سفر تابستانی ارزان | سفر تابستانی کم هزینه ای داشته باشید!

آغاز تابستان فصل شروع سفرها است.با آغاز تعطیلات ، چمدانتان را جمع کنید و و برای یک سفر لذت بخش با خانواده آماده شوید. اگر میخواهید یک سفر خوب و لذت بخش اما با هزینۀ مناسب داشته باشید از شما دعوت میکنیم که این مقاله را مطالعه کنید.بیشتر افراد فصل تابستان را برای سفر تابستانی کم هزینه انتخاب میکنند.علت این مسئله میتواند آب و هوای مناسب، تعطیل شدن مدارس و دانشگاهها و گرمای هوا باشد. البته این مسئله موجب میشود که جاده ها در فصول تابستانی شلوغ و تفریحگاهها پر ازدحام باشند. پس اگر به دنبال یک تفریح خوب هستید و نگرانی از بابت درس فرزندان یا کلاسهای دانشگاه ندارید میتوانید هوای فرح بخش هفته های آخر اردیبهشت ماه را نیز برای سفر انتخاب کنید. این زمانی است که جاده ها خلوت و هوا ملایم و لذت بخش میباشد.البته مقصد سفر در نوع و زمان سفر نقش بسزایی دارد. بطور مثال در گرمای تابستان سفر تابستانی به جزایر جنوبی چندان دلپذیر نیست اما این جزایر در سرمای زمستان هوایی مطبوع دارند. بسته به مکان و زمان سفر شما، نیاز به لوازم و هزینه هایی دارید.چنانچه انتخاب درستی از لوازم سفر خود داشته باشید میتوانید سفر تابستانی ارزان را رقم بزنید.تحقیقات نشان میدهد که در کشور آمریکا 35 درصد جمعیت در فاصلۀ بین روز یاد بود کشته شدگان جنگی تا روز کارگر راهی سفر میشوند. این به این معنی است که در این زمان (فصل تابستان) افراد بیشتری موقعیت سفر کردن دارند.معمولا افراد از مدتی قبل از شروع تابستان برای سفرهایشان برنامه ریزی میکنند. لیستی از لوازم مورد نیازشان تهیه میکنند یا پولی پس انداز میکنند و به این ترتیب برای سفر کردن آماده میشوند. اما افرادی هم هستند که به هر دلیلی سفر نمیکنند. تجربه نشان داده که دستۀ دوم اکثرا یک مشکل مشترک دارند و آن هزینه های سفر است. هزینۀ مواد غذایی، اقامت و رفت و آمد... اما راههایی نیز وجود دارد که به شما برای یک سفر ارزان و با صرفه کمک میکند. میتوانید با کمی صبر و تفکر تصمیم های بهتری بگیرید. در این بخش شش نکتۀ ساده برای سفر تابستانی کم هزینه و یا سفر تابستانی ارزان با شما به اشتراک میگذاریم.

سفر تابستانی

1- انعطاف پذیر باشید

انتخاب زمان سفر میتواند نقش مهمی در سفر تابستانی ارزان داشته باشد. برای سفر رفتن به انتظار تعطیلات ننشینید. تعطیلات رسمی زمانی است که تعداد مسافران بالا میرود و شلوغی جاده و تفریحگاه ها تاثیر خوبی روی سفر شما نخواهد داشت.همچنین با هجوم جمعیت مسافران قیمت بلیط ها و هتل ها افزایش پیدا میکنند.اگر سفر تابستانی را زودتر شروع کنید هزینه های کمتری خواهید داشت. پس به انتظار روزهای تعطیل نمانید. یک یا دو روز زودتر راهی سفر شوید. همچنین اصراری به سفر در تابستان نداشته باشید.فصلهای بهار یا پائیز که دانش آموزان راهی مدارس شده اند میتواند زمان بهتری برای سفر تابستانی ارزان باشد. در این زمان تفریحگاهها خلوت و سواحل تمیز و آرام هستند و این مسئله در صرفه جویی های هزینه های سفر به شما کمک خواهد کرد.همچنین برای پیدا کردن جاده های مناسب نیز میتوانید از اپلیکیشن گوگل (Google Map) استفاده کنید. با کمک این اپلیکیشن از کوتاهترین مسیرها و کم ترافیک ترین آنها برای سفر تابستانی ارزان و یا در کل سفر تابستانی کم هزینه آگاه شوید.

نکات سفر تابستانی

2- اپلیکیشن های سفر را بشناسید

استفاده از تکنولوژی روز همواره میتواند در سفر تابستانی ناجی شما باشد. با استفاده از اپلیکیشن های سفر، انتخابهای بسیاری پیش روی شما قرار میگیرد.این اپلیکیشن ها ضمن راهنمایی شما به مسیر مناسب، اطلاعات خوبی دربارۀ امکانات تفریحی و مسافرتی ، وضعیت آب و هوا و وضعیت جاده ها را در خود جای داده اند. این انتخابها به شما کمک میکند تا هزینۀ ارزان تر و انتخاب مناسب تری داشته باشید.

اپلیکیشن سفر تابستانی

3- روشن فکر باشید

اگر قصد یک سفر کم خرج و اقتصادی را دارید برای صرفه جویی در هزینه های سفر تان باید ابتکار داشته باشید. نیازی نیست که حتما از قبل مقصدی را برای سفرتان انتخاب کنید. میتوانید از تکنولوژی روز استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند اسکار اسکنر(Skyscanner) به دنبال مکانهایی بگردید که از جایی که هستید چندان دور نباشند یا قیمت مناسبی داشته باشند. به این ترتیب مکانهای مناسبی را خواهید شناخت که قبلا حتی از وجود آنها خبر نداشتید.بسیار پیش می آید که شگفتی های دیدنی که در یک مکان نزدیک به منزلتان پیدا میکنید از یک سفر پرهزینه نیز جذاب تر خواهند بود.

نکات تابستانی

4- کمی شکاک باشید

تنها داشتن یک سفر ارزان تر کفایت نمیکند، خوب است کمی هم در انتخاب هایتان سخت گیری کنید . گاهی مواقع تردید داشتن بسیار خوب است. با دقت و وسواس دربارۀ هتل ها و پروازها تحقیق کنید. به این ترتیب میتوانید بهترین گزینۀ ممکن را با هزینۀ خود تامین کنید.با مقایسۀ قیمت ها و امکانات با آنچه از یک هتل یا یک پرواز خوب مد نظر دارید دربارۀ آن تصمیم گیری کنید.چنانچه مایل باشید میتوانید به سایتهای شرکتهای مختلف هواپیمایی مراجعه کنید و انتخاب مناسبی را از بین شرکتهای هواپیمایی پیدا کنید. پس عجله نکنید. با کمی صبر و چند دقیقه فرصت ، هزینه هایتان را کاهش دهید.

سفر تابستانی ارزان

5- انتخاب مکان مناسب برای اقامت

برای اقامتگاه خود در طول سفر به سراغ مکانهای ارزان قیمتی بروید که خیلی شناخته شده نیستند. حتی اگر از قبل اقامتگاهی را برای خود در نظر گرفته اید دبد نیست هتل ها ، میزبانهای محلی و سایتهایی مثل هم چون ایر بی ان بی (Airbnb) را نیز در لیست تحقیقات خود قرار دهید. به این ترتیب میتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

6- بهتر است قبل از تعطیلات برای آن برنامه ریزی کنید.

قبل از اینکه تعطیلات شروع شود برای اقامتگاه و بلیطهای خود اقدام کنید. با یک برنامۀ دقیق بهترین شانس را خواهید داشت. به طور مثال اگر مایلید در تابستان سفر کنید اواخر بهار بلیطتان را پیش خرید کنید.اگر قبل از زمان شلوغی بلیط خود را رزرو و اتاق خود را اجاره کنید میتوانید اتاق بهتری را با هزینۀ کمتر انتخاب کنید. اما در زمان شلوغی ممکن است حتی نتوانید یک اتاق گران را هم تهیه کنید یا اینکه مجبور شوید برای اقامت هزینۀ سنگینی بدهید. این مسئله در بارۀ بلیطهای پروازهای چارتری هم صدق میکند. چنانچه هنوز برای تعطیلات بعدی خود برنامه ای نریخته اید ، یکبار دیگر این مقاله را بخوانید و تلاش کنید از مدتی قبل از سفر برای آن برنامه ریزی کنید. هرچه برنامه ریزی شما بهتر و دقیق تر باشد، سفر لذت بخش تری خواهید داشت.

تعطیلات تابستانی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر کم هزینه | چه کنیم تا سفری ارزان داشته باشیم؟

ساجده روشنی ، جمعه 3 فروردین 1397

در سفر ها همیشه توصیه می شود که ما به چه مکانهایی سر بزنید و چه جاهایی برویم اما در کمتر جایی می خوانید چه کار هایی نباید انجام دهیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :