عجیب ترین ساختمان های دنیا | معماری هایی منحصر به فرد

ساختمان هایی در دنیا هستند که با اشکال عجیب و غریب، که گاهی برای جلب گردشگر و توریست ،گاهی برای شهرت، گاهی از سر خلاقیت و گاهی برای سرگرمی و نمایش هنر معماری از معماران قهار دنیا،ساخته شده اند. در این مطلب با تعدادی از عجیب ترین ساختمان های دنیا که واقعا زیبا هم هستند، آشنا شوید و به این مطلب واقف شوید که معماری هم جزو هنرهای برتر جهان می باشد. طراحان ومعماران، در برهه ای از زندگی خود، برای نشان دادن اوج هنر و خلاقیت خود ،دست به طراحی ساختمان های خرق العاده و عجیب، می زنند که شاید از نظر منطق و عقل،طرحی جالب و خوب بنظر نیاید.ولی میتواند خلاقیت سازنده را به رخ دنیا بکشد. البته بیشتر این طرح ها ،در همان حد طرح و بر روی کاغذ باقی می ماند،و هرگز ساخته نمیشوند، مگر در فیلم های تخیلی و در دنیای مجازی. اما گاهی صاحبان ذوق، مدیران و کارفرمایان، به دلایلی از جمله بازار یابی، خاصیت ریسک پذیری شخصیت، جلب توجه و....این طرح های عجیب و متفاوت را پذیرفته وبه معماران اجازه ساخت آنها را می دهند.با 28 ساختمان عجیب و منحصر بفرد آشنا میشویم:طراحان ومعماران، در برهه ای از زندگی خود، برای نشان دادن اوج هنر و خلاقیت خود ،دست به طراحی ساختمان های خرق العاده و عجیب، می زنند که شاید از نظر منطق و عقل،طرحی جالب و خوب بنظر نیاید.ولی میتواند خلاقیت سازنده را به رخ دنیا بکشد. در توضیحی از جالب ترین ساختمان های دنیا باید گفت که البته بیشتر این طرح ها ،در همان حد طرح و بر روی کاغذ باقی می ماند،و هرگز ساخته نمیشوند، مگر در فیلم های تخیلی و در دنیای مجازی. اما گاهی صاحبان ذوق، مدیران و کارفرمایان، به دلایلی از جمله بازار یابی، خاصیت ریسک پذیری شخصیت، جلب توجه و....این طرح های عجیب و متفاوت را پذیرفته وبه معماران اجازه ساخت آنها را می دهند.با 28 ساختمان عجیب و منحصر بفرد آشنا میشویم:

سازه

موزه ی ABC، مادرید، اسپانیا

در مجموعه ی عجیب ترین ساختمان های دنیا ، این موزه  از عجیب ترین معماری های دنیا تشکیل شده از 7طبقه  نقاشی و تصویرسازی، یک ساختمان 3000 متری است که حدود 200 هزار  اثر هنری در آن جای داده  شده است. با ظاهری که خود یک اثر هنری محسوب میشود.

موزه

موزه گوگنهایم، واقع در اسپانیا

موزه گوگنهایم یکی از جالب ترین ساختمان های جهان در بیلبائوی  اسپانیا که از تیتانیوم، شیشه وسنگ آهک ساخته شده و یکی از بزرگترین و عجیب ترین معماری های دنیا ، موزه های این کشور است. با ظاهری زیبا و خاص که شباهت زیادی به یک کشتی بزرگ دارد.

سازه 1

سکوی دانشکده مک کورمیک، ایلینوی ، آمریکا

این ساختمان از مجموعه جالب ترین ساختمان های جهان ، سکوی قطاریست که بر روی یک دانشکده و موسسه فناوری واقع در شیکاگو، در ایلینوی قرار دارد.و با طنز آن را ویولون  می نامند. توسط یک تونل احاطه شده است.تونلی که یک سازه از فولاد ضد زنگ می باشد.و مسیر آن از روی خوابگاه میگذرد. 

گالری ملی واقع در کانادا

موزه و گالری ملی کانادا از عجیب ترین معماری های دنیا و جالب ترین ساختمان های جهان، واقع در اتاوا ،محلی است برای نمایش هنرهای تاریخی و معاصر این کشور و البته آثاری از هنرهای آمریکا، آسیا و هنرهای بومی. و وجود مجسمه غول پیکر از یک عنکبوت لوییز بوغژوا در محوطه و در جلوی ورودی گالری ،که ظاهری جالب توجه دارد.

براد

براد ،واقع در کالیفرنیا

این ساختمان از جالب ترین ساختمان های جهان که به معنای «پهناور» هم هست ، اسم موزه ی 11 هزار متری در لس آنجلس که برای هنر معاصر در نظر گرفته شده است و در آن از 2000 اثر هنری  از دوره ی معاصر و همچنین دوره ی بعد از جنگ ،در آن نگهداری می شود.

تالار

تالار کنسرت والت دیزنی ، کالیفرنیا

در این تالار با 2265 صندلی چیده اند و خانه ی فیلارمونیک لس آنجلس و مستر کورال این شهر است. دیوار ها و سقف این بنا از چوب گیاه داگلاس-فیر ،و کف آن از جنس بلوط است. با ظاهری زیبا و باشکوه که در شهر، خودنمایی میکند.

انگلیس

ساختمان O2،واقع در انگلستان

ساختمان O2 ،در جنوب شرق شهر لندن قرار دارد، که یک مرکز سرگرمی است و در داخل آن ، یک سالن موسیقی، یک سینما ، یک فضای نمایشگاهی، چند کافی شاپ  و همینطور چند رستوران قرار داده اند..

تالار 1

تالار البفی هارمونی ، واقع در آلمان

در شهرک هافن شهر هامبورگ ، تالاری وجود دارد با ظاهر و ساختمانی منحصر بفردکه در مجموعه عجیب ترین ساختمان های دنیا قرار دارد.این ساختمان از جالب ترین ساختمان های جهان ، بنام تالار کنسرت البفی هارمونی هست که علاوه بر حضور در فهرست بزرگترین ها، از نظر آکوستیکی هم یکی از پیشرفته ترین تالار های کنسرت در دنیا و عجیب ترین معماری های دنیا میباشد.

دفتر 2
 
دفتر مرکزی BBVA، واقع در  اسپانیا

دفتری اداری ،با ظاهری متفاوت با تمام دفاتر اداری جهان. در این دفتر ، که دفتر مرکزی بانک BBVA در اسپانیا نام دارد، 600  کارمند دارد .5 سال طول کشید که  ساخت این مجموعه تمام شود.و ساختمان  اصلی آن 92 متر ارتفاع دارد.

بیمارستان 1

 بیمارستان ری خوان کارلوس درکشور اسپانیا

در شهر مادرید واقع در اسپانیا بیمارستانی ساخته شده با معماری زیبا و جالب، این بیمارستان دارای  واحد های بستری، مرکز درمان سرپایی، چند آزمایشگاه  است. این ساختمان از 3  اصول  معماری یعنی بهره وری، نور و سکوت استفاده کرده تا سلامت بیماران در آن تضمین شده باشد.

تالار 2

موزه هوکی واقع در ژاپن

یکی از عجیب ترین معماری های دنیا و اولین موزه در کشور ژاپن که به نقاشی سبک رئال اختصاص دارد و 400  اثر در آن جای داده شده است. ساختمان آن 3 طبقه دارد: 1 طبقه بالای زمین و 2 طبقه زیر زمین.

برج 3

 برج نوآوری باشگاه جاکی، در هنگ کنگ

ساختمانی که در دانشکده ی اصلی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنک قرار دارد و از عجیب ترین معماری های دنیا هم محسوب میشود، با ارتفاع 78 متر.که تشکیل شده است از تالار سخنرانی، اتاق های درس، استودیوی طراحی  دانشجویان و فضاهای نمایشگاهی. با نمایی پلکانی مانند.

برج 5

برج شانگهای، واقع در چین

این بنا یک آسمان خراش است با 127 طبقه، که درون آن فضای اداری، فروشگاه و یک هتل ساخته شده است.این برجبا حدود 631 متر ارتفاع، بلندترین برج در چین ، و پس از برج خلیفه دبی، بلند ترین ساختمان در جهان و از عجیب ترین ساختمان های دنیا می باشد.

برج 6

موزه کونفلیونس واقع در فرانسه

ساختمانی از عجیب ترین معماری های دنیا  که شباهت به یک ابر شناور دارد.این ساختمان در لیون فرانسه میباشد و ساختمان آن 46000 متر میباشد.جنس آن از فولاد ضد زنگ و شیشه است.و به موزه تخصیص داده شده است.موزه علوم طبیعی، انسان شناسی و علوم زمین.

موسیقی

خانه ی موسیقی، دانمارک

یک مرکز هنر های نمایشی و خانه موسیقی. در کنار آب نمای معروف شهر آلبورگ واقع در دانمارک ،که در داخل آن یک تالار کنسرت با 1300 صندلی دارد.

صنعت

موزه صنعت مدرن ژان ژیدونگ ، چین

و این هم یک موزه فولادی که به صنعت فولاد هم  تختصیص داده شده ، با فضای 7200 متری در منطقه ی ووهان در کشور چین واقع شده است. 

مرکز 3

مرکز حیدر علی اف، واقع در جمهوری آذربایجان

این ساختمان که با نام مرکز حید علی اف ، معروف میباشد،با فضای داخلی بیش از 92000 متر، متشکل از یک تالار کنفرانس، یک تالار گالری و یک موزه میباشد.همچنین، این ساختمان یک تالار سخنرانی1000 صندلی هم دارد که شبیه به روبان های درخط بلوط چیده شده اند.

سایت

 بیگ سایت توکیو ، ژاپن

واقع در ژاپن و شهرتوکیو، ساختمانی به عنوان یک مرکز همایش و نمایشگاه، وهمچنین بزرگترین مرکز از نوع خود در ژاپن است. این مرکز شامل یک برج 8 طبقه است که از آن جهت کنفرانس استفاده میشود.

دو

 برج های البحر، واقع در امارات متحده ی عربی

 در امارات ، برج های البحر دو برج 29 طبقه و144 متری هستند.که بزرگترین ساختمان های کامپیوتری دنیا را دارا هستند.

نما 2

کازا باتیو، در اسپانیا

این بنا در بارسلون واقع در اسپانیا می باشد.در سال 1904 توسط آنتونی گائودی و برای خانواده ای ثروتمند با نام باتیو طراحی شد،که خودشان در دو طبقه پایینی این ساختمان سکونت داشتند.و طبقات بالایی را اجاره داده بودند.امروزه ولی، این ساختمان یک جاذبه گردشگری شده است.

موزه 4

 ساختمان مارینا بی سندز ، سنگاپور

 این ساختمان، اقامتگاه می باشد و دارای یک هتل با 2561 اتاق، 400 هزار متر مربع مرکز همایش و نمایشگاه،یک مجتمع تجاری،یک موزه، دو سالن نمایش بزرگ، چند رستوران، دو عمارت شیشه ای شناور، یک میدان اسکیت روی یخ و بزرگترین آنتریوم جهان است.

آپارتمان 2

آپارتمان های آلتیمیت ، کانادا

زوج آپارتمانی ،نام معروف این دو آسمان خراش است که واقع در میسایای آنتاریو می باشد.یکی از این برج ها 50 طبقه و دیگری دارای 56 طبقه است. 

شهرداری

ساختمان شهرداری واقع در تورنتو

این ساختمان مخصوص شهرداری تورنتو ، و پایگاه سیاست مداران ، در استان آنتاریوی کشور کانادا و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. با طراحی نیم دایره ای زیبا و خاص .

تورنتو

برج تکامل ،واقع در روسیه

برج 245 متری اولوشن (تکامل)، یک آسمان خراش واقع در مرکز تجاری مسکو و دارای 55 طبقه بالای زمین و3 طبقه زیر زمین است. پر ابهت ،زیبا و باشکوه که سر به آسمان ساییده و جلوه نمایی میکند.

برج 67

برج توره دیاگونال زیرو، بارسلون

برج توره دیاگونال زیرو  دربارسلون واقع شده و پایگاه شرکت تلفونیکا میباشد.

سنتر

آی سنتر ، واقع در هلند

این ساختمان ،موزه فیلم در شهر آمستردام یا همان مرکز چشم، بزرگترین کلکسیون فیلم های هلندی در دنیااست. در این مرکز هم مجموعه فیلم های مرسوم نگهداری میشود، و هم فیلم های آماتور. آرشیو این مرکز دارای بیش از 40،000 فیلم است وهمچنان رو به رشد است.

ساختمان 68

ساختمان شامری ،استرالیا

این بنا ،یک موسسه مستقل تحقیقاتی ،پزشکی ،در آدلاید کشور استرالیا میباشد. حدود 600محقق از سراسر دنیا، در این موسسه استخدام هستند.

خرید 7

مرکز خرید بولرینگ ، انگلستان

این ساختمان،با نام سلفریج، با 15000 صفحه آلومینیومی احاطه شده، ویکی از جاذبه های گردشگری انگلستان است.ساختمان بولرینگ، قسمتی از یک مرکز ومجتمع خرید محسوب میشود.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کلیسا ایاصوفیه | کلیسایی با معماری منحصر به فرد در دنیا

هانیه گل محمدی ، چهارشنبه 1 آذر 1396

این کلیسا در ابتدا "مگاله اگلیز Megale Ecclesia" یعنی کلیسای بزرگ نامیده می شد. در قرن 5 میلادی "سن صوفی Saint Sofi" و...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :