مهمترین دلایل استرس و بیماری در سفر و رهایی از آن ها

زمانی که به سفر می روید از حالت روتین زندگی خود خارج شده اید. همین موضوع گاهی برای شما بیماری در سفر را به همراه دارد و حتی برای بعضی از افراد با استرس همراه است زیرا مهمترین دلایل استرس و بیماری در سفر از جمله نوع غذا، محل خواب و استراحت، فکر شما را به خود مشغول می کند و یا گاهی در اثر این تغییرات دچار بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی می شوید که در عین ساده بودن لذت سفر را برای شما کم می کند. پس سعی کنید که مقاله معروف ترین دلایل استرس و بیماری در سفر را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری را درباره دلایل استرس و بیماری در سفر بدانید.

مهمترین دلایل استرس و بیماری در سفر

تغییر برای برخی افراد سخت است

زمانیکه به سفر می روید نوع غذای شما و همچنین ساعت خورد و خوراکتان قطعا تغییراتی می کند. همچنین ساعت خواب و جای خواب در واقع شما را از روند زندگیتان دور می سازد. این موضوع گاهی برای برخی افراد آزار دهنده است و آنان را دچار استرس می سازد پس می توان برای مبارزه با معروف ترین دلایل استرس و بیماری در سفر راه های بسیار ساده ای مانند گوش کردن به موسیقی مورد علاقه و یا نوشیدن یک فنجان قهوه و یا چای در بالکن هتل در کمال آرامش را امتحان کرد یا حتی می توانید برای دور شدن از این نگرانی ها کمی ورزش کنید. مطمئن باشید که این راه های به نظر آسان در سفر به شما کمک بسیاری می کند.

تغییر برای برخی افراد سخت است

به سفر به چشم یک بازی امتیاز آور بنگرید

در طول سفر برای خود فرمولی تعریف نکنید و فقط به دنبال کسب تجربه نباشید زیرا در این حالت خشکی سفر لذت آن را از شما می گیرد و درصد رضایت مندی سفر را پایین می آورد پس در طول سفر در کنار بدست آوردن تجربه با انجام کارهای مورد علاقه از معروف ترین دلایل استرس و بیماری در سفر بکاهید و لذت بیشتری نیز ببرید. در این صورت است که خاطرات زیادی را می توانید با لذت فراوان همیشه در یاد داشته باشید و برای دیگران نیز بازگو نمایید و آنان را نیز در این شادی و لذت سهیم نمایید.

به سفر به چشم یک بازی امتیاز آور بنگرید

نباید با سفر تنها مانند یک شغل برخورد کرد

برای لذت بردن از سفر و دور کردن مهمترین دلایل استرس و بیماری در سفر، با اتفاقات ناگهانی منعطف برخورد کنید. هیچگاه خود را در مقابل هر اتفاقی تحت فشار قرار ندهید و البته برای خود برنامه ریزی سنگین و خشک نداشته باشید. سعی کنید برای هر روز خود یک هدف مشخص تعیین نمایید و در کنار آن از انجام کارهایی که دوست دارید نیز لذت ببرید. کارهای خود را در روزهای سفر تقسیم کنید و سهم هر روز را مشخص نمایید تا فرصت کافی برای تفریح و لذت بردن از زمان سفر را پیدا کنید.

نباید با سفر تنها مانند یک شغل برخورد کرد

ساعت بدن دچار مشکل می شود

در سفر معمولا خواب شما دچار آشفتگی می شود و این به دلیل وجود ساعت بدن است زیرا در سفر این ساعت دچار بهم ریختگی می شود و هر چقدر مقصد دورتر باشد این مشکل بیشتر است حتی گاهی این بهم ریختگی با مشکلات جسمی دیگری چون مشکلات معده و گوارشی (اسهال و یبوست) نیز همراه می شود. گاهی دچار بیخوابی و در نتیجه بی قراری می شوید که این دو نیز آزار دهنده است. اگر شدت این موارد در شما زیاد است می توانید برای حل آن از داروهای طبیعی و یا حتی از پزشک مجرب کمک بگیرید تا مشکل شما مرتفع شود.

ساعت بدن دچار مشکل می شود

بدانید که هواپیماها محیط های کثیفی هستند

سفر با هواپیما نیز می تواند برای شما کمی مشکل ساز باشد زیرا محیط هواپیما به دلیل داشتن رطوبت پایین، فشار کم و خشکی هوا سرشار از میکروب های زیادی است که روی شما اثر می گذارند. حتی برخی از افراد در سفر با هواپیما همیشه دچار سرماخوردگی می شوند پس برای دوری از سرماخوردگی دستمال مرطوب را فراموش نکنید و همراه داشته باشید. در سفر هوایی دست های خود را زیاد بشویید و آب نیز زیاد مصرف کنید. گاهی افراد نیز در سفرهای هوایی دچار حالت های تهوع می شوند که دلیل آن می تواند حرکت های هواپیما و یا تغییرات سطح فشار هوا باشد پس برای جلوگیری از مهمترین دلایل استرس و بیماری در سفر نیز می توانید از پزشک کمک بگیرید.

بدانید که هواپیماها محیط های کثیفی هستند

وسایل در حال حرکت مانند ماشین، قایق و اتوبوس در برخی افراد حالت تهوع ایجاد می کنند

اگر شما نیز جز آن دسته از افراد هستید که وسایل در حال حرکت مانند انواع ماشین ها و یا قایق حال شما را بد می کند و به محض حرکت دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید، یک اصل مهم را نباید فراموش کنید و آن چیزی نیست جز محدود کردن حرکت سر یعنی باید حتی الامکان سر خود را کمتر تکان دهید و به مسیر مستقیم نگاه کنید زیرا نگاه کردن به کنار دست و حرکت اطراف می تواند حال شما را بدتر کند البته برای جلوگیری از این اتفاق می توان از داروهایی مانند آنتی هیستامین و یا داروهای ضد تهوع استفاده کرد البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که این داروها کمی حالت خواب آلودگی ایجاد می کنند. برای جلوگیری از این مشکل می توانید در صورت نداشتن حساسیت از مواد طبیعی چون زنجبیل استفاده نمایید.

وسایل در حال حرکت مانند ماشین، قایق و اتوبوس در برخی افراد حالت تهوع ایجاد می کنند

زیاد ماندن در نور آفتاب

در سفر حتما از کرم ها و لوسیون های ضد آفتاب استفاده نمایید بخصوص اگر زمان زیادی را زیر آفتاب می گذرانید زیرا تابش بیش از اندازه آفتاب شما را دچار سوختگی می نماید. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که ضد آفتاب ها باید هر دو ساعت یکبار تجدید شوند. حتی الامکان از بیرون رفتن در ساعات بین 10 صبح تا 2 بعدازظهر خودداری نمایید و آب و نوشیدنی زیاد مصرف کنید زیرا هم به تعریق و خنک شدن بدن شما در گرما کمک می کند و هم عطش را برطرف کرده و آب بدن را که در اثر گرما کم می شود تامین می نماید و در نتیجه از گرمازدگی جلوگیری می کند.

زیاد ماندن در نور آفتاب

کم می خوابید

به طور معمول در سفر زمان خواب شما دستخوش تغییر می شود یعنی کمتر از زمان معمول به خواب و استراحت می پردازید به طوری که معمولا صبح ها زودتر بیدار می شوید و شب ها نیز دیرتر می خوابید. گاهی این به مریختگی زمان خواب برای شما مشکل ساز شده و حتی شما را بیمار می کند زیرا کم خوابی باعث پایین آمدن سطح ایمنی بدن شما خواهد شد پس سعی کنید در میان روز حتما 30 دقیقه استراحت داشته باشید تا قوای شما برای بقیه روز ذخیره شود و از برترین دلایل استرس و بیماری در سفر می باشد.

کم می خوابید

کثیفی برخی لوازم در هتل باعث رنجش شما می شود

هر چقدر هم شما در هتل های عالی و درجه یک ساکن باشید برخی لوازم مانند کنترل ها و یا تلفن قطعا از بهداشت کافی که مدنظر شماست برخوردار نیستند پس خود را دچار استرس نکنید و برای آن نیز راه حل هایی بیابید و از سفر خود لذت ببرید. به طور مثال می توانید ریموت کنترل ها را در کیسه بگذارید و از آن ها استفاده نمایید و یا از دستمال های بهداشتی مخصوص که معمولا مرطوب نیز هستند برای تمیز کردن دستگیره های در، یخچال و حتی تلفن استفاده کنید.

کثیفی برخی لوازم در هتل باعث رنجش شما می شود

برهم خوردن عادات غذایی

گاهی در سفر به دلیل برهم خوردن روند غذایی شما، بدن و معده و در واقع سیستم گوارش شما دچار مشکل می شود پس سعی کنید در سفر به جای خوردن غذاهای چرب و یا پر از شکر و نمک بیشتر از غذاهای سالم و سبزیجات و همچنین انواع میوه ها استفاده نمایید.

برهم خوردن عادات غذایی

باید از فشارهای ذهنی دوری کنید

اصل مهم در هر سفر داشتن برنامه است زیرا نباید بدون هیچگونه برنامه ریزی به سفر رفت چون این بی برنامگی خود باعث بروز استرس می شود اما یادمان باشد که در برنامه و پیش بینی هایی سفر نباید خشک رفتار کرد و باید کاملا انعطاف پذیر بود زیرا گاهی در طول سفر اتفاقاتی می افتد که آن را پیش بینی نکرده ایم و این موارد نباید دلیلی برای استرس شوند یعنی در نهایت باید با آن ها کنار آمد و از آن ها نیز لذت برد.

باید از فشارهای ذهنی دوری کنید

بروز مشکلات خانوادگی

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که فکر می کنید سفر کردن مشکلات خانوادگی شما را حل می کند در اشتباه هستید زیرا همین مشکلات باعث بروز مشکلات بیشتر و بالا رفتن استرس سفر می شود و اجازه لذت بردن از سفر را از شما خواهد گرفت پس قبل از انجام سفر مسائل خود را حل کنید تا سفرتان زمانی برای استراحت و آرامش بیشتر باشد و بتوانید از سفر خود در کنار یکدیگر لذت ببرید.

بروز مشکلات خانوادگی

در طول سفر دائما به فکر کار نباشید

اگر شما نیز جز آن دسته از افراد هستید که در طول سفر به طور دائم در فکر کار و محل کار خود هستید و به طور دائم پیغام های تلفن و یا ایمیل خود را چک می کنید، بدانید که لذت سفر را برای خود کم کرده اید. بهترین راه برای حفظ آرامش در سفر و لذت بردن از این زمان کنارگذاشتن تلفن و لپ تاپ و سایر وسایل است که شما را به کار مرتبط می سازد. سعی کنید با یک برنامه ریزی دقیق کارهای خود را پیش از سفر طوری انجام دهید که چند روزی را در استراحت بگذرانید.

در طول سفر دائما به فکر کار نباشید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دلایل استرس در سفر و راه های مقابله با آن

ز. نیرومند ، یکشنبه 27 مرداد 1398

در این بخش مواردی را معرفی می کنیم که باعث استرس یا بیماری در سفر می شوند و در ادامه راه های پیشگیری و مقابله با آن ها ذکر می شوند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :