جاذبه های گردشگری مراکش | مکان های باورنکردنی در آفریقا

در این مطلب از جاذبه های گردشگری مراکش و مکان های دیدنی مراکش برایتان می گوییم. مراکش شگفت آور است، دیدگان باز چیز های عجیب و غریبی می بیند، با تودر توهایی افسونگر و جاویی، بازارهایی انباشته با انبوهی از گنجینه ها و جاذبه ها و جهانی بی پایان از چای نعنا. این یک ماجراجویی و گردشگری بی نظیر در شمالی ترین مناظر خیره کننده افریقاست با کویری در آستانه آن و ارتفعات ناهموار کوهستان "اطلس" در پشت سرش. مراکش همچنین سفر به بی انتهاست، جهان آرام روستاهای ساحلی زیبا، شهر های رنگارنگ نقاشی شده که به تپه ها پیوسته است و ایستگاه هایی در دور دست که با قلعه های خشتی افسانه ای محافظت می شوند. این کشور شگفت انگیز ادغام یک کشور آفریقایی و جهان عربی است، و در آداب و رسوم قدیم فرو رفته است. جای تعجب نیست که مراکش چندین دهه است که توسط هنرمندان و نویسندگان تحسین شده است و همچنان همه کسانی را که به بازدیدش می روند، افسون می کند.

مراکش

1) شهر مراکش

وزوز شلوغ و پر جنب و جوش شهر مراکش مدرن، مراکش را برای بازدیدکنندگان خلاصه می کند. شهر قدیمی از میدان وسیع "جامع الفنا" شروع می شود، به نظر می رسد، نیمی از شهر به این مکان در طول روز همگرا می شوند و در هنگام غروب فروشندگان غرفه ها، موسیقی دانان سنتی، مارپیچ های افسونگر و حرکات موزون تصادفی به هم گره می خورند. هنگامی که در درون خود شهر هستید، وارد دنیایی از مارپیچ های تو در تو و مغازه داران پر شتاب می شوید. این یک تجربه از زندگی تمام رنگی و شلوغ محلی است، و مسیر های دیدنی مراکش از دست نرفته اند.

شهر مراکش

2) مسجد حسن دوم

ساختمان برجسته کازابلانکا، مسجد حسن دوم نه تنها برای شهر یک نماد با شکوه است، بلکه برای مراکش نیز یک نشان درخشنده است و یکی از جاذبه های گردشگری مراکش و مکان های دیدنی مراکش. این مسجد مدرن (اتمام در سال 1993) با چیز مشابهی قابل مقایسه نیست. جزئیات تزئینات در هر سانتی متر به اندازه حجم 2 ماموت توسط 10,000 صنعت گر طراحی شده است. قطعات سنگ های مرمر حک شده، موزائیک های مرتعش و کاشی ها، ادای احترامی و تکریمی است از معماری سنتی اسلامی، و هنوز هم به شما حس معاصر بودن می دهد.

مسجد حسن دوم

3) عمارت "الودایة"

رباط عمارت "الودایة" یک منطقه صلح آمیز و عجیب و غریب است که کیلومتر ها از شهر فاصله دارد؛ اما هنوز هم در قلب جریان قرار دارد. در داخل دیوار های این دژ قدیمی خطوط خانه های سفید و آبی با گلدان های رنگی و پاکیزگی خیره کننده دوره تان می کند. این زیبا ترین گوشه از پایتخت است.

عمارت

4) فاس البالی

همراه با شهر مراکش ، فاس البالی یکی دیگر از مقاصد فرهنگی بزرگ مراکش است. ولی بر خلاف خواهر امپریالیستی اش در جنوب، فاس البالی برای گردشگری و توریست ها ساخته نشده است. فاس البالی (شهر قدیمی) یک فریب معتبر از یک مکان است، جایی که تقریبا غیرممکن است که از دست نرود. کوچه های پشتی اینجا با تراشه های گچ کاری شده و در های قدیمی مجللش شما را برای عکس برداری از هر گوشه اش متوفق خواهد کرد، در حالی که دباغ خانه های بدبو یکی از جاذبه های محبوب فاس البالی است برای اینکه شما بتوانید شامه خود را مدیریت کنید.

فاس البالی

5) طنجه

یکی از شهر های اروپایی مراکش، طنجه دارای یک نقش جذاب و کمی خائنانه در تاریخ ادبی قرن بیستم است، و این تاریخ چیزی است که گردشگران و توریست های زیادی را به خودش جذب می کند. این شهر الهام بخش کار های مشهوری همچون "The Sheltering Sky" از Paul Bowles و "Naked Lunch" از William Burroughs بوده است. ممکن است طنجه در طول روزها با کافه ها و بار های طولانی اش از بین رفته باشد، اما شما می توانید از روز های منحط گذشته هنوز هم صداهایی را بشنوید.

طنجه

6) شفشاون

در کوه های زیبای ریف، شفشاون یک پازل مجلل از ساختمان های آبی در آبی که دارای درخشش فوق العاده فتوژنیک است، می باشد. اینجا مناظر دیدنی زیادی برای گشت و گذار ندارد و این یکی از جاذبه های اصلی شهر است. این به سادگی در مورد کوچه های شگفت انگیز و لمس کردن معماری رنگارنگ شهر مراکش است. این یکی مکان صلح آمیز، سالم و یک مکان عالی برای باز سازی انرژی شماست اگر چندین ساعت در درون شهر ها بوده اید.

شفشاون

7) ولیلی

اولین مخروبه رومی مراکش یک ضیافت برای عاشقان تاریخ است با تعداد زیادی از موزائیک های قابل توجه که هنوز هم در حال کشف شدن در زیر خاک هستند. این مکان همچنین پر است از ستون های عظیم و سنگین و بقایای معبد، ایستاده اند تا یادآوری کنند که بزرگترین امپراطوری ها هم در نهایت فروخواهند ریخت. موقعیت ستیغ اجازه می دهد خرابه های شاهانه در اطراف و حومه به محیط عاشقانه شکوه از دست رفته اضافه شوند. این جاذبه گردشگری می تواند با یک سفر یک روزه از مکناس یا فاس البالی به راحتی بازدید شود.

 وُلیلی

8) باب المنصور

این درگاه عظیم که ورودی شهر امپراطوری مکناس را از راه شهر مراکش پاسداری می کند و یکی از جاذبه های گردشگری مراکش و مکان های دیدنی مراکش هست، برای تزئینات خیره کننده اش مورد توجه قرار گرفته است. به معنای یادآوری خاطره ای از قدرت سلطان است، باب المنصور یک یادگار مجلل از دوران باشکوه پایتخت بودن مکناس است.

باب المنصور

9) آیت بن حدو

این دژ خشت خام طلایی به طور دراماتیکی سر از خاک بیرون آورده است در بین مناظری که دیدن آنها تعجب برانگیز است. این یک مکان افسانه ای است، و برج های نارنجی رنگ با توجه به زیبایی سورئالش تدبیل به یک مکان فیلم برداری محبوب شده است. اگر شما به مناطق داخلی مراکش بروید، این مکان باید قطعا در لیست بازدید شما باشد.

 جاذبه گردشگری مراکش 9

10) دره دادِس

پیاده رو ها، مسافران و به طور کلی عاشقان طبیعت نباید سفری به مناظر دست نخوره دره دادِس مراکش را از دست بدهند. با قله های پوشیده از برف ارتفاعات اطلس در فاصله آسمان بزرگ کشور، اینجا یک پادزهر عالی برای کسانی است که اعصاب شان در بازار های بین شهر مراکش و فاس آشفته شده است. روستاهای زیبای بسیاری وجود دارد، فرصت کشف پرندگان استثنایی و مناطق با شکوه امتداد یافته تا آنجایی که دیده می شود.

دره دادِس

11) صُوَیره

جذاب ترین روستای ساحلی مراکش صُوَیره است و البته یکی از جاذبه های گردشگری مراکش و مکان های دیدنی مراکش که یک مکان تبه کاران قدیمی در دهه 1970 هست که اصالت خود را از دست نداده است. قایق های ماهیگیری رنگی در آب، سرزمین عجایب قدیمی در کنار ساحل و خطوط پیچ خورده ای که شهر قدیمی صُوَیره را می سازند (همانطور که توسط بازدیدکنندگان به طور مکرر شناخته شده است) لذت کشف کردن دارند.

صُوَیره

12) ارگ الشبی

درون منطقه صحرا شرقی مراکش، تپه های شن و ماسه بزرگ و لبه دار ارگ الشبی قرار دارند، جایی که میتواند مورد کاوش و جست و جو توسط کاوشگران برای دریافت مقداری از رفتار صحرا قرار گیرد. این نخستین قلمرو برای حمام شن است، چهارچرخ سواری روی تپه های شنی و شتر سواری شگفت انگیز (بسیار مطمئن). برای کسانی که کمتر ماهیت فعال دارند فقط کافی است که روی تپه های شن و ماسه با شکوه بنشینند و از یک سفر طولانی با ارزش در اینجا که یکی از جاذبه های گردشگری مراکش و مکان های دیدنی مراکش است، لذت ببرند.

ارگ الشبی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری کازابلانکا | عروس آفریقا و بزرگ ترین شهر مراکش

ن. چرمچی ، چهارشنبه 1 شهریور 1396

برای این که بیشتر با کازابلانکا بزرگ ترین شهر کشور مراکش و عروس شهر های آفریقا آشنا شوید، این مطلب ویژه همگردی را حتما بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :