روستای لاویج؛ روستایی با طبیعت زیبا و جاذبه های بسیار

روستای لاویج نور در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته و دور تا دورش را کوههای البرز پوشانده اند. زیبایی و جاذبه های روستا شامل آبگرم، آبشار حرام او و جنگل هیرکانی، پارک جنگلی کشپل، ییلاق زیبای ایزوا، جنگل اسیونگ، مراتع و چمنزارهای نومه و منطقه ییلاقی میرخمند بوده و مسافران می توانند در ویلا، خانه های اجاره ای، مسافرخانه و سوئیت های موجود اقامت داشته باشند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای لاویج کجاست و پی به زیبایی هایش ببرید.

روستای لاویج

سفر به طبیعت مازندران

آبگرم روستای لاویج از جمله عواملی بوده که افراد بسیاری را به این منطقه جذب می کند. وجود املاح معدنی و گوگرد در این آب، برای دردهایی مانند کمردرد و پادرد و بهبود مشکلات مربوط به اعصاب بسیار مفید بوده و در مکانهایی از روستای لاویج نور که استخرهای آب گرم وجود دارند، دوش و وان نیز موجود هست.

آبگرم روستای لاویج

اغلب مسافران از قسمتهای پایینی و حاشیه ای جنگل هیرکانی استفاده می کنند اما، زیبایی طبیعت مازندران در ارتفاعات هست. براساس مقاله روستای لاویج کجاست باید بدانید که ارتفاع این منطقه تا 2500 متر بالاتر از دریا نیز می رسد و میتوان درختهای راش که متعلق به میلیونها سال پیش بوده را دید. در جنگلهای لاویج گونه های مختلفی از گیاهان و درختان را می توان دید که دارای میوه های مختلف جنگلی و وحشی هستند. در اینجا همچنین در هر قسمتی چشمه ای وجود دارد. در فصل بهار بدلیل وجود شکوفه و گلهای بسیار زیاد و خوشبو، این محدوده محل مناسبی برای پرورش زنبور بوده و عسل لاویج از جمله عسلهای معروف و سوغات این منطقه بحساب می آید.

جنگلهای لاویج

در مسیر چمستان-لاویج، آبشار حرام او قرار دارد. این محل ترکیب بسیار زیبایی از کوه و جنگل بوده و فضای دیدنی را بوجود آورده است. دلیل قرار دادن چنین اسمی بر روی این آبشار، این است که این آب از ارتفاعات سوردار که حرم امامزاده ای در آن وجود دارد، به پایین می ریزد و "او" که در این اسم وجود دارد، به نام آب است. در ابتدا نام این آبشار حرم او بوده که به حرام او تغییر نام پیدا کرد.

آبشار حرام او
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

روستایی با طبیعتی زیبا و سازه هایی تاریخی که در 48 کیلومتری زنجان قرار دارد

گلاره یوسف پور ، جمعه 12 آذر 1400

این خبر پیرامون روستایی با طبیعتی زیبا و سازه هایی تاریخی که در 48 کیلومتری زنجان قرار دارد، نوشته شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :