سفر ارزان | راهکارهایی بسیار موثر برای کاهش هزینه های سفر

بدون شک یکی از مسائلی که همواره در طول سفر و قبل از آن برای ما اهمیت دارد، هزینه های سفر و داشتن سفر ارزان است. اینکه تصمیم بگیریم به کجا برویم و چه مدت در آنجا اقامت کنیم و اصلا با چه وسیله ای سفر کنیم، همه و همه نسبت مستقیمی با هزینه های سفر دارند و فارغ از اینکه وضعیت مالیمان در چه وضعیتی باشد، تمایل داریم که هزینه های خود را تاحد امکان کاهش دهیم. اما چگونه و چه راهکارهایی بسیار موثر برای کاهش هزینه های سفرتان وجود دارد؟ پاسخ به این سوال را در خلال این مطلب خواهید یافت. پس تا پایان با ما و  همگردی همراه باشید تا در ادامه پنج روش بسیار کاربردی و نکاتی برای کاهش هزینه در سفر را برای به حداقل رسیدن هزینه ها و استفاده بهینه از بودجه تان را معرفی کنیم.

کاهش هزینه های سفر

تهیه یک کتاب راهنمای بسیار مفید

یکی از تجربه هایی که معمولا در سفرها برای همه مان پیش آمده است، این است که باتوجه به نا آشنا بودن مان به راحتی سرمان کلاه میگذارند. اما اگر کتابی وجود داشته باشد که ما را بعنوان مثال از قیمت های واقعی حمل و نقل آگاه کند و یا رستوران ها و هتل های مطابق بودجه مان را معرفی کند، بدون شک یکی از راهکارهایی بسیار موثر برای کاهش هزینه های سفرتان و سفر ارزان می باشد که از آن استقبال خواهیم کرد. بخصوص وقتی متوجه شویم که این کتاب علاوه بر آنچه گفته شد، مراکز خریدی با قیمت های مناسب تر را نیز در اختیارمان قرار میدهد، برای تهیه آن اندکی درنگ نخواهیم کرد. این کتاب با اطلاع از روزهای رایگان بازدید از موزه ها و گالری ها نیز ما را در راستای ذخیره سازی پولمان یاری میرساند. پس اگر میخواهید در سفرها کلاه سرتان نرود و با کم ترین هزینه بیش ترین لذت را ببرید، همین حالا به فکر تهیه این کتاب بسیار کاربردی باشید.

کتاب راهنما در سفر

باید کمی بیشتر در بازار گشت

برای داشتن سفر ارزان، بدون شک همه ما باید از مراکز خرید و بازارهای اطراف منزل مان شناخت داشته و میدانیم که برای کاهش هزینه هایمان باید از کجا خرید کنیم. البته مسلما با توجه به مدت کوتاه سفر، چنین شناختی در رابطه با مکان اقامتمان امکان پذیر نیست. اما با صرف  کمی وقت و البته جستجو میتوانیم به شناختی نسبی دست یافته و هزینه های اقامت و رفت و آمد مان را تا حد امکان کم کنیم. فقط کافی است بجای خرید از اولین مغازه، کمی بگردیم و قیمت ها را با هم مقایسه کنیم. با این کار دیگر مطمئن می شویم که سرمان کلاه نرفته و میتوانیم بسان محل سکونت خود منطقه اقامتمان را تقریبا بشناسیم.

سفر

اقدام به تهیه کارت تخفیف

شاید تجربه استفاده از این کارت ها را داشته باشید. مثلا کارت هایی که در زمان دانش آموزتان برای بازدید از شهربازی ازطرف مدرسه دریافت میکردید. کارت هایی که در حین سفر نیز  با ارائه آن ها به محل اقامت و یا اماکن تفریحی، شامل درصد های قابل توجهی از تخفیف شوید. معمولا این کارت ها را ر اختیار جوانان زیر 26 سال و یا افراد کهنسال و بازنشسته قرار می دهند که گاهی فقط در یک منطقه و یا شر خاص اعتبار داشته و گاهی نیز اعتبار بین المللی دارد. بعنوان مثال می شود از کارت های خوابگاه های بین المللی (Hostelling International) یا YHA یاد کرد که نمونه بین المللی این کارت ها است. در ضمن این را هم خاطر نشان کنم که معمولا برای تهیه این کارت ها در ابتدا باید هزینه ای پرداخت کنید ولی با چند بار استفاده از آنها به این نتیجه خواهید رسید که ارزشش را داشته است و بهترین راه حل برای سفر ارزان است.

Hostelling International

عدم خرید و دریافت سرویس در مناطق توریستی

حتما تاکنون حین سفر هایتان با مناطق توریستی زیادی مواجه شده اید که امکاناتی بسیار لوکسی از جمله: هتل ها، رستوران ها و مراکز فروش را در اختیارتان قرار داده اند. اما در عوض چنین سرویس هایی پول زیادی هم پرداخت کرده اید که احتمالا تا مدتها در خاطرتان مانده است. اما اگر بجای استفاده کردن از آن امکانات، کمی سختی به خودتان میدادید و برای خرید سوغاتی یا مایحتاج سفر خود به مناطقی کمی دورتر میرفتید، چنین اتفاقی نمیوفتاد. چه بسا میتوانستید همان غذا ها و سرویس ها را با قیمت های خیلی پایین تری دریافت کنید. پس زین پس به محلی های منطقه بیشتر توجه کنید تا هم خودتان سود برده و هم عوایدی را نیز به آنها برسانید. با این کار با یک تیر دو نشان را همزمان زده و با گران فروشی نیز مبارزه خواهید کرد و از موثرترین نکاتی برای کاهش هزینه در سفر می باشد.

دریافت سرویس در مناطق توریستی

پیدا کردن محل اقامت خود  از طریق شبکه کوچ سرفینگ (Couchsurfing)

از آنجاییکه معمولا هزینه ی محل اقامت رتبه یک هزینه ها را از آن خود میکند، پیدا کردن راهی برای سفر ارزان و کاهش یافتن آن ها بسیار حائز اهمیت است. حال وقت آن رسیده که شما را با شبکه ای سراسری آشنا کنیم تا با کمک و واسطه قرار دادن آن به این مهم دست یابید. این شبکه که اتفاقه رایگان هم هست، کوچ سرفینگ (Couchsurfing) نام دارد و در واقع واسطه ای است میان کسانی که بدنبال مکانی برای اقامت هستند و کسانی که مکانی را برای اقامت دیگران دارند. در ضمن کوچ سرفینگ علاوه برکاهش هزینه هایتان باعث تقویت درک بین المللی افراد، تبادل فرهنگی و دوستی پایدار آنها نیز خواهد شد. البته امروزه با رشد تکنولوژی اینگونه شبکه ها بسیار زیاد شده اند. مثل شبکه هایی که برای آگهی های شما و کسانی که به آن آگهی نیاز دارند، فعالیت میکنند. یا حتی برای حمل و نقل شما و رانندگان که احتمالا با همه آنها آشنا هستید و میدانید که چقدر استفاده از آنها میتواند به صرفه باشد. با این تفاسیر احتمالا به این فکر افتاده اید که در سفر بعدی تان حتما موارد گفته شده را برای امتحان هم که شده رعایت نمایید و امیدواریم که هزینه هایتان با رشد چشم گیری کاهش یابند و لذت سفرتان را دوچندان کنند و پولتان را در جایی دیگر نیز بتوانید خرج کنید و سفر ارزان را تجربه کنید.
امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

شبکه کوچ سرفینگ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر ارزان به اروپا | راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر

بهار یعقوبی ، دوشنبه 1 خرداد 1396

سفر ارزان به اروپا راه کارهای موثر و خیلی مناسبی رو دراین مقاله برای شما گفته ایم ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :