سفر به تیمفو | سفری به سرزمین حیرت و زیبایی

کشور بوتان کشوری کوهستانی است که در منطقه صعب العبور کوهستان های هیمالیا قرار گرفته است. این ساختار مکانی موجب شده که در طول قرن ها اهالی این منطقه از خطر استعمارگران در امان بماند. به همین دلیل همیشه توسط پادشاه اداره می شده است. در میان شهرهای بوتان، پایتخت آن تیمفو شهرت بسیاری دارد. این شهر در سال 2005 چیزی حدود 676/98 نفر جمعیت داشته و به عنوان پرجمعیت ترین شهر بوتان شناخته می شود. در قرن دوازدهم میلادی این شهر به نام تاشی چوندزونگ شناخته می شد. مذهب مردم بوتان بودایی است و در این کشور معبدهای زیادی برای عبادت بودائیان وجود دارد. بناهای دیدنی برای گردشگران در سفر به تیمفو یکی از نقاط جذاب در آسیاست. جمعیت شهر نزدیک به صدهزارنفر است به غیر از خانواد سلطنتی در شمال شهر داخل کاخی زندگی می کنند، در بقیه شهر ساختمان ها را به صورت فشرده بنا کرده اند. در حقیقت تیمفو علاوه بر پایتخت سیاسی برای مردم کشور بوتان مرکز تجارت و مذهب نیز هست. ممکن است این شهر به دلیل مکانی که در آن ساخته شده دور افتاده یا عقب مانده به نظر بیاید اما در حقیقت اصلا اینطور نیست. در تیمفو می توانید دهها مرکز خرید کوچک و بزرگ را پیدا کنید. رستوران ها و کافه های این شهر نیز بسیار زیاد است. در حقیقت تیمفو شهر مدرنی است که در کنار پیشرفت توانسته به خوبی فرهنگ و هویت مذهبی خود را نیز حفظ کند. سیاست جذاب مدیران شهر تیمفو این است که با نمایش آداب و رسوم مردم بوتان، این کشور را در عرصه جهانی مطرح کند و کشور بوتان را به دیگران بشناسانند. بالا رفتن تعداد گردشگرانی که هر ساله به بوتان سفر می کنند، به خوبی اثبات کرده که این روش بسیار هم موفق بوده است. در خیابان های این شهر منظره های جالبی را می توانید، ببینید. در بوتان افراد خاص لباس های مخصوص خود را دارند و می توانید در بعضی موارد از لباس افراد به شغل آن ها پی ببرید. به طور مثال راهبان شنل های زرشکی رنگ برتن می کنند و کارمندان دولتی بوتان و کارگران هندی هرکدام لباس مخصوص خود را دارند. این مسئله برای گردشگران در زمان اقامت در تیمفو نیز بسیار جذاب است و همواره می توانید گردشگرانی را پیدا کنید که مشغول عکاسی هستند. از نکات جالب دیگری که باید درباره تیمفو بدانید این است که این شهر هیچ چراغ قرمزی ندارد. تنها پایتخت بدون چراغ قرمز جهان خیلی شلوغ نیست و شلوغی خیابان های آن در حدی است که معدود چهار راه های شلوغ آن به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی رفع می شود. بقیه مناطق شهر آنچنان شلوغ نیست و مشکلی از لحاظ ترافیک ندارد چرا که تعداد اتومبیل ها در این شهر به شدت کم است. همین مسئله موجب شده که سکوت و آرامش خوبی نیز در این شهر جریان داشته باشد. تیمفو شهر مدرنی نیست اما به سمت مدرن شدن پیش می رود. بیشتر شبیه به یک شهر قدیمی و باستانی بوده که در قرن دوازدهم ساخته شده است. اگر بخواهید سوغاتی خوبی از تیمفو همراه ببرید، می توانید به اداره پست این شهر مراجعه کنید. تمبرهای پستی تیمفو نماد این شهر به شمار می روند و در سراسر دنیا در میان کلکسیونرهای تمبر علاقه مندان زیادی دارند و این کشور را به عنوان اولین کشوری که تمبرهایی با ارزش و با کیفیت صادر می کند، می شناسند. سفر به شهری که از نظر ظاهری به قرن ها قبل برمی گردد برای کسانی که به دنبال تجربه جدیدی هستند و می خواهند در دیدنی های تیمفو کشف و جستجو کنند، بسیار جذاب خواهد بود. خوب است بدانید که پایتخت بوتان حدود صدهزارنفر جمعیت دارد.

تیمفو

برای سفر به تیمفو باید چه کنیم؟

چنانچه مایل باشید به تیمفو سفر کنید ابتدا باید ویزای کشور بوتان را تهیه کنید. این کشور در ایران نیز سفارتخانه دارد. برای تهیه ویزای بوتان باید نیمی از هزینه سفرتان را پرداخت کنید. اینکار معمولا توسط آژانس های مسافرتی انجام می شود. پس بهتر است یک آژانس مسافرتی معتبر پیدا کنید تا به کار تهیه ویزای شما سرعت ببخشد. شهر تیمفو یک فرودگاه بین المللی نیز دارد. برای رفتن به فرودگاه بین المللی پارو می توانید از شرکتهای هوایی جنوب چین، قطر یا امارات استفاده کنید. یا اینکه به کاتماندو پرواز کنید و از آنجا مسیر را به صورت زمینی به سمت سیکیم و دارجلینگ طی کنید. اگرچه این مسافرت زمینی طولانی و خسته کننده است اما دیدنی های تیمفو در این مسیر جذاب و دیدنی می باشد.

برای سفر به تیمفو باید چه کنیم

بهتر است چه زمانی سفر به تیمفو را تجربه کنیم؟

کشور بوتان مکانی کوهستانی و سرد است. بنابراین تیفو زمستان هایی سرد و خشک دارد. همچنین تابستان های این منطقه گرم و مرطوب است. پس اگر می خواهید به پایتخت بوتان سفر کنید بهترین زمان آن ماه های اردیبهشت، انتهای ماه مهر و فاصله بین ماه های اسفند تا اردیبهشت می باشد. پس می توان گفت برای گذراندن تعطیلات نوروزی تیمفو یک انتخاب خوب است. بیشتر مکان های دیدنی و تاریخی بوتان در تیمفو قرار گرفته است. این منطقه همچنین جذابیت های طبیعی زیادی دارد. پس در انتخاب زمان سفر به تیمفو دقت کنید. مردم بوتان بودایی هستند. جشن ها و مراسم مختلف ملی و مذهبی در این شهر بسیار زیاد است. از مشهورترین جشن های این سرزمین جشنواره تشوچو است که در فصل های توریستی بوتان این جشن ها جز دیدنی های تیمفو به حساب می آید.

بهتر است چه زمانی سفر به تیمفو را تجربه کنیم

رفت و آمد با تاکسی

درست است که تیمفو بزرگترین شهر بوتان است اما در مقابل شهرهای بزرگ دنیا چندان بزرگ نیست. اگرچه در تمام دنیا مرکز شهرها شلوغ ترین و پرهیاهوترین نقاط آن ها هستند اما اگر به بخش مرکزی این شهر سری بزنید، می بینید که بدون هیچ زحمتی با پای پیاده در آن گردش کنید. با این وجود برای گردش در تیمفو استفاده از تاکسی انتخاب بهتری است. تاکسی های این شهر قیمت مناسبی دارند . در شهر تیمفو همیشه به سادگی می توانید یک تاکسی پیدا کنید که با قیمتی مناسب شما را به مکان دلخواهتان برساند. برای تاکسی ها قیمت ثابتی تائین شده که مطابق با آن هزینه ها را دریافت می کنند. مردم بوتان چانه زدن را امر ناپسندی می دانند پس چانه نزنید. داخل این شهر علاوه بر تاکسی می توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید اما این اتوبوس ها بسیار شلوغ و پر ازدحام هستند و بیشتر توسط افراد محلی استفاده می شوند. درهر حال به نظر می رسد که تاکسی گزینه بهتری برای اقامت در تیمفو باشد.

رفت و آمد با تاکسی

آئین ها و جشنواره های تیمفو کدامند؟

همانطور که گفتیم مردم بوتان به سبب دور افتادن از کشورهای دیگر به خوبی توانسته اند آداب و رسوم خود را حفظ کنند. شهر تیمفو به عنوان پایتخت این کشور مرکز اصلی اجرای سنت ها و مراسم مذهبی این مردم محسوب می شود. آئین های مذهبی یا ملی مردم بوتان بسیار زیادند و تقریبا در هر فصلی مراسم ویژه ای برقرار است .اگر شانس بیاورید در طی سفرتان می توانید رویدادهای شگفت آوری را مشاهده کنید. همراه با ما در سفر به تیمفو با دو فستیوال مهم شهر تیمفو آشنا شوید.

آئین ها و جشنواره های تیمفو کدامند

جشنواره پلنگ برفی

پلنگ برفی یا Uncia uncia حیوانی کمیاب است که در مناطق مرتفع کوهستان های آسیای میانه، هیمالیا و زندگی می کند. از تعداد دقیق این حیوان اطلاعی در دست نیست زیرا محل زندگی آن بسیار صعب العبور است و این حیوان علاقه ای به دیده شدن ندارد. مردم بوتان به این حیوان علاقه زیادی دارند و از آن حفاظت می کنند. جشنواره پلنگ برفی تلاشی برای حفاظت از این حیوان شگفت انگیز بومی کوهستان های اطراف بوتان است. مدت این جشنواره که در کوهپایه ها برگزار می شود، حدود دو روز است و مراسم آن کمی پیچیده است. خطری که امروزه حیات این حیوان را تهدید می کند، موجب شده که مردم بوتان بیشتر از قبل بر این مراسم پایبندی داشته باشند. آن ها دو روز در سال را به دامنه کوه ها می روند و با خواندن آوازهای سنتی و مراسم مذهبی و محلی برای زنده ماندن این حیوانات زیبا دعا می کنند و این جشنواره از دیدنی های تیمفو در زمان اقامت در تیمفو می باشد.

جشنواره پلنگ برفی

جشنواره تشوجو یک مراسم ملی زیبا

جشنواره تشوجو (Tshechu) یکی از جشنواره های بزرگ مردم بوتان در زمان سفر به تیمفو است. این جشنواره به مدت سه روز از 23 سپتامبر برگذار می شود و در طی آن چندین هزارنفر از مردم محلی و توریست ها گرد هم جمع می شوند و با پوشیدن لباس های سنتی و موسیقی سنتی این مراسم را گرامی می دارند. از تاریخچه شوجو داستان ها و افسانه های بسیاری گفته شده اما تا جایی که می توان گفت هیچ کدام از این افسانه ها سندیت تاریخی ندارند و بیشتر افسانه های ملی این مردمند. قدمت این مراسم به قرن هشتم برمی گردد. معنی لغوی تشوچو در زبان مردم بوتان روز دهم است. طبق سنت ها و تقویم مردم بوتان این جشن در روز دهم ماه برپا می شود. در این مراسم رقص، موسیقی سنتی، عبادت های بودایی و مراسم ماسک و گوزن توسط راهبان برپا می شود. این راهبان تمام مدت سه روزه جشنواره را به عبادت و دعا برای مردم جهان و کشور بوتان می پردازند. از اعتقادات مردم بوتان این است که کسی که در روز این جشن به تماشای مراسم ماسک برود، گناهانش بخشیده می شود و درهای نعمت به روی او باز می شود.

جشنواره تشوجو یک مراسم ملی زیبا

خوردن غذاهای چینی و هندی در تیمفو

مردم روستایی شهرتیمفو زندگی ساده روستایی دارند. فرهنگ این مردم برپایه کشاورزی بنا شده است. بنابراین چندان عجیب نیست اگر بگوییم که بیشتر غذاهایی که در بوتان خورده می شود نیز غذاهایی هستند که از انواع گیاهان تازه تهیه می شوند. غذاهای مردم بوتان طعم ویژه ای دارد. بیشتر مردم بوتان به گوشت علاقه ای ندارند. همچنین همسایگی این کشور با کشورهای هند و چین باعث شده که بخشی از فرهنگ غذایی این کشورها در هم ادغام شود به طوری که حتی غذاهای مشترکی نیز بین این کشورها وجود دارد. در تیمفو می توانید غذاهای هندی و چینی را نیز پیدا کنید. این مردم غذاها را با ادویه های محلی خودشان طبخ می کنند. در تیمفو قیمت ها چندان بالا نیست. بنابراین می توانید برای خوردن غذاهای مختلف به یکی از دهها کافه و رستورانی که در این شهر وجود دارد، مراجعه کنید و غذاهای دلخواه خودتان را در زمان اقامت در تیمفو امتحان کنید. اگر به موزه میراث عمومی شهر سری بزنید، می توانید یکی از بهترین رستوران های شهر تیمفو را نیز در داخل محوطه این موزه پیدا کنید. این یک محیط عالی و زیباست که به صورت کاملاً سنتی چینش شده و غذاهای آن به صورت بوفه سرو می شوند. دومین رستوران خوب شهر تیمفو بوتان کیچن نام دارد. غذاهای این رستوران ساده اما بسیار خوشمزه و لذیذ است. اگر می خواهید غذاهای هندی را امتحان کنید، رستوران چولا(Chula) و رستوران ماسالاخورها یک انتخاب خوب است. رستوران چولا هر دو نوع غذاهای هندی و بوتانی را سرو می کند اما فرهنگ این دو کشور واقعا به هم نزدیک است.اگر به گیاهخواری علاقه مندید، می توانید غذاهای تندوری را میل کنید. شاید دوست داشته باشید در حین غذاخوردن تجربه تعاملی نیز با مردم محلی داشته باشید پیشنهاد ما به شما رستوران ماسک است. در این رستوران می توانید در کنار مردم محلی سوپ رشته فرنگی را بخورید. محل رستوران ماسک نزدیک برج ساعت که از دیدنی های تیمفو بوده، است.

خوردن غذاهای چینی و هندی در تیمفو

اقامتگاه های مناسب برای اقامت در تیمفو کدامند؟

در سال های اخیر بوتان به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده است. افزایش تعداد بازدیدکنندگان از شهر تیمفو موجب شده که هتل سازی در این شهر رو به رشد بگذارد. درست است که بوتان کشوری نسبتاً دور افتاده است اما هتل های این شهر استانداردهای بین المللی را به خوبی رعایت کرده اند. در این شهر شما می توانید همه مدل هتلی را پیدا کنید. از هتل های پنج ستاره گرانقیمت تا هتل های ارزان قیمت دو یا سه ستاره. چنانچه مایلید به تیمفو سفر کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال مسافرخانه های محلی نباشید. زیرا این مسافرخانه ها امکاناتی در حد کارگران مسافری دارد که از روستاها برای کار عازم این شهر می شوند اما با کمی جستجو و کسب اطلاعات در اینترنت پیش از سفر می توانید هتل مناسبی برای اقامت در تیمفو پیدا کنید.

اقامتگاه های مناسب برای اقامت در تیمفو کدامند

هتل لوکس پنج ستاره تاج تاشی در تیمفو

یکی از هتل های خوب شهر تیمفو، هتل پنج ستاره تاج تاشی می باشد. این هتل که در مرکز شهر تیمفو قرار دارد، بسیار زیباست و با هنرمندی تمام توانسته معماری بوتان را به استانداردهای جهانی بین المللی نزدیک کند. اقامت در یک مکان سنتی بوتانی با تجهیزات کامل و دکوراسیون شیک جذابیت های خودش را دارد. اتاق های هتل بسیار زیبا هستند و دکور آن ها از چوب ساخته شده است. چنانچه اتاق شما رو به منظره دره تیمفو باشد یک منظره زیبا را پیش چشم خواهید داشت.. یکی از امکانات پر طرفدار این هتل آب درمانی هندی است که در هتل صورت می گیرد. همچنین این هتل برای مسافران خود پکیج تخفیفی نیز قرار داده است. برای هر شب اقامت در هتل تاج تاشی باید 380 دلار هزینه نمایید تا بتوانید اقامت در تیمفو را راحت تجربه کنید.

هتل لوکس پنج ستاره تاج تاشی در تیمفو

هتل دراک، قدیمی اما محبوب

یکی از بهترین هتل های شهر تیمفو، هتل دراک است. این هتل قدیمی مدتی دچار افت کیفیت شده بود اما پس از بازسازی توانسته یک بار دیگر خودش را در میان بهترین های این شهر جای دهد. اتاق های این هتل دارای تلویزیون ال ای دی می باشد و تلاش شده که در هر اتاق کلیه امکانات رفاهی لازم برای راحتی مهمانان قرار داده شود. از دیگر امتیازات هتل دراک رستوران آن است که در یک فضای دنج و شیک غذاهای شرقی و هندی را با کیفیت بالا سرو می کند. نزدیکی هتل به برج ساعت تیمفو و قرار گرفتن در مرکز شهر از امتیازات هتل دراک است زیرا موجب می شود که به دیدنی های تیمفو نزدیک باشد. زمانی که از هتل خود خارج می شوید، می توانید با یک پیاده روی کوتاه به رستوران ها و کافه های شهر سر بزنید. هزینه اقامت هر شب در این هتل 110 دلار می باشد.

هتل دراک، قدیمی اما محبوب

هتل آمودهارا تماشای شهر از بالا

یکی از هتل های سه ستاره شهر تیمفو، هتل آمودهارا می باشد. این هتل چندان بزرگ نیست و تقریبا می توان گفت هتل کوچکی است اما امکانات یک هتل سه ستاره را برای مسافران خود به خوبی فراهم می کند. در هر یک از اتاق های هتل یخچال و قهوه ساز قرار داده شده است و شما می توانید ضمن تماشای مناظر شهر از تراس شهر برای خودتان قهوه داغ درست کنید و از اینترنت رایگان موجود در هتل نیز استفاده کنید. قرار گرفتن رستوران هتل در بالاترین طبقه آن به مسافران این امکان را می دهد که در زمان صرف غذا، دید مناسبی از دیدنی های تیمفو داشته باشند و از زیبایی مناظر تیمفو لذت ببرند. هزینه اقامت در هتل سه ستاره آمودهارا برای هر شب 80 دلار می باشد.

هتل آمودهارا تماشای شهر از بالا

هتل گاکیل، یک فضای دوستانه

یکی از هتل های ارزان اما دوست داشتنی تیمفو، هتل سه ستاره گاکیل است. این هتل که از هتل های ارزان قیمت شهر تیمفو محسوب می شود و فضای دلچسب و صمیمانه ای دارد. در اتاق های هتل گاکیل امکاناتی مانند اینترنت رایگان، تلویزیون و حمام اختصاصی برای مسافران تدارک دیده شده است. رستوران هتل نیز رستوران مشهوری است که سرآشپزهای معروفی نیز دارد. این افراد غذاهای سنتی و محلی بوتان را با کیفیت بسیار طبخ و برای مشتریان هتل سرو می کنند. هتل گاکیل از نظر موقعیت در مکان خوبی قرار گرفته است. اگرچه فاصلۀ هتل تا فرودگاه اندکی زیاد است اما به تمامی نقاط دیدنی داخل شهر کاملا نزدیک است. به طور مثال برای رفتن به زمین گلف سلطنتی یا بنای یادبود چورتن تنها چند دقیقه زمان نیاز دارید. همانطورکه گفته شد، این منطقه یک فرودگاه بین المللی در پارو دارد. فاصله هتل گاکیل تا فرودگاه پارو نزدیک به 50 کیلومتر می باشد. هزینه هر شب اقامت در هتل گاکیل در زمان اقامت در تیمفو نزدیک به 40 دلار می باشد.

هتل گاکیل، یک فضای دوستانه

دیدنی های تیمفو و زیبایی باور نکردنی

خصوصیت ویژه شهر تیمفو این است که این شهر سنت و مدرنیته را در کنار هم قرار داده است. یعنی می توانید در این شهر هم پیشرفت و هم سنت های باستانی را در کنار هم ببینید. این ترکیب عجیب موجب شده که  این شهر به نوعی استثنائی شود. در مقایسه با پایتخت های کشورهای دیگر جهان، تیمفو شهری کوچکتر و کم جمعیت تر است اما به نسبت اندازه خود شلوغ و پرهیاهو است. گردش در تیمفو نیاز به برنامه ریزی سختی ندارد. تنها کافی است که پیش از سفر به تیمفو تحقیق کنید و دیدنی های تیمفو را لیست کنید.

دیدنی های تیمفو و زیبایی باور نکردنی

مکان مذهبی تیمفو

شهر تیمفو یک شهر قدیمی و با تاریخچه غنی است. این شهر در میان بودائیان جهان از ارزش بسیاری برخوردار است و از مراکز مذهبی بودائیان به شمار می رود. مردم این شهر به سنت ها و آداب مذهبی و ملی کهن خود وفادارند و همواره مراسم کهن خود را برگزار می کنند. دیدن این مراسم می تواند برای گردشگران در سفر به تیمفو جذاب و حیرت انگیز باشد.

مکان مذهبی تیمفو

قلعه مذهبی در تیمفو

همانطور که پیشتر گفته شد اهالی بوتان بودایی هستند و این شهر برای بودائیان سراسر دنیا دارای ارزش و اعتبار زیادی است. در سال 1216 دولت بوتان برای جوابگویی به نیاز این جمعیت برای ساکنان شهر مکانی برای تجمعات و مراسم مذهبی تدارک دید. امروزه از آن محل نشانی باقی نمانده است. بعد از تخریب آن در سال 1614 در این محوطه ساخت قلعه های دزونگ آغاز گردید. چند قلعه در مجاورت یکدیگر که به صورت سنتی و براساس آئین های مذهبی بودا شکل گرفته بود. بزرگترین قلعه این مجموعه که قلعه اصلی آن بود براثر آتش سوزی در سال 1771 تخریب شد. دومین قلعه این مجموعه تا 1897 پا برجا باقی ماند. دولت بوتان با بازسازی دقیق در این منطقه توانسته این قلعه را خیلی خوب حفظ کند. با وجود این بازسازی ها، دقت بسیاری صورت گرفت تا اصالت بنا حفظ شود. در اطراف این مکان ساختمان های دولتی و خانه هایی نیز ساخته شده است. از ویژگی های این قلعه تعداد زیادی حجاری گرانبها و قدیمی روی سنگ ها وجود دارد که تعداد آن به بیشتر از 300 عدد می رسد و منظره ای شگفت انگیز و دیدنی در بین دیدنی های تیمفو در زمان سفر به تیمفو است.

قلعه مذهبی در تیمفو

مجسمه دوردنما

کشور بوتان آثار هنری و باستانی چشمگیر بسیاری دارد. یکی از این آثار مجسمه دوردنما می باشد. این مجسمه برنزی در قرن هشتم میلادی ساخته شده و سازندگان آن معتقد بودند که با ساختن آن موجب ایجاد صلح و شادمانی در دنیا می گردند. درحقیقت یک مجسمه مذهبی از بودا است که با 5/51 متر ارتفاع، بلندترین مجسمه بودا در جهان است. جنس مجسمه از برنز است ولی در ساخت آن از طلاکاری هم استفاده شده است. داخل این مجسمه را با 125 هزار مجسمۀ کوچک از بودا پر کرده اند. زیر پای مجسمه یک سالن برگ وجود دارد که برای عبادت و تزکیه استفاده می شود و از دیدنی های تیمفو در زمان اقامت در تیمفو می باشد.

مجسمه دوردنما

معبد شگفت انگیز

قلعه چانگها در قسمت جنوبی موتیتهانگ تنها یک قلعه تاریخی نیست. اینجا مکانی است که به عنوان یک مکان آموزش مذهبی و معبد بودایی استفاده می شود. ساخت این معبد توسط راهبی بنام شیگپو در قرن 12 صورت گرفته است. این کاهن تبتی با سخت این قلعه شگفت انگیز مکانی برای عبادت بودائیان فراهم نمود. همچنین این معبد مجسمه حیرت انگیزی نیز دارد. مجسمه بزرگی که یازده سر دارد. این مجسمه جز شاهکارهای مجسمه سازی به حساب می آید. همچنین حیاط معبد نمای زیبایی از دره تیمفو دارد. این معبد از دیدنی های تیمفو در زمان اقامت در تیمفو به حساب می آید.

معبد شگفت انگیز

کتابخانه ملی

مردم بوتان به تاریخ و تمدن خود بسیار علاقه مند هستند. از گذشته دور حوادث و رویدادهای تاریخی این کشور به دقت در کتاب تاریخی ثبت می شده است. کتاب های قدیمی گرانبهایی که یادگار گذشته این مردم است در کتابخانه ملی شهر تیمفو نگهداری می شود. در این کتابخانه صدها و هزاران جلد از کتاب های خطی و نسخه های قدیمی را می توانید تماشا کنید. ضمن اینکه در این کتابخانه کتاب های علمی روز نیز نگهداری می شود. همچنین چندین نسخه باستانی از کتیبه های مرتبط با آیین ها و سنت بودائیان نیز در کتابخانه ملی وجود دارد و از دیدنی های تیمفو در هنگام سفر به تیمفو می باشد.

کتابخانه ملی

موزه نساجی ملی

مردم بوتان برای تهیه لباس و پارچه های خود روش های سنتی خود را دارند. هنر اصیل نساجی در بوتان سال ها قدمت دارد. با حمایت ملکه آشی موزه نساجی ملی بوتان در شهر تیمفو راه اندازی شد. اینجا مکانی است که هنرهای سنتی و اصیل این مردم را می توان به تماشا نشست. در موزه نساجی انواع پارچه ها و الیاف ساخته شده توسط مردم این منطقه را می توانید، ببینید. ضمن اینکه این موزه به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از مجموعه سلطنتی نساجی که شامل لباس های پادشاهان گذشته این کشور است نیز بازدید نمایند. با گشتی در این موزه به سادگی می توان روند رشد و پیشرفت صنعت نساجی در تیمفو را مشاهده کرد.

موزه نساجی ملی

زندگی روزمره مردم

اگر می خواهید با زندگی عادی مردم در سفر به تیمفو آشنا شوید باید به خیابان و بازارها بروید. در زمان گشت زدن در بازارها مشاهده مردمی که با هم گپ می زنند، خرید و فروش می کنند یا چانه می زنند می تواند سرگرمی جذاب و لذت بخشی در سفر به تیمفو باشد که شما را با آداب و رسوم و نحوه زندگی آرام این مردم آشنا می سازد.

زندگی روزمره مردم

موسسه طب سنتی تیمفو

کشورهای شرق آسیا در طب سنتی روش های ویژه خود دارند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم، طب سنتی در بسیاری از کشورها رنگ باخته است. امروزه شاید برای بسیاری از افراد درمان گیاهی اندکی عجیب باشد. اگرچه هنوز بیماری هایی وجود دارد که ما آن ها را با داروهای سنتی درمان می کنیم اما درمان اصلی در کشور ما و بیشتر کشورهای دنیا درمان های دارویی شیمیایی است. اما در سفر به تیمفو لازم است بدانید که سرزمین هنوز به سنت های خود وفادار است و در این کشور طب سنتی هنوز جایگاه اول را در میان روش های درمانی دارد. برای طبابت در این کشور موسساتی ایجاد شده که انواع داروهای گیاهی در آن ها نگهداری می شود. این داروها توسط پزشکان سنتی برای بیماری های مختلف تجویز می گردند. همچنین افرادی که به تحصیل در زمینه طب علاقه مند هستند در همین مرکز به تحصیل می پردازند. در موسسه طب سنتی تیمفو ورود گردشگران و بازدیدکنندگان به علت رعایت مسائل بهداشتی مجاز نیست اما گردشگران می توانند نمای بیرونی این مرکز را تماشا کنند که از دیدنی های تیمفو در زمان اقامت در تیمفو می باشد.

موسسه طب سنتی تیمفو

بنای یادبود چورتن

در سفر به تیمفو بهتر است بدانید که پادشاه سوم بوتان مردی بود که خدمات بسیاری برای مردم این کشور انجام داد. این مرد کسی بود که موجب ورود تکنولوژی و آثار مدرن به کشور بوتان شد. تاثیری که این مرد بر زندگی مردم بوتان گذاشت موجب شد تا در سال 1974 بنای یادبودی برای او ساخته شود که نماد قدردانی مردم بوتان از زحمات اوست. این بنا شامل مجسمه زیبایی از چورتن و نقاشی زیبایی است که به خوبی نمایانگر دیدگاه های مردم بودایی این کشور می باشد. خوب است بدانید که کلمه چورتن در زبان مردم بوتان به معنای صندلی ایمان می باشد و شما همواره می توانید افراد پیری را ببینید که به بازدید از این بنا آمده اند. چرا که این ساختمان برای این مردم تنها یک یاد بود تاریخی نیست بلکه یک بنای مذهبی و مقدس نیز محسوب می شود و در زمان اقامت در تیمفو دیدنی است.

بنای یادبود چورتن

بازار کشاورزی

اگر مایلید که یک بازار محلی را در اقامت در تیمفو تجربه کنید به کناره های رودخانه وانگجو بروید. این مکانی است که کشاورزان محلی در آخر هفته ها گرد هم جمع می شوند و یک بازار محلی کشاورزی را به راه می اندازند. در این بازار می توانید مواد غذایی سالم و ارگانیک و انواع میوه ها و سبزیجات و محصولات کشاورزی را ببینید و بخرید. همچنین با گشت و گذار در بازار و دیدن مردمی که خرید و فروش میکنند با آداب و رسوم این مردم آشناتر شوید که در اقامت در تیمفو جذاب است.

بازار کشاورزی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به سوئیس، سرزمین زیبایی ها | معرفی جاذبه های گردشگری سویئس

مینا جعفری ، جمعه 13 مهر 1397

سفر به سوئیس همیشه یکی از بهترین تصمیم هایی بوده که توریست ها گرفته اند. بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس و جاهای دیدنی سوئیس را در این مطلب....

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :