دیدنی های ژاپن | جاده ای با دیوارهای برفی 20 متری در ژاپن

ma.am سه شنبه 21 شهریور 1396

مسیر آلپی Tateyama Kurobe یا تاتیاما کورب، جاده ای منحصر به فرد و چشم نواز است که از میان کوه های آلپی شمال ژاپن عبور می کند و در سفر به ژاپن می توانید شاهد یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن باشید. گذر از این مسیر به واسطه وسایل حمل و نقل مختلف محقق شده است، از جمله خودروهای کابلی، اتوبوس های ترولی و برقی، و تله کابین. شهرت و معروفیت این جاده به واسطه دیوارهای برفی خیلی بلندی است که حتی در بهار هم این جاده را می پوشانند. مسیر آلپی تاتیاما کورب در سال 1971 تکمیل شد و به این ترتیب شهر تویاما واقع در استان تویاما را به شهر اوماچی در استان ناگانو متصل کرد. تاکنون هیچ مسیر و جاده ای با این دقت ساخته نشده است، طوری که حتی کوچکترین تغییر و آسیبی به محیط پیرامون جاده وارد نشده است. در نتیجه سه خط عبوری مجزا به طور کامل از میان این تونل ها که از دیدنی های ژاپن هستند، می گذرند که دو تای آنها خطوط مربوط به اتوبوس های برقی است. این اتوبوس ها البته بالکل از ژاپن خارج شده اند، فقط در این جاست که از آن ها استفاده می شود و دلیل آن هم این است که اگزوز خروج گاز ندارند.

دیوارهای برفی

دیواره های برفی

مسیری که از میان کوه های هایدا به تاتیاما می رسد، سراسر پوشیده از مناظر و صحنه های طبیعی و فوق العاده است، که از آن جمله می توان به سد کورب اشاره کرد که از جاذبه های گردشگری ژاپن است. بخش میانی سد کورب و اجیساوا در اصل صرفا برای سد در نظر گرفته شده، در حالی که بخش بین تاتیاما و کوربکو از ابتدا محلی برای توریست ها و گردشگران طراحی شده است. در حال حاضر، این مسیر صرفا یک مسیر تماشایی و جذاب بوده که همیشه توسط توریست ها احاطه شده است. چیزی که جمعیت زیادی را به این مسیر می کشاند و جاذبه اصلی آن به حساب می آید، منظره خارق العاده کوه های تاتیاما است، کوه هایی که بخشی از پارک ملی چابوسانگاکو به حساب می آیند. یک راهروی برفی که دیوارهای آن بیست متر ارتفاع دارند، چیزی است که توریست ها را در فصل بهار به سمت خود می کشاند، گل های آلپی و رنگ های پاییزی و دلربا نیز در تابستان و پاییز پذیرای مسافران هستند و از دیدنی های ژاپن به حساب می آیند. در طول مسیر، ایستگاه هایی تعبیه شده که هتل و اقامتگاهی برای استراحت مسافران در سفر به ژاپن دارد. این ایستگاه ها همچنین نقطه شروع مسیرهای کوه نوردی و پیاده نوردی نیز به حساب می آیند.

جاده برفی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی جاده چالوس آشنا شویم

HAMED MIRZAZADEH ، چهارشنبه 25 بهمن 1402

با ما در مقاله دیدنی های معروف جاده چالوس همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :