سفر به ژاپن | راهنمای کاملی از مسافرتی هیجان انگیز

ژاپن یک کشور جزیره ای است. این کشور مجموعه ای از جزایر نزدیک به هم است که تشکیل یک حکومت را داده اند . سومین شهر بزرگ ژاپن اوزاکا یا اوساکا نام دارد.اوساکا در ژاپن به عنوان آشپزخانۀ ملت نیز نامیده میشود که دلیل آن ویژگی های تاریخی آن است. این شهر در جزیره هونشو در منطقۀ کانسای قرار گرفته است. تاریخ شهر اوزاکا لبریز از سختی و تلاش مردم ژاپن برای بازسازی آن است. در این مقاله همراه ما باشید تا بهتر و بیشتر از قبل این شهر زیبا را بشناسیم. شهر اوساکا شهر زیبایی است که تلفیقی از فرهنگ مدرن و سنتی را در خود دارد. این شهر هم شهری سنتی است که بخشهایی از فرهنگ و مذهب مردم این کشور را در خود دارد مانند معابد و زیارتگاهها و هم بخشهای مدرن این شهر را در خود دارد مانند پارکها، تفریحگاهها، موزه ها، فضاهای سبز و فروشگاهها و مراکز خرید. بنابراین این شهر دارای تنوع ویژه ای دارد. اوساکا از شهرهای پرجمعیت ژاپن است که نسبت به شهر مجاور خود کیوتر بسیار پیشرفته تر و مدرن تر اما از نظر پیشرفت فاصلۀ زیادی با پایتخت ژاپن توکیو دارد.شهرت اوساکا به غذاهای محبوب آن است. برخلاف توکیو که یکی از گرانترین شهرهای جهان محسوب میشود، مخارج زندگی در اوساکا نه خیلی گران است و نه خیلی ارزان. بنابراین چنانچه قصد سفر به ژاپن را داشته باشید گزینۀ خوبی برای انتخاب است. آنچه در ادامۀ این مطلب میخوانید پیشنهاد ما برای یک سفر سه تا پنج روزه به اوساکاست. با ما همراه باشید.

ژاپن

آنچه باید دربارۀ اوساکا بدانید:

در سفر به ژاپن با تور ژاپن این نکته را در نظر داشته باشید که واحد پول در این شهر ین ژاپن میباشد و حدود پنج ساعت و نیم با ایران اختلاف ساعت دارد. زبان رسمی مردم این شهر ژاپنی است و به سمت چپ رانندگی میکنند. نوع برق در شهر اوساکا برق شهری 100 ولت/50 هرتز- دوشاخه ی نوع A, Bمیباشد. چنانچه مایلید از ایران تماس تلفنی داشته باشید باید بدانید که کد کشور ژاپن +81 و کد شهر اوساکا 06 است. در اوساکا بانکها در تمام روزهای هفته به جز یکشنبه ها فعالند و از ساعت نه صبح تا سه بعد از ظهر به خدمت رسانی میپردازند.چنانچه در اوساکا دچار حادثه یا سانحه ای شدید شماره 119 امکان دسترسی به اورژانس و آتشنشانی را به شما میدهد. همچنین پلیس این شهر با کد 110 در دسترس میباشد.
چنانچه مایل باشید با دفتر اطلاعات گردشگری تماس بگیرید شماره آن این است: 3311 6305 6 81+
اوساکا یک فرودگاه هم دارد. فرودگاه این شهر فرودگاه بین المللی کانسای (KIX) میباشد.

اوسکا

وضعیت آب و هوایی

به دلیل همجواری با اقیانوس زمستانهای اوساکا بسیار سرد است اگرچه در این شهر برف زیادی نمیبارد اما هوای آن در این زمان برای سفر مساعد نیست. همچنین وجود شرجی و رطوبت بالا تابستانهای این شهر را بسیار گرم نموده است پس چنانچه مایلید به ژاپن سفر کنید و تفریح در ژاپن هم داشته باشید، بهترین زمان برای سفر به اوساکا فصلهای بهار و پاییزند . در این زمان هوای شهر خنک و مرطوب است. مهم نیست که چه زمانی از سال به اوساکا سفر میکنید، بهتر است که در سفر یک دست لباس گرم با خود داشته باشید. در ابتدای بهار هوای شهر هنوز هم کمی سرد است مخصوصا در شبها .... در ماه ژوئن هوا رو به گرمی میرود و در جولای نیز بارندگی ها شدت پیدا میکند. در اوساکا و سفر به ژاپن با تور ژاپن، بیشتر بارندگی در فصل تابستان صورت میگیرد و این زمانی است که هوا شرجی شده و دمای هوا به بالاترین حد خود میرسد.

آب و هوایی

چه زمانی هتل رزرو کنیم؟

بهترین زمان برای رزرو کردن یک هتل در اوساکا در سفر به ژاپن با تور ژاپن این هست که باید با فصل پیک در این شهر آشنا شوید. (فصل تعطیلات را در هتل ها پیک کاری میگویند ) در ژاپن این زمان مصادف با هفته طلایی و جشنوارۀ مردگان است. این زمانی است که از سراسر ژاپن جمعیت به شهر اوساکا سارزیر میشوند . در این زمان قیمت هتل ها بالا میرود.اما در بقیۀ سال اجارۀ یک اتاق یا کرایه کردن یک اتاق در هتل قیمت مناسبی دارد و نیازی نیست که هزینۀ سنگینی بپردازید.

هتل

هزینه های عادی در یک سفر به اوساکا

هزینه هاستل (خوابگاه): در یک سفر به اوساکا اولین مسئله محل اقامت شماست. به طور معمول چنانچه بخواهید یک اتاق را با دیگران به طور اشتراکی اجاره کنید برای هر شب باید بین 1,600 تا 2,700 ین ژاپن هزینه نمایید.
هزینه ی اقامت در هتل: همانطور که گفتیم شهر اوساکا نسبت به توکیو قیمتهای بسیار مناسب تری دارد. چنانچه بخواهید در یکی از هتل های این شهر اتاقی کرایه کنید هزینۀ اقامت شما چندان سنگین نخواهد بود. هتل های اوساکا از نظر قیمت و کیفیت در حد قابل قبولی هستند و خدمات خوبی هم ارائه میدهند. برای اینکه دربارۀ نوع هتل محل اقامت خود تصمیم بگیرید بهتر است که با حدود قیمتهای انواع هتل ها در این شهر آشنا شوید. همانطور که میدانید ستاره های هتل ها براساس قیمت و کیفیت آنها ارائه میشود پس هرچه هتل دلخواه شما ستاره های بیشتری داشته باشد کیفیت ارائه خدمات بهتر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.براین اساس میتوانیم بگوییم که قیمت هتل های اوساکا به صورت حدودی به شرح ذیل است: هزینه اقامت در یک هتل یک ستاره برای هرشب چیزی بین2,000 تا 10,000 ین میباشد. چنانچه تمایل داشته باشید که در هتل دو ستاره اقامت کنید باید بین 2,034 تا 12,559 ین پرداخت کنید. هتل های سه ستاره نیز برای هرشب اقامت از 3,497 تا 13,476 ین دریافت میکنند. بهترین هتل ها هتل های چهار و پنج ستاره هستند. قیمت یکشب اقامت در این هتل ها به ترتیب 7,476 تا 25,944 ین برای هتل چهار ستاره و 14,836 تا 31,685 ین برای هتل پنج ستاره میباشد.

هزینه

محاسبۀ قیمت مواد غذایی

بیشتر هتل های اوساکا در سفر به ژاپن با تور ژاپن قیمت صبحانه را نیز با اجارۀ اتاقها محاسبه میکنند به این ترتیب نیازی نیست که برای صبحانۀ خود خرج اضافه ای نمایید. با این وجود اگر مایل باشید یک صبحانۀ ارزان قیمت را در ژاپن امتحان کنید میتوانید به یک نودل فروشی مراجعه کنید و با پرداختن 400 تا 800 ین یک صبحانۀ سبک میل کنید. برای خوردن یک ناهار با قیمت مناسب کافی است به رستورانهای محلی و فروشندگان خیابانی مراجعه کنید. این یک تجربۀ جالب از فرهنگ محلی شهر اوساکا برای شما خواهد بود. بسته به غذایی که انتخاب میکنید بین 500 تا 900 ین برای نهار خود پرداخت خواهید کرد.سوشی معروفترین خوراک ژاپنی است که در تمامی دنیا طرفداران خود را دارد. این خوراک از برنج تخمیر شده و انواع حیوانات دریایی تهیه می شود و با روشهای مختلف تخمیر داده میشود. نوع سوشی تهیه شده از ماهی تن از پرطرفدارترین غذاهای جهان است. همین مسئله موجب صید زیاد این نوع ماهی شده تا جایی که این ماهی در معرض انقراض قرار گرفته است. حالا آیا شما دلتان میخواهد این غذای مشهور را در سفر به ژاپن با تور ژاپن امتحان کنید؟سوشی ها را با روشهای مختلفی میپزند و تقریبا در هر شهر یک روش پخت برای این غذا وجود دارد.اما اگر شما به خوردن این غذا علاقه ای ندارید میتوانید در انواع رستورانهای آسیایی و محلی غذاهای خوبی را با قیمت (800 تا 1,500 ین) پیدا کنید.به دلیل تفاوتهای مذهبی بسیاری از غذاهای مردم ژاپن ممکن است دوست داشته باشید که خودتان غذایتان را تهیه کنید.. در این صورت با توجه به اینکه به چه نوع غذایی علاقه دارید و تمایل دارید که غذای آسیایی میل کنید یا غذاهای غربی مواد مختلفی نیاز دارید. با پرداختن مبلغی بین 8000 تا 12000 ین میتوانید برای یک هفته مواد غذایی تهیه کنید.لازم به یادآوری است که این قیمت ها براساس مواد غذایی مورد نیاز برای یک فرد بالغ محاسبه شده و مواردی مثل برنج سفید، گوشت گاو، نان تازه، شیر و تخم مرغ و همچنین فیله مرغ (بدون استخوان و پوست)، پنیر ، پرتقال، سیب،گوجه ، پیاز و سبزیجات مورد نیاز را شامل میشود. بسته به میزان مصرف شما از مواد غذایی این قیمت میتواند کمتر یا بیشتر باشد.

ژاپن 1

هزینه ی حمل و نقل عمومی

برای رفت و آمد در شهر و تفریح در ژاپن میتوانید از مترو، قطار تراموا و اتوبوس استفاده کنید. قیمت بلیط هریک از این وسایل در شهر اوساکا به این شهر است: بلیط مترو 200 تا 300 ین میباشد. همچنین برای سوار شدن به قطار باید با هزینۀ 120 تا 250 ین بلیط قطار تهیه نمایید. ضمن اینکه در این شهر نوعی بلیط یک روزه نیز تحت عنوان Enjoy Eco Card وجود دارد که امکان استفاده نامحدود از مترو تراموا و اتوبوس را به افراد میدهد با تهیه این بلیط همچنین در بازدید از جاذبه های گردشگری اوساکا از تخفیف ویژه برخوردار خواهید شد. قیمت این بلیط ویژه برای بزرگسالان در روزهای عادی 800 ین و در تعطیلات و آخر هفته ها 600 ین میباشد. ضمن اینکه قیمت آن برای کودکان تنها 300 ین است.

حمل و نقل

چطور در هزینه های سفر صرفه جویی کنیم؟

از فروشگاه های 100 ینی (1 دلاری) خرید کنید: در کشورهای مختلف فروشگاههای زنجیره ای خاصی وجود دارند. شهرت این فروشگاهها در فروش ارزانتر کالاهایی است که ارائه میکنند. نمونه هایی از این فروشگاهها را تحت عنوان فروشگاه دوتومنی در کشور خودمان میشناسیم. در سفر به ژاپن با تور ژاپن نیز این فروشگاهها تحت عنوان نام فروشگاه 100 ینی فعالیت میکنند. در فروشگاههای صد ینی انواع وسایل خانگی، لوازم آرایش تا مواد غذایی و نوشیدنی به فروش میرسد. برای یک خرید مناسب تر میتوانید به فروشگاه صد ینی منطقه سری بزنید. اما باید بدانید که در هر منطقه اسم این فروشگاه تفاوت دارد. بهترین راه برای پیدا کردن فروشگاه صد ینی منطقۀ محل سکونتتان این است که از پذیرش هتل راهنمایی بخواهید. آنها میتوانند نزدیکترین فروشگاه صدینی را به شما معرفی کنند.
بازدید رایگان از جاذبه های رایگان با تور ژاپن : در سفر به ژاپن با تور ژاپن که یک کشور بسیار قدیمی با تاریخی شگفت آوردر مجموعه جاهای دیدن در ژاپن و یاتفریح در ژاپن هم هست. این کشور جاذبه های توریستی بسیاری داردکه بسیاری از آنها منحصر به خود آن است. در اوساکا شما میتوانید از موزه ها، پارکها و معابد به طور رایگان بازدید کنید. همچنین این شهر زیارتگاهها و اماکن تاریخی بسیاری هم دارد که گشت و گذار در آنها شما را با فرهنگ مردم ژاپن آشنا خواهد کرد.

سفر به ژاپن

مهمان مردم محلی شوید

در اوساکا و سفر به ژاپن با تور ژاپن برای کمک به کاهش هزینه های مهمانان خوابگاههایی تدارک دیده شده. این خوابگاههای اشتراکی ارزانتر از هتل ها هستند و اقامت در آنها برای هرشب بین 1600 تا 2700 ین هزینه دارد. اگر به هر دلیلی نتوانید این هزینه را تقبل کنید میتوانید به سایت کوچ سرفینگ مراجعه کنید. این سایت فرصت فوق العاده ای در اختیار شما قرار میدهد که به شما امکان میدهد شب را در کنار بومیان یک شهر و خانه های آنها بدون پرداخت هیچ هزینه ای سر کنید. البته برای این کار لازم است پس از ثبت نام در سایت کوچ سرفینگ couchsurfing ، یک درخواست ثبت کنید و منتظر باشید تا از طرف یک میزبان درکشور مقصد به آن پاسخ داده شود. ایدۀ ایجاد این سایت درخواست از مردم مهمان نواز دنیا برای پذیرایی از گردشگران بود است در این سایت افرادی که علاقه مند به میزبانی گردشگران خارجی هستند اعلام آمادگی میکنند و گردشگران نیز براساس درخواستی که دارند میزبان دلخواه خود را مشخص میکنند. هدف از این فعالیت بیشتر آشنایی با فرهنگ و زبان کشورهای دیگر و ارتباط متقابل بین ملتهاست.افرادی که در این سایت برای میزبانی داوطلب میشوند علاقه مند به آشنایی و مصاحبت با بازدیدکنندگان کشورشان هستند. بهترین برخورد از یک گردشگر میتواند این باشد که برای مصاحبت با میزبان خود وقت کافی را اختصاص دهد. گرفتن یک هدیۀ یادگاری و دعوت از میزبان به کشور خود نیز میتواند حرکت مناسبی باشد. به طور معمول گردشگرانی که سفر خود را به پایان میرسانند در داخل این سایت به صفحه شخصی میزبانشان سر میزنند و با قدردانی از میزبانی صمیمانه او به سایر گردشگران کمک میکنند تا میزبانان سایت را بهتر بشناسند. این راه حل برای کسانی که مایلند ضمن کاهش هزینه های سفر با تور ژاپن و تفریح در ژاپن، دوستانی از فرهنگهای مختلف داشته باشند بسیار موثر است.

ژاپن 2

جاذبه های گردشگری شهر اوساکا

قلعه اوساکا: در سفر به اوساکا همراه با تور ژاپن اگر تنها یک مکان باشد که باید حتما آن را ببینید آن مکان قلعۀ مشهور اوساکا است. این قلعه یکی از معروف ترین قلعه ها در ژاپن است که قدمتی چند صد ساله دارد.قلعۀ اوساکا یک شاهکار معماریست و عظمت آن به حدی است که برای بازدید از تمام شگفتی های آن به بیشتر از یک روز زمان نیاز خواهید داشت. قلعه ی اوساکا از قرن 15 میلادی به عنوان پناهگاه امن ارتش و اسلحه خانه استفاده می شد. این قلعه در قرن شانزدهم و دوره آزوچی مومویاما نقش مهمی را در وحدت کشور ژاپن داشته است. مساحت دیوار خارجی قصر بیشتر از 13 کیلومتر است و بخش درونی آن دیوارهای پیچ در پیچی دارد که از همۀ آنها توسط ماموران محافظ قصر محافظت میشده.در مرکز این دیوارها ساختمان اصلی قرار دارد.ساخت این قصر باشکوه سالها طول کشیده است (1583 تا 1598 میلادی) این ساختمان زیبای هشت طبقه سمبل شهر اوساکامحسوب میشود.دور تا دور قصر را خندق آب بزرگی در برگرفته و این خندق قصر را از حملۀ مهاجمین در امان میدارد. امروزه طبقات این قصر تبدیل به موزۀ بزرگی شده که فرهنگ و تاریخ کشور ژاپن را به بازدیدکنندگان خود معرفی میکند.اهمیت معماری و تاریخی قلعۀ اوساکا بازدید از قلعۀ اوساکا برای باستان شناسان، علاقه مندان به تاریخ و هنر و معماری و همچنین عاشقان طبیعت بسیار لذت بخش خواهد بود. توصیه ما به شما این است که قبل از بازدید از قلعه، مطالعاتی دربارۀ تاریخ و فرهنگ مردم ژاپن داشته باشید تا از بازدید خود لذت بیشتری ببرید. گشتن در محوطه قلعه آزاد است اما برای بازدید از داخل قلعه باید بلیت بخرید. برای افراد بالغ 600 ین برای کودکان رایگان است.

ژاپن 3

پارک قلعه ی اوساکا

انچنان که پیش از این گفته شد،محدودۀ بیرونی قلعۀ اوساکا از جاهای دیدنی ژاپن مساحتی بیش از 13 کیلومتر مربع دارد. این مساحت شامل باغ و فضای سبز قلعه نیز میگردد.فضای سبز این منطقه اوساکا یکی از بزرگترین پارکهای شهر اوساکا میباشد.باغ این پارک از نظر تنوع گیاهی واقعا چشمگیر است . در این منطقه انواع درختان افرا و گینکو دیده میشود.یک استخر با پرندگان آبزی و یک فضای وسیع برای گردش در یک روز تعطیل همرا ه با زیبایی هایی که بسیاری از آنها ویژه کشور ژاپن است. برای افرادی که مایلند زمانی را به دور از شلوغی های روزمرۀ یک شهر امروزی سپری کنند پارک قلعه مکان خوبی است. بعد از اینکه از قلعه بازدیدکردید میتوانید در فضای این پارک یک پیک نیک لذت بخش را تجربه کنید.در طول آخر هفته در این منطقه اجرای زندۀ موسیقی نیز برگذار میشود. تجربۀ موسیقی سنتی در یک مکان سنتی ژاپنی میتواند دلپذیر باشد. بهترین زمان برای سفر به پارک اوساکا در اواسط بهار است این زمان (از اواسط آوریل تا ماه مه) زمانی است که جشن هانامی در این منطقه برگذار میشود. جشن هانامی رویدادی است که هرساله در زمان بازشدن شکوفه های گیلاس رخ میدهد. این وقتی است که در این منطقه مناظر حیرت انگیزی دیده میشود. شما میتوانید در زیر بارانی از شکوفه های گیلاس غذا میل کنید گردش در پارک اوساکا به دلیل فضای شاد و شاعرانه ای که دارد برای زوج های جوان، افرادی که در سفر ماه عسل خود به سر میبرند یک موقعیت ایده آل است.علاقه مندان به طبیعت، خانواده ها و زوج های جوان بسیار مناسب است. ضمن اینکه سالمندان نیز از این منطقه لذت بسیاری خواهند برد. برای یک سفردسته جمعی با دوستان میتوانید این مکان را انتخاب کنید.

پارک

معبد شیتنوجی (Shitennoji Temple)

یک سفر کوتاه با تور ژاپن در دل تاریخ را در معبد شیتنوجی تجربه کنید. همانطور که میدانید بیشتر مردم کشور ژاپن بودایی هستند. در سراسر این کشور معابد بسیاری وجود دارد که اکثر آنها چندین قرن قدمت دارند.از جملۀ این معابد، معبد بودایی شیتنوجی است. برای رفتن به معبد شینتوجی کافی است سوار مترو شوید و به ایستگاه تنوجی(Tennoji) بروید. از این ایستگاه با کمتر از پانزده دقیقه پیاده روی میتوانید به معبد برسید.این معبد به عنوان قدیمی ترین معبد بودایی در ژاپن و اولین معبد این کشور شهرت دارد. گفته میشود که این معبد از شهر اوساکا قدیمی تر است. بر طبق اسناد موجود ساخت این معبد در سال 593 میلادی به دستور شاهزاده شوتوکو صورت گرفته است. زمانی که در این معبد قدم میزنید احساس میکنید که به گذشتۀ دوری در دل تاریخ سفر کرده اید.این یک گردش حیرت آور است که اگر به معماری و هنر علاقه مند باشید یا مجذوب تاریخ کشور ژاپن باشید از آن لذت خواهید برد.این ساختمان شامل یک موسسۀ رفاهی و بیمارستانی قدیمی است که در نزدیکی عمارت طلایی قرار گرفته است.این مجموعه با یک دروازه های بزرگی حفاظت میشود. این دروازه ها تقریبا در تمام سال باز هستند.در زمان خرید بلیط معبد شینتوچی در صورت همراه داشتن کارت دانشجویی معتبر میتوانید از تخفیف برخوردار شوید.البته این معبد نیز تقسیم بندی های خودش را دارد . افرادی که تمایل دارند به سالن گنجینه های این موزه بروند و نقاشی های زیبا و عتیقه جات مذهبی را از نزدیک ببینند باید هزینۀ بیشتری بپردازند. از جذابیتهای این معبد در مجموعه جاهای دیدنی ژاپن یک بازار دست فروشی است که ماهی دو بار به مدت دو روز (روزهای 21و 22 هر ماه) برگذار میشود. این زمانی است که جمعیت زیادی به معبد می آیند با این حال برای تجربۀ یک روز جذاب در اوساکا و تفریح در ژاپن زمان خوبی است.

معبد

فلوتینگ گاردن (Floating Garden)

Umeda Sky یکی از بلندترین ساختمانهای تمام ژاپن است که جزء جذابیتهای اوساکا و جاهای دیدنی ژاپن نیز محسوب میشود. باغ فلوتینگ گاردن یا باغ معلق ژاپن در آخرین طبقۀ این آسمانخراش چهل طبقه طراحی شده است.گیاهان این مجموعه داخل لوله های شیشه ای نگهداری میشوند این گیاهان بین دو برج ساختمان معلق هستند و به همین علت به آن با غ معلق گفته میشود. چنانچه به بالای برج Umeda Sky بروید میتوانید منظره های زیبایی از شهر اوساکا را به تماشا بنشینید. همچنین تماشای غروب خورشید از این مکان بسیار لذت بخش خواهد بود.طراحان این ساختمان به نیازهای گردشگران نیز توجه ویژه ای نموده اند. به طور مثال برای افرادی که به بالاترین طبقات برج مراجعه میکنند وای فای رایگان شهری فعال میشود. برای استفاده از این خدمت کافی است ایمیل خودتان را وارد کنید. همچنین داخل ساختمان برای مسافران و گردشگران فروشگاهی تدارک دیده شده که برای خرید هدیه مکان بسیار خوبی است. همچنین در پایین ترین و بالاترین طبقات این برج دو رستوران با کیفیت غذایی بسیار خوب وجود دارند. قسمت زیر زمین با طراحی هنرمندانه یک بازگشت به گذشتۀ تاریخی داشته است. این قسمت مشابه خیابانهای ژاپن در قرن نوزدهم ساخته شده. چنانچه به دنبال سکوت و آرامش در سفر به ژاپن همراه با تور ژاپن هستید یا شیفتۀ معماری و هنر مردم این سرزمین میباشید به فلوتینگ گاردن سری بزنید.

ژاپن 4

پارک کماساکورانومیا (Kemasakuranomiya Park)

در مجموعه جاهای دیدنی ژاپن با در سفر به ژاپن یک مکان آرامبخش. با طبیعتی بی نظیر... در ساحل رودخانه اکاوا، درست در میان پل تماباشی و سد Kema Araizeki Overflow یکی از زیباترین پارکهای ژاپن قرار گرفته است. پارک کماساکورانومیا آب و هوای خوبی دارد. اما شهرت آن به خاطر جادۀ زیبایی از درختان گیلاس است. این راه باریک بیشتر از 125 درخت گیلاس را شامل میشود. در فصل بهار و مراسم هانامی (مراسم تماشای شکوفه های گیلاس) این مکان تبدیل به بهشتی از سفیدی میشود. میلیاردها شکوفۀ سفید و صورتی رنگ گیلاس که با بادهای بهاری از شاخه جدا میشوند و رقص کنان روی زمین میریزند منظره ای بیاد ماندنی را فراهم می آورند که در تمام دنیا شهرت دارد.در بقیۀ فصلها نیز این پارک، طراوت ویژه خودش را دارد. اگر مایلید که یک پیک نیک بیاد ماندنی در کنار خانواده داشته باشید و یا اگر ماه عسل خود را در اوساکا سپری میکنید به پارک کماساکورانومیا مراجعه کنید.

پارک 1

پل ابیسو (Ebisu Bridge)

اگر شما نیز اهل گشت و گذار در شب در سفر به ژآپن با تور ژاپن هستید و مایلید که با دوستانتان زمانی را به خرید اختصاص بدهید به پل ابیسو سری بزنید. شما میتوانید در این منطقه گردش کینید و ساعتها به خرید بپردازید. چندین فروشگاه زنجیره ای ژاپنی و خارجی و چند شرکت برند معروف در این منطقه فروشگاههایی را دایر کرده اند که انواع کالاها را عرضه مینمایند. از انواع لباس و کفش و جوراب گرفته تا لوازم زینتی و هدیه های کوچک ...به طور مثال یک مرکز فروش 10 طبقه بنام تاکاشیما در این مکان وجود دارد که میتوانیدبدون اینکه خسته شوید ساعتها در آن زمان بگذرانید. اگرهم علاقه ای به خرید کردن ندارید میتوانید گشتی در این ناحیه بزنید و توریستها و افراد بومی را تماشا کنید.بیشترین جذابیت این منطقه در شب میباشد. اگرچه فروشگاههای این منطقه درحدود ساعت نه شب بسته میشوند اما برای گشت و گذار در شب و شب زنده داری مکان محبوبی به شمار میرود.

پل

پیاده روی خرید سرپوشیده ی شینسایباشی سوجی (Shinsaibashisuji Shopping Arcade)

در مجموعه سفر به ژاپن و تفریح در ژاپن ، اگر مایل به یک خرید راحت هستید یا علاقه دارید گردشی در میان فروشگاههای شهر اوساکا بکنید و سوغاتی خریداری کنید ما یک خرید در خیابان سرپوشیدۀ شینسایباشی سوجی را به شما توصیه میکنیم.بیشتر از پانصد سال است که منطقۀ شینسایباشی سوجی از پر طرفدارترین و شلوغ ترین مراکز خرید اوساکا محسوب میشود و این مسئله تا امروز ادامه دارد. این خیابان باریک محلی است که چند فروشگاه مشهور ژاپنی و خارجی در آن به فعالیت مشغولند. در این مکان برندهای مشهوری مانند H&M، Uniqlo، زارا و هایلفیگر به فعالیت مشغولند. از برندهای مشهور دیگر این منطقه میتوان به فروشگاه دیزنی و فروشگاه سانریو نیز اشاره کرد. همچنین برندهای ژاپنی و سنتی نیز در این خیابان مشاهده میشوند. این منطقه مخصوصا مورد علاقۀ خانمها خواهد بود. همچنین کودکان شما از خرید در فروشگاه دیزنی و سانریو لذت خواهند برد. داخل این فروشگاهها انواع عروسک ها و لوازم جانبی انیمیشن ها و بازیهای محبوب کودکان را میتوانید پیدا کنید. اگر شما جزء علاقه مندان به خرید هستید خیابان شینسایباشی سوجی را در لیست برنامه های سفری خود بگنجانید.در این منطقه نیز مانند بسیاری دیگر از مناطق اوساکا ، وای فای رایگان در اختیار رهگذران قرار میگیرد. برای دسترسی به اینترنت کافی است به شبکۀ shinsaibashi وصل گردید و برای ورود به صفحه از ایمیل خودتان استفاده نمائید.

ژاپن 5

پارک مینو (Minoh Park)

در سفر به ژاپن با تور ژاپن و انجام تفریح در ژاپن ، اگر به دنبال گذراندن زمانی آرام در یک مکان سنتی هستید یا مایلید گردش در طبیعت بکر ژاپن را تجربه کنید باید از شهر اوساکا خارج شوید و با قطار حدود نیم ساعت به سمت شمال بروید وارد یکی از مناطق طبیعی و بکر ژاپن میشوید.. پارک مینو یک منطقۀ جنگلی است که در یک دره واقع شده .اگر در نیمۀ دوم ماه نوامبر به پارک مینو سفر کنید میتوانید شاهد یکی از زیباترین جلوه های منطقه ی کانسای تاتامی در پاییز باشید. پیشنهاد میکنیم که ساعتی را به پیاده روی بپردازید و از دره به طرف ابشار پارک بروید در این صورت میتوانید ضمن لذت از مناظر طبیعی معبد Ryūanji را نیز تماشا کنید. گردش در این ناحیه را به زوج های جوان پیشنهاد میکنیم.

پارک ژاپن

موزه تاریخ اوساکا

در شهر اوساکا و تماشای جاهای دیدنی ژاپن یک موزۀ تاریخ شهری نیز ساخته شده. این موزه که بیانگر تاریخ شهر اوساکا (اوزاکا) نیز هست به بیان سیر تاریخی رشد این شهر میپردازد. در این موزه از نقشه های قدیمی شهر اوزاکا تا مدل های دقیق و پر جزئیات ساختمانهای این شهر را میتوانید ببینید.همچنین با روشهای سنتی ساخت و ساز ساختمان ها در ژاپن نیز آشنا شوید. این موزه یک تصویر قابل لمس از شهر چند صد سالۀ اوساکا را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار میدهد. تصاویری از وقایع مهم تاریخی و فرهنگی اوساکا نیز در میان دیدنی های موزه قابل لمس است.البته خوب است که قبل از سفر آشنایی مناسبی با تاریخ این کشور داشته باشید اما اگر چنین نکردید هم نگران نباشید میتوانید یک راهنمای صوتی به زبان انگلیسی را قبل از بازدید خریداری کنید. به این ترتیب توضیحات راهنمای موزه که به زبان ژاپنی میباشد را بهتر درک خواهید کرد. پس از بازدید از موزۀ اوساکا درک بهتری از فرهنگ و تاریخ مردم سرزمین ژاپن خواهید داشت. پس چنانچه علاقه مندید تا دربارۀ آداب و رسوم و تاریخ مردم ژاپن و مخصوصا شهر اوساکا بیشتر بدانید توصیه ما به شما این است که به موزۀ تاریخ این شهر سری بزنید. برای اینکه در هزینه هایتان صرفه جویی کنید در زمان بازدید از قلعۀ اوزاکا یک بلیط ترکیبی خریداری کنید تا موزۀ قلعه و موزۀ تاریخ اوزاکا را با هم ببینید. بازدید از موزۀ تاریخ شهر اوساکا را به علاقه مندان به تاریخ و هنر و معماری پیشنهاد میکنیم.

موزه تاریخ

تئاتر ملی Bunraku

اگر مایلید که اطلاعات بیشتری درباره هنرهای فرهنگی مردم ژاپن در سفربه ژاپن با تور ژاپن و انجام سرگرمی ها در تفریح در ژاپن هستید به دست آورید میتوانید با مراجعه به تئاتر ملی Bunraku تجربه ای بیاد ماندنی داشته باشید. تئاتر Bunraku شکلی سنتی از بیان داستانها و افسانه ها به کمک عروسک ها و عروسک گردانی است. این هنر در ژاپن سابقۀ فراوانی دارد اما توسعۀ آن به شکل کنونی را به قرن هجدهم میلادی نسبت میدهند. در این روش گویندگان قصه که در ژاپن به آنها (Tayū) گفته میشود با کمک عروسک گردانها (Ningyōzukai ) داستانهایی از ادبیات و تاریخ و اسطوره های ژاپن را بیان میکنند. موسیقی سنتی ژاپن شمیسن و ساز تایکو در شکل گیری و اجرای تأثیرگذار این نمایشها نقش بسزایی دارند. برای درک بهتر داستان برای گردشگران خارجی نوارهای صوتی به زبان انگلیسی در اختیار علاقه مندان قرار دارده میشود. علاقه مندان به عروسک گردانی، تاریخدانها و مشتاقان هنر و معماری میتوانند از این نمایش لذت ببرند.

آکواریوم کایی یوکان اوساکا (Osaka Aquarium Kaiyukan)

در نزدیکی خلیج اوساکا یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان ساخته شده استو یکی از جاهای دیدنی در ژاپن و تفریح در ژاپن هم هست. آکواریوم کایی یوکان نمایشگاه شگفت انگیزی از زندگی جانوران دریایی ااقیانوس آرام است که به گردشگران این امکان را میدهد تا از همۀ زوایا حیوانات دریایی را تماشا کنند. در این آکواریوم انواع فوک ها، لقمه ماهی ها،سمورهای آبی و پنگوئن ها نگهداری میشوند. غذا دادن به این موجودات کاری بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است. شما میتوانید قدم زنان از یک دنیای زیر آبی گذر کنید و ماهی های رنگارنگ را در بالای سر خود تماشا کنید یا اینکه سوار بر قایق به بازدید از بخش های خاص آکواریوم بپردازید. دیدن شگفتی های آکواریوم کایی یوکان اوساکا برای هرکدام از علاقه مندان طبیعت، افراد پیر و جوانان میتواند سرگرم کننده و آموزنده باشد.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر نوروزی به یزد و کرمان؛ مناطقی هیجان انگیز در مرکز

افسانه هادی پور ، جمعه 3 فروردین 1403

ما در راهنمای سفر نوروزی به یزد و کرمان سعی کرده ایم برایتان دیدنی های معروف شهر یزد و دیدنی های معروف کرمان را عنوان کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :