جزیره آتشفشانی آگوشیما؛ جزیره ای حیرت انگیز در ژاپن

آگوشیما، جزیره آتشفشانی گرمسیر و کوچکی بوده که در جنوبی ترین نقطه مجمع الجزایر ایزو قرار دارد. این جزیره آتشفشانی خود یک دهانه آتشفشانی غول پیکر بوده که در داخلش یک دهانه آتشفشانی کوچکتر قرار گرفته است. هرچند که تاریخ آخرین فوران آتشفشان آگوشیما به سال 1780 بر می گردد، اما همچنان فعال محسوب می شود. در آخرین فوران این کوه، تقریبا نیمی از جمعیت جزیره آتشفشانی آگوشیما ژاپن کشته و باقی مجبور به ترک آنجا شدند. تنها 50 سال طول کشید تا مردم دوباره به آنجا بازگردند و در حال حاضر، حدود 200 روستایی شجاع در این جزیره زندگی می کنند. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه باشید تا بدانید جزیره آتشفشانی آگوشیما کجاست و از زیبایی هایش آگاه شوید.

آگوشیما

روستایی کوچک بر روی آتشفشانی فعال

جزیره آگوشیما ژاپن یک کوه آتشفشان تحت البحری بوده که از درون دریا پدیدار شده و بخشی از یک دهانه آتشفشانی بزرگ است که ارتفاع دیواره بیرونی آن بین 200 تا 420 متر هست. گمان بر این است که این جزیره آتشفشانی از بقایای باقی مانده و روی هم انبار شده حداقل چهار دهانه آتشفشانی تحت البحری بوجود آمد. جزیره آتشفشانی آگوشیما ژاپن شامل دیواره های دهانه های آتشفشان داخلی و خارجی بوده و ساحل جنوبی به یک رشته تپه تیز می رسد که ضلع یک گودال آتشفشانی به نام ایکوساوا را تشکیل می دهند. براساس مقاله جزیره آتشفشانی آگوشیما کجاست باید بدانید که این گودال آتشفشانی توسط یک گودال ثانویه به نام مارویاما اشغال شده که همچنان بخار حرارت زمین را در اطرافش آزاد می کند.

روستایی کوچک بر روی آتشفشانی فعال

کمی بیشتر درباره منطقه

جزیره آگوشیما ژاپن در آبهای آزاد منطقه کورشیو واقع شده و به ایجاد موج ها مشهور است. دسترسی به این جزیره به سختی امکان پذیر بوده و تنها با قایق ممکن است. جزیره آتشفشانی هیچ لنگرگاه رسمی برای قایق ها ندارد، زیرا توسط صخره هایی با شیب ناهموار احاطه شده است. گزینه دیگر، استفاده از هلیکوپتر بوده که توسط سرویس شاتل Tokyo Island ارائه می شود. هر دو وسیله نقلیه از هاچیجوجیما حرکت می کنند که با نزدیکترین جزیره 60 کیلومتر فاصله دارد. پیش از آنکه سرویس هلیکوپتر در سال 1993 راه اندازی شود، حمل و نقل مسافرها، کالاهای ضروری و محصولات غذایی تنها با قایق انجام می شد و مردم به سختی می توانستند زمان رسیدنشان را حدس بزنند. در حال حاضر، هلیکوپتر یک بار در روز پرواز دارد و حداکثر 9 مسافر را حمل می کند.

کمی بیشتر درباره منطقه

گردشگری در منطقه

در جزیره آگوشیما نمیتوان کار زیادی انجام داد، به جز اینکه از آرامش یک بهشت گرمسیری لذت برد. در مرکز جزیره، یک سونای بخار زمین وجود دارد. یک ساختمان تأسیسات عمومی از انرژی و گاز بخار زمین بهره برداری کرده و مردم از آن برای پخت وپز استفاده می کنند. این اجاق که از بخار حرارت زمین استفاده کرده، بطور رایگان در دسترس همگان است. سبزیجات تازه بخارپز شده، سیب زمینی و تخم مرغ از مواد غذایی اساسی آگوشیما هستند. آگوشیما کوچکترین دهکده ژاپن بوده و جمعیتش در سال 2009، 205 نفر بود.

این جزیره یک دبستان با حدود 25 دانش آموز دارد. هنگامیکه دانش آموزان به سن 15 سالگی می رسند، برای تحصیل در دبیرستان به خشکی می روند و هیچکس نمی داند آنها چه زمانی به جزیره آگوشیما ژاپن بر می گردند. ترانه های فولکلور و محلی که مردم این جزیره می خوانند، اغلب داستان هایی درباره ترک کردن جزیره و جدا شدن از عزیزانشان هستند.

گردشگری در منطقه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

هوکایدو، جزیره شگفت انگیز در ژاپن + تصویر

زهرا رضایی ، جمعه 11 مرداد 1398

جزیره هوکایدو مناطق گردشگری و اقامتگاه های زیادی دارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :