آشنایی با جاذبه های گردشگری تورین ایتالیا

نکته جالبی که در سفر به تورین در کشور ایتالیا خواهید فهمید، این است که اگر چه این شهر به عنوان حرکت صنعتی کشور ایتالیا شناخته شده، این شهر که در گذشته مکان سلطنت سلسله قدرتمند ساووی بوده است و فرمانروایان، تلاش زیادی برای رقابت پایتخت خود با شهرهای پاریس و وین می کردند، اکنون به شهر ماشین های فیات و لانچیا معروف شده است. این شهر دارای میادین کهن و خیابان های با عرض زیاد می باشد، به طوری که پیرامون آن ها ساختمان های زیبا و بی نظیری قرار گرفته است. ضمن این که در همان دوره سلطنت ساووی، کاخ و بناهایی ساخته شد که امروزه نیز جزو آثار دیدنی این شهر به شمار می روند. با همگردی همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری تورین آشنا شوید.

تورین

معرفی کلیسای جامع سن جیووانی باتیستا

کلیسای جامع سن جیووانی باتیستا که به عنوان اولین نمونه از معماری رنسانس در شهر تورین محسوب می شود، در نزذیکی کاخ سلطنتی واقع شده است. دوره ساخت این کلیسا، طی سال های 1492 تا 1498 بوده و پوشش مقدس سانتا سیندون که خیلی کم در معرض نمایش قرار داده می شود و درون یک محفظه ضد گلوله و ضد حریق نگهداری می شود (به خوبی و دقیق از آن مراقبت می شود)، اساسی ترین جاذبه این کلیسا برای بازدیدکنندگان می باشد. این در حالی است که طی تحقیقات و آزمایش های انجام گرفته، تاکنون مشخص نشده که این کوشش مربوط به زمانی است که حضرت عیسی مسیح به صلیب کشیده شده یا زمان دیگری.

آشنایی با تورین ایتالیا و جاذبه های گردشگری آن

معرفی کاخ سلطنتی

این کاخ زیبا که در قرن شانزده بنا شده، تغییراتی که در قرن 17 بر روی آن انجام شد، سبب شده که مدرن تر و شیک تر به نظر برسد. هم چنین این کاخ در سال 1946 به صورت موزه در آمد و ثبت شدن آن در بین میراث جهانی یونسکو در سال 1997 اتفاق افتاد. یکی از کاخ های تاریخی مربوط به زمان سلسله ساووی، کاخ سلطنتی تورین می باشد که به صورت کامل، در یک طرف میدان پیاتزا کاستلو در مرکز شهر تورین قرار گرفته است. به علاوه، باغ سلطنتی زیبا و دل انگیزی پیرامون این کاخ وجود دارد که در آن موزه باستان شناسی شامل اشیای باستانی که از دوران ماقبل تاریخ و رومیان وجود داشته، دایر شده است.

تورین ایتالیا

معرفی موزه مصری

جمع آوری این آثار از سال 1824 آغاز شده که در آن زمان طی جستجوهای انجام گرفته در مصر، 5268 اثر باستانی استخراج شد و اکنون می توان مجسمه های خدایان متنوع مصری را در بین آثارش دید. جالب است بدانید که اگر می خواهید آثار باستانی مصر را مشاهده کنید، شهر تورین بعد از قاهره می تواند مناسب ترین مکان برای این کار باشد که در آن کلکسیونی بسیار قوی از این آثار باستانی وجود دارد.

موزه مصری

معرفی میدان سن کارلو

اگر چه در تورین خیابان ها و میدان های زیبایی وجود دارد، ولی هیچ کدام از آن ها جذابیت میدان سن کارلو را ندارند. ساختمان های شکیل و مسقفی در اطراف این میدان واقع شده اند، به طوری که فروشگاه های شیک و زیبا و کافه های قدیمی شهر تورین در زیر این سقف ها ساخته شده اند. وسط این میدان، مجسمه دوک امانوئل فیلیبرت که مربوط به سال 1838 می باشد، قرار داده شده است.

میدان سن کارلو

معرفی کاخ مادام

موزه هنرهای قدیمی که شامل آثار هنری باقیمانده از تاریخ شهر تورین می باشد، در این کاخ قرار دارد. این کاخ وسیع که در مرکز میدان کاستلو بنا نهاده شده، در قرن 13 به صورت یک قلعه بود و در قرن 15 مورد بازسازی قرار گرفت و به یک کاخ تبدیل شد. در سفر به تورین، دیدن این موزه را از دست ندهید.

کاخ مادام

معرفی روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو

هنگامی که در سفر به تورین، دیگر تمایلی به تماشای کاخ های زیبا و ساختمان های بزرگ نداشتید، می توانید با رفتن به طرف رودخانه به پارک دلنشین و با طراوت ولنتینو برسید. هم چنین اگر می خواهید که به مکان هایی متفاوت با آن چه در سطح شهر دیده بودید، بروید و وارد دوره ای دیگر شوید، از روستای تاریخی که به قرون وسطی مربوط می شود، دیدن بفرمایید.

تورین ایتالیا و جاذبه های گردشگری آن

معرفی کاخ کارینیانو

ساختمان مجلل دیگری که نزدیک میدان کستلو ساخته شده و از جاذبه های گردشگری تورین می باشد، کاخ کارینیانو است. محل گردهمایی پارلمان ایتالیا طی سال های 1861 تا 1864 بود و پادشاهی ایتالیا نیز در همان زمان تشکیل شد.

کاخ کارینیانو

معرفی مول آنتونلیانا

نماد اصلی شهر تورین، مول آنتونلیانا می باشد. نام این ساختمان که برگرفته از نام سازنده آن یعنی الساندرو آنتونلی می باشد، در سال 1889 تکمیل شده و موزه ملی سینمای شهر تورین نیز درون آن واقع شده است. این موزه از نظر خیلی ها بلندترین موزه دنیا می باشد.

مول آنتونلیانا

معرفی موزه ملی اتومبیل

به منظور نمایش پیشرفت و گسترش ماشین در شهر تورین، موزه ملی اتومبیل در این شهر ایجاد شد که به نظر می رسد بیش ترین تمرکز آن، روی تولیدکنندگان اتومبیل شهر تورین است. اگر چه فقط به آن ها ختم نمی شود و اتومبیل های کلاسیک و آنتیک نیز در معرض نمایش قرار داده شده و به بازگویی داستان هر کدام پرداخته می شود. این موزه از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری تورین به حساب می آید.

موزه ملی اتومبیل

معرفی دروازه پالاتین

در سفر به تورین خواهید فهمید که دروازه شهر تورین محل اتصال تورین مدرن در سمت شمال و شهر قدیمی در سوی دیگر آن شناخته شده که دارای قدمتی طولانی (مربوط به دوران رومیان ) می باشد. یک سالن تئاتر باستانی در نزدیکی آن واقع شده که در مجموع، تشکیل یک پارک باستان شناسی می دهند. از جمله معدود سازه های باقیمانده از قرن یکم، از دروازه پالاتین می توان نام برد. تاریخ افتتاح این پارک سال 2006 می باشد.

معرفی دروازه پالاتین
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی شهر ریمینی ایتالیا

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

با ما در مقاله دیدنی های معروف شهر ریمینی ایتالیا همراه شده تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری شهر ریمینی ایتالیا آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :