بهترین پارک های استانبول | با شکوه تر از پارک های زیبای استانبول کجا دیده اید؟

یکی از مشکلاتی که اکثر مردم در شهرهای به نسبت بزرگ و صنعتی با آن رو به رو می شوند، شلوغی شهر، داشتن سرو صدای بالا، آلودگی و این گونه مسائل است. نکته ای که امروزه می توان آن را بیشتر دید، بروز این پدیده ها در اکثر فضاهای شهری است، چرا که با زیاد شدن جمعیت این مسائل ناخداگاه افزایش می یابد. یکی از نکات مثبتی که شاید به نوعی بتوان آن را پوشاننده مشکلات شهری دانست، به وجود آمدن وسایل و محیط های رفاهی بیشتر برای مردم می باشد تا بتوانند ساعاتی را در آرامش به زندگی و تفریح بپردازند، زیرا در همه ایام افراد توانایی مالی، زمانی و یا شغلی آن را ندارند که بتوانند به دل کوه و طبیعت بروند تا ساعتی را به دور از هیاهو داشته باشند. پس اضافه شدن این محیط ها به فضای شهری امری ضروری می باشد. همان طور که ذکر کردیم، امروزه می توان به راحتی با صرف زمان اندکی در شهرها به جایی رسید که محیطی آرام، سرسبز و خوب برای آسایش ما فراهم باشد. شهرهای پر هیاهو، دود و دم شهری، صدای بوق، داد و همه این ها را می توانید با پیدا کردن یک پارک از سر خود باز کنید و از آن ها دور گردید. در فضایی که در پارک ها برای رفاه حال شما ساخته شده، ساعاتی را بگذرانید، از محیط لذت ببرید و با کسب انرژی بیشتر دوباره به کار و زندگی خود باز گردید. در شهر تهران این شلوغی ها بیشتر به چشم می آیند و ماشینی شدن زندگی ها بیشتر خود را نشان می دهد. این در حالی است که در همین شهر جاهایی مانند پارک جمشیدیه، پل طبیعت و بسیاری دیگر از پارک ها بنا شده که آسودگی خیال را برای شما به همراه می آورند. این معضلات و سختی های شهری تنها در ایران دیده نمی شوند، بلکه در همه کشورهای دیگر هم وجود دارند. یکی از این کشورها، کشور ترکیه است. هنگامی که شما به عنوان گردشگر به این کشور سری می زنید، شلوغی و مشکلات شهری می تواند تاثیر بدی بر سفر شما بگذارد. از این رو در اینجا هم نیاز دارید، پارک های خوب و عالی با محیط دنج و سالم را شناسایی کنید تا در صورت لزوم به آن ها سری بزنید. یکی از شهرهای ترکیه با نام شهر استانبول از مناطقی می باشد که می توانید در آن از بهترین پارک های استانبول ترکیه بهره مند گردید. پیشینه برخی از پارک های دیدنی استانبول بسیار زیاد است و حتی به دوره عثمانی هم باز می گردد، ولی نکته مثبت تعمیر و مرمت آن ها و ساختن تعداد زیادی پارک در کنار آن ها می باشد. در این شهر می توان تعداد بی شماری از پارک های گردشگری استانبول را مشاهده نمود ما در این مقاله قصد داریم چند تا از بهترین پارک های استانبول ترکیه را در بین جاهای دیدنی استانبول برای شما معرفی کنیم که نسبت به بقیه برتری های بیشتری را شامل می شوند. امیدوار هستیم، شما هم بتوانید به خوبی از پارک های دیدنی استانبول دیدن کنید و از فضای آن بهره ببرید. پس با ما باشید تا شما را در یک تور تفریحی مجازی به دیدار این پارک ها ببریم و شما را با جاهای دیدنی استانبول بیشتر آشنا کنیم. ساعاتی خوب را در کنار ما خواهید داشت.

بهترین پارک های استانبول ترکیه

پارک گولهانه | Gülhane Parki

اگر به قسمت تاریخی شهر استانبول سری می زنید، ما به شما بازدید از پارک گولهانه را که از پارک های دیدنی استانبول هست، به شدت توصیه می کنیم. این پارک زیبا یکی از پارک هایی است که همواره افراد زیادی برای استراحت و گذران ساعات خود به آن می آیند. یکی از نکته های جالب درباره این پارک نام آن می باشد که دارای ریشه ای در زبان فارسی است. در دوره های گذشته پارک گولهانه با عنوان مکانی شناخته می شد که سایه بان گل های رز و باغ سلطنتی متعلق به کاخ توپکاپی بود. نام این پارک به معنای گلخانه می باشد که کلمه ای فارسی است و علت تغییر نوشتاری آن نوع تلفظ این کلمه در ترکی می باشد. اگر بخواهیم توضیحات بیشتری در رابطه با این پارک در بین جاهای دیدنی استانبول بدهیم، می توانیم آن را به عنوان بزرگترین و کهن ترین پارک ها در شهر استانبول معرفی نماییم. باغ های بزرگ و سایر قسمت های آن باغ به آن شکوه بسیاری بخشیده است. اگر شما به بازدید مجموعه موزه های باستان شناسی و مسجد ایا صوفیه رفته اید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به پارک گولهانه بزنید، چرا که این مکان بسیار به این بناهای تاریخی نزدیک می باشد و سر زدن به آن خالی از لطف نیست. مکان قرارگیری پارک گولهانه در ناحیه امینونو(eminonu) در شهر استانبول است، درست در کنار کاخ توپکاپی که خود یکی از بناهای باشکوه استانبول محسوب می گردد. اگر بخواهید بعد از بازدید از این پارک به سوی کاخ توپکاپی روانه شوید، باید از قسمت جنوبی پارک خارج شوید و از این طریق وارد کاخ گردید. اگر بخواهیم یکی از بزرگترین و اصلی ترین دروازه های کاخ را به شما معرفی کنیم، می توانیم به همین ورودی اشاره کنیم. هر اثر قدیمی و کهن نیازمند رسیدگی و ترمیم است تا بتواند همچنان با شکوه و پابرجا بماند. این پارک در بین پارک های گردشگری استانبول هم جدای از این قانون نیست. در چند سال گذشته شاهد این قضیه بوده ایم که مسئولان اقدام به رسیدگی و ترمیم های بسیاری در این پارک کرده که توانسته است کمک شایان توجهی به حفظ و حراست آن کند. یکی از این تغییرات که به نسبت بسیار چشم گیر بود، حذف برخی از قسمت های کهن تر پارک و یا باغ وحش مجموعه هست. این کار شاید از دیدگاه برخی کار خوبی نبوده ولی باید دید که روی نمای کلی باغ در بین پارک های دیدنی استانبول چه تاثیری داشته و باید بگوییم که این تاثیرات مثبت بوده، چرا که با این کار درخت های قدیمی و فوق العاده ای که در این پارک وجود دارند، هر چه بیشتر به چشم می آیند و بینندگان می توانند از دیدن آن ها لذت بیشتری ببرند. یکی دیگر از کارهایی که در جهت زیبا سازی و نگهداری از این مجموعه انجام گرفته، بازسازی استخر بزرگی بود که در این پارک و در بین جاهای دیدنی استانبول قرار داشت. این کار سبب هرچه زیباتر شدن و مدرن شدن این استخر شد. اگر شما علاقمند هستید که از پارک دیدن کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که فقط در این ساعت ها اقدام کنید، چرا که در باقی ساعت ها این پارک بسته است و شما نمی توانید از شکوه آن دیدن نمایید. شما تنها در ساعات 7 صبح الی 10 شب خواهید توانست به این پارک سر بزنید.

پارک گولهانه | Gülhane Parki

پارک امیرگان | emirgan parki

یکی دیگر از پارک های دیدنی استانبول که می خواهیم به شما معرفی کنیم و می توان آن را به عنوان یکی از چند پارک بزرگ استانبول دانست، پارک امیرگان است. مکان قرارگیری پارک امیرگان در قسمت اروپا نشین استانبول می باشد که بر بالای یک تپه واقع شده است. این پارک در بین جاهای دیدنی استانبول بسیار عظیم مساحتی در حدود 470000 متر مربع را دارا می باشد. یکی از دیدنی های این پارک، وجود تالابی است که گرچه طبیعی نیست و ساخته دست بشر است، ولی از زیبایی خاصی برخوردار است و شما می توانید با بازدید از این تالاب و دیدار حوالی آن گیاهان متعددی را مشاهده کنید که تعداد آن بالای 120 نوع می باشد و از نوع زینتی محسوب می گردند. یکی دیگر از مواردی که در مورد این پارک باید به آن اشاره نمود، وجود لاله ها است. در این پارک فوق العاده می توانید لاله هایی را ببینید که در رنگ های مختلفی کاشته شده و در فصل های گل دهی جلوه خاصی به اینجا می بخشند و به یکی از دلایل معروفیت آن بدل شده اند. در کنار این گل های زیبا می توان از درختانی سر به فلک کشیده کاج، سدروس، صنوبر، بید و لیمو نام برد که همگی در جای جای این باغ و در بین جاهای دیدنی استانبول به چشم بینندگان می آیند. تاریخچه ساخت این پارک را اگر دوست داشته باشید بدانید، باید بگوییم که این پارک در زمان صفوی ساخته شده است، یعنی چیزی در حدود قرن 17 میلادی و در آن زمان به عنوان پیشکش به یکی از فرماندهان آن دوران با نام امیر گون هان داده شد. شاید بتوان گفت که علت نامگذاری آن هم از نام همین فرمانده گرفته شده که در طی زمان شامل تغییر شد و امروزه آن را با نام امیرگان می شناسند. یکی از نکته هایی که باید بدانید، چگونگی مالکیت این باغ است. در سال های مختلف، این باغ که یکی از بهترین پارک های استانبول ترکیه هست، به دست اشخاص متفاوتی افتاد و به آن هدیه شد، ولی سرانجام در 1930 این باغ به شهرداری استانبول بخشیده شد و هم اکنون تحت مالکیت این ارگان می باشد. پیش از این به گل های لاله این باغ اشاره نمودیم. این گل ها یکی از جذابیت های اصلی این باغ به شمار می آیند و این امر از سال 2005 شکل جدیدتری به خود گرفت و از این سال، همواره در فصل معین خود در این باغ فستیوالی از گل های لاله برپا می شود که در جای جای این باغ شکوفا شده و منظره ای بی بدیل را به آن هدیه داده اند. گل ها و گیاهان در این باغ تنها مورد زیبا و جذاب در این پارک نیست، بلکه می توان به عمارت چوبی این مجموعه که نام عمارت زرد، صورتی و سفید را بر آن ها نهاده اند، اشاره کرد. این عمارت ها دارای سه غرفه هستند و هر کدام اختصاص به کار خاصی دارند. یکی از آن ها به عنوان کافه استفاده می شود و دیگری کاربرد رستوران این مجموعه را دارد. یکی دیگر از مواردی که می تواند شما را بیشتر علاقمند به این پارک در بین پارک های گردشگری استانبول نماید، راه هایی است که برای پیاده روی و قدم زدن تعبیه شده و در کنار خود میزهایی را هم دارا است تا مردم بتوانند بساط تفریح خود را در آن قرار داده و از لحظات خود نهایت استفاده را ببرند. از این رو این پارک در بین بهترین پارک های استانبول ترکیه علاوه بر مسافرانی که به این شهر می آیند، برای مردم منطقه هم به محلی عالی برای گذران اوقات فراغتشان بدل شده است.

پارک امیرگان | emirgan parki

پارک ببک | bebek parki

همانطور که گفته ایم، قصد ما از این مقاله معرفی پارک های گردشگری استانبول در بین جاهای دیدنی استانبول می باشد. یکی دیگر از بهترین پارک های استانبول ترکیه، پارک ببک می باشد که مکان قرارگیری آن در ساحل بسفر است. این پارک خاص تنها محل گل ها و درختان نیست، بلکه شما می توانید در آن کافه ها و رستوران هایی را مشاهده نمایید که در اطراف و داخل پارک پراکنده شده و افرادی که به این منطقه می آیند، برای ساعات استراحت و تفریح خود از محیط و امکانات آن ها بهره مند می شوند. برخی بر این امر معتقد هستند که علت نامگذاری این پارک واقع شدن آن در منطقه ای با همین نام است. ناحیه ببک را می توان به عنوان یکی از مناطق لوکس و مجلل استانبول شناخت، از این رو با ورود به این پارک، همواره افراد زیادی را مشاهده می کنید که برای تفریح به اینجا آمده تا ساعاتی خوش را تجربه نمایند. تاریخ تاسیس این پارک در بین پارک های گردشگری استانبول به 1908 میلادی باز می گردد. از این سال، مردم زیادی هر روزه به این پارک می آیند و از آن استفاده می کنند، ولی همانطور که می دانید تنها ساخت یک بنا و یا طراحی یک محیط کافی نیست، بلکه باید همواره در جهت حفظ و نگهداری آن نیز کوشید. از این رو مسئولان در سال 2008 اقدام به ترمیم این پارک نمودند. البته آن ها برای این کار معمارانی را برگزیدند که ایتالیایی بودند. متراژ فضای سبز پارک ببک به 8800 متر مربع می رسد. شما با قدم زدن در این پارک در بین جاهای دیدنی استانبول می توانید درختان سر به فلک کشیده و رعنایی را مشاهده کنید که جلوه ای خاص به این باغ بخشیده اند، درختانی از نوع راش، شاه بلوط و بلوط بوده که اکثرا دارای سن بالایی هستند و از دیرباز در این باغ کاشته شده اند و اینک به یادگار مانده اند. در کنار این درختان در یکی از پارک های گردشگری استانبول، می توانید به نظاره گیاهانی زینتی در این پارک بنشینید. به غیر این فضای زیبا و آکنده از آرامش و اصالت، مناطقی هم برای پیک نیک و خوش گذرانی مردم تعبیه شده و در کنار آن می توان راه هایی را که برای پیاده روی طراحی شده، مشاهده نمود و همچنین محدوده ای جهت نگهداری حیوانات خانگی و یا زمین های بازی برای کودکان. تمامی آنچه از آن نام بردیم، چیزی در حدود 16000 متر مربع را شامل می شود و مجموع تمامی این ها پارک ببک را در بین بهترین پارک های استانبول ترکیه می سازد.

پارک ببک | bebek parki

پارک ییلدیز | yildiz parki

پارک بعدی در بین پارک های دیدنی استانبول که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، پارک ییلدیز می باشد. این پارک در بین پارک های گردشگری استانبول، فضای شاد و بسیار مناسبی دارد. برای کسانی که دوست دارند، انرژی های نهفته خود را در مکانی مناسب آزاد کنند و لذت کافی را از محیط ببرند. در اینجا می توانید منطقه ای بزرگ و سبز را مشاهده کنید که در سراسر آن پرنده های در حال پرواز هستند که طراوت خاصی به محیط می بخشند. همواره به این مکان خانواده های بسیاری می آیند تا از محیط امن و عالی آن بهره ببرند. در این پارک می توانید درخت هایی را مشاهده نمایید که در فصل بهار شکوفه هایشان باز می شود و عطر و تصویری بی بدیل را برای همگان به نمایش می گذارد. از این رو اگر قصد دیدار از این پارک را داشته باشید، بهترین زمانی که می توانید به این کار بپردازید، ماه آوریل یا همان اردیبهشت خودمان است. در این هنگام شکوفه ها باز شده و بهترین فضا را برای آرامش و آسایش شما فراهم آورده اند. در کنار این شکوفه ها در این فصل می توانید، لاله های زیبایی را ببینید که باز می شوند و فضا را هرچه بیشتر زیبا می کنند و چشم هر بیننده ای را معطوف خود می نمایند. اگر بخواهیم به پیشینه این کاخ بپردازیم، می توانیم ابتدا به کاخی که در این پارک است، اشاره کنیم. در واقع کاخ عثمانی که تاریخ ساخت آن باز می گردد به قرن نوزدهم میلادی، بنای اصلی در این پارک است و در واقع پارک ییلدیز، تحت عنوان قسمتی از این کاخ شناخته می شود. کاخ ییلدیز خود یکی از بناهای زیبای استانبول است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود و به همه شما پیشنهاد می کنیم از آن بازدید نماییداین کاخ در واقع شامل عمارت ها و ویلاهایی شناخته می شود که از زمان فرمانروایی عثمانی ها به یادگار مانده است. پارک ییلدیز را می توانیم با عنوان یکی از پارک های گردشگری استانبول معرفی کنیم. اگر شما به دیدار از کاخ جیراگان و کاخ عثمانی ییلدیز رفته اید، به هیچ وجه دیدن پارک ییلدیز را از دست ندهید، زیرا این پارک که از جاهای دیدنی استانبول بوده، در بین این دو کاخ قرار گرفته است. منطقه ای که پارک ییلدیز در آن واقع شده، با همین نام شناخته می شود و همواره پذیرای حضور همه مردم می باشد تا ساعاتی خوش را در کنار دوستان و خانواده های خود در این محیط بگذرانند.

پارک ییلدیز | yildiz parki

پارک تقسیم | taksim parki

از میدان های اصلی و مهم شهر استانبول میدان تقسیم می باشد و از تازه تاسیس ترین پارک های این شهر پارک تقسیم بوده که در حوالی همین میدان بنا شده و شاید بتوان از آن با عنوان کوچکترین فضای سبز شهری نام برد که در ناحیه بیوگلو است. تاریخ ساخت این مجموعه در بین بهترین پارک های استانبول ترکیه به چیزی در حدود 1943 باز می گردد و جالب است بدانید که پیش از ساخت، در این مکان پادگانی نظامی وجود داشت و در واقع پارک تقسیم در محل این پادگان بنا شده است. موقعیت جغرافیایی این مجموعه در قسمت شمال میدان تقسیم می باشد و از نظر ظاهری و طراحی آن، شکلی جدید و اروپایی دارد و دارای مساحت 4 هکتاری می باشد. در برخی مواقع تصمیماتی خاصی در رابطه به بعضی مکان ها گرفته می شود که از دیدگاه عموم مردم امری نادرست و غیر ممکن می باشند. از این رو همواره افرادی هستند که در این راستا دست به اعتراض بزنند. یکی از این آشوب ها در استانبول در پی تصمیم برای ساخت یک مجموعه خرید به جای پارک تقسیم در بین جاهای دیدنی استانبول رخ داد. در سال 2013، مسئولان امر تصمیم داشتند تا دست به این کار بزنند، اما موفق نشدند چرا که مردم ناراضی بودند و علاقه ای به از دست دادن این فضای زیبا نداشتند و اقدام به تظاهرات زیادی کردند. این تظاهرات که در ابتدا فکر نمی شد که به آشوب کشیده شود، به مرور گسترده تر شد و خیابان های بسیاری را فراگرفت و سبب شد طی حادثه ای تلخ 8 انسان در این راه فوت کنند اما این تمامی تلفات نبود، بلکه چیزی در حدود 12 نفر هم آسیب های جبران ناپذیری را در قسمت چشم خود دیدند و به طور کلی 8500 نفر در این اعتراضات و آشوب ها مصدوم شدند.

پارک تقسیم | taksim parki

پارک طبیعت میحرابات | mihrabat tabiat parki

اگر به منطقه بسفر سری زده باشید، می توانید یک دشت زیبا را مشاهده نمایید که دقیقا منظره ای رو به این منطقه را داراست. این پارک فوق العاده در بین پارک های گردشگری استانبول دارای مساحتی نزدیک به 25 هکتار است که در خود پوشش گیاهی بسیار خاصی را گنجانده که برای کسانی که علاقه ای زیاد به گیاهان و درختان دارند، بسیار جالب توجه خواهد بود. شما در این پارک می توانید باغ های پوشیده از درختان را مشاهده نمایید. سروهایی فوق العاده که قدمت زیادی را دارند، در کنار درختان برگ بو و ارغوان هایی خاص و قشنگ همه این ها در کنار هم پارک طبیعت میحرابات را تشکیل می دهند. یکی از نکات جالب توجه درباره این پارک در بین بهترین پارک های استانبول ترکیه، وجود رستوران، فست فود و سرویس های غذای محلی است که شما می توانید به راحتی و بدون صرف وقت برای بیرون رفتن از این فضای زیبا غذای مورد نظر خود را از آن ها تهیه نمایید. اما موردی که باید از آن اطلاع داشته باشید، هزینه ای است که نیاز دارید تا برای آمدن به این پارک در بین جاهای دیدنی استانبول بپردازید. در این مکان از شما ورودی دریافت می شود و آنگاه اجازه وارد شدن را خواهید داشت. از دیگر امکاناتی که می توانیم برای شما بیان کنیم، وجود مکانی است که در آن می توان مراسم عروسی و یا کنسرت برگزار نمود و این خود یکی از استفاده های خاص این پارک در بین جاهای دیدنی استانبول می باشد. تاریخ ساخت این پارک زیبا به چیزی در حدود سال 2011 باز می گردد و سازندگان آن تلاش داشته اند که امکانات متفاوتی را در آن لحاظ کنند تا مردم بتوانند بهترین استفاده را از فضای طبیعی اینجا داشته باشند. کارهایی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری و برگزاری پیک نیک ها از جمله این موارد خواهد بود اما این ها باز هم تمامی کارهایی نیست که شما می توانید در آنجا به آن بپردازید. در این پارک زمین هایی برای بازی بسکتبال و فوتبال هم طراحی شده که برای اکثر جوانان دوست داشتنی خواهد بود و از این رو با استقبال زیادی روبه روست.

پارک طبیعت میحرابات | mihrabat tabiat parki

پارک ماکا | macka parkI

پارک بعدی که علاقه مند هستیم به شما معرفی نماییم، پارک ماکا است که محل قرارگیری آن در منطقه شیشلی در شهر استانبول می باشد. این پارک در بین پارک های دیدنی استانبول که بسیار زیبا و عظیم است، در محلی نسبتا بلند واقع شد، از این رو می توانید در اینجا منظره های بسیار بی بدیل و بکری را مشاهده نمایید. در پارک ماکا، همچنین می توانید از محیطی آرام و دنج بهره ببرید و به تماشای شهر استانبول بنشینید، استخرهایی را ببینید که بسیار زیبا و خاص هستند و گونه هایی گیاهی را مشاهده کنید که تک می باشند. با این توصیفاتی که برای شما کردیم، مطمئناً متوجه شده اید که پارک ماکا یکی از ویژه ترین پارک های این شهر است با خصوصیاتی بی نظیر. اگر در فصول پاییز یا زمستان به پارک موکا سر زده اید، عکاسی از آن را از دست ندهید. یکی از کارهایی که در این زمان ها هر بازدید کننده ای را مجذوب می کنید، همین مورد می باشد. به نظاره نشستن غروب های زیبا و برف های پاک و سفید تنها کافی نیست، بلکه می توانید با ثبت این لحظه ها آن ها را دائمی کنید و بعدها با دیدن این عکس ها لذت دوباره ای را تجربه نمایید. در پارک ماکا در بین جاهای دیدنی استانبول همانند سایر پارک ها برای افرادی که دوست دارند به قدم زدن و پیاده روی بروند، راه های ویژه ای را در نظر گرفته تا با آسودگی خیال به این کار بپردازند. همچنین می توانید در این مسیرها نرمش های مورد نظر خود را هم انجام دهید. ما برای کسانی که حیوانات خانگی مانند سگ ها را دارند و علاقمند هستند با آن ها در فضای خوب قدم بزنند، این پارک را پیشنهاد می دهیم، چرا که اینجا محلی مناسب برای این امر است. به همین منظور اگر در این پارک بروید و شروع به پیاده روی کنید، بی شک افراد زیادی را مشاهده می نمایید که به همراه سگ های خود به اینجا آمده اند تا ساعاتی را به قدم زدن بگذرانند اما این همه خدماتی نیست که فضای این پارک برای شما فراهم می آورد، بلکه می توانید در آن زمین را ببینید که برای بازی فرزندان شما طراحی شده و یا منطقه را که مخصوص پیک نیک های خانوادگی و دوستانه می باشد. همچنین نباید از رستوران های این پارک در بین پارک های گردشگری استانبول و کافه آن گذشت. کسانی که علاقمند به ورزش و داشتن تحرک حتی در زمان های تعطیلات هستند و یا به دنبال جایی می گردند که به دور از محیط شهری به ورزش مشغول شوند، می توانند پارک ماکا را انتخاب کنند و از انتخاب خود در بین بهترین پارک های استانبول ترکیه اطمینان داشته باشند.

پارک ماکا | macka parkI

پارک فتحی پاشا | fethi pasa korusu

یکی از پارک های دیدنی استانبول، پارک فتحی پاشا هست که در آن می تواند به خوبی منظره ای از این منطقه را به تماشا بنشینید. فضای طبیعی پارک فتحی پاشا به نوعی اعجاز خاصی دارد و بسیار دلنشین است. مساحت این پارک در بین جاهای دیدنی استانبول به چیزی نزدیک به 16 هکتار می رسد که همه آن سرسبز و دیدنی است. پارک فتحی پاشا به دلیل زیبایی و داشتن فضایی سبز و عالی، یکی از مکان هایی است که به عنوان مقصد برای تعطیلات آخر هفته خود مردم استانبول قرار می گیرد و شما می توانید شلوغی این پارک را در این روزها به خوبی ببینید. مکان قرارگیری این پارک در ناحیه آسیایی استانبول واقع است و می توانید آن را در منطقه ای بین اوسکودار و بیلربی پیدا کنید. این پارک زیبا که خدمات بسیار خوبی را برای افرادی که به آن می آیند فراهم نموده، یکی از بهترین مکان ها برای گذران اوقات فراغت به حساب می آید. در اینجا شما می توانید زمین بازی برای فرزندانتان را در اختیار داشته باشید و آن هم نه یک زمین بلکه دو تا در کنار آن دو زمین برای ورزش و یک زمین مخصوص بسکتبال هم تعبیه شده است. همچنین برای افرادی که علاقه دارند، ساعات زیادی را در این پارک سپری کنند و از آن خارج نشوند، می توانیم این مژده را داشته باشیم که برای صرف غذا مکانی را خواهند داشت، چرا که در پارک فتحی پاشا یک رستوران و کافه وجود دارد که آماده خدمات رسانی به همه مردم می باشد. یکی از دلایلی که این پارک در بین پارک های گردشگری استانبول دارای اهمیت بالایی می باشد، دارا بودن درختان زیاد و فضای سبز است. از این رو می توان آن را به عنوان منبعی برای تولید اکسیژن شناخت چیزی که شاید یکی از حیاتی ترین نیازهای انسان ها در این دنیای پر از دود و آلودگی است.

پارک فتحی پاشا | fethi pasa korusu

پارک اولوس | ulus parki

باز هم منظره ای زیبا از بسفر، آری پارک اولوس هم یکی از مکان هایی است که مشرف به بسفر است و می توانید در آن یکی از بهترین نماها از این منطقه را مشاهده نمایید. از این رو می توانیم بگوییم افراد زیادی هستند که علاقمند به بازدید از این پارک در بین پارک های دیدنی استانبول هستند و پارک اولوس در بین مردم از شهرت بالایی برخوردار می باشد. یکی از ویژگی های خوبی که پارک اولوس دارد، وجود منظره ها و صحنه هایی دیدنی برای عکاسی است. مناطقی که می توانید در آن ها قدم بزنید و از زیبایی ها لذت ببرید و سپس این همه زیبایی را در قاب عکس به تصویر بکشید. اگر علاقمند باشید به پارک اولوس در بین جاهای دیدنی استانبول سری بزنید، نیاز دارید که لحظات اندکی را با ماشین خود بگذرانید تا به مکان این پارک که بر بلندای تپه ارتاکوی است، برسید و حال زمان آن است که زیبای ها را در چارچوبی نو به نظاره بنشینید. اگر بخواهید نظر ما را برای موقعیت زمانی مناسب بازدید از پارک اولوس بدانید، می توانیم موقعی را پیشنهاد دهیم که خورشید قصد دارد غروب کند و روز جای خود را به شب دهد. این زمان درست موقعی است که می توانید بهترین منظره را پیش چشم خود داشته باشید. می توانید ساعاتی قبل تر به اینجا بیایید، لوازم پذیرایی از خود را به همراه داشته باشید، کیک، چای، قهوه و یا هر چیزی که این غروب را زیباتر نماید. منطقه را انتخاب کنید و در آرامش و سکوت به دیدن غروب دلنشین مشغول شوید. در این زمان خورشید درخشش چشمگیری دارد. در این هنگام اگر اندکی بیشتر دقت نمایید می توانید بسفر را ببینید که در این شگفتی فرو رفته و سراسر غرق نورهای زیبا است. پس این زمان را از دست ندهید و حتما به این مکان در بین بهترین پارک های استانبول ترکیه بیایید. هنگامی که به پارک اولوس می آیید و از قدم زدن و پیاده روی خسته می شوید، می توانید برای استراحت و داشتن یک نوشیدنی عالی به کافه ای سر بزنید که در این پارک ساخته شده است. در کافه اولوس می توانید بنشینید و دقایقی را با نوشیدن فنجانی چای قهوه و یا هرچیزی که دوست دارید، سپری کنید. گفتنی است که این کافه در نقطه ای بر بالای تپه قرار گرفته و در هنگام استراحت منظره ای شگرف پیش چشمان شما خواهد بود. در این کافه غذاهای زیادی را نمی توانید، بیابید اما همین توقف کوتاه و لذت بردن از نمای اطراف می تواند این نقص کوچک را بپوشاند. اگر شما گشنه اید و وسایلی برای خوردن با خود به همراه نیاورده اید و دوست دارید یک وعده غذایی کامل را میل نمایید، ما به شما رستورانی را پیشنهاد می کنیم که در جایی پایین تر از تپه قرار گرفته که همچنان جز فضای پارک به حساب می آید. در این رستوران خواهید توانست یک غذای لذیذ با کیفیتی عالی را داشته باشید ولی دقت کنید که قیمت ها در اینجا چندان پایین نیست و نیاز است برای داشتن یک خوراک خوب در یکی از پارک های دیدنی استانبول قیمت زیادی را بپردازید.

پارک اولوس | ulus parki

پارک فنر باغچه | fenerbahce parki

یکی از پارک های زیبایی که از عظمت و بزرگی زیادی برخوردار است، پارک فنر باغچه می باشد. این پارک که در قسمت آناتولی در استانبول قرار گرفته را می توانید در جایی بسیار نزدیک به دریای مرمره مشاهده کنید. از نکاتی که می توان در مورد این پارک در بین پارک های دیدنی استانبول بیان نمود وجود کافه های ساحلی زیبا و متعدد در آن است. شما می توانید زمانی که تعطیلات است و یا در روزهای انتهایی هفته به پارک فنر باغچه سری بزنید، تا از محبوبیت بالای آن در میان مردم بومی و سایر افراد آگاه شوید. از موارد دیگری که این پارک را به نوعی رویایی تر کرده، موقعیت قرارگیری آن است. برای این پارک زیبا در بین پارک های گردشگری استانبول یک پل ساخته شده که به نوعی رابط آن با دماغه فنر باغچه می باشد، از این رو اگر از دور به پارک فنر باغچه نگاه کنید، این حس در شما به وجود می آید که یک جزیره وجود دارد و پارک بر روی آن ساخته شده است. از امکاناتی که می توانید در این پارک داشته باشید، می توانیم به میزهایی اشاره کنیم که برای پیک نیک مهیا شده و یا زمین هایی که برای بازی کردن کودکان در نظر گرفته شده است. برای همین است که پارک فنر باغچه یکی از آن پارک هایی است که اغلب مورد توجه خانواده ها می باشد. شما می توانید در این پارک در بین پارک های دیدنی استانبول بیایید قدم بزنید از هوای سالم لذت ببرید، مناظر بکر را ببنید و سری هم به کافه هایی بزنید که در پارک فنر باغچه ساخته شده اند و پذیرای شما در بین جاهای دیدنی استانبول خواهند بود.

پارک فنر باغچه | fenerbahce parki

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

6 تا از بهترین پارک های آبی استانبول

کاما ، شنبه 2 دی 1402

پارک های آبی استانبول یکی از بهترین مکان ها برای تجربه تفریحات هیجان انگیز آبی است که لذتی مضاعف و حسی از هیجان و شادی را برای گردشگران فراهم می آورد و جذابیت سفر را دو چندان می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :