سفر به ناشناخته های ایتالیا | مکان هایی که اسمشان را نشنیده اید!

شاید از گذشته ها شنیده باشید "همه ی راه ها به رم ختم می شود" ایتالیا کشوری زیبا با آثار تاریخی های شناخته شده که سبک معماری آن منحصر به فرد و در دنیا مشهور است. یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیایست که نیمی از آثار باستانی جهان را در خود جای داده. سرزمینی غنی که شگفتی هایش بی پایان است. سفر به ایتالیا تجربه ای تکرار نشدنی است که هر شهر آن رنگ و بویی از زندگی شاد و رنگارنگ را به نمایش گذاشته. ونیز شهر خانه های روی آب، میلان پایتخت مد و دنیای مدرن، فلورانس زادگاه فرهنگ ایتالیا، تورین میزبان فستیوال های جهانی موسیقی، پیزا با برج های شگفت انگیزش، ناپل، سیسیل و ساردینا با سواحل بی نظیر و رویایی اش هرساله میلیون ها گردشگر را به سوی خود فرامی خوانند. ایتالیا کشوری با طبیعتی زیبا، جنگل های رنگارنگ، دریاچه های بکر و رومانتیک که انگار بهشتی بر روی زمین جا مانده است. ایتالیا یکی از کشورهای پرطرفدار دنیاست که به دلیل مقاصد گردشگری زیبا و ساختمان های منحصر به فردش دوستداران زیادی دارد و لحظه شماری می کنند تا به این کشور زیبا سفر کنند تا خاطره هایی خوب و زیبا برای خود ثبت کنند. اگر قصد سفر به ایتالیا، جاذبه های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیا را دارید در اینجا به معرفی مقاصد گردشگری و زیبایی می پردازیم. پس در ادامه با همگردی همراه باشید تا ایتالیا و زیبایی های آن را بیشتر بشناسید...

ایتالیا

1) شهر مارینا د پیشوتا در جنوب ایتالیا ناحیه کامپانیا

لی مارشال از جهانگردان و نویسندگان شناخته ی شده ی جهانی که به ایتالیا و شهرهای زیبا و دیدنی های ایتالیا سفر کرده و بر اساس این سفرها، سفرنامه ای بی نظیر به نام "راهنمای سفر به رم، فلورانس، توسکانی و سیسیلی" نوشته و ایتالیا را برای طرفداران و گردشگران معرفی کرده. پیشوتا یکی از شهرهای ناشناخته در استان سالرنو ایتالیا می باشد که مارشال در سفر به این سرزمین زیبا رفتن و گشت و گذار را توصیه کرده و براساس متنی که اینگونه نوشته: 20 سال پیش یکی از دوستان نزدیکم از جاذبه های زیبای این شهر برایم تعریف کرد اما قول گرفت که تا وقتی که به آن سفر نکردم در مورد آن چیزی ننویسم اما فکر می کنم تنها جمله ای که می توانم برای شما بنویسم این است که پیشوتا شهری بی نظیر و رمانتیک برای سیاحت و تفریح است و با وجود گردشگران زیادی در این سواحل هنوز آرامشی توصیف نشدنی حاکم است. بهترین فصل سفر به ایتالیا و این ساحل زیبا مرداد ماه و شهریورماه است. مارشال پیشوتا را اینگونه توصیف می کند: شهری کوچک ساحلیست در جنوب ایتالیاست، از آن شهرهاییست که آرزوی هرکسی است به آنجا سفر کند و همانند آن را نمی توانیم در نقطه ای از جهان پیدا کنیم. پیشوتا شهری باستانیست که تمدنی کهن دارد و روی یک تپه ی باستانی قرار گرفته که شبیه نقاشی های رومی گذرگاه های باریکی دارد که اطرافشان را خانه های رنگارنگی را احاطه کرده مانند بهشتی گمشده روی کره ی زمین. گشت و گذاری در این شهر بزنید کوچه های کهن که کلیساهای زیبا چشم نوازی می کنند. شهری زیباست با مردمان خونگرم که از سفر و قدم زدن در بین مردم شهر لذت خواهید برد و چنان در ذهنتان خودنمایی می کند که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. در سفر به ایتالیا از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیا دیدن کنید و خاطره ها ثبت کنید.

 شهر مارینا د پیشوتا در جنوب ایتالیا

2) شهر برگامو، در شمال غربی ایتالیا ناحیه لمباردی

برگامو شهری در همسایگی میلان است. شهری زیباست اما معمولا مورد بی لطفی گردشگران قرار می گیرد. فراموش نکنید در سفر به ایتالیا و میلان به این شهر سفر کنید تا تجربه های زیبا ثبت کنید. جهانگردان معروفی از جمله ژانت گریفیت به این شهر سفر کردند و خاطره های خود را برای دوستداران سفر نوشته اند. برگامو به شهر تپه ها مشهور است و طبیعت زیبای آن چنان در بین گردشگران محبوبیت دارد و از رویایی ترین پیازاهای ایتالیاست. شهری کهن با برج و باروهای زیبا، خیابان های رومانتیک که کوچه های پیچ در پیچ بر جذابیت آن افزوده است. برگامو از زیباترین شهرهای جهان است که طبیعت بکر و زیبای آن زبانزد مردم ایتالیاست. ساحل زیبایش مانند نقش و نگاری در این شهر نقاشی شده. برگامو سواحل زیبایی و چشم اندازهای شگفت انگیزی دارد که بهترین پیشنهاد برای یک سفر بهاری است.

برگامو

3) شهر مونته فالکو در مرکز ایتالیا ناحیه اومبریا

شهر آرام و دنجی که در ایتالیا معروف است، مونته فالکو است. آوازه ی طبیعت، زیبایش مالشعیر بی نظیرش، ساختمان های دوره رنسانسش و موزه های کهنش چنان در بین گردشگران پیچیده است. این شهر رویایی چنان در نقاشی های هنرمندان نقش شده که هرکسی با دیدن آن رویای سفر را در ذهنش می پروراند. شهری که قدم زدن در آن روزگارهای رنسانس را یادآوری می کند و تاریخ زیبایش را به رخ می کشد. هرچی از زیبایش بنویسم کم است باید رفت، باید دید، باید سفر کرد تا خاطره ها ثبت کرد. در سفر به ایتالیا به بوانیا بروید و بازدید از کلیساهای رومی را فراموش نکنید که روزگارانی شکوه آن در بین جهانیان مشهور و شناخته شده بود. در سفر به ایتالیا، شهر مونته فالکو را در لیست گردشگری خود قرار دهید که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیا می باشد.

شهر مونته فالکو

4) شهر گابیچه مار در مرکز ایتالیا ناحیه لو مارکه

شهری ناشناخته برای گردشگران و شهری محبوب برای ایتالیایی هاست. جهانگردان زیادی در پی ناشناخته ها به این شهر زیبا سفر کردند و نوشته های زیبایی در مورد آن نوشتند و پیشنهاد کردند که حتما به آنجا سفر کنید و لذت ببرید. ساحلی شفاف و رویایی دارد که چترهای آفتابی رنگارنگ بر زیبایی های این ساحل افزوده است. چترهایی که نشان دهنده ی طبقات اجتماعی مردم ایتالیاست. امتداد شن های سفید ساحلی، هتل های آسمان خراش در بین کرانه های ساحل نمایان است. اگر دورتر را از ساحل را تماشا کنید شهری کهن تر به چشم می خورد که در سکوت و آرامش به نظاره ساحل نشسته. گاربیچه مار شهری دلنواز است که از دورها چترهای رنگارنگش چشم ها را جذب می کند. قدم بزنید این طرف و آن طرف را نگاه کنید و نهایت لذت را ببرید. در اطراف ساحل دهکده ای چشم نوازی می کند، نامش هست " فیورنزولا د فوکارا". از زندگی شهری به این دهکده پناه ببرید و خود را در طبیعتی سرشار از آرامش رها کنید.

 شهر گابیچه مار

5) شهر پورتو ونه ره در شمال غرب ایتالیا، ناحیه لیگوریا

شهری برای سفرهای عاشقانه و رومانتیک است. بهترین سفر عاشقانه ای که می توانید داشته باشید سفربه شهر پورتو ونه ره می باشد که زیبایی و آرامش دست به دست هم دادند تا شهری رویایی بسازند. گرچه چینکوئه تره معروفیت بیشتری در بین گردشگران دارد ولی شهر پورتو ونه ره محبوبیت بیشتری دارد. اگر در سفر به ایتالیا به دنبال آرامش هستید به ساحل آرام سستری لوانته بروید، تنی به آب بزنید خود را در آفتاب رها کنید و نظاره گر دریایی بی کران آبی باشید. ساحلی که پاتوق خانواده های ایتالیاییست و از دوران قرون وسطی برایشان به یادگار مانده. اگر مسافر این شهر بودید به روستای تلارو و شهر لریچی بروید و خاطره هایی تکرار نشدنی ثبت کنید. لا اسپتز از پاتوق های معروف شاعران انگلیسی بیشه شلی و لرد بایرون می باشد که روزگارانی شعرهای زیبایی در این آرامش برای دیگران به یادگار گذاشته اند. در سفر به ایتالیا به شهر پورتو ونه بروید و از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیا خاطره ها ثبت کنید.

شهر پورتو ونه ره

6) شهر ترویزو در شمال شرق ایتالیا، ناحیه ونتو

ترویزو شهریست که از قرون وسطی به جا مانده و هنوز هم در کوچه پس کوچه های شهر آثار قرون وسطایی نمایان است. تا می توانید سفر کنید و به جاهای ناشناخته بروید. در سفر به ایتالیا ترویزو از شهرهاییست که باید رفت که باید دید. کوچه پس کوچه های تاریخی آن حکایت از روزهای قرون وسطی را دارد. برج و باروها، خیابان های سنگ فرش، طاق های سنگی، ساختمان های سرخ رنگ و دروازه های شهر که زیبایی های این شهر را به رخ گردشگران می کشد. این شهر در 32 کیلومتری ونیز قرار گرفته که ارزش سفر کردن را دارد. کانال های کوچک کنار باغچه ها که آب ها در آن جریان دارند از زیر خانه ها گذشته و در خیابان ها نمایان می شود. شهریست که فنون مهندسی در کنار طبیعت زیبا دست به دست هم داده و بر زیبایش افزوده است. آسیاب هایی که در گوشه و کنار شهر به یادگار مانده روزگاری اقتصاد این شهر را به دوش می کشیده ولی اکنون یادگار آن روزهاست. علاوه بر ترویزو به ویچنزا به زادگاه معمار محبوب ایتالیایی آندرا پالادیو سفر کنید. در سفر به ایتالیا شهر ترویزور را در الویت قرار دهید که از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیا می باشد، سفر کنید و خاطره ها ثبت کنید.

شهر ترویزو

7) شهر سوانا در مرکز ایتالیا، ناحیه توسکانی

یکی از شهرهای زیبای ایتالیا که جمعیت زیادی هم ندارد اما زیبایی آن به حدی است که در بین گردشگران محبوبیت خاصی دارد. گرچه این شهر اندازه یک خیابان است اما هتل ها و رستوران های منحصر به فردی دارد که برای گردشگران جذاب است. توسکانی از شهرهای ناشناخته جنوب ایتالیاست که عمارت های قرون وسطایی زیبایی خاصی به شهر بخشیده اند. در سفر به ایتالیا از جنوب آن غافل نشوید که زیبایی های تکرار نشدنی در ذهن شما به یادگار می گذارد.

شهر سوانا

8) دریاچه ایزئو در شمال غربی ایتالیا، ناحیه لمباردی

ایزئو اگرچه زیباترین دریاچه ایتالیاست اما در عین زیبایی ناشناخته ترین هم هست. اگر طبیعت گرد هستید و به گشت و گذار در درختان علاقه مند هستید این دریاچه بهترین انتخاب برای سفر است. سفر به ایتالیا، سفر به بزرگترین و زیباترین جزیره در اروپا چنان لذت بخش است که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. اگرچه این دریاچه در میان گردشگران دنیا ناشناخته است اما دریاچه ای دیگری وجود دارد به نام "کومو" که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. شبیه مرواریدی در شهرهای برشا و برکامو می درخشد. جزیره مونت آیزولا یکی دیگر از جزیره های زیبای ایتالیاست که فقط 2 هزار نفر جمعیت دارد اما کاملا بکر و دست نخورده است و حتی هیچ ماشین شخصی ای در آنجا تردد ندارد. قدم بزنید و در گذرگاه ها سرکی بکشید و به نظاره ی گل های سفید و آبی بنشینید و آوازه خوانان در کوچه پس کوچه ها قدم بزنید و نهایت لذت را بیرید. در سفر به ایتالیا به دریاچه ایزئو بروید که از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و دیدنی های ایتالیاست.

دریاچه ایزئو ایتالیا

9) خلیج پورتو سلواگو در جنوب ایتالیا، ناحیه پولیا

خلیجی که آداب و رسوم کهنش زبانزد عام و خاص است. ساکنان این خلیج به زبان گریکو که ته مانده ای از زبان یونانی است صحبت می کنند. سالنتو منطقه آزاد در جنوب پولیا می باشد که زیبایی محسور کننده ای دارد. روزگارانی مستعمره ی یونانی ها بوده و ساکنان آن در کلبه های زیبایی از چوب زندگی می کردند. این جزیره تا 30 پیش کاملا ناشناخته بود اما این روزها میزبان گردشگرانی زیادی از گوشه و کنار دنیاست. قدم زدن در بین درختان زیتون چنان احساس لذت بخشی دارد که هیچگاه فراموش نخواهید کرد. پورتو سلواگر از مناطق حفاظت شده ی ایتالیاست که از سال 1980 محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد.

 خلیج پورتو سلواگو

10) شهر سولمونا و رشته کوه مونته دلا لاگا در جنوب ایتالیا، ناحیه آبروزو

شهری که در محاصره کوهستان ها بکر و دست نخورده به زندگی خود ادامه می دهد. آثار تاریخی به جا مانده، ابهت چندانی به این شهر بخشیده که قابل توصیف نیست. این کوهستان ها در بین گردشگران ناشناخته است. گرچه قله های سر به فلک کشیده در بین جنگل های سرسبز که صدای پرندگان هوش از سر آدم می برد، زیبایی وصف نشدنی ای دارد. شاید نقاشی های ایتالیایی از قرن پنجم را دیده باشید و از دیدن منظره های آن حیرت زده شده باشید، آبروزو دقیقا همان جاییست که در رویاها فقط قابل تصور است. طبیعت گردان علاقه ی زیادی برای سفر به این ناشناخته ها دارند. در سفر به ایتالیا به این منطقه ی زیبا بروید به دل طبیعتی بروید که هنوز برای بومیان آن منطقه هم غریب است.

شهر سولمونا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

5 جزیره ی ناشناخته جهان که هرگز اسمشان را نشنیده اید!

ز. نیرومند ، چهارشنبه 15 شهریور 1396

جزیره ها به دلیل قرار گرفتن در میان آب، عموما مکان هایی آرام بوده و برای استراحت و گذراندن تعطیلات مناسب می باشند...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :