جاهای دیدنی ملبورن | معرفی جاذبه های گردشگری ملبورن در استرالیا

شهر ملبورن اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور به شمار می رود. این شهر دوست داشتنی در سال های هجوم برای جستجوی طلا در دهه 1850 با نام ملبورن شگفت انگیز خوانده می شد و امروزه نیز که دومین شهر بزرگ استرالیا محسوب می شود به همین نام خوانده می شود. ملبورن و جاهای دیدنی ملبورن در کرانه رود یارا Yarra از جاذبه های گردشگری ملبورن، در نزدیکی ورودی بندر خلیج فیلیپ واقع شده و کلان شهری مدرن و در عین حال، تاریخی به شمار می آید. در سال 1851، کشف طلا در این شهر، منجر به حضور جمعیت بزرگی شد که برای جستجوی طلا به این منطقه هجوم آوردند. با ثروت عظیمی که از نواحی زرخیز ملبورن و اطراف آن نآنبه دست آمد، ساختمان های باشکوهی در سرتاسر شهر قد برافراشتند. بسیاری از این بناها هنوز هم پا برجا هستند و نمونه بناهای ساخته شده به سبک معماری ویکتوریایی، بیشتر از هر شهر دیگری در استرالیا، در ملبورن قرار دارند. امروزه این شهرو جاهای دیدنی ملبورن به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر، فرهنگ و مد، ورزش، تفریح و جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می شود؛ تا جایی که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش در این کشور یاد می گردد. این شهر در دهه اخیر چندین بار از سوی مطبوعات معتبر و مراکز تحقیقی به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی معرفی شده است. ملبورن شهری برای همه فصل هاست. در ملبورن، جاهای دیدنی بسیار و فعالیت های هیجان انگیز زیادی برای انجام دادن وجود دارند. از مسیرهای مخفی اسرارآمیز و خیابان های بزرگ سه لاینه تا هکتارها هکتار باغ های شهری و پارک هایی که مرکز تجاری شهر را احاطه کرده اند، همه و همه از ملبورن، شهری پر انرژی، با شکوه و چند فرهنگی ساخته اند. با همگردی همراه باشید تا جاذبه های دیدنی شهر ملبورن در سفر به ملبورن را دقیق تر بشناسید و بتوانید برای سفرتان به این شهر زیبا بهتر و مفید تر برنامه ریزی کنید.

ملبورن ، استرالیا

میدان فدراسیون Federation Square

میدان فدراسیون یکی از نمادهای معماری شهر ملبورن با طراحی هندسی و معماری عجیب و غیر معمول است.زمانی که این میدان در سال 2002 برای یاد بود صد سال اتحاد ساخته شد، ملبورنی ها را به دو دسته تقسیم کرد؛ کسانی که عاشق آن بودند و کسانی که از آن تنفر داشتند. به هر حال، این میدان جز لاینفک شهر شده و مکانی عالی برای شروع گردش های بازدیدکنندگان است. طراحی فوق مدرن فضاهای باز و بسته، ساختمان های ویکتوریایی اطراف را در کنار هم نظم و ترتیب می بخشد. میدان فدراسیون سالانه بیش از 2000 رویداد را میزبانی می کند و گردشگران همواره تفریحی در این بخش شهر پیدا خواهند کرد. این میدان همچنین جایگاه گالری یان پاتِر ، وقف شده برای هنر استرالیایی است. یادتان باشد که این نقطه یکی از بزرگ ترین مکان ها با اینترنت Wi-Fi رایگان در استرالیاست! بهر صورت، این بنا به جدا نشدنی ترین بخش از شهر تبدیل شده است و بهترین جا برای گردشگران، جهت شروع تور بازدید از جاهای دیدنی ملبورن در سفر به ملبورن به شمار می رود. طراحی فوق مدرن فضای باز و بسته این مجموعه در تناقض زیبایی با بناهای سبک ویکتوریایی اطراف قرار گرفته است. از آنجایی که در این مجموعه از جاذبه های گردشگری ملبورن بیش از 2000 مراسم و همایش سالانه برگزار می شود، گردشگران قادر خواهند بود هم در فضای اجرای تعبیه شده در خارج ساختمان و هم در داخل آن، با اجراهای مختلف و برنامه های متفاوت سرگرم شوند. میدان فدراسیون Federation Square همچنین شامل گالری Ian Potter Gallery که مربوط به هنر استرالیایی می باشد و مرکز Australian Centre for the Moving Image که موزه ملی فیلم و هنر کشور استرالیاست محسوب می شود. در سفر به ملبورن مجموعه میدان فدراسیون که معمولا با نام خوانده می شود، بزرگ ترین مرکز وای فای رایگان در کشور استرالیا نیز می باشد.

میدان فدراسیون Federation Square

میدان فدراسیون Federation Square

باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens

باغ های گیاه شناسی سلطنتی شهر ملبورن Royal Botanic Gardens، یکی از برترین جاذبه های گردشگری ملبورن است که در قلب پارک بزرگی در جنوب رود یارا Yarra River و در فاصله کواهی از مرکز تجاری شهر ملبورن و جاهای دیدنی ملبورن در سفر به ملبورن قرار دارد. این باغ ها که در سال1846 تأسیس شده اند، به عنوان یکی از برترین های نوع خود در جهان، طبقه بندی شده اند. این مجموعه که 40 هکتار مساحت داشته و بیش از 50 هزار نوع گیاه، از جمله بسیاری از گونه های گیاهی نادر را شامل می شود، سالانه 1.5 میلیون نفر بازدید کننده دارد. باغ کودکان Ian Potter Foundation Children's Garden برای تشویق کودکان یا همان نسل بعدی باغبان ها طراحی شده و تور Aboriginal Heritage Walk موجود در این مجموعه، یکی از تورهای محبوب است که نگاهی به میراث تاریخی بومیان استرالیا دارد. در تابستان نیز تئاترهای زنده جزو رویدادهای برجسته این مجموعه هستند و یک سینمای مهتابی در فضای باز و زیر نور ستارگان برپا می گردد.

باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens

باغ های گیاه شناسی سلطنتی Royal Botanic Gardens

ورزشگاه کریکت ملبورن Melbourne Cricket Ground

ورزشگاه کریکت ملبورن Melbourne Cricket Ground یا همان MCG ، با گنجایش 100 هزار نفر و قدمتی به سال 1853 ، در سفر به ملبورن به عنوان یکی از عالی ترین استادیوم های جهان شناخته شده است. ورزشگاه کریکت ملبورن، همان ورزشگاه زیبا و مشهوریست که بازی فوق العاده پلی آف ایران و استرالیا برای صعود به جام جهانی 1998 فرانسه در آن برگزار شده و با صعود خاطره انگیز تیم ملی ایران به پایان رسید. از آنجایی که این مجموعه ، ورزشگاه اصلی بازی های المپیک 1956 ، بازی های Commonwealth Games در سال 2006 ، خاستگاه Test Cricket (طولانی ترین شکل بازی کریکت) و میزبان دائمی مسابقات فوتبال استرالیایی Australian Rules Football یا همان فوتی Footy بوده است، می توان گفت در تارو پود ملبورن از جاهای دیدنی ملبورن، پایتخت ورزشی استرالیا بافته شده است. تورهای روزانه 75 دقیقه ای این مجموعه، بازدید کنندگان را به سفری در میان خاطرات و لحظه های فوق العاده در تاریخ ورزش کشور می برند و در آخر به گالری Australian Gallery of Sport و موزه المپیک Olympic Museum می رسند. همچنین بازدید کنندگان می توانند در تابستان، یک بازی کریکت و در زمستان، یک بازی فوتبال را تماشا کنند. دقیقا روبروی ورزشگاه کریکت ملبورن MCG، مجموعه ورزشی Melbourne Park قرار دارد که هر ساله در ماه ژانویه، میزبان بازیهای تنیس اپن استرالیا Australian Open می باشد. بازدید کنندگان می توانند حتی یک زمین تنیس این مجموعه را کرایه کنند. این مجموعه همچنین بعنوان مرکز برگزاری همایش ها و مراسم خاص استفاده می شود و هر ساله کنسرت های بسیاری در آن از مجموعه جاذبه های گردشگری ملبورن در سفر به ملبورن برگزار می گردند.

ورزشگاه کریکت ملبورن Melbourne Cricket Ground

ورزشگاه کریکت ملبورن Melbourne Cricket Ground

4. محله ساوث بنک و مرکز هنر ملبورن Southbank and Arts Centre Melbourne

این محله از جاذبه های گردشگری ملبورن در سفر به ملبورن که در کرانه های رودخانه یارا Yarra River واقع شده و به اندازه یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه خیابان فلیندِرز Flinders فاصله دارد، جاذبه فرهنگی بسیار غنی برای بازدیدکنندگان به شمار می رود. پیاده رو ساوث بنک یا همان Southbank promenade پر از کافه ، رستوران و سرگرمی های زنده است. هر هفته، بازار فوق العاده ای از آثار هنری و صنایع دستی در این محله بر پا می شود و همچنین در طول سال، جشنواره های بسیاری در این محله برگزار می شوند. مرکز هنری Arts Centre نیز که به آسانی با نوک مخروطی اش شناسایی می شود، شامل تعدادی سالن و فضاهایی مانند State Theatre، Playhouse، Fairfax Theatre و تالار Hamer Hall که اولین فضای نمایشی برای اکستر سمفونی ارزشمند ملبورن و از جاهای دیدنی ملبورن Melbourne Symphony Orchestra بوده است می باشد.

پیاده رو ساوث بنک یا همان Southbank promenade

مرکز هنری Arts Centre

گالری ملی ویکتوریا National Gallery of Victoria

گالری ملی ویکتوریا گالری قدیمی ترین گالری هنری عمومی در استرالیا و سفر به ملبورن است که بیش از 68 هزار اثر هنری را در دو مکان مختلف در شهر نگهداری می کند. کلکسیون آثار بین المللی در ساختمانی در خیابان St. Kilda قرار دارد که در سال 1926 ساخته شده و در سال 2003 به طور مفصل نوسازی شده است قرار دارد. این بنا بیشتر بخاطر تالار The Great Hall شناخته می شود. در این تالار از بازدیدکنندگان خواسته می شود تا روی کف آن دراز بکشند و به سقف شیشه ای رنگارنگ آن خیره شوند. کلکسیون آثار استرالیایی نیز در گالری Ian Potter Gallery در میدان فدراسیون Federation Square واقع شده است. این کلکسیون، شامل تاریخ هنر استرالیا از هنر بومی و قدیمی گرفته تا مکتب هایْدِلبرگ (Heidelberg) و میکس مدیای معاصر می شود. یکی از بهترین و مهم ترین بخش های این گالری، تابلوی سه قسمتی بزرگی به نام The Pioneer اثر فردریک مک کوبین Frederick McCubbin است.

گالری ملی ویکتوریا National Gallery of Victoria

گالری ملی ویکتوریا National Gallery of Victoria

برج یورکا Eureka Tower

این برج که از جاذبه های گردشگری ملبورن که برای به رسمیت شناختن شورش یوریکا، شورش سال 1854 معدن کاوان در نواحی طلا خیز ویکتوریایی ساخته شده است،91 طبقه بالاتر از سطح زمین قرار دارد. تاج طلایی و پنجره های قاب طلایی این آسمان خراش ، تعلق آن به عصر جستجوی طلا را ثابت می کنند و زمانی که خورشید به بالای برج می رسد، به راستی می درخشند. بالاترین نقطه برج یا همان Skydeck در طبقه هشتاد و هشتم، مرتفع ترین نمای عمومی یک برج در میان تمامی برج های نیمکره جنوبی زمین محسوب می شود. یکی دیگر از بخش های هیجان انگیزی که می بایست حتما تجربه کنید، قسمت The Edge می باشد. یک مکعب شیشه ای که سه متر از بدنه ساختمان خارج شده و برای بازدیدکنندگانی که ترس و سرگیجه آنها را فرا نمی گیرد، تجربه ای فوق العاده است.

برج یورکا Eureka Tower

برج یورکا Eureka Tower

طاق ها و مسیر ها Arcades and Laneways

قدم زدن در هزار توی پیاده روها و کوچه ها در حوالی خیابان های فیلندرز Flinders، کالینز Collins و بورک Bourke، زیبایی، جذابیت و متغیر بودن شهر ملبورن و جاهای دیدنی ملبورن را در بهترین حالت های آن نشان می دهد. گذرگاه طاق دار Block Arcade در خیابان کالینز Collins جواهر این تاج زیبا در سفر به ملبورن محسوب می شود. این گذرگاه دیدنی با کف موزاییکی، جزئیات تاریخی و مغازه های بی همتا، جاییست که نجیب زادگان و اشراف قرن نوزدهم میلادی در آن قدم می زدند و اصطلاح doing the block (که به معنای گردش در گذرگاه Block Arcade است) از نام همین گذرگاه گرفته شده است. چایخانه Hopetoun Tearooms که قدمت آن به سال 1892 می رسد و تنها مغازه باقیمانده از سال های قدیم در این گذرگاه است، ارزش ایستادن در صف برای صرف چای صبح یا بعد از ظهر را دارد. گذرگاه طاق دار رویال Royal Arcade قدیمی ترین گذرگاه طاقی ملبورن از جاهای دیدنی ملبورن است. همچنین پیاده رو خیابان های فلیندرز Flinders و دیگرِیوز Degraves نیز ارزش بازدید و گشت و گذار را دارند. تور های بسیاری نیز برای نشان دادن این پیاده رو ها و کوچه های دیدنی وجود دارند.

گذرگاه طاق دار Block Arcade

گذرگاه طاق دار رویال Royal Arcade

موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی Melbourne Museum & Royal Exhibition Building

موزه ملبورن در سفر به ملبورن از جاهای دیدنی ملبورن و جاذبه های گردشگری مبلورن در سفر به ملبورن Melbourne Museum ، به اندازه یک تراموا سواری کوتاه از مرکز تجاری شهر ملبورن فاصله دارد و با باغ ها و پارک زیبا محصور شده است. این موزه که ساختمان آن بسیار مدرن است و بصورت هدفمند ساخته شده، دارای کلکسیون متنوع نمایشگر جامعه و فرهنگ های مختلف است. در همسایگی موزه ملبورن، ساختمان پر نقش و نگار نمایشگاه سلطنتی Royal Exhibition Building قرار دارد که در سال 1880 ساخته شده و محل برگزاری نمایشگاه بین المللی ملبورن است. در سفرهای ملبورن تور های دائمی در این موزه برقرار هستند و این ساختمان هنوز هم برای نمایشگاه ها و رویداد های ویژه استفاده می گردد.

موزه ملبورن Melbourne Museum

موزه ملبورن Melbourne Museum

Royal Exhibition Building

باغ وحش ملبورن Melbourne Zoo

در سفر به ملبورن با وجود این که قدمت 22 هکتار از باغ وحش ملبورن Melbourne Zoo به سال 1862 بازمی گردد، اما 320 گونه حیوان موجود در آن با بهترین امکانات مدرن نگهداری می شوند. بخش های مختلفی در این باغ وحش وجود دارند، مانند بخش رد پای فیل ها Trail of the Elephants که نمایشگر زندگی فیل های آسیایی در ماکتی از یک باغ روستایی سنتی است. بخش دیگر، منطقه حفاظت شده اورانگوتان هاست، منطقه ای که حیوانات در خانه های خود در بالای درختان زندگی می کنند. باغ وحش ملبورن با تورهای جالبی مانند ، کنسرت های موسیقی توایلایت و تورهای پشت صحنه ملاقات با حیوانات، تجربیات نوآورانه ای به بازدید کنندگان ارائه می کند.

باغ وحش ملبورن Melbourne Zoo

باغ وحش ملبورن Melbourne Zoo

کلبه کاپیتان کوک Captain Cook's Cottage

کلبه کاپیتان کوک Captain Cook's Cottage در سفر به ملبورن از زادگاه کاپیتان جیمز کوک Captain James Cook در یورک شایرِ انگلستان به ملبورن آورده شده و در باغ های فیتزروی Fitzroy نصب شده است. تماشای این کلبه نگاهیست به زندگی و زمان دریانوردی های ماجراجویانه کاپیتان کوک و اکتشاف استرالیا و سایر بخش های دنیاست. بخش قابل توجه دیگر در باغ های زیبای فیتزروی Fitzroy ، گلخانه ای به سبک معماری اسپانیایی می باشد که از انواع گل های زیبا پر شده است.

کلبه کاپیتان کوک Captain Cook's Cottage

کلبه کاپیتان کوک Captain Cook's Cottage

ملبورن ، استرالیا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی استرالیا | معرفی جاذبه های طبیعی باورنکردنی

الهام یاوری ، چهارشنبه 15 دی 1395

استرالیا کشور اعجاب است و همواره به خاطر طبیعت بکر و همچنان دست نخورده ی خود از دیدنی ترین های جهان به شمار می آید.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 9 تیر 1397

    ممنون از خانم چرمچی با جمع آوری اطلاعات خوب .امیدوارم به زودی قسمت بشه از ملبورن دیدن کنم