اطلاعات سفر به اروپا | آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

آیا تمایل دارید به قاره سبز سفر کنید و تجربه تور اروپا را داشته باشید؟ یا سفر ارزان به اروپا را تجربه کنید؟ قاره ای که در نیم کره ی شمالی کره ی زمین قرار گرفته است. این قاره که مساحتی بالغ بر 10 میلیون کیلومتر مربع دارد با دارا بودن یازده درصد جمعیت جهان از نظر تراکم جمعیت پس از قاره آسیا دومین قاره جهان می باشد. آیا از قوانین و شرایط حاکم بر اروپا چیزی می دانید؟ آیا با جاهای دیدنی اروپا آشنایی دارید؟ توانایی کنار آمدن با محدودیت های قانونی در اروپا را دارید؟ آیا شنیده اید که به دلیل خوراکی خوردن در این کشورها یا به دلیل خالی بودن باک بنزین ماشینتان ممکن است پلیس شما را جریمه کند و خیلی چیزهای دیگر. همراه ما در مجله همگردی باشید تا شما را بیشتر با قوانینی که در اروپا وجود دارد و گاها ممکن است عجیب و غریب باشد آشنا کنیم و اطلاعات سفر به اروپا رو با هم کسب کنیم. اگر بخواهید سفری ایمن و مطمئن داشته باشیدو بدون هیچ گونه استرسی و یا به خیال آسوده به اروپا سفر کنید؛ لازم است با شناخت و مطالعه قوانین کشور مورد نظر زمینه ی برنامه ریزی برای مسافرت خود را فراهم کنید. لازم است که موارد زیر را بخوانید و قبل از سفر، اطلاعات سفر به اروپای خودتون رو تکمیل کنید و با آنها آشنا شوید

اروپا

آلودگی صوتی در روزهای یکشنبه

دانستن اینکه ایجاد سر و صداهای غیر ضروری در کشورهای اروپایی ممنوع است؛ نکته ای مهم است. یکی از اطلاعات سفر به اروپا این هست که، کوچکترین آلودگی صوتی در روزهای یکشنبه و تعطیل در کشورهایی مانند سوئیس و آلمان منع قانونی دارد. استفاده از ماشین چمن زنی، ارّه، چکش و ماشین آلات سنگین و همچنین حفاری کردن و... در این ایام ممنوع میباشد. گوش دادن به موزیک با صدای بلند و حتی خالی کردن شیشه ها در سطل های زباله نیز بدون شک با اعمال جریمه همراه خواهد بود. اگر می خواهید در آلمان و سوئیس در فاصله ساعت 7 صبح الی 8 عصر مشمول جریمه نشوید، باید از ایجاد هرگونه آلودگی صوتی بی مورد پرهیز کنید. شاید باورتان نشود که حتی استفاده از سیفون در بعد از ساعت 10 شب در سوئیس ممنوع است!

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

در داخل بناها خوراکی نخورید!

در تور اروپا و کشور ایتالیا و در هنگام بازدید از پله های اسپانیایی (Spanish Steps) یا کولوسئوم (Colosseum) خوردن خوراکی یا نوشیدن قهوه و سایر آشامیدنی ها مطلقاً ممنوع می باشد. این اعمال در هنگام بازدید از سایر مراکز گردشگری و جاهای دیدنی اروپا در شهرهایی مثل رم، فلورانس و ونیز نیز ممنوع است و خب طبعاً میدان سن مارکو ونیز و پله های ورودی کلیسای فلورانس هم مشمول قانون فوق می باشند.

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

عکس برداری ممنوع!

در تور اروپا در فرودگاه ها، مکان های نظامی و دولتی در کشورهایی مثل رومانی، روسیه، اسپانیا، اوکراین و مجارستان حق عکس برداری ندارید و اگر احیاناً در حین بازدید از جاهای دیدنی اروپا اقدام کردید به این کار باید بدانید که تحت بازجویی قرار خواهید گرفت پس مراقب باشید که لنز دوربین خود را به هر طرف نچرخانید. همچنین بهتر است در کشوری مثل فرانسه دقت کافی را داشته باشید که در حین عکاسی افسر پلیسی در کادر شما نباشد. این نکته ی مهمی است که باید همواره رعایت کنید تا سفر ارزان به اروپا خوبی داشته باشید.

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

مدارک شناسایی خود را همیشه همراه داشته باشید

در هر کجای آلمان، مجارستان، قبرس، اوکراین، بلژیک، هلند، اتریش و اسپانیا که باشید یادتان باشد که باید مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید. و اگر شهروند غیر اروپایی هستید، از همراه داشتن گذرنامه یا کپی آن غافل نمانید حتی در حین بازدید از جاهای دیدنی اروپا. این موضوع به جهت اختلاف زبان، ظاهر و ... حایز اهمیت است چرا که بتوانید در شرایط خاص اوراق هویتی و مدارک اقامت خود را برای بازرسی در اختیار پلیس قرار دهید.

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

به پرندگان غذا ندهید

به شما توصیه می کنیم که در میدان سن مارکو از ریختن خرده نان برای پرندگان و سلفی گرفتن خودداری کنید. چرا که در غیر این صورت در وین و ونیز بدون شک با جریمه نقدی چند صد یورویی مواجه خواهید شد. علت؟! به این خاطر که این امر موجب آزار اذیت شهروندان خواهد شد و فضولات این پرندگان موجبات آسیب رسانی به ساختمان ها و اماکن تاریخی می شود، پس مراقب باشید که چه کار می کنید، مخصوصا اگر سفر ارزان به اروپا رو میخواهید با آرامش به پایان برسانید.

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

لباس خوب

بعد از آنکه در تور اروپا از مناطق ساحلی خارج میشوید حتما پوشش مناسب به تن داشته باشید. مثلا پالما ده یورکا (Palma de Mallorca) و یا بارسلونا در اسپانیا در شمار شهرهایی هستند که اگر بعد از خروج از آنها پوشش نامناسبی داشته باشید و احیاناً با همان پوشش نامناسب قصد گردش در شهر را داشته باشید، به احتمال زیاد با جریمه ای معادل 100 تا 500 یورو مواجه خواهید شد. پس اگر می خواهید جیبتان خالی نشود بیشتر مراقبت کنید.

لباس خوب

کفش پاشنه بلند نپوشیدن

در تور اروپا در آثار باستانی موجود در آتن باید حتما از کفش های راحتی استفاده کنید. البته مسلما هدف توجه به راحتی شما نیست بلکه اماکنی همچون پارتنون، پرستشگاه دلفی و سایر مکانهای تاریخی در یونان نیاز به حفاظت ویژه دارند و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن این آثار استفاده کردن از کفش های پاشنه بلند ممکن نمی باشد.

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا

باک بنزین را خالی نگذارید

همیشه باید مراقب باشید که ماشین تان بنزین کافی داشته باشد و این قضیه رو همواره چک کنید تا نه تنها در کشور های اروپایی بلکه درهمین کشور خودمان هم دچار مشکل نشوید. شاید پذیرش این قانون که خالی بودن مخزن سوخت خودرو در کشورهای اروپایی علی الخصوص آلمان منجر به جریمه شود کمی دشوار باشد اما اگر در اتوبان های مجاز به رانندگی با سرعت بالا درکشور آلمان و در حاشیه بزرگراه به دلیل اتمام سوخت بایستید بدون شک با جریمه روبه رو خواهید شد.

آشنایی با قوانین محدود کننده در اروپا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اطلاعات سفر به بندر انزلی | آشنایی با بزرگترین بندر ایران

مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 4 شهریور 1397

بندرانزلی که بزرگترین بندر ایران  و همچنین منطقه آزاد تجاری می باشد در شمال کشور و در غرب استان کیلان و در 40 کیلومتری شهر رشت واقع شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :