شرایط اخذ ویزای برزیل | چگونه ویزای برزیل بگیرم؟

hb جمعه 21 مهر 1396

اخذ ویزا یا دنبال کردن کارهای مهاجرت و سفر به خارج، برای کسانی که خیلی از صبر و حوصله زیادی برخودار نیستند، می تواند یک کابوس به حساب بیاید! در این مطلب با همگردی همراه باشید تا از شرایط گرفتن ویزای برزیل به همراه جزئیات آن آگاه شوید. توجه داشته باشید که گرفتن ویزای کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل و دیگر کشورها، اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست، به شرط آنکه کار را به متخصصان آن واگذار نمایید. در واقع ما در این مطلب، قصد معرفی شرایط اخذ ویزای برزیل را داریم و می خواهیم تا جایی که امکان دارد، به سوالات و تردید های شما عزیزان در خصوص گرفتن این ویزا در خلال این مطلب جواب دهیم تا شاید با روند اخذ ویزای برزیل بیش از پیش آشنایی پیدا کنید.

گرفتن ویزای برزیل به همراه جزئیات آن

مدارک لازم برای گرفتن ویزای برزیل

برای اخذ ویزای برزیل در ابتدا باید وضعیت اقامتی خود را مشخص کنید! مثلا اینکه آیا به دنبال اقامت دائم در برزیل هستید و یا ویزای توریستی این کشور نیز برای شما کافی می باشد؟ ویزای توریستی همانطور که از نامش نیز مشخص است، برای کسانی صادر می شود که به قصد گردشگری وارد کشور برزیل می شوند و این دسته از ویزاهای توریستی به توریست ها و مسافران عزیز اجازه کسب و کار و یا اقامت بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا را نمی دهد. لازم به ذکر است که برای گرفتن ویزای توریستی کشور برزیل بایستی از طریق سفارت برزیل در ایران که در تهران واقع شده و حداکثر برای مدت زمان 3 ماه صادر می شود، اقدام نمایید.

گرفتن ویزای برزیل

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کشور برزیل

اصل شناسنامه به همراه ترجمه در کنار کپی از تمام صفحات آن

ارائه اصل گذرنامه امضا شده و حداقل 8 ماه اعتبار مانده از تاریخ ورود و همچنین کپی از 5 صفحه نخست و صفحات دارای ویزا و مهر ورود و خروج. شایان به ذکر است که وجود حداقل یک صفحه کاملا خالی در پاسپورت الزامی می باشد و همچنین ارائه و تحویل پاسپورت های قدیمی، سبب افزایش شانس شما برای گرفتن ویزا می شود.

سه قطعه عکس 3*4 تمام رخ و رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش. ناگفته نماند، در صورتی که بیش از 6 ماه از تاریخ صدور پاسپورت گذشته باشد، باید عکسی متفاوت با عکس پاسپورت ارائه گردد.

ارائه گواهی قابلیت های مالی و همچنین پرینت سه ماهه آخر هر شخص با حداقل موجودی 500 میلیون ریال آن هم به زبان انگلیسی

ارائه اصل و ترجمه سند مالکیت به نام شخص تقاضا کننده در صورت وجود (به اضافه کپی برای افراد تحت تکلف وی که قصد همراهی او را در سفر دارند)

ارائه اصل و ترجمه مدارک شغلی فرد متقاضی (به اضافه کپی افراد تحت تکفل وی که قصد همراهی او را در سفر دارند) که به شرح زیر می باشد:

مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی

مشاغل غیر دولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه در کنار ارائه اصل آخرین روزنامه رسمی آن شرکت

پزشکان: پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی و دانشنامه تحصیلی

وکلا: پروانه وکالت

بازنشسته ها: ارائه حکم بازنشستگی و همچنین ارائه آخرین فیش حقوقی

معلمان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان و دانش آموزان: ارائه اصل نامه اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار که بهتر است برای ترجمه نامه اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار، نزدیک ترین تاریخ به زمان سفارت را انتخاب نمایید. حتما نامه گواهی اشتغالتان خطاب به سفارت باشد و همچنین در صورت ارائه گواهی اشتغال به کار، سِمَت مربوطه نیز درج شود.

برای زنان متاهل و خانه داری که قصد دارند به تنهایی سفر کنند، ارائه اصل و ترجمه مدارک شغلی همسران آنان و همچنین رضایت نامه محضری از سوی شوهرانشان، الزامی می باشد.

افراد زیر 18 سال نیز که بدون پدر قصد سفر را دارند، باید رضایت نامه محضری ارائه دهند.

البته فارغ از تمام این موارد، ارائه مدارکی نظیر: بلیط رفت و برگشت پروازی، رزرو قطعی هتل ها، بیمه مسافرتی و همچنین فرم تقاضای ویزا نیز برای اخذ ویزای برزیل باید در پرونده تکمیلی فرد متقاضی درج شده باشد.

اخذ ویزای برزیل

سوالات مربوط به جزئیات اخذ ویزای برزیل

برای راحتی و آسودگی خیال شما عزیزان در زمینه گرفتن ویزای برزیل و مدارک آن، شاید بد نباشد که پیش از مطرح کردن سوالاتی که در ذهنتان وجود دارد، این قسمت را نیز مطالعه نمایید تا بلکه در میان سوال و جواب های سایر هموطنان عزیزمان به جواب خود نیز برسید.

سوال اول: آیا برای گرفتن ویزا حتما بایستی به سفارت رجوع کنیم؟

پاسخ: خیر؛ لزوما هیچ نیازی به حضور فیزیکی در سفارت نیست و می توان با سپردن کارهای گرفتن ویزا و اقامت به کارشناسان فعال و مجرب در این حیطه کاری، از حضور در سفارت کشور مورد نظر خودداری کنید.

سوال دوم: برای گرفتن ویزا چه زمانی باید در سفارت حاضر شوم؟

پاسخ: اغلب برای به جریان انداختن روند تکمیلی پرونده و همچنین ارائه و تحویل مدارک لازم، بایستی حداقل 2 ماه پیش از شروع سفر خود در سفارت حاضر شوید.

سوال سوم: دریافت جواب از سوی سفارت برزیل چقدر زمانبر می باشد؟

پاسخ: خیلی نمی توان زمان دقیقی را برای گرفتن ویزا از سوی سفارت ها بیان نمود، اما به طور کلی بررسی مدارک اولیه ارائه شده برای صادر کردن ویزا، 2 یا 3 هفته و شاید حتی یک ماه به طول بینجامد.

سوال چهارم: درصد گرفتن ویزای برزیل چقدر است؟

پاسخ: چه از کارشناسان خبره و کاربلد استفاده کنید و چه خود برای گرفتن ویزا اقدام کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که تنها شخص سفیر است که می تواند ویزای شما را صادر و یا آن را به تعویق بیندازد. سفیر کسی است که مُهر را بر روی صفحه پاسپورت شما می زند.

سوال پنجم: آیا زدن واکس تب زرد الزامی است؟

پاسخ: بله؛ این کار به صورت حتمی باید انجام گیرد، چرا که در سفر به برزیل و یا کشورهای آفریقایی ممکن است که دچار این بیماری شوید! فراموش نکنید که بهتر است، حداقل یک ماه پیش از آغاز زمان سفرتان، برای تزریق این واکسن اقدام کنید، چرا که ممکن است پس از تزریق آن علائمی همچون حالت تهوع، دل پیچه و تب در بدن شما به وجود بیاید که البته بروز این علائم، وابستگی شدید به وضعیت جسمانی متقاضی دارد.

سوال ششم: آیا هر شخص توانایی می تواند مدارک خودش را ترجمه کند؟

پاسخ: به هیچ وجه؛ با این کار فقط خودتان را خسته می کنید و زمان را از بین می برید، چرا که مدارک ترجمه شده باید دارای مُهر دارالترجمه و رسمی باشند.

سوال هفتم: ویزای توریستی برزیل، چه نوع ویزایی است و چند روزه می باشد؟

پاسخ: مقصود از ویزای توریستی، ویزایی است که برای مسافرانی که به قصد گردشگری و سپری کردن اوقات فراغت خود راهی برزیل می شوند، صادر می شود و با در اختیار داشتن آن، تنها می توان به امور تفریحاتی و گردشگری پرداخت و از انجام اموری همچون کسب و کار و سایر فعالیت های اجتماعی در کشور مذکور، محروم می باشید. در ضمن ویزای توریستی کشور برزیل، 30 روزه می باشد که در صورت نیاز می توان آن را تمدید نیز نمود.

ویزای برزیل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اخذ ویزای ایتالیا | شرایط دریافت ویزای ایتالیا

شادی نیک نهاد ، شنبه 21 بهمن 1396

اگر از علاقه مندان به تاریخ ، فرهنگ و معماری هستید، احتمالا تا کنون به کشور ایتالیا که  یکی از کشورهای حوزه شینگن است سفر کرده اید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :