کشور پادشاهی بوتان | مرکز تجمع بوداییان در جنوب آسیا

بوتان کشوری مملو از ماهایانای بودایی، اسطوره ها و افسانه ها، چشم انداز های با شکوه، کوه ها و دره های عظیم. بوتان پادشاهی کوچکی در میان دو کشور قدرتمند چین و هند است و در سایه ی رشته کوه های هیمالیا قرار دارد. کشوری که در آن آیین های بودایی و اسطوره ها و افسانه های مربوط به آن تحت حکومت سلسله ی وانچاک برقرار است. کوه های عظیم و دره های پر آبی که به آبشارهای زیبا منتهی می شوند چشم اندازهایی با شکوه ایجاد می کند. مردم محلی هنوز لباس های محلی به تن می کنند، چرا که پوشش روزانه ی آنها با غرور به عنوان شاخصی برای خوشبختی ملی آنها در نظر گرفته می شود. در این کشور رفاه مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بوتان هرگز یک قطب گردشگری نبوده و پیشرفت کمی داشته است. اینترنت در سال 1999 وارد این کشور شد و هنوز بر روی زیرساز های مربوط به آن کار می شود. با همگردی همراه باشید برای آشنایی با کشور بوتان و کسب اطلاعاتی از کشور پادشاهی بوتان.

بوتان

تیمپو، پایتخت کشور پادشاهی بوتان

تیمپو پایتختی است بدون هیچ آسمان خراش یا ترافیکی که مسیر شما را سد کند. میدان های کوچک آن دارای غرفه هایی است که در آنها مجسمه ی خدایان قرار گرفته است و به جای چراغ های راهنمایی و رانندگی، پلیس عملا به طور مستقیم ترافیک را هدایت می کند. نشانه هایی از مدرنیته کم کم در معماری ساختمان ها به چشم می خورد اما دولت به شدت این روند را تحت کنترل دارد و اصرار دارد که مردم، سنت بوتان را حفظ کنند. در یک تپه ی مشرف به شهر مجسمه ی بزرگ دوردمنا بودا، با ارتفاع پنجاه و یک و نیم متر پوشیده از طلا و برنز قرار دارد و برای مردم به مثابه ی یک چراغ روحانی است. دژانگ ها (نوعی قلعه) که در همه جای کشور به چشم می خورند در زمان باستان به عنوان صومعه و یا دژ ساخته شده اند و امروزه به عنوان صومعه یا دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

تیمپو، پایتخت بوتان

منطقه ی پوناکها- قلب بوتان

سفر به پوناکها، پایتخت قدیم و قلب کشور پادشاهی بوتان، بر روی جاده های ناتمام و ناهموار کوهستانی صورت می گیرد و مناظر حیرت انگیز طبیعت زیبای این کشور در هر پیچ جاده به چشم می خورد. پرچم های دعا، همه جا نصب شده اند تا دعای افراد را به تمام گیتی بفرستند. پوناکها دژانک به عنوان کاخ بزرگ شادی شناخته شده است. در سال 1637 توسط نیگاوانگ نامگیال ساخته شده است. او یک لامای تبتی بود که کشور پادشاهی بوتان را به عنوان یک دولت ملی متحد کرد و هویت فرهنگی منحصر به فردی را به وجود آورد. این کاخ بزرگ از نقاشی های تمثیلی شکوهمند پوشیده شده است، آثار هنری پیچیده و حکاکی ها و خانه ها آثار مقدسی هستند که با عنوان رانجونگ کارساپانی شناخته می شوند و محل قرارگیری بدن مومیایی ژابدورانگ هستند. راز آلودترین معبد در ناحیه ی پوناکا معبد باروری چیمی لاکهانگ است که در آن نمادهای جنسی توسط زنان برای بچه دار شدن، پرستیده می شود. ما از طریق مزارع برنج به سمت روستا رفتیم و در آنجا بر روی دیوارهای هر خانه، محض خوش یمنی، تصویری از نمادهای جنسی نقاشی شده بود. مغازه های سوغاتی فروشی طلسم های باروری دارای تصاویر جنسی به فروش گذاشته بودند که برای گردشگران بسیار سرگرم کننده بود.

منطقه ی پوناکها- قلب بوتان

دره ی فوبیجکا، پرواز درناها

دره ی فوبیجکا دارای منظره ای نفس گیر است که در آن دره های فراخ در کنار کوه های عظیم قرار گرفته اند. این سرزمین های پهناور میزبان مهاجرت زمستانی سالیانه ی گونه ی نادر و در معرض خطر درناهای گردن سیاه است که در اواخر اکتبر تا اواسط فوریه از فلات تبت برای بیتوته ی زمستانی به این ناحیه کوچ می کنند. این شگفتی طبیعی هر ساله در ماه نوامبر طی جشنواره ی درناها با رقصهایی با مضمون درناها و آهنگ های محلی و اجرای نمایش در صومعه ی گانگتی جشن گرفته می شود. این صومعه ی باستانی در کنار دره ای با منظره ی حیرت انگیز، خانه ها و مدارس بودایی قرار گرفته است. گفته می شود که درناها در زمان پرواز خود و قبل از فرود بر تالاب های اطراف، برای احترام به صومعه ی گانگتی، سه بار به دور صومعه پرواز می کنند و همین کار را در هنگام پرواز برای بازگشت نیز انجام می دهند.

دره ی فوبیجکا- پرواز درناها

محدوده ی بومتهانگ

حوزه ی بومتهانگ در کشور پادشاهی بوتان مرکزی، مرکز مذهبی این ملت محسوب می شود و محل قرار گیری برخی از قدیمی ترین معابد و دژانگ های این کشور است. جاکار، منطقه ای که بر روی دره ای وسیع گسترده شده، محل قرار گیری جامبای لاکانگ (یکی از قدیمی ترین معابد در این کشور که در قرن هفتم به طور اختصاصی برای بودا مایتریا ساخته شده) می باشد.

محدوده ی بومتهانگ

سفر به آشیانه ی ببر

صعود به تاکسانگ لاکهانگ، آشیانه ی ببر، که به عنوان مقدس ترین مکان و برجسته ترین نماد در این کشور شناخته می شو ، یکی از پر بازدیدترین مکان های بوتان محسوب می شود. افسانه ی مربوط به این مکان از این قرار است که یکی از مورد احترام ترین قدیسین آنها، گورو رینپوچ، در قرن هفتم زمانی که این منطقه پر از شیاطینی شده بود که به مردم آسیب می رساندند، بر پشت یک ببر مقدس به این کوه ها صعود کرده است. او به مدت سه سال و سه ماه و سه روز در یک غار به تفکر و مدیتیشن پرداخت تا توانست شیاطینی را که در این غارهای زندگی می کردند، مطیع خود سازد. معبد در سال 1692 با هدف تقدیس این مکان مقدس ساخته شد و از آن زمان به مکانی مقدس برای زیارت بوداییان، راهبان و زاهدان و به یکی از جاذبه های توریستی مهم منطقه تبدیل شد. این کوه بیش از 3120 متر ارتفاع دارد و معبد 900 متر بالا تر از پارکینگ خودرو ها قرار گرفته است. راه در طول مسیر یکنواخت نیست، برجستگی های کوهستانی و دره هایی که با درخت های صنوبر آبی و پوشش گیاهی منحصر به فرد پوشیده شده منظره ای زیبا به وجود می آورد. بعد از گذر از یک کافه تریا در نیمه ی راه، و بعد از یک ناحیه ی پر شیب ،به منظره ای خاص می رسید .جایی که باید با قدم های بلند از یک پل فلزی در نزدیکی یک آبشار بگذرید و بعد باید سایر توریست ها هم با قدم های بلند به نوبت از پل بگذرند تا به مجموعه ی معابد برسید. این مسیر با پرچم های دعا که در باد به اهتزاز در می آیند آراسته شده است. مانند تمام دژانگ ها و معابد قبل از ورود باید کفشهایتان را در بیاورید و عکاسی به شدت ممنوع است. دوربین ها و گوشی های تلفن را باید به پست بازرسی امنیتی در ورودی معابد تحویل دهید. بعد از تمام این توصیفات و آشنایی با کشور بوتان، سفر به بوتان برای من از سفرهای معنوی و پیاده روی در حیات وحش و فلسفه ی شانگری لا محسوب می شود.

سفر به آشیانه ی ببر

سفر به بوتان و آشنایی با کشور بوتان

برای سفر به بوتان، شما تنها با عقد قرارداد قبلی با تورهای گردشگری می توانید سفر کنید. ارزانترین پکیج شامل هتل، راهنما، حمل و نقل زمینی و غذا، به ازای هر روز 200 دلار خواهد بود. اطلاعات و کارهای اداری سفر به بوتان را باید با شورای گردشگری بوتان هماهنگ کنید.
برای سفر به بوتان، دورک ایر تنها خط مستقیم هوایی است که به بوتان پرواز می کند.
امیدواریم این مطلب برای سفر به بوتان و آشنایی با کشور بوتان برای شما خواننده گرامی مفید واقع شده باشد و اطلاعات کافی از کشور پادشاهی بوتان را بدست آورده باشید.

واقعیت هایی در مورد سفر به بوتان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایقی در مورد تایلند | کشور پادشاهی جنوب شرق آسیا

مصطفی مردانی ، شنبه 7 مرداد 1396

تایلند، کشور پادشاهی جنوب شرق آسیا است که بزگ ترین تولید کننده قلع در جهان نیز هست. عجیب ترین عروسی دنیا، عروسی دو گربه در بانکوک است و...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :