معرفی جاذبه های گردشگری هند | سفر مجازی به هندوستان ( قسمت سوم )

در این مطلب و در بازدید مجازی و سفر به هند، از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند برایتان می گوییم. از بناهای تاریخی باشکوهی که اصالتشان را حفظ کرده اند، آن هم در میان شهرهای شلوغ هندوستان که ظاهرشان را تاجایی که میشده مدرن کرده اند. بناهای تاریخی که بهشت عکاسان هست و دلیل سفر توریست ها. قلعه آگرا که نامش را بسیار شنیده اید حتی اگر نتوانید عکس هایش را از دیگر بناهای تاریخی هندوستان تشخیص دهید.  بنابراین در ادامه با ما هراه باشید در بازدید از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند  ...

جاذبه های گردشگری هند

1. قلعه آگرا Agra Fort

قلعه باشکوه آگرا Agra Fort یا لال قلعه (لال به معنی سرخ) هندوستان که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند هست، بعنوان یک ساختمان نظامی در سال 1565 توسط امپراتور اکبر ساخته شده و بعدها توسط شاه جهان گسترش پیدا کرده است. این قلعه شگفت انگیز که با عنوان قلعه سرخ آگرا نیز شناخته می شود، ترکیبی از تاثیرات هندوها و مسلمانان را در بر دارد.این قلعه کمی بیش از دو کیلومتر با تاج محل فاصله دارد و از طریق ورودی Amar Singh که برای گمراه کردن مهاجمین، با دیوار بیرونی کوتاه و طراحی پیچاپیچ ساخته شده است، می توان وارد آن شد. وقتی داخل این بنا می شونید، دو ساختمان سنگی متصل بهم به نام های Akbari Mahal و Jahangiri Mahal را مشاهده می کنید که بزرگترین بخش مسکونی خصوصی این مجموعه به شمار می روند. مکان های جالب توجه دیگر نیز وجود دارند، مانند Khas Mahal (Private Palace) (کاخ اختصاصی) با سقف مسی باشکوه، و Anguri Bagh (باغ انگور) که یک باغچه مغولی با طراحی پازل مانند و تعداد زیادی فواره و آبراه است و همچنین دیواره های مشبک که باعث به وجود آمدن یک خلوتگاه زیبا برای امپراتور و دوستانش بوده اند. آخرین جاذبه قابل ذکر این قلعه، برج هشت گوشه Musamman Burj است که بعدها به عنوان زندان شاه جهان تا پایان عمرش استفاده شد. بنابراین بازدید این بنا را در سفر به هند، از دست ندهید.

قلعه آگرا Agra Fort

2. غارهای الورا ، اورنگ آباد هندوستان The Ellora Caves, Aurangabad

غارهای تاریخی و مشهورالورا Ellora هندوستان که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند است، در بین قرن های پنجم و دهم توسط بوداییان، پیروان جین و راهبان هندو ساخته شده و با وجود فاصله 300 کیلومتری از غرب نسبت به مومبای، سفر تفریحی فوق العاده ای به شمار می رود. این مجموعه قابل توجه که هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، شامل 34 صومعه، کلیسای کوچک و معبد تراشیده شده در کوه است که 12 تای آنها بودایی، 17 عدد هندو، و 5 عدد از آنها به پیروان آیین جین تعلق دارند. این صومعه ها، کلیساها و معابد بسیار نزدیک به هم ساخته شده اند که بازتابی از مدارا بین مذاهب در آن دوره از تاریخ هندوستان است. نکته جالب توجه در غارهای صومعه بودایی، وجود تعدادی زیارتگاه با کنده کاری هایی از بودا و قدیسان قرن های پنجم تا هفتم و وجود غار شگفت انگیز  Carpenter که یکی از بهترین غارهای هندوستان محسوب می شود. غارهای هندوها بسیار پیچیده تر بوده و از بالا به پایین تراشیده شده اند؛ به همین جهت نیاز به داربست زدن نبوده است. بهترین غار در این مجموعه، معبد Kailasa هندوستان، معبدی عظیم و ساخته شده از تراشیدن یک صخره بزرگ است که نمادی از کوه کایلاسا Mount Kailasa به شمار می رود و ساخت آن مستلزم حجاری 200000 تن سنگ بوده است.

غارهای الورا ، اورنگ آباد The Ellora Caves, Aurangabad

3. قلعه مهرانگار، جوداپور هندوستان Mehrangarh Fort, Jodhpur

قلعه عظیم مهرانگار که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند است، مسلط بر شهر قدیمی جوداپور(Jodhpur) و یکی از بزرگترین دژهای مستحکم هندوستان است. در قرن پانزده میلادی برای حفاظت از مردم "شهر آبی" Blue City مشهور، نامی که شهر جوداپور هنوز با آن شناخته می شود ساخته شده است (این نامگذاری به دلیل رنگ آبی خانه های این شهر که برای در امان بودن از گرما انجام گرفته است می باشد). قلعه مهرانگار که در بالای برجی سر به فلک کشیده با دیوار هایی عظیم و نفوذناپذیر ساخته شده است از شگفت انگیزترین شاهکارهای معماری به شمار می رود. ورود به داخل این قلعه از طریق یکی از هفت دروازه باشکوه آن از جمله Jaya Pol و Fateh Pol می باشد (که دومی هنوز اثرات ناشی از برخورد توپ های جنگی را بر بدنه خود دارد). بهترین نکته بازدید از این قلعه در سفر به هند، گردش در شبکه خارق العاده حیاط ها و کاخ های متصل بهم است. همچنین موزه ای که مجموعه باشکوهی از مصنوعات دست ساز مرتبط با مهاراجه های هندوستان را به نمایش گذاشته است. حتما زمانی را به بازدید از مرکز تاریخی خود شهر جوداپور اختصاص دهید. این بخش از جوداپور به خاطر هشت دروازه زیبایش، برج دوست داشتنی قدیمی ساعت و تعدادی بازار که همه چیز از سبزیجات تا شیرینی جات، ادویه جات و صنایع دستی عرضه می کنند شهرت دارد.

قلعه مهرانگار، جوداپور Mehrangarh Fort, Jodhpur

4. قصر میسور Mysore Palace

شهر پهناور میسور Mysore که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند است، به خاطر ترکیب زیبای معماری دوره استعمار یا کولونیال Colonial  با کاخ های مجلل هندی و باغ های انبوه و به زیبایی آراسته شده ، مکان بسیار خوشایندی برای گشت و گذار است. کسانی که به خرید کردن علاقه دارند مطمئنا از بازارهای ابریشم و چوب صندل (گیاهی دارویی به گرانی زعفران که به عنوان محصول زیبایی برای محافظت از پوست استفاده می شود) در این شهر لذت خوهند برد. اما جاذبه اصلی شهر، قصر شگفت انگیز میسور هندوستان است. این قصر سه طبقه زیبا که در سال 1897 بعد از یک آتش سوزی وحشتناک و ویرانگر به طور کامل بازسازی شد، دارای نقاط بسیار جالبی است؛ نقاطی مانند برج مربعی شکل و گنبدهای زیبای آن، سقف های تزیین شده و ستون های واقع در Durbar Hall و  بنای باشکوه Marriage Pavilion با کاشی های لعاب دار کار شده در کف، شیشه های رنگی زیبا، کارهای هنری و نمایش جواهرات (در این مکان در مناسبت های خاص، تاج طلایی نفیس Golden Throne به نمایش گذاشته می شود). برای اینکه یک بازدید فوق العادهاز این بنا در سفر به هند داشته باشید، حتما سعی کنید که یکی از نمایش های نور که هر یکشنبه یا در طول تعطیلات رسمی کشور هندوستان برگزار شده و طی آن، کاخ با بیش از 90000 چراغ نورانی می شود را تماشا کنید.

نکته مهم:  یک روش جالب برای بازدید از زمین ها و باغ های بزرگ کاخ این است که به یک تور دوچرخه سواری رایگان که در داخل کاخ وجود دارد بپیوندید.

قصر میسور Mysore Palace

5. معبد ماهابودی، بوداگایا Mahabodhi Temple, Bodhgaya

بوداگایا Bodhgaya که یکی از جاذبه های گردشگری هند و مناطق دیدنی هند است، مقدس ترین مکان دنیا برای بودایی هاست و هر ساله هزاران گردشگر را در سفر به هند، به خود جذب می کند. همه این گردشگران، برای شرکت در مراسم مراقبه و دعای راهبان محلی به این مکان زیارتی کشیده می شوند. کانون مرکزی این زیارتگاه، معبد شگفت انگیز ماهابودی Mahabodhi Temple می باشد که در مکانی پر اهمیت یعنی جایی که بودا برای تعلیم و تدوین فلسفه خود از زندگی ظهور کرد ساخته شده است. این بنا که در قرن ششم میلادی ساخته شده و از آن زمان تا به حال بارها بازسازی شده است، به وسیله یک هرم مارپیچ زیبا مسقف شده و یک مجسمه زراندود بودا در داخل آن قرار گرفته است. درخت انجیر معابد موجود در این مکان نیز بسیار جالب توجه است، نسلی از درخت اصلی که بودا، قبل از رسیدن به حقیقت، هفت شبانه روز در کنار آن عبادت کرده است.، گفته می شود که این درخت یکی از کهن ترین و تکریم شده ترین درخت ها در جهان است (اگر تکه سنگ قرمز رنگی که به عنوان علامت گذاشته شده مشاهده کردید، به جای دقیقی که این درخت کهن و مشهور در آنجا قرار داشته است رسیده اید).

معبد ماهابودی، بوداگایا Mahabodhi Temple, Bodhgaya

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری هند | سفر مجازی به هندوستان ( قسمت اول )

ن. چرمچی ، چهارشنبه 8 شهریور 1396

در این مطلب به معرفی گنجینه های باشکوه و ارزشمند هند می پردازیم تا سفری خاطره انگیز تر به سرزمین نژادها، زبان ها، آیین ها و فرهنگ های گوناگون داشته باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :