آشنایی با تعدادی از معروف ترین شهرهای پرجمعیت آسیا

احتمالا با توجه به قرار گرفتن کشورمان در قاره کهن، در جریان مناطقی هستید که دور و بر ما وجود دارند. شهرهای دهلی در هند و کراچی در پاکستان هر یک جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر دارند و از شهرهای پرجمعیت آسیا بشمار می آیند. با ما در مقاله معروف ترین شهرهای پرجمعیت آسیا همراه باشید تا شما را با تعدادی از شلوغ ترین شهرهای آسیا آشنا کنیم.

شهر دهلی

یکی از معروف ترین شهرهای پرجمعیت آسیا، شهر دهلی است که در مجاورت دهلی نو قرار گرفته و مساحتی حدود 2٫072 کیلومتر مربعی دارد. احتمالا برایتان این سوال پیش آمد که اقتصاد چنین شهر پر جمعیتی چگونه اداره می شود؟ در جواب این سوال باید گفت اقتصاد این شهر از طریق خدمات رفاهی مانند گردشگری، بانکداری، خدمات بهداشتی، فناوری اطلاعات و رسانه اداره شده و خرده فروشی و فعالیت های دولتی نیز از مشاغل خوب این شهر بحساب می آیند. اما شاید همین مسائل باعث شد تا بلایی که سر تهران آمد، بر سر دهلی نیز در دهه اخیر بیاید، چرا که این شهر با افزایش جمعیت بسیار بالایی روبرو بوده و با توجه به روی آوردن افراد بسیاری از سراسر هند به این شهر، این جمعیت هر روز در حال افزایش است.

این مسئله در واقع دلیل زیاد بودن تعداد مردان نسبت به زنان نیز شده است. با تمام این تفاسیر، سطح سواد مردم دهلی بالا بوده و در حدود 86٪ است. ضمنا، برای علاقمندان به آثار تاریخی نیز باید گفت که این مورد از معروف ترین شهرهای پرجمعیت آسیا از این حیث وضعیت خوبی دارد.

دهلی

کراچی

کراچی به تنهایی 20٪ از تولید ناخالص داخلی پاکستان را تأمین می کند. از این رو، سهم زیادی در افزایش درآمد استان سینگ دارد. اما بشنوید از اقتصاد و مشاغل پر درآمد این مورد از شلوغ ترین شهرهای آسیا که تجارت، بانکداری و صنایع تولید خودرو، فولاد و البته مالیات واردات کالا از جمله آنها هستند. از نظر نژادی، مردم این منطقه فرهنگهای مختلفی دارند که به این دلیل است که مردمان این منطقه از نوادگان کشورهای دیگری مانند بنگلادش و افغانستان هستند. ضمنا، دین اکثریت مردم این شهر اسلام بوده و از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در کرانه ساحلی دریای عربستان قرار گرفته است.

کراچی

بمبئی

اقتصاد بمبئی که مرکز ایالت مهاراشترا بوده، مهم بحساب می آید. از صنایع این شهر میتوان به تولید پارچه، خودروسازی، تولید قطعات الکترونیکی و محصولات پتروشیمی اشاره کرد. این شهر که در واقع شهری پر جمعیت است، وسعتی در حدود 546 کیلومتر مربع دارد. از نظر فرهنگ و نژاد نیز نژاد اکثریت مردم متشکل از ماراتایی ها و گجراتی ها هستند.

بمبئی

داکا

شهر داکا بخاطر وجود مساجد یکی از مشهورترین شهرهای جهان اسلام بحساب می آید. ضمن اینکه جاذبه های دیگری از جمله کلیساهای مربوط به قرون وسطی هم در این شهر وجود دارند که موجبات رونق آن را فراهم ساخته اند. این شهر دارای محصولات اقتصادی مهمی از جمله تولید پارچه، داروسازی و فناوری اطلاعات و البته کشاورزی است. در ضمن، از نظر نژادی نیز باید گفت که نژاد اکثر مردم بنگالی است.

داکا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای لبنان

مهیار قاسمی ، دوشنبه 23 تیر 1399

با ما در مقاله دیدنی ترین شهرهای لبنان همراه شوید تا کمی برایتان از زیباترین شهرهای لبنان سخن بگوییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :