معرفی فرودگاه بین المللی آتن در یونان

یونان را می توان یکی از تاریخی ترین کشورهای دنیا دانست. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از تاریخ و فرهنگ این کشور باستانی به آن جا سفر می کنند و اغلب آن ها شهر آتن را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند. آتن، پایتخت یونان بوده و دروازه ی اروپا نامیده می شود. این شهر یادآور گذشته های دور، خدایان یونان، جنگ ها، پیروزی ها و شکست ها می باشد. قطعا برای بازدید از این شهر تاریخی و زیبا باید از طریق فرودگاه وارد آن شوید. از این رو در این بخش قصد داریم شما را با فرودگاه بین المللی آتن و اطلاعات پرواز آتن بیشتر آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید با همگردی در ادامه این مطلب همراه باشید. برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ، آتن یک مقصد فوق العاده و یک انتخاب بی نظیر برای سفر می باشد. این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی فراوان، دارای جاذبه های طبیعی زیبایی نظیر آب های درخشان، سواحل شنی سفید، خانه های زیبا و غذاهای مدیترانه ای متنوع و خوشمزه نیر هست. یکی از مهم ترین ویژگی های این شهر قیمت های مناسب آن می باشد. از این رو سالانه گردشگران زیادی از سراسر نقاط دنیا برای بازدید از آتن به آن سفر می کنند.

معرفی فرودگاه بین المللی آتن

فرودگاه بین المللی آتن (Athens International Airport Eleftherios Venizelos)

گردشگران این شهر اغلب از طریق فرودگاه بین المللی آتن وارد این شهر باستانی می شوند. فرودگاه بین المللی آتن که از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر به عنوان پرترددترین فرودگاه یونان شناخته شده و در سال 2016 نیز از نظر ترافیک مسافری در جایگاه بیست و هشتم فرودگاه های پرتردد اروپا قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی آتن

اطلاعات پرواز آتن

فرودگاه آتن از نوع همگانی (مسافری) بوده و در ارتفاع 94 متری سطح دریا واقع شده است. کد یاتای فرودگاه ATH و کد ایکائوی آن LGAV می باشد. قطب اصلی خطوط هوایی فرودگاه آتن اژین ایرلاینز (Aegean Airlines)، رایان ایر (Ryanair) و المپیک ایر (Olympic Air) هستند. از تهران تا فرودگاه آتن 2474 کیلومتر فاصله معادل با 3 ساعت و 34 دقیقه پرواز می باشد. پروازهای تهران به آتن از با اژین ایرلاینز و ماهان ایر در فرودگاه امام انجام می شود. پروازهای ماهان ایر به صورت فصلی می باشد.

اطلاعات اولیه

پایانه های فرودگاه

پایانه اصلی و پایانه ماهواره، دو پایانه ی فرودگاه آتن هستند که از طریق راهروهای زیرزمینی به یکدیگر متصل می شوند. پایانه اصلی به سه بخش پروازهای ورودی، خروجی و فودکورت تقسیم می شود و برای رفت و آمد پروازهای داخلی و شینگن مورد استفاده قرار می گیرد. این پایانه دارای 2 سالن A و B ، راهروهای مخصوص ورود به هواپیما، 11 نقاله تحویل بار و 144 باجه پذیرش می باشد. پایانه ماهواره نیز از دو بخش ورودی و خروجی تشکیل شده و دارای 10 راهروی پرواز می باشد. این پایانه می تواند سالانه 6 میلیون مسافر را جابجا کند. پایانه ماهواره در زمان ترافیک فصلی پروازها مورد استفاده قرار می گیرد.

پایانه های فرودگاه

اطلاعات پرواز آتن و راه های دسترسی به آن

در 20 کیلومتری شرق آتن شهر کوچکی به نام اسپاتا (Spata) وجود دارد که فرودگاه آتن در این شهر واقع شده است. مسافران از راه های مختلف و با وسایل نقلیه متفاوت می توانند به این فرودگاه دسترسی داشته باشند. یکی از راه های دسترسی به فرودگاه آتن استفاده از مترو می باشد. این فرودگاه دقیقا در کنار یک ایستگاه مترو قرار گرفته و با استفاده از یک راهروی پیاده می توان به راحتی به پایانه ی فرودگاه راه پیدا کرد. برای رسیدن به آتن نیز مسافران می توانند از قطارهای مسیر شماره 3 آتن استفاده نمایند. اتوبوس نیز یکی از دیگر از وسایل نقلیه عمومی است که برای آسایش و رفاه حال مسافران در چهار خط ویژه برای انتقال مسافران از فرودگاه به آتن و برعکس در نظر گرفته شده است. برای رفت و آمد در این مسیر می توان از خطوط اتوبوس با شماره های X93، X95، X96، X97  استفاده نمود. این اتوبوس ها در مقابل خروجی های شماره 4 و 5 پایانه اصلی فرودگاه قرار دارند. مسافرانی که قصد دارند تا با ماشین به فرودگاه بروند، می توانند از طریق بزرگراه آتیکی اودوس (Attiki Odos) از سمت مرکز و شمال، خیابان واریس کورپیو (Varis-Koropiou) از سمت غرب و جنوب و خیابان لوتسا-اسپاتا (Spata-Loutsa) اقدام کنند. تاکسی های فرودگاه در مقابل خروجی شماره 3 و لیموزین ها در خروجی های 3 و 4 بخش پروازهای ورودی امکان انتقال مسافران به شهر را فراهم می آورند.

اتوبوس
تاکسی های فرودگاه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی کوتاه اما خواندنی فرودگاه بین المللی برلین تگل

hb ، یکشنبه 20 بهمن 1398

در مقاله فرودگاه برلین تگل با ما همراه شوید تا با بخش بخش فرودگاه تگل آشنایی پیدا نمائید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :