با شماری از مشهورترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ آشنا شویم

اغلب گردشگران شهر هنگ کنگ برای خریدهای مهم به مراکز خرید می روند. اما برای داشتن خریدی ارزان قیمت، گردش، تماشای مردم و خوشگذرانی بهترین گزینه چرخ زدن در بازارهای خیابانی هنگ کنگ است. برخی از این بازارها صرفا مختص گردشگران نیستند، بلکه مردم محلی نیز در آنجا خرید می کنند و زندگی روزمره مردم در آنها جریان دارد. از جواهرات بدلی و سوغات گرفته تا مرکبات، لباس و حتی ماهی و پرنده های خارجی را می توانید در مشهورترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ پیدا کنید. با ما در مقاله بهترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ همراه باشید تا شما را با تعدادی از بازارهای خیابانی معروف هنگ کنگ آشنا کنیم.

بازار شبانه Temple Street Night Market

درحالیکه تاریکی بر این شهر سایه می اندازد، دستفروشان بازار Temple Street Night Market برای شب درازی که پیش رو دارند، آماده می شوند. این خیابان که در طول روز آرام و ساکت است، در شب تبدیل به یک بازار شلوغ شامل چادرهای سه گوش و میزهای تاشو می شود که با کیف، لباس و بدلیجات پر شده اند. اگر هنگامیکه در هنگ کنگ هستید تنها برای بازدید از یک بازار زمان کافی دارید، آن بازار Temple Street Night Market است. این مورد از مشهورترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ از ساعت 18 باز می شود. در تقاطعی که در امتداد خیابان Temple Street است و در تشکیلاتی که پشت دکه های اطراف خیابان قرار دارند، می توانید غذاهای خوبی را پیدا کنید.

درحالیکه ممکن است تجربه شام خوردن در آنجا به استفاده از میز و صندلی های پلاستیکی محدود شود، اما برخی از رستوران های این مورد از بازارهای خیابانی معروف هنگ کنگ ارزش چندین بار سر زدن را دارند. Temple Street Night Market در منطقه Kowloon قرار دارد. اگر در مناطق TST یا Mong Kok اقامت دارید و برای یک گردش طولانی آماده اید، می توانید تا خیابان Temple Street قدم بزنید و در غیر این صورت، از مترو استفاده کنید.

بازار شبانه Temple Street Night Market

بازار فروش پرندگان، ماهی ها و گل ها

بازارهای Yuen Po Street Bird Garden ،Fish Market و Flower Market در فاصله پیاده روی کوتاهی از یکدیگر قرار دارند و هنگامیکه در این منطقه هستید، می توانید از هر سه بازار دیدن کنید. بازارهای پرندگان و ماهی ها هر دو از بازارهای فروش حیوانات زنده هستند، جایی که شما می توانید یک پرنده در قفس یا یک ماهی در کیسه پلاستیکی بخرید. بازار گل همانطور که انتظار دارید، محل فروش گل ها و گیاهان تازه است. اغلب دستفروشان کسانی هستند که مغازه های دائمی در خیابان دارند و اجناسشان را در پیاده رو و جلوی مغازه می چینند. هر سه بازار بسیار جالب هستند، فضا و ظاهر هیجان انگیزی دارند و محل مناسبی برای تفریح و عکاسی هستند.

باغ خیابانی پرندگان Yuen Po Street Bird Garden که به نام بازار پرندگان Bird Market نیز شناخته می شود، بیشتر به یک پارک پرندگان شباهت دارد تا بازار. در یک سوی بازار، پرندگان در قفس یا لانه هایشان بوده و قابل خریداری هستند. در سوی دیگر، صاحبان آمده اند تا پرندگانشان با پرندگان دیگر که در قفس هایشان هستند، وقت گذرانی کنند و خودشان هم در گوشه و کنار نشسته و با هم معاشرت می کنند. قفس ها از قلاب آویزان شده اند یا روی نرده ای از پرچین ها قرار گرفته اند، جایی که پرندگان برای یکدیگر آواز می خوانند و جیک جیک می کنند.

Yuen Po Street Bird Garden

بازار ماهی ها یا همان Fish Market بیشتر به یک بساط ماهی فروشی در پیاده رو شباهت دارد. در این سمت خیابان ردیفی از مغازه های ماهی فروشی قرار دارد که ماهی ها را در داخل مغازه و بیرون، در پیاده رو به نمایش گذاشته اند. در داخل مغازه ها تنگ ها و آکواریوم های سنتی قرار دارند، اما در خیابان ماهی های زنده و رنگارنگ در کیسه های آب جداگانه از یک تخته آویزان شده و آماده اند تا به آکواریوم های خانگی بروند. جمعیت جلوی ویترین ها جمع می شوند و در حالیکه فروشندگان انتخاب های آنها را بررسی می کنند، خریدشان را انجام می دهند.

Fish Market

برای لذت بردن از تماشای ویترینی از چیدمان گل ها با رایحه ای رویایی در بازار گل قدم بزنید. این بازار حال و هوای هرکسی را بهتر می کند. هر سه بازار هنگ کنگ معرفی شده در ناحیه Mong Kok از منطقه Kowloon قرار دارند. اگر می خواهید با مترو به این مورد از بهترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ بروید، در ایستگاه Prince Edward پیاده شوید. بازار گل و پرندگان درست کنار یکدیگر قرار دارند و از ایستگاه که به سمت شرق بروید، تنها چند ساختمان آن طرفتر هستند. بازار ماهی ها در جنوب این بازارها و در خیابان Tung Choi قرار دارد. می توانید ابتدا به دو بازاری که نزدیک هستند، سر بزنید و سپس به سمت جنوب و بازار ماهی ها بروید و بعد هم سوار مترو Mong Kok در خیابان Argyle شوید.

Flower Market

بازار Reclamation Street Market

برخلاف بسیاری از بازارهای دیگر که در شب فعالیت دارند، این یک بازار هنگ کنگ روزانه است و صبح های پرشوری دارد. این بازار محلی محسوب می شود و مردم برای خرید میوه تازه، ماهی، گوشت نمک سود شده، لباس و انواع اقلامی که روزانه مورد استفاده است، به بازار می آیند. خیابان به اندازه کافی عریض است تا باقی خریداران به شما تنه نزنند. می توانید به راحتی در آن اطراف قدم بزنید و به همه جا سرکشی کنید. این بازار یک مکان عالی برای پیاده روی روزانه است، قبل از آنکه جنب و جوش شهر آغاز شود.

بازار Reclamation Street Market

بازار Ladies Market

این مورد از مشهورترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ ماهیتی مشابه Temple Street Market دارد. در حقیقت ممکن است تعجب کنید که به غیر از محل بازار، تفاوت دیگری هم وجود دارد یا نه! بازار هنگ کنگ مملو از کیف، جواهرات، روسری و دستمال گردن، اسباب بازی و بدلیجات است. اسم این بازار Ladies Market به معنای بازار بانوان هست، اما آقایان نیز می توانند اجناس مورد علاقه را در این مکان پیدا کنند. بازار Ladies Market در خیابان Tung Choi واقع شده و تنها چند ساختمان از خیابان Nathan Road فاصله دارد. بازار ساعت کاری مشخصی ندارد، اما یک بازار شبانه است. برخی از دستفروشان از اوایل بعدازظهر بساطشان را می چینند، اما بیشترین جنب و جوش این مورد از بازارهای خیابانی معروف هنگ کنگ از ساعت 16 شروع می شود.

بازار Ladies Market

بازار Cat Street

اگر در جزیره هنگ کنگ اقامت دارید و بدنبال خرید سوغاتی یا فقط کمی وقت گذرانی هستید، چرخی در بازار Cat Street Market که در خیابان Upper Lascar Row قرار دارد، بزنید. برخلاف برخی دیگر از بازارها که پیشتر معرفی کردیم، این یک بازار محلی نیست بلکه توریستی هست. بازار هنگ کنگ به عنوان مکانی برای خرید اجناس آنتیک و آثار هنری شناخته می شود اما می توانید همه نوع اجناس توریستی، سوغات، جواهرات و سایر اجناس زیبای ارزان قیمت را نیز در آن پیدا کنید. بساط میزها و دکه های دستفروشان در خیابان قرار دارد، اما ظاهر این مورد از بهترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ به فشردگی و تنگی بازار Temple Street Night Market یا Ladies Market نیست.

بازار Cat Street
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی عجیب هنگ کنگ آشنا شویم

ن. چرمچی ، سه شنبه 28 بهمن 1399

با ما در مقاله معروف ترین جاهای دیدنی عجیب هنگ کنگ همراه شوید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین جاذبه های دیدنی هنگ کنگ آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :