سفر هوایی | کارهایی که نباید در هواپیما انجام دهیم!!

معمولا سفر کردن برای برخی از افراد استرس به همراه دارد و اگر با هواپیما نیز سفر کنید این استرس بی شک بسیار بیشتر می شود. بیماری نیز یکی از دلایلی است که هم می تواند سفر شما را خراب کند و هم می تواند به استرس های سفر بیفزاید، در ادامه متن با همگردی همراه باشید تا نکات مهم در سفر با هواپیما را بخوانید و راحت ترین سفر هوایی را تجربه کنید و همچنین با کمک این نکات از ابتلا به انواع بیماری ها نیز جلوگیری کنیم.

سفر هوایی

در هنگام راه رفتن در هواپیما کفش به پا داشته باشید!

بهتر است هنگام سفر با هواپیما بدون کفش رفت و آمد نکنید، در بعضی موارد دیده می شود که افراد با پای برهنه به دستشویی و یا سایر نقاط در هواپیما می روند که این کار به کلی اشتباه است زیرا ممکن است باقیمانده های ظرفی شکسته یا وسایل تیز به پای شما برود. به غیر از این ها کف هواپیما جرم ها و آلودگی های زیادی دارد که شما نباید بر روی انها راه بروید. پس پوشیدن کفش را در همه حالات از یاد نبرید.

با نوشیدنی های خود یخ مصرف نکنید!

در گذشته آب هواپیماها را از یک منبع می گرفتند و هواپیما آب مورد نیاز خود را از آن منبع تغذیه می کرد که به طور معمول بهداشت کافی را نداشتند، البته امروزه دیگر آب هواپیما ها از این نوع منبع ها ویا مخازن تامین نمی شود و مشکلی ندارد اما یخ هایی که در هواپیما موجود است هنوز از همان آب ها تامین می شود و سلامت و استاندارد کافی را برای استفاده ندارد. طی تحقیقات میدانی به عمل آمده در سال 2004 نشان داده شد که از بین 327 منبع آبی هواپیما فقط 15 % آن ها دارای استاندارد و سلامت می باشند و ما بقی از استاندارد مورد نیاز بر خوردار نیستند.

سعی کنید که در طول پرواز از جای خود حرکت کنید و در یک جا باقی نمانید

نشستن و البته به مدت طولانی باعث لخته شدن خون در رگ ها می شود و خطرات زیادی را به همراه دارد، شما در طی سفر با هواپیما مدت زمان های زیادی را به حالت نشسته باقی می مانید که این برای بدن شما قطعا خوب نخواهد بود ، در طی سفر سعی کنید چند باری از جای خود بلند شوید و کاری انجام دهید، اگر امکان حرکت نداشتید سعی کنید هر یک ساعت کمی پاهایتان را به حرکت در بیاورید. بهتر است که در هنگام سفر کردن با هواپیما لباس های تنگ نپوشید زیرا لباس های تنگ در سیستم فشار خود اختلال ایجاد می کنند و این باعث بروز مشکلاتی برای شما می شود.

سفر با هواپیما

از لنز تماسی استفاده نکنید

سعی کنید که در هنگام سفر هوایی از لنز استفاده نکنید، اگر نیاز به استفاده از آن ها دارید سعی کنید جای لنز از عینک استفاده کنید و عینک را جایگزین لنز نمایید، زیرا هوا در هواپیما ساکن است و در طی مدتی خشک می شود و این موضوع باعث تحریک چشم شما می شود و استفاده از لنز این اتفاق را چند برابر می کند. یکی دیگر از نکات مهم در سفر با هواپیما که وجود دارد این است که خوابیدن با لنز ممکن است برای شما مشکلاتی را به بار بیاورد.

دریچه هوای بالا سرتان را باز نگه دارید

گردش هوای تعبیه شده در هواپیماها به جز خوب نگه داشتن هوای درون هواپیما باعث از بین رفتن بسیاری از میکروب های ریز معلق در هوا نیز می شود و این گردش این میکروب ها را قبل از آن که به بدن شما برسند از بین می برد. اگر باز بودن دریچه های هواپیما باعث می شود که احساس سرما بکنید سعی کنید بیشتر لباس بپوشید و یا ژاکتی را به دور خود بپیچید اما حتی الامکان سعی کنید از بستن دریچه خودداری کنید.

اگر غذایتان بر روی میز افتاد از مصرف کردن آن بپرهیزید

میزهایی که در هواپیما ها هستند و در جلوی شما تعبیه شده اند استریلیزه نیستند و افراد گوناگون برای مصارف گوناگون از آن ها استفاده میکنند و شما نمی توانید بر روی نظافت این میزها خیلی حساب کنید. این میز ها به طور معمول در اکثر پرواز ها تنها روزی یک بار شسته و تمیز می شوند و با این اوصاف طبیعتا نظافت کافی را ندارند.

نکات سفر با هواپیما

در هنگام سفر تا می توانید آب بنوشید

یکی از نکات مهم در سفر با هواپیما نوشیدن آب است، نوشیدن آب در طول سفر برای بدن خواص مختلفی دارد و از بروز برخی مسائل و مشکلات جلوگیری می کند به طور مثال به رقیق شدن خون کمک می کند و این باعث می شود بدن در برابر غلظت خون که در اثر فشار هوا در ارتفاع بوجود می آید مقاوم تر شود . پس حتما در طول سفر هوایی خود آب بنوشید.

حتی الامکان به دکمه سیفون توالت هواپیما دست نزنید

در دستشویی انواع میکروب ها به وجود می آیند و در آن جا باقی می مانند پس حتما پس از استفاده از دستشویی دست هایتان را به خوبی بشویید، پس از استفاده از دستشویی سعی کنید که با دست خالی دکمه سیفون را فشار ندهید و از دستمال توالت به عنوان روکش برای این کار استفاده کنید و دست خود را به طور مستقیم به سیفون نزنید.

از پتوها استفاده نکنید

پتوها و بالش هایی که در طول سفر به شما داده می شوند از نظافت کافی بر خوردار نیستند و به خوبی تمیز نمی شوند پس سعی کنید از آن ها استفاده نکنید. این پتو ها و بالش ها محیط بسیار خوبی برای رشد میکروب ها و شپش ها دارند و ممکن است شما را به خود مبتلا کنند پس سعی کنید از آن ها استفاده نکنید.

نکاتی درباره سفر با هواپیما

در طول سفر هوایی چای و یا قهوه ننوشید

سعی کنید که از آب بطری خودتان استفاده کنید و خیلی به سراغ آب منبع و مخازن هواپیما نروید زیرا همانطور که گفتیم آب منبع بیشتر هواپیما ها استاندارد لازم را ندارد و می تواند برای شما مشکل ساز شود پس سعی کنید تا حد امکان از نوشیدن چای بپرهیزید زیرا برای تهیه آن از همان آب منبع استفاده می کنند. سعی کنید که از قهوه هم استفاده نکنید زیرا قهوه باعث کشیده شدن آب بدن و کم شدن آن می شود و کم شدن آب بدن در طی سفر اصلا اتفاق خوبی نیست.

برای سفر هوایی شلوارک نپوشید

شلوارک ها باعث می شوند که قسمت های بیشتری از بدن شما با صندلی هواپیما برخورد داشته باشد و این می تواند مشکل ساز شود، صندلی های هواپیما نیز مانند بسیاری دیگر از اجزای آن از تمیزی و بهداشت کافی برخوردار نمی باشد پس سعی کنید که لباسی بپوشید که ارتباط شما را با صندلی کم کند و بدن شما برخورد زیادی با صندلی نداشته باشد.

اگر حالتان مساعد نیست حتما مهمان دار را از این امر با خبر کنید

در هنگام پرواز هر ناخوشی که احساس کردید می توانید به مهمان داران بگویید زیرا آن ها در دوره های آموزشی خود به طور کامل آموزش کمک های اولیه را دیده اند و می توانند بسیاری از مشکلاتی را که ممکن است برای شما در هنگام سفر پیش آید را کنترل کنند و به شما کمک نمایند. پس با اطمینان خاطر از آن ها کمک بخواهید.

در هنگام خواب سرتان را به پنجره تکیه ندهید

پنجره های هواپیما ها پر از میکروب و انواع دیگر از ذرات هستند و دلیل این اتفاق این است که ممکن است افراد دیگری نیز قبل از شما برای خواب سر خود را به پنجره هواپیما تکیه داده باشند و در این هنگام عطسه سرفه و یا خمیازه کشیده باشند و میکروب هایی را به پنجره منتقل کرده باشند و شما با تکیه دادن به این پنجره ها انواع میکروب ها را وارد بدن خود می کنید . در کل یکی از مهمترین مسائل در طول سفر با هواپیما و سفر هوایی رعایت الزامات بهداشتی است که به شما کمک می کند سفر هوایی امن را برای خود فراهم آورید.

سفر هوایی با هواپیما

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

در اولین تجربه سفر با هواپیما چه کارهایی انجام دهیم.

ن. چرمچی ، یکشنبه 18 تیر 1396

نکات مهمی که باید در مورد اولین سفر هوایی تان بدانید تا نگرانی کمتری داشته باشید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :