سفر به بالی | معرفی جاهای دیدنی بالی و سفری به یاد ماندنی

کشور اندونزی یکی از کشورهایی است که با سفر به آن می توانید اوقات خوش و خاطره انگیزی را برای خود و خانواده تان بسازید. این کشور در چند سال اخیر تلاش کرده تا بتواند جایگاه خوبی در بین کشورهای توریستی پیدا کند و به جذب گردشگران بیشتری بپردازد. این تلاش تا جایی بوده که امروزه جزیره بالی یکی از زیباترین جزایر دنیا شناخته شده و به یک جزیره گردشگری تبدیل شده است.سفر به بالی یکی از جزایر کشور اندونزی است که دارای امکانات فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران می باشد. در این بخش سعی داریم شما را با این جزیره ی توریستی و دیگر جاهای دیدنی بالی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جزیره ی بالی

جزیره ی بالی

در مجموعه جاهای دیدنی بالی، جزیره ای به شکل ماهی است که در فاصله بین دریای جاوه و اقیانوس هند واقع شده است. این جزیره یکی از زیباترین جزایر کشور اندونزی است و یکی از مهم ترین مکان های گردشگری جهان محسوب می شود. زیبایی و آرامش این جزیره در حدی است که اگر به آن جا سفر کنید دیگر مایل به ترک آن نخواهید بود.

اطلاعات اولیه

اطلاعات اولیه

جزیره بالی در سفر به بالی دارای یک فرودگاه اختصاصی است که به صورت مستقیم می توان به آن رفت و آمد داشت. از این رو سفر به جزیره به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام می گیرد.گذرنامه و روادید: برای سفر به بالی شما نیاز به گذرنامه ای دارید که بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه ی آن خالی باشد. بلیط برگشت و روادید گردشگری را می توانید در بدو ورود به این جزیره دریافت کنید.زبان مردم جزیره: مردم اندونزی با بیش از 700 زبان زنده ی دنیا صحبت می کنند. اما رایج ترین زبان های مردم جزیره ی بالی باهاسابالی (Bahasa)، باهاسای اندونزیایی، انگلیسی و آلمانی است. واحد پول: واحد پول مردم این منطقه نیز روپیه اندونزی (IDR) می باشد.وسائل نقلیه: در جزیره بالی شما می توانید از انواع وسائل نقلیه مانند تاکسی، بمو (Bemo)، اتومبیل کرایه ای، موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نمایید.زمان مناسب برای سفر: اگر می خواهید زمان مناسبی را از نظر شرایط آب و هوایی برای مسافرت به این جزیره بالی و تماشای جاهای دیدنی بالی انتخاب نمایید، پیشنهاد می شود در ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر سفر کنید. قیمت ها در تمام طول سال ثابت هستند و نوسانی ندارند.

وسائل نقلیه

جشن های مهم بالی

در سفر به بالی شاید برای شما جذاب باشد که در زمان برگزاری جشن ها در جاهای دیدنی بالی به این جزیره سفر کنید. در این صورت این امکان برای شما وجود دارد که با سنت ها و آیین های مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.بومیان این منطقه دو نوع تقویم محلی دارند. تقویم هندو ساکا (Hindu saka) و تقویم ووکو (Wuku) که هرکدام از آن ها دارای جشن ها و مراسم های مربوط به خود در مجموعه جاهای دیدنی بالی می باشند.گالونگان (Galungan) یکی از جشن های تقویم ووکو است که هر 6 ماه یک بار به مدت 10 روز برگزار می گردد. در جشن گالونگان حیوانات افسانه ای به شکل ترکیبی از شیر و سگ به صورت دستی ساخته شده و بین معابد جابه جا می شوند. به این حیوانات دست ساز بارونگ (Barong) می گویند.در تقویم ساکا روزی با نام نیه پی (Nyepi) وجود دارد. این روز در اعتدال بهاری قرار گرفته و به روز سکوت شهرت دارد. بومیان بر این اعتقادند که در این روز ارواح شیاطین از سمت دریا به سمت جزیره پرواز می کنند.17 آگوست نیز روزی دیگری در این تقویم است که روز استقلال نامیده می شود. در سفر به بالی در روز استقلال برنامه های فرهنگی و مسابقات ورزشی رد جاهای دیدنی بالی انجام می شود.

گالونگان
نیه پی

فستیوال های پر بازدید

شرکت در این جشن ها می تواند یکی از خاطره انگیزترین اتفاقات سفر را برای شما رقم بزند. برنامه ی وایانگ کولیت (Wayang Kulit) نوعی نمایش با عروسک و سایه هاست که تماشای آن خالی از لطف نیست.گوش دادن به آهنگ های بسیار بلند ارکستر گاملان (Gamelan) که با سازهایی مانند فلوت، سنج، زنگ های مخصوص، درام و سنتورهایی از جنس بامبو نواخته می شود، یکی دیگر مراسم هایی است که در جشن های بالی شاهد آن خواهید بود. بر گزاری این جشن ها در جزیره بالی تقریبا به صورت همه روزه می باشد. اگر قصد شرکت در این مراسم ها را دارید، می توانید با مطالعه نشریه اوقات بالی (Bali Times) یا سوال از پذیرش هتل محل اقامتتان از زمان و مکان اجرای جشن ها آگاه شوید.

جشن های بالی

بازدید از معابد

بازدید از معابد در مجموعه جاهای دیدنی بالی یکی از کارها و برنامه هایی است که می توانید در کشور اندونزی و جزیره بالی انجام دهید. این جزیره سرزمین 1000 معبد نامیده می شود.معبد پورا لوهور اولوواتا (Pura Luhur Uluwata) یکی از معابدی است که توصیه می شود دیدن آن را از دست ندهید. این معبد بر روی صخره ای در جنوب شبه جزیره ی بوکیت بادونگ (Bukit Badung) قرار گرفته است.پورا بساکی (Pura Besakih) نیز یکی از مقدس ترین شهرهای اندونزی است که دارای سه معبد اصلی است. یکی از این سه معبد بر روی دامنه ی کوه گونونگ آگونگ (Gunung Agung) واقع شده است. این کوه دارای قله ی آتشفشانی است و به عقیده ی بومیان این منطقه این جا ناف زمین است. معبد پورابساکی به عنوان معبد مادر شناخته می شود و در اطراف آن دسته های مخروطی شکل فراوانی از کاه و دشت هایی پر از گل های رنگارنگ وجود دارد.

بازدید از معابد

بازدید از شهر اوبود

شهر اوبود از نمونه جاهای دیدنی بالی (Ubud) شهر کوچکی است که می توانید انواع گالری های هنری، روستاهای سنتی و صنایع دستی بالی را در آن مشاهده نمایید. همچنین می توانید از موزه های این شهر بازدید کرده و در رستوران های آن غذا میل کنید. اگر علاقه مند به رقص و موسیقی هستید، این شهر یک مکان فوق العاده برای آشنایی با این هنر و سبک مردم این منطقه می باشد. همچنین در شهر اوبود می توانید تفریحاتی مانند قایق سواری و سفر با گاری را نیز تجربه کنید.

بازدید از شهر اوبود

ساحل کوتالگیان

ساحل کوتالگیان (KutaLegian) یکی از مکان هایی است که گردشگران بسیاری برای استراحت به آن جا می روند. این ساحل زیبا از جاهای دیدنی بالی مملو از کافه ها و مغازه هاست و در تمام طول شب برنامه های شاد و مفرحی برای مسافران و افرادی که در آن جا حضور دارند، برگزار می شود.

ساحل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری به یاد ماندنی به شهرهای دیدنی سمنان در عید

هانیه گل محمدی ، چهارشنبه 8 فروردین 1403

با ما در راهنمای سفر نوروزی به سمنان همراه باشید تا شما را با شهرهای دیدنی سمنان در عید آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :