 با پرواز قشم ایر بود و حیدر که دیشب هم کلی بهمون حال داده بود برامون تاکسی گرفته بود تا ما به فرودگاه بریم. اتاق رو برای شب دوم کنسل کردیم و هتل که خیلی ارتباط آنلاینی با بوکینگ نداشت مجبور شد تماس بگیره و اتاق ما رو کنسل کنه. جالب این بود که روز ورود به هتل هم وقتی ما رزرو کردیم از بوکینگ به هتل زنگ زدن و تاییدیه دادن. به هر صورت ساعت 3:30 به سمت فرودگاه رفتیم چون شنیده بودیم مفصل میگردن و کلی وقت می گیره و انصافا هم خوب می گشتند. بیش از 8 بار از لحظه ورود به خیابان محوطه فرودگاه تا لحظه سوار شدن به هواپیما ما رو با سگ و یا دستگاه های ایکس-ری گشتن و ما مجبوریم شدیم چندبار کمربند و موبایل و ساعت و کفشمونو برای بازرسی بدیم. پرواز بدون تاخیر راه افتاد و یک ساعت بعد در تهران بود. برای برگشت هم اسنپ گرفتیم و با توجه به اینکه پیشنهاد ویژه ای بهمون داد خیلی لذت بردیم. حضور در عراق برای اولین بار برام جذاب بود و اینکه تونستم با یک فرهنگ جدید آشنا بشم بسیار برام لذت بخش بود. به امید سفر جذاب بعدی!

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بازدید از غارهای عجیب جزیره الفانتا | سفرنامه هند ( قسمت سوم )

امین کریمی ، سه شنبه 14 شهریور 1396

دیدنی ترین جای بمبئی جزیره الفانتا و غارهای الفانتا (elephanta caves) است. جزیره ای اسرارآمیز در ده کیلومتری ساحل بمبئی که رفت و برگشت به آن از طریق

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .