خطرناک ترین جاده های جهان | رانندگی در این جاده ها جرات میخواهد!

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که سفرهای جاده ای را به خاطر وجود مناظر طبیعی و بازدید از جاذبه های مسیر به دیگر سفرها ترجیح می دهید، البته این فقط مردم کشور ما نیستند که چنین علایقی دارند، بلکه در کل جهان نیز چنین افرادی وجود دارند که با شروع تعطیلات با خودروهای شخصی به سفر بروند و در طول سفر از زیبایی مناظر طبیعی در جاده ها لذت ببرند، اما باید دانست که این گونه سفرها علاوه بر هیجان و زیبایی هایش، معایب و خطراتی نیز در پی خواهد داشت، چرا که برخی از جاده ها به دلیل موقعیت و ویژگی جغرافیایی شان بسیار خطرناک و حتی ترسناک هستند و حتی برخی از آن ها لقب مرگبارترین جاده های جهان را به خود گرفته اند. پس اگر می خواهید که با خطرناک ترین جاده های جهان آشنا شوید، تا پایان با همگردی همراه شوید تا در این مطلب شما را با خطرناک ترین و ترسناک ترین جاده های جهان آشنا کنیم.

خطرناک ترین جاده های جهان

جاده قدیمی یونگاس ( Yungas) در کشور بولیوی

متاسفانه باید گفت که شهرت این جاده قدیمی به علت حدود 200 نفری است که در سال 64/37 کیلومتری از لاپاز به کورایکو به کام مرگ می برد. در واقع این جاده خطرناک که به جاده مرگ نیز معروف است، کم عرض و بسیار پر پیچ و خم است. پس به همین دلیل است که چنین نامی را به خود اختصاص داده است. این جاده در کشور بولیوی قرار دارد و جزو مرگبارترین جاده های جهان است.

ترسناک ترین جاده های دنیا

گذرگاه استلویو ( Stelvio ) در کشور ایتالیا

شاید تا کنون نام این گذرگاه خطرناک را به خاطر 2757 متر ارتفاع و 60 پیچ خطرناکش شنیده باشید، چرا که جاده های چالوس و هراز ما هم این چنین نیستند. ضمنا این جاده دومین جاده آسفالته مرتفع کشور ایتالیا است. پس با وجود این همه پیچ خطرناک در گذرتان از این جاده باید خیلی احتیاط کنید.

خطرناک ترین جاده های دنیا 1

بزرگراه کارنالی (Karnali) در رشته کوه های هیمالیا

باز هم یکی از مرگبارترین جاده های جهان و جاده ای که سالانه جان 50 نفر را می گیرد. این جاده که در رشته کوه های هیمالیا قرار داشته و مسافتی ماعدل 250 کیلومتر دارد، دارای موانع، دست اندازها و چاله ها و نیز شیب های بسیار تندی است. همین عوامل باعث وجود خطر مرگ در بزرگراه کارنالی شده است.

بزرگراه کارنالی

پل رودخانه ویتیم (Vitim) در منطقه سیبری

از ترسناک ترین جاده های جهان می توان به این پل اشاره کرد. حتی با نگاه کردن به پل چوبی ویتیم نیز متوجه خطرات عبور از آن به خصوص در زمان سرما و یخبندان می شوید. این پل خطرناک و فاقد حفاظ در منطقه سیبری قرار گرفته و این منطقه از لحاظ تراکم جمعیتی بسیار محدود می باشد.

پل رودخانه ویتیم

جاده آتلانتیک در کشور نروژ

این جاده در مواقع عادی تنها از نظر زیبایی شهره است، چرا که با وجود 5 پل، یکی از زیباترین جاده های جهان و با 8 کیلومتر طول یکی از زیباترین جاده های نروژ است، اما زمان های دیگری وجود دارند که این زیبایی ها را به خطر تبدیل می کنند و این جاده تبدیل به یکی از ترسناک ترین جاده های جهان می شود. این زمان در واقع زمان عبور طوفان های دریایی از آن است که دیگر قابل توصیف نیست.

جاده آتلانتیک در کشور نروژ

جاده تونلی گولیانگ (Guoliang) در کشور چین

بدون شک اگر بشنوید که چنین تونلی را 13 نفر از روستاییان ساخته اند، تعجب خواهید کرد، چرا که ساخت تونلی با 4/57 متر ارتفاع و 3/65 متر عرض آن هم در دل کوه های مخروطی تایهانگ (Taihang) کشور چین کاری بس دشوار است. این جاده دست ساز جزو خطرناک ترین جاده های جهان به شمار می آید.

جاده تونلی گولیانگ

پل حسینی هنگینگ (Hussaini Hanging) در کشور پاکستان

شاید در نگاه اول چنین پلی اصلا قابل عبور و مرور نباشد، اما باید گفت که این پل را مردم منطقه گیلگیت-بالیستان واقع در شمال کشور پاکستان در سال های دهه 1970 میلادی در میان کوه ها ساخته اند و در نوع خود بسیار بی نظیر است.

پل حسینی هنگینگ

بزرگراه 82 ایالت کلورادو در کشور آمریکا

چیزی که باعث شده است تا بزرگراه 82 که یکی از بزرگ ترین جاده های آمریکا است، لقب یکی از خطرناک ترین جاده های جهان را نیز به خود اختصاص دهد، وجود مسیر باریک و انحنای مسیر این جاده می باشد که ارتفاعی 3688/08 متری داشته و در کوه های راکی واقع است.

بزرگراه 82 ایالت کلورادو در کشور آمریکا

پل ای یا ولی واین (Iya Valley Vine) در کشور ژاپن

اگر دل و جرات عبور از این پل خطرناک را دارید، می توانید از این پل به عنوان جاذبه گردشگری نیز دیدن کنید. در مورد تاریخچه این پل باید گفت در سده دوازدهم میلادی در کشور ژاپن احداث شده است و در زیبایی زبانزد است.

پل ای یا ولی واین (Iya Valley Vine) در کشور ژاپن

ترن هوایی در آلاسکا

این هم جاده ای خطرناک که این بار به علت یخبندان و لغزندگی به این حالت در آمده است. البته این بزرگراه، نام های بیشتری، از جمله جاده ترانزیت، ترن هوایی و جاده جدال با یخ دارد. اما نام اصلی آن بزرگراه جیمز دالتون است که در آلاسکا واقع شده است.

ترن هوایی در آلاسکا

ترولیشتین ( Trollstigen) در کشور نروژ

شرط می بندم که با دیدن چنین جاده ای نیز که 426/72 متر ارتفاع دارد، نفستان بند خواهد آمد. این جاده در کشور نروژ بوده و در صورت محکم نبستن کمربند ایمنی، پیامدهای آن بر عهده خودتان است.

ترولیشتین ( Trollstigen) در کشور نروژ

جاده در بزرگ تیان من شان (Tianmen Shan)

بدون شک در بازدید از کشور چین، از این جاده که مدت ها نام آن توسط چینی ها به صورت یک راز باقی مانده بود، بسیار لذت خواهید برد، چرا که دارای 99 پیچ بسیار زیبا می باشد. از این روست که به "خیابان بهشت"، نامگذاری شده است.

جاده در بزرگ تیان من شان

جاده شماره یک کالیفرنیا

شاید نمونه این پل را در کشور خودمان دیده باشید و یا حتی از روی آن رد شده باشید. پل ورسک، پلی است که با بیش از 80 سال قدمت هنوز پابرجاست. با این تفاسیر اگر به علم مهندسی ایمان دارید، بدون هیچ گونه ترسی می توانید از منظره حیرت انگیز نوار ساحلی شهر بیگ سور لذت ببرید، البته این بار باید از جاده شماره یک کالیفرنیا عبور کنید.

جاده شماره یک کالیفرنیا

جاده روتا 5 (Ruta 5) در کشور شیلی

شاید بتوان گفت که این جاده آنقدرها هم خطرناک نیست. در واقع تنها چیزی که شما را به هنگام عبور از این جاده تهدید می کند، این است که علاوه بر اینکه بیابانی فاقد استراحتگاه و پمپ بنزین بوده، همراه با وزش باد و گرد و غبار می باشد. البته با توجه به موقعیت این جاده در منطقه بیابانی و یکی از خشک ترین نقطه های کره زمین که بیابان آتاکاما در کشور شیلی می باشد، چنین چیزهایی بعید هم به نظر نمی رسد.

خطرناک ترین جاده های شیلی

بزرگراه مرگ BR 116 AKA در کشور برزیل

این جاده در برزیل، مجموعه ای از تهدیدات و خطرهای طبیعی و انسانی است، چرا که اولا شرایط جاده ای نامساعدی دارد و ثانیا هر لحظه احتمال حمله دزدان و راهزنان هست؛ پس نام بزرگراه مرگ برای این جاده برزیلی آنقدرها هم غیر منطقی نیست.

بزرگراه مرگ
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خطرناک ترین جاده های دنیا | اوج هیجان و ترس در رانندگی

بهار یعقوبی ، یکشنبه 29 اسفند 1395

خطرناک ترین جاده های دنیا که با دست ساخته شدن و بعضی ها هم پشت آب ها و صخره ها قایم شده باشن میتونن هیجان انگیز ترین جای سفر باشه

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :