نکاتی برای عکاسی در شب | ثبت زیباترین صحنه ها در تاریکی

آیا دوست دارید تصاویر زیبایی از ماه و ستارگان در آسمان شب را ثبت کنید؟ یا این که چراغ های رنگارنگ خیابان های شهر، شما را برای انداختن یک عکس جذاب تحریک می کند؟ حتما بارها از عکاسی در شب پشیمان شده اید به این دلیل که نتوانسته اید عکس های باکیفیتی ثبت کنید. اگر در یک مراسم آتش بازی شرکت کرده باشید، نورهای زیبا و فوق العاده آن را در آسمان سیاه شب دیده اید. قطعا با تماشای این نورهای رنگارنگ به این فکر کرده اید که ای کاش می توانستید تصاویر زیبایی از آن را ثبت کنید. شاید همیشه با خود فکر کرده اید که ثبت عکس در شب به دلیل نور کم، کار مشکلی است و نمی توانید عکس های خوب و با کیفیتی داشته باشید. اما باید بدانید که این طور نیست.برای این که بتوانید عکس های زیبایی را در شب بیندازید، به یک دوربین DSLR نیاز دارید. یک دوربین تهیه کنید و سعی کنید تا اطلاعات پایه ای در مورد استفاده از آن کسب کنید. سپس با نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید متفاوت ترین عکس ها را در شب ثبت نمایید. اگر این طور است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با فوت و فن عکاسی و نکاتی برای عکاسی در شب آشنا شوید.

نکاتی برای عکاسی در شب

فوکوس، دیافراگم و سرعت شاتر

برای انتخاب فوکوس مناسب در شب، بهتر است آن را به صورت دستی انتخاب کرده و فوکوس اتوماتیک را خاموش نمایید. با بازترین دریچه ی دیافراگم و با سرعت شاتر 30 ثانیه می توانید تصاویر واضح و روشنی را ثبت کنید. اگر فکر می کنید عکس ها خیلی تاریک می شوند، می توانید سرعت شاتر را روی حالت bulb تنظیم و از ریموت برای کنترل زمان نوردهی استفاده نمایید.

فوکوس، دیافراگم و سرعت شاتر

بررسی ISO و تراز سفیدی

ISO تنظیمات حساسیت نور دوربین شماست. هرچقدر که این مقدار بیشتر باشد، دوربین نسبت به نور حساس تر می شود.اگر ISO را با مقدار بالایی تنظیم کنید، عکس ها دارای نویز بیشتر و در نتیجه بی کیفیت تر خواهند شد. برای این که بتوانید تا حد امکان این نویزها را کاهش دهید، برای شروع تنظیمات ISO را بر روی مقدار 100 قرار دهید.تنظیمات تراز سفیدی (White Balance) نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند عکس های شما را متفاوت نماید. این تنظیمات را می توانید با حالت های متفاوت امتحان کنید. حالت های cloudy و shade باعث افزایش رنگ های قرمز و نارنجی در عکس می شوند.

بررسی ISO و تراز سفیدی

استفاده از سه پایه

از دیگر نکات عکاسی در شب و عکاسی این هست که برای این که بتوانید مقدار نور کم در شب را جبران نمایید، باید سرعت شاتر را افزایش دهید. این کار باعث می شود تا کوچک ترین حرکات نیز ثبت شوند و در نتیجه باعث تار شدن عکس ها می شود. برای جلوگیری از حرکت و لرزش دوربین، حتما از سه پایه استفاده کنید و لرزش گیر دوربین را خاموش نمایید. در این حالت سوژه های متحرک تار می شوند. در مجموعه نکات عکاسی در شب در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از تار شدن عکس ها، پس از آماده شدن برای عکاسی از تایمر داخلی دوربین استفاده نمایید.

بررسی ISO و تراز سفیدی 1

ثبت مسیرهای نور

در نکاتی برای عکاسی در شب مسیر عبور چراغ های ماشین یا چرخش ستارگان در آسمان سوژه های نورانی متحرکی هستند که می توانند برای عکاسی در تاریکی مناسب باشند. برای ثبت این مسیرهای نور باید از تکنیک نوردهی طولانی استفاده کنید. در مجموعه نکاتی برای عکاسی در شب برای این که یک نقطه نورانی در عکس ایجاد نشود، منبع نور نباید برای مدت طولانی بی حرکت بماند. اگر قصد عکاسی از مسیر حرکت ستارگان را دارید، می توانید مقدار ISO را افزایش و سرعت شاتر را کاهش دهید. همچنین برای ثبت این لحظه شاتر را برای چند دقیقه باز بگذارید. این نکات و ترفندها می تواند برای عکاسی از حرکت ابرها و یا حرکت آبشار نیز مناسب باشد. ثبت مسیر حرکت ابرها در غروب خورشید یک تصویر فوق العاده رویایی و زیبا را به وجود خواهد آورد که با تمرین می توانید مهارت لازم برای ثبت آن را پیدا کنید.

ثبت مسیرهای نور
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین مکان ها برای تماشای ستاره ها در شب

ن. چرمچی ، دوشنبه 2 اردیبهشت 1398

در این نوشتار، به معرفی بهترین و ایده آل ترین نقاط جهان برای تماشای ستاره ها در شب می پردازیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :