معماری خانه ژولیت (Jullet s House) و معروف ترین بالکن جهان

شهرتی که معماری خانه ژولیت کسب کرده، به خاطر داستان عاشقانه رومئو و ژولیت است که داستانی عاشقانه و مشهور است. این بالکن در شمال ایتالیا و در شهری به نام شهر ورونا (VERONA) واقع شده است. این بالکن از ابتدا به همراه معماری خانه ژولیت ساخته نشده بود و بلکه در حدود سال 1936 به این بنا اضافه شد. این بالکن و البته این بنا مهم ترین جاذبه گردشگری شهر ورونا و جز با ارزش ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری و توریستی ایتالیا است. نام دیگر این خانه، خانه عشق است. این خانه را در سال 1905 از خاندان دلکاپو خریداری کردند و بعدها شهرت خود را به دست آورد. در گذشته نحوه دسترسی به خانه ژولیت برای بازدیدکنندگان و گردشگرانی که از این بالکن و این بنا دیدن می کردند از سمت حیاط بوده اما امروزه از دالان وارد این خانه می شوند. گردشگرانی که به این خانه می آیند و از آن بازدید می کنند، مشغول عکس گرفتن و تحسین تاریخچه خانه ژولیت می شوند.

خانه ای تاریخی و دیدنی

ماجرای عاشقانه رومئو (Romeo) و ژولیت (Juliet)

این داستان برای اولین بار توسط آرتور بروک (Arthur Brooke) نوشته شده بود. این اثر در سال 1562 و به شکل شعر و با نام تاریخ باستانی رومئو و ژولیت مطرح گشت بعد از آرتور بروک شخص دیگری به نام ویلیام پیتر (William Painter) که نویسنده بود، این داستان را در سال 1591 دوباره نوشت بعد از تمامی این آثار و تمامی این افراد، ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) با الهام گرفتن و نسخه برداری از هر دوی این آثار که در گذشته نوشته شده بود، اثری جدید را به شکل یک نمایش نامه خلق و اجرا کرد. این نویسنده انگلیسی در سال 1597 این اثر را به اتمام رساند. این اثر داستان دو جوان است که از یکدیگر خوششان می آید و عاشق می شوند. رومئو از شهر تبعید شده و میان این دو جوان فاصله افتاده و همه چیز کمی عجیب شده است. بین خانواده های این دو جوان مشکلاتی وجود دارد و این دو خانواده با یکدیگر دشمن هستند. ژولیت تصمیم می گیرد که کاری کند. نقشه ای می کشد و دارو ای را می خورد تا به مدت چند روز در خوابی عمیق فرو  می رود. او در این حال که این اتفاقات در حال وقوع است نامه ای برای رومئو می نویسد و می فرستد که به او خبر دهد که مشکلی ندارد و حالش خوب است و رومئو را از وضعیت و احوال خود با خبر کند. نامه به دست رومئو نمی رسد و رومئو خبر مرگ عشق خود یعنی ژولیت را می شنود و از شدت ناراحتی زهر خورده و می میرد و این خود در دل تاریخچه خانه ژولیت قرار گرفته است.

ماجرای عاشقانه رومئو (Romeo) و ژولیت (Juliet)

از افسانه تا واقعیت خانه ژولیت (Juliet s House)

ویلیام شکسپیر هیچگاه به ورونا سفر نکرده بود اما داستان را در این شهر بازگو می کرد به همین علت از واقعی بودن و یا ساخته افکار شکسپیر بودن قضیه اطلاعات درستی در تاریخچه خانه ژولیت در دسترس نمی باشد. در کنار این قضیه اشکال دیگری نیز وجود دارد و آن هم این است که تا به حال ثابت نشده که خانواده ژولیت یعنی خاندان کاپولتی با خاندان رومئو یعنی خاندان مونتگو مشکلی داشتند و این اتفاق هم باعث می شود که این قضیه کمی ناواقعی به نظر برسد. شهرتی که این اثر شکسپیر به دست آورد باعث شد که شهردار ورونا خانه ای را که متعلق به خانواده دال کاپلو (Dal cappello) بوده را برای شباهت با نام خانوادگی ژولیت که کاپولتی بوده است، خریداری کند و این اتفاق باعث شد تا معماری خانه ژولیت متولد شود. شکسپیر در نسخه اولی که از این نمایش نامه نوشته بود، ژولیت را در بالکن نشان نداد بلکه در کنار پنجره نشان می داد، بعدها در نمایش های قرن 18 میلادی ژولیت در بالکن نشان داده شد. در شهر ورونا در ابتدا اصلا بالکن وجود نداشته و مردمان این شهر از باز بودن خانه و پیدا بودن حریم شخصی ناراضی بودند و در اصل بالکن در ونیز وجود داشته و بعدها با گذر زمان مردمان ورونا نیز از بالکن استفاده کردند و پای این بالکن ها به نمایش نامه شکسپیر هم باز شد اما از ابتدا بالکنی در این شهر وجود نداشته است.

از افسانه تا واقعیت خانه ژولیت (Juliet s House)

مشخصات و خصوصیات معماری خانه ژولیت

قسمت های بیرونی خانه ژولیت 

امروزه راه ورود به خانه ژولیت تغییر کرده و برای ورود به این خانه باید از دالانی عبور کرد. بر روی دیوار این دالان سر تا سر مملو از دست نوشته ها و نامه های عاشقان است که روی دیوار چسبانده شده و شهردار شهر ورونا بعد از تذکرات زیاد برای جلوگیری از انجام این کار و به دلیل عدم موفقیت از سال 2012 برای افرادی که کاغذ و یا آدامس بچسبانند، مبلغ 500 یورو جریمه تعیین کرده است. از این نامه ها و فرم این دالان که مملو از این نوشته ها شده، فیلمی عاشقانه با نام نامه به ژولیت (letters Juliet) ساخته شده است. در صورتی که کسی بخواهد وارد این خانه شده و از حیاط آن نیز دیدن کند، مبلغ 2 یورو و 50 سنت به عنوان ورودی به حیاط باید پرداخت نماید.

قسمت های بیرونی خانه ژولیت 

حیاط پشتی در خانه ژولیت (Juliet s House)      

در بدو ورود به معماری خانه ژولیت با یک در آهنین و یک مجسمه برنزی از ژولیت و یک مغازه کوچک در گوشه ای از آن روبرو می شوید. در این مغازه اجناس یادگاری و همچنین انواع قفل های کوچک که به قفل های عشقی معروف هستند، به فروش می رسد که شما می توانید از این قفل ها خریده و به در آهنین برای نشان دادن عشقتان بزنید زیرا همانطور که می دانید قفل بستن در تمام دنیا و در فرهنگ تمام ملل به معنی عشق ابدی می باشد. این در هر از چند گاهی از قفل توسط مراقبین خانه و شهرداری خالی می شود اما دوباره ظرف مدت کوتاهی پر می شود و پیدا کردن یک جای خالی بسیار سخت می شود. مردم از دیرباز معتقدند که دست زدن به سمت راست مجسمه ژولیت تلاش شما برای پیدا کردن عشق واقعی را به نتیجه می رساند و در عشق باعث خوش شانسی می شود. زمانی که در این حیاط قرار می گیرید اگر به بالا نگاه کنید بالکنی کوچک را خواهید دید که مردم معتقدند ژولیت روی آن می ایستاده و با رومئو صحبت و راز و نیاز در تاریخچه خانه ژولیت می کرده است.

حیاط پشتی در خانه ژولیت (Juliet s House)      

داخل خانه ژولیت (Juliet s House)

این خانه بسیار زیبا بوده و دو طبقه است. داخل این خانه به سبک رنسانس بازسازی شده است. بدین شکل که بر روی دیوارهای آن نقاشی های زیبا و رنگارنگی وجود دارد و پنجره های آن به حالت قوسی شکل هستند. سقف آن نیز به صورتی زیبا تزئین شده و زمانی که در این خانه قرار می گیرید، حس خوبی خواهید داشت. در داخل این ساختمان دو کامپیوتر برای استفاده عموم قرار دارد و اگر شما مایل بودید می توانید از این خانه عشق برای عشق خودتان ایمیلی بفرستید و یا اجازه دارید به بالکن رفته و عکس یادگاری بگیرید. در این ساختمان دو طبقه، قسمت های مختلفی وجود دارد که در متن زیر به آن می پردازیم: غرفه کوچکی برای فروش سوغاتی، موزه تمبر و عکس جیووانی رانا (Giovanni Rana)، موزه سفالگری (اشیای سفالی و سرامیکی که مربوط به دوران قرون وسطی و رنسانس است در طبقه دوم این ساختمان در معرض نمایش برای عموم قرار داده شده است.)، موزه نقاشی (زمانی که به داخل این خانه می روید نقاشی های زیادی از نقاشان معروف قرون شانزده و هفده میلادی را خواهید دید. بیشتر این آثار از هنرمندانی چون امانوول آنتونیو سیکوگنا (Emmanuele Antonio Cicogna) می باشد.)، موزه رومئو (Romeo) و ژولیت (Juliet) (در این موزه لباس هایی که برای اجرای دو نقش رومئو و ژولیت استفاده شده است به معرض نمایش گذاشته شده و همچنین یک تخت وجود دارد که در صحنه ای از فیلم رومئو و ژولیت که در سال 1968 توسط کارگردانی به نام فرانکو زفیرلی (Franco Zeffirelli) ساخته شده است مورد استفاده قرار گرفته بود.) و البته نکته جالب این است که این خانه در اصل به عنوان یک مسافرخانه که در تاریخچه خانه ژولیت دیده می شود، استفاده می شد.

داخل خانه ژولیت (Juliet s House)

پیشنها ویژه برای شما

اگر شما در شرف ازدواج هستید می توانید با هزینه کردن حدود 1000 یورو از امکانات معماری خانه ژولیت برای برگزاری مراسم عروسی خود و همچنین عکسبرداری استفاده کنید و مراسم ازدواج خود را خاطره انگیز نمایید.

پیشنها ویژه برای شما

نحوه دسترسی به خانه ژولیت دیدنی و زیبا (Juliet s House)

اگر با هواپیما به ورونا بروید، از فرودگاه ویلافرانسا (Verona villafranca airport) که در بخش جنوبی شهر ورونا قرار دارد حدود 10 کیلومتر با تاکسی به این خانه خواهید رسید. طی کردن این مسیر تقریبا نیم ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. این خانه یعنی خانه ژولیت که مقصد ما نیز  هست در بخش قدیمی و مرکزی شهر ورونا واقع شده است. فاصله خانه ژولیت تا آمفی تئاتر معروف شهر چند صد متر بیشتر نیست و شما می توانید بعد از دیدن این خانه برای دیدن آمفی تئاتر بروید. اما در صورتیکه علاقمند به سفر با قطار هستید می توانید از شهر رم به شهر ورونا با قطار 200 دقیقه ای برسید. در شهر ورونا ایستگاه قطار در جنوب شهر واقع شده است. این ایستگاه که با نام نواوآ (Verona Nuova porta) نامیده می شود حدود 25 دقیقه با اتوبوس با خانه ژولیت فاصله دارد. البته پیشنهاد ما در نحوه دسترسی به خانه ژولیت وسیله ای دیگر است و این وسیله چیزی نیست جز دوچرخه. اما شما با وسایل نقلیه دیگری نیز می توانید از دیدنی های این شهر بازدید نمایید مانند: اتوبوس های مخصوص توریست ها، ترامواهایی که مخصوص گردشگران است و تزیین شده اند و بیشتر در بخش قدیمی شهر قرار دارند و همچنین اتوبوس های خطوط شهری.

نحوه دسترسی به خانه ژولیت دیدنی و زیبا (Juliet s House)

بازدید از معماری خانه ژولیت به عنوان یک بنای تاریخی

بازدید از این خانه برای تمام افراد و در تمامی روزها آزاد می باشد. برای بازدید از معماری خانه ژولیت باید به روز و ساعت دقت کرد زیرا بازدید از تاریخچه خانه ژولیت در روزهای عادی از ساعت 30: 13 تا 30: 19 برای عموم افراد آزاد است اما در روزهای تعطیل بازدید از ساعت 30: 8 آغاز می شود و تا ساعت 30: 19 ادامه دارد. برای ورود به این خانه و بازدید از آن باید بلیط تهیه نمایید. قیمت بلیط نیز برای افراد مختلف متفاوت است بدین صورت که برای سالمندان و دانش آموزان 4.5 یورو و برای افراد معمولی 6 یورو می باشد. البته برای بازدید کامل از تاریخچه خانه ژولیت باید 5 یورو دیگر پرداخت نمایید. افراد معلول تنها می توانند طبقه اول این خانه را ببینند زیرا آسانسوری در آن وجود ندارد و راه طبقه دوم به صورت پلکانی است. البته بالکن زیبای این خانه در طبقه اول است. نحوه دسترسی به خانه ژولیت via cappello 23 – 37121 verona  می باشد و شماره تلفن آن برای گرفتن هر گونه اطلاعات لازم 0039 349 422 8470 است. تمام ایام سال برای بازدید از این مکان مناسب است و حدودا 2 ساعت و یا حتی کمتر وقت شما را به خود اختصاص می دهد. 

بازدید از معماری خانه ژولیت به عنوان یک بنای تاریخی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین گنبدهای جهان و تجلی هنر معماری

بانو ، دوشنبه 7 بهمن 1398

ما را همراهی کنید تا در مطلب بزرگترین گنبدهای جهان شما را با چند نمونه از معروف ترین گنبدهای جهان آشنا گردانیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :