معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های دهلی نو

این روزها دهلی نو به به پایتخت مدرن و سیاسی کشور هند تبدیل شده و این در حالی است که دهلی قدیم همیشه بعنوان قلب تاریخی محسوب می شود. دهلی یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان بوده که ترکیبی از سنت و مدرنیته را ارائه می دهد. تاریخ این شهر به قدمت رودخانه یامونا، یکی از مقدس ترین رودها در آیین هندو و جدا کننده دهلی نو از غرب و دهلی قدیم از شرق بوده و همین ویژگی ها باعث شده تا شاهد بهترین جاذبه های گردشگری دهلی نو باشیم. در مطلب دیدنی های معروف دهلی نو قصد داریم تا بهترین جاذبه های دهلی نو را به شما معرفی کنیم. پس، با ما همراه باشید.

قلعه سرخ

قلعه سرخ در سال 1648 میلادی توسط شاه جهان ساخته شد و تا سال 1857 بعنوان کاخ پادشاهی مغول استفاده می شد. این بنای زیبا و تاریخی با دیوارهای بلند و سنگی خود، منطقه ای به وسعت 2 کیلومتر را اشغال کرده است. در معماری آن از اشکال هلالی استفاده کرده و دورتادور آن نیز خندق حفر شده است. دروازه لاهور و دروازه بزرگتر دهلی که برای برگزاری مراسم تشریفاتی استفاده می شدند، از اینجا به سادگی قابل رویت هستند.

از دروازه لاهور که وارد شوید، به بازار چتا چوک بر می خورید که قدمت آن به قرن 17 برمی گردد. در این بازار اجناسی مانند ابریشم، جواهرات، الماس و نقره جات به همراه خوراکی و سوغات قابل خرید هستند. نوبت خانا درون قلعه سرخ قرار گرفته و روزگاری نوازندگان برای پادشاه به اجرای موسیقی می پرداختند.

قلعه سرخ

منار کوتاب

این مورد از بهترین جاذبه های دهلی نو که در قرن 12 تکمیل شد، بلند ترین مناره کشور هند محسوب شده و بسیاری از گردشگران تمایل دارند به بالاترین نقطه آن رفته و از مناظر اطراف لذت ببرند. قطب منار 5 طبقه در حدود 70 متر ارتفاع داشته و بر روی آن می توان حکاکی های مربوط به تاریخ کوتاب و همچنین آیات قرآن را مشاهده کرد. در طراحی این مناره از انواع مختلف سنگ استفاده شده است، بطوریکه در سه طبقه اول از سنگهای سرخ و در دو طبقه دیگر از مرمر و ماسه سنگ استفاده کرده اند. از این مورد از دیدنی های معروف دهلی نو، مسجد کوات الاسلام هم قابل رویت بوده که در پایه برج قرار داشته و در سال 1310 بعنوان دروازه محسوب می شد.

منار کوتاب

گورودوارا بنگلا صاحب

معبد Gurudwara Bangla Sahib برای اهالی دهلی جز مهمترین مکان مقدس برای عبادت محسوب شده و در نزدیکی Connaught Place قرار دارد بنابراین، می توانید از آن هم بازدید کنید. استخر تماشایی، هتلهای زنجیره ای ساروار، گنبد طلا و میله پرچم مشهور از جمله جذابیتهای این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری دهلی نو محسوب می شوند. این معبد به همراه گالری هنریش و البته یک وعده غذای عالی و مجانی در آشپزخانه بزرگ گورودوارا، هر گردشگری را به خود جذب می کند. فقط، باید به خودتان زحمت داده و یک کلاه بر سر گذاشته و کفش هایتان را در بیاورید.

گورودوارا بنگلا صاحب

دروازه هند

دروازه هند، یک دروازه سنگی باشکوه است که برای یادبود سربازان هندی کشته شده در جنگ جهانی اول احداث شد. در زیر این دروازه آتشی همیشه روشن وجود دارد و بر روی دیواره ها شاهد نام بیش از 90 هزار سرباز کشته شده در جریان جنگ هستیم. در اطراف این مکان همیشه شلوغ، پارکی هم وجود دارد و برای یک گردش کوتاه، پیکنیک یا به آرامش رسیدن. البته، بهتر است در هنگام شب به این مورد از دیدنی های معروف دهلی نو بروید، چرا که شاهد نورپردازی بسیار زیبایی خواهید بود.

دروازه هند

مسجد جامع

مسجد جامع دهلی یکی از بزرگترین مساجد هند محسوب شده و در واقع، آخرین اثر معماری دوره شاه جهان است. این مسجد در سال 1658 احداث شد و شامل سه درگاه ورودی، چهار برج زاویه دار و دو مناره با ارتفاع 40 متری ساخته شده از ماسه سنگ قرمز و مرمر سفید می شود. بازدیدکنندگان می توانند به بالای مناره های جنوبی رفته و دهلی قدیم را از زاویه ای متفاوت مشاهده کنند. استخر مرکزی که برای شستشو و وضوی نمازگزاران استفاده می شود نیز ارزش دیدن دارد. همچنین، Chandni Chowk را فراموش نکنید؛ چدنی چوک خیابان بزرگ و اصلی دهلی قدیم محسوب شده که در آن بازاری برای خرید و خوردن غذا در جریان است.

مسجد جامع دهلی

مقبره همایون

مقبره همایون درون باغی مربعی و زیبا قرار گرفته و از سنگهای مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. این مقبره در واقع نمونه اولیه تاج محل بوده که معماری فوق العاده مغولها را نشان می دهد. این مورد از بهترین جاذبه های دهلی نو در اواسط قرن 16 توسط حاجی بیگوم و برای یادبود بیوه ارشد همایون ساخته شد. اطراف مقبره شاهد باغ و باغچه های مختلفی هستیم و آرایشگاه همایون و مقبره عیسی خان از دیگر ساختمانهای این منطقه هستند. اگر قصد بازدید از این مقبره را دارید، سعی کنید در شب و پس از نورانی شدن آن، این کار را انجام دهید.

مقبره همایون

آکشاردام

اگرچه آکشاردام در سال 2007 بازگشایی شده است، اما به نظر قرنها قدمت دارد. به لطف حکاکی و معماری باشکوهش، آکشاردام تعداد بیشماری از بازدیدکننده ها را به سوی خود جذب می کند. ارتفاع 43 متری گنبد اصلی با حکاکی حیوانات، گیاهان، خدایان، رقاصان و نوازندگان بر روی سنگهای مرمر و ماسه سنگ صورتی، جذابیتی وصف ناپذیر را به آن می دهند. تعداد 234 ستون وظیفه نگهداری 9 گنبد آکشاردام را برعهده دارند. همچنین، در این مقبره شاهد مجسمه باشکوه و 3000 تنی از یک فیل هستیم که در نوع خود بی نظیر است. از دیگر جذابیتهای آکشاردام می توان به نمایش فیلمی در مورد ویژگی های مقبره، قایق سواری 15 دقیقه ای، فرهنگ غنی اشاره کرد.

آکشاردام

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان

راجپات معروف به مسیر پادشاه، خیابانی مخصوص برگزاری مراسمات سنتی دهلی نو هست. این خیابان عریض مملو از درختان، چمن و استخرهای مختلف بوده که هر ساله در 26 ژانویه و در مراسم رژه روز جمهوری میزبان صدها هزار بازدید کننده بوده تا استقلال هند را جشن بگیرند. در غرب راجپات، شاهد یکی از تاثیرگذارترین ساختمانهای دهلی هستیم؛ ساختمانی که معماری آن تلفیقی عجیب از معماری مغول و اروپا بوده و شامل 340 اتاق با دکوراسیون مجلل می شود. کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان نیز با اطلاعاتی در مورد رئیس جمهورهای قبلی ارزش دیدن دارد. اگر در ماه فوریه یا مارس برای بازدید می روید، سعی کنید از باغهای مغول هم دیدن کنید.

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان

گاندی اسرتی و یادبود ماهاتما گاندی

در سراسر دهلی می توانید آثاری از ماهاتما گاندی را مشاهده کنید. یکی از جذابیتهایی که مرتبط با این مرد آزادی خواه و بزرگ می شود، گاندی اسرتی هست. در این موزه اطلاعاتی در مورد زندگی و مرگ گاندی وجود دارند و همچنین موزه چند رسانه ای و جدید اترنال گاندی مالتی مدیا میوزم دستاوردهای تاریخی وی را به نمایش گذاشته است. همچنین، می توانید از راج گات که تنها چند دقیقه با محل سوزاندن جسد گاندی فاصله دارد، دیدن کنید.

گاندی اسرتی و یادبود ماهاتما گاندی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی استان گلستان

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 6 اسفند 1402

این به جهت معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی استان گلستان برای شما مخاطبان گرامی نوشته شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :