کاخ بریساک؛ کاخی که ترسناک ترین کاخ فرانسه لقب گرفت

زمانیکه هنوز افسانه دیو و دلبر وجود نداشت، در جنوب شرقی فرانسه دره ای به نام لوآر میزبان کاخ بریساک فرانسه Chateau de Brissac شد. اما، در یک شب شوم و تاریک با صدها ضربه شمشیر یک اشراف زاده بر تن همسرش، بخت شومی بر آسمان سایه افکند. بعضی ها می گویند که این شوربختی با گره کردن انگشتان اشراف زاده به دور گردن همسرش و خفه کردن او در یکی از برج های کاخ اتفاق افتاد. به هر حال، از آن روز به بعد افسانه هایی از یک زن با شنل سبز شنیده می شوند که چهره ای پوسیده دارد و در ساعات اولیه هر بامداد، با صدای ناله در کاخ شروع به راه رفتن می کند. هر چند زندگی یک اشراف زاده در این کاخ به شوربختی کشیده شد، اما وارثان کامشان را به امید کاخ گردی گردشگرانی که برای دیدن این کاخ و شنیدن این داستان ترسناک به بریساک می آیند، شیرین می کنند.

با ما در این مقاله جالب و خواندنی همراه شوید تا شما را با کاخ بریساک فرانسه و داستان عجیبش آشنا کنیم.

کاخ بریساک

آشنایی با کاخ مرموز

کاخ بریساک Chateau de Brissac که لقب ترسناک ترین کاخ فرانسه را به خود گرفت، دست کم نهصد سال عمر دارد و در طول عمرش، تلخ و شیرینی های زیادی را دیده است. معماری آن رنگ و بویی شاتویی دارد. شاتو در اصطلاح به خانه های کاخ مانندی گفته می شود که محل اقامت اشراف بودند. بعضی از شاتوها برج و باروهایی برای حفاظت داشتند و برخی دیگر این گونه نبودند. اما، وقتی راجع به معماری شاتوی بریساک صحبت می کنیم، باید این را هم بدانیم که لغت شاتو در فرانسه به کاخ نیز گفته می شود.

ماجرای Chateau de Brissac از آنجا شروع می شود که در زمان یکی از پادشاهان فرانسه به نام چارلز هفتم، فردی به نام بریز که وزیر چارلز هفتم بشمار می رفت، قلعه را بازسازی کرد و بعد از آن پسرش ژاک وقتی پله های ترقی را طی و سمت مشاور اعظمی نرماندی را از آن خود کرد، مالک این قلعه شد و با دختری به نام شارلوت ازدواج کرد. گفته می شود که شارلوت دختری بود که از ارتباط نامشروع شاه و یکی از پیشخدمتان او بدنیا آمده بود. اما، این پیشینه نامتعارف نه تنها تاثیری در مهر و علاقه اطرافیان به شارلوت نگذاشت، بلکه بسیار مورد قبول و محبت خانواده و اطرافیان بود. اما، آنچه شمع سرنوشت او و همسرش ژاک را رو به خاموشی می برد، بی بند و باری و عدم پایبندی شارلوت به اصول زندگی مشترک بود و همین موضوع در نهایت به قیمت جان شارلوت تمام شد.

گفته می شود که ژاک بعد از افشای رسوایی اخلاقی شارلوت، او را به قتل می رساند. عده ای معتقدند که ژاک با ضربات شمشیر که تعداد آن حتی یکصد ضربه گزارش شد، شارلوت را به قتل می رساند. عده ای دیگر هم معتقدند شارولت در یکی از برج های کاخ توسط شوهرش خفه شد. بعد از آن واقعه، مهمان های کاخ هر بار از توهماتی می گویند. از آن جمله میتوان به این مورد اشاره کرد که بانویی با شنل سبز در برج شاتو چپل یعنی همان برجی که گفته می شود در آن به قتل رسید، شبها راه می رود. حتی، برخی دیگر پا را فراتر گذاشته و چهره او را اینگونه توصیف می کنند که صورتی پوسیده دارد که روی آن چاله هایی دیده می شوند و احتمالا تا پیش از مرگ محل قرارگیری چشم ها و بینی بوده اند. همچنین، عده ای می گویند که صدای ناله یک زن هر بامداد در کاخ بریساک فرانسه شنیده می شود.

آشنایی با کاخ مرموز

تاریخچه نام کاخ

نام بریساک از صاحبان آن گرفته شد؛ خانواده ای اشرافی به نام کاوس-بریساک. بریساک در حقیقت بخشی از یک قلعه بزرگ بوده که در قرن یازدهم توسط کنت های آنژو بنا شد. کنت ریشه در زبان لاتین دارد و معنی همنشین و همپایان می داد. اما، بعدها در رم این معنا جای خود را به همنشینی امپراطور و بعد نماینده امپراطور داد، یعنی کسی که همنشین یا نماینده امپراطور است. زمانیکه پادشاهی به نام رنه حکومت آنژو را در دست داشت، این قلعه دستخوش تغییر شد و در حدود شصت کاخ و خانه اشرافی از زمین آن سر درآورند؛ بناهایی که هیچ کدام به زیبایی کاخ بریساک نمی رسیدند.

کاخ بریساک Chateau de Brissac میان آن همه خانه اشرافی مانند نگین پادشاهی خودنمایی می کرد. امتیاز کاخ بریساک فرانسه صرفا برای داستان مرموز آن نیست، بلکه بلندی آن این کاخ را در نوع خود به مرتفع ترین کاخ باستانی فرانسه تبدیل کرده است. جمع این امتیازها وزارت فرهنگ فرانسه را برای ثبت آن به عنوان میراث ملی به تکاپو واداشت و کاخ بریساک اکنون به عنوان اثر معماری ارزشمند در فهرست میراث ملی فرانسه ثبت شده است.

در کاخ بریساک فرانسه هنوز کسی زندگی می کند؟

جالب است بدانید که علیرغم شایعاتی که پیرامون کاخ وجود دارند، نوادگان خاندان بریساک را از آنجا فراری نداده و هنوز وارثان دوک بریساک در آن زندگی می کنند. البته، زندگی در این کاخ صرفا به زندگی روزمره صاحبان و وارثان آن خلاصه نمی شود و بسیاری از رویدادهای خاص و اتفاقات ویژه در این کاخ برگزار می شوند. به این ها تورهای کاخ گردی با تم یا درونمایه ترس بریساک را نیز اضافه کنید. البته، اگر از آن دسته کاخ گردانی نباشید که درگیر حواشی ترسناک این کاخ فرانسوی می شوند، می توانید با اقامت در دو سوئیت در نظر گرفته شده، خاندان بریساک و روح سرگردان آن را از تنهایی خارج کنید و کمک خرجی هم برایشان باشید.

در کاخ بریساک فرانسه هنوز کسی زندگی می کند؟
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کاخ ورسای فرانسه، بزرگ ترین کاخ دنیا |یکی از کاخ های سلطنتی دنیا

hb ، یکشنبه 26 شهریور 1396

مجموعه کاخ های ورسای بزرگ ترین مجموعه کاخ های سلطنتی در جهان است که از معماری و فضاهای خارق العاده متعددی در خود، بهره می برد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :