بهترین شهرهای جهان برای زندگی | معرفی زیباترین و دنج ترین شهرها

سه شنبه 11 مهر 1396

در اینجا به معرفی 10 تا از بهترین شهرهای جهان برای زندگی که توسط مجله فوریس که متعلق به سازمان تحقیقاتی فاکت است بیان شده است. معیارهای که این مجله بر اساس آن ها بهترین شهرهای دنیا را رتبه بندی کرده است عبارت است از میانگین طول عمر جمعیت شهری، شرایط اقتصاد، میزان اشتغال، میزان دسترسی افراد ساکن به آب شرب، تعداد خانه دارای برق، مساحت اماکن عمومی همچون پارک ها و کتابخانه ها و کیفیت آن ها. با همگردی همراه باشید برای شناخت شهرهای برتر جهان برای زندگی.

بهترین شهر دنیا

ونکوور – کانادا

سومین شهر از نظر بزرگی در کانادا به عنوان یکی از شهرهای برتر جهان برای زندگی شناخته شده است آنچه که در مورد این شهر جلب توجه می کند. تنوع بالایی است که از نظر زبانی و قومیتی در این شهر وجود دارد این شهر با وجود دارا بودن تعداد بالای از ساکنان غیر انگلیسی زبان اما دارای بهترین وضعیت از نظر توسعه پایدار در جهان و در بین مناطق انگلیسی زبان باشد. همین امکانات فراوان ورزشی و وجود ورزشگاه های متعدد سبب شد تا المپیک زمستانی 2010 در این شهر برگزار شود و یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی باشد.

ونکوور

 وین _ اتریش

رتبه دوم بهترین شهرهای دنیا را شهر وین پایتخت اتریش از آن خود کرد آنچه موجب این رتبه خوب برای زندگی کردن در آنجا  شده وجود امنیت پایدار ( دو مؤلفه امنیت داخلی و امنیت خارجی یا بین المللی است) و شرایط مناسب ازنظر اقتصادی و اجتماعی، است که همین عوامل سبب شده این شهر به مکان مناسبی برای قرارگیری بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی تبدیل شود از میان این سازمان ها مهم ترینشان اوپک و آژانس بین المللی انرژی هسته ای می باشد.

 وین

 ملبورن _ استرالیا

شاید بسیاری ملبورن استرالیا به خاطر وجود مکان های هنری و آموزشی به عنوان پایتخت فرهنگی بشناسند اما در واقع ملبورن به غیر از دارا بودن چنین مکان های ازنظر بازرگانی و توریسم نیز جایگاه بالایی دارد که سبب شده این شهر پرجمعیت رتبه ی سوم از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی را به خود اختصاص دهد.

 ملبورن

تورنتو _کانادا

مقام چهارم بهترین شهر دنیا را تورنتو که بزرگ ترین شهر کاناداست به خود اختصاص داده است حضور جمعیت فراوان ساکنین این شهر از لحاظ جمعیتی درجایگاه اول در کانادا و رتبه پنجم در آمریکای شمالی قرار داده است تورنتو را می توان از مهم ترین شهرها درزمینهٔ ها ی هنر ، توریسم ، صنایع هوافضا و رسانه ای دانست که صاحب مراکز متعدد ماهواره ای و مخابراتی می باشد.

تورنتو

کلگری _ کانادا

بازهم شهری در کانادا  خود را در میان شهرهای برتر جهان برای زندگی می بیند شهر کلگری که چهارمین شهر پرجمعیت کاناداست پر است از کمپانی های که درزمینهٔ نفت و گاز  فعالیت می کنند همین وفور شرکت ها سبب شده تا آمار اشتغال در این منطقه بالا باشد که همین اشتغال بالا زمینه ورود مهاجران زیادی را فراهم کرده است.از دیگر ویژگی های این شهر  می توان اکو توریستی بودن آن اشاره کرد که علت آن هم ظرفیت بالای اقتصادی موجود در آن می باشد البته این ظرفیت تماماً اقتصادی نمی باشد بلکه این شهر یکی از مراکز ورزش های زمستانی نیز هست.

کلگری

هلسینکی _ فنلاند

ششمین شهر لیست بهترین شهرها برای زندگی پایتخت فنلاند است هلسینکی شهر با جمعیت یک میلیون نفر می باشد که در زمره شمالی ترین شهرهای کره زمین قرار دارد این شهر از لحاظ وجود مراکز اقتصادی و هنری فراوان بسیار موردتوجه است.

هلسینکی

 سیدنی _ استرالیا

سیدنی به خاطر حضور مهاجران زیاد در آنجا چند فرهنگ ترین  شهر جهان نام گرفته است آن چه که بزرگ ترین شهر استرالیا را از زیباترین شهرهای دنیا قرار داده معماری شهری بی نظیراست .

 سیدنی

پرث _ استرالیا

پرث یکی دیگر از شهرهای استرالیا است  که به خاطر وجود فرصت های زیاد سرمایه گذاری و شغلی مختلف شاهد حضور جمعیت بسیاری در خود است امنیت بسیار پایدار این شهر آن را تبدیل به یکی از بهترین شهرها برای کسب وکار کرده است

پرث

آدلاید _ استرالیا

بسیاری آدلاید استرالیا را با فستیوال های هنری و ورزشی بسیاری که در آنجا هرساله برگزار می شود می شناسند این شهر پرجمعیت به مواد غذایی بسیار باکیفیتی را به شهرهای مختلف دنیا صادر می کند که همین امر باعث به وجود آمدن مشاغل زیادی در آن شده است .

 آدلاید

آوکلند _ نیوزلند

و اما دهمین شهر  در میان بهترین های دنیا آوکلند نیوزلند است که دارای بهترین و سالم ترین شرایط از نظر آب وهوایی برای زندگی است .

آوکلاند

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

امن ترین شهرهای جهان برای زندگی |در این شهرها با آسایش زندگی کنید

سعید حسنی ، دوشنبه 19 شهریور 1397

شهر های ایالات متحده آمریکا حتی جزو دهمین شهرهای امن جهان هم نیستند. اگر به دنبال حس امنیت هستید باید به شما بگوییم که به توکیو بروید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :