سفارش غذا در چین | سفارش غذا در چین و ظرافت های آن

چین یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است که دارای تنوع غذایی بالایی می باشد ، اما این انواع غذا ها شامل فرهنگ و مواد غذایی خاص خود چین می باشند که شاید با ذائقه بر خی از افراد همخوانی نداشته باشد . همچنین طریقه صرف غذا در این کشور قوانین و رسوم خاص خود را دارد که برای غذا خوردن در رستوران های چینی با ید با آن آشنا شوید ، مثلا چوب غذا خوری و یا همان چاپ استیک را نباید مستقیم در برنج قرار دهید زیرا این کار شبیه قرار دادن چوب هایی است که چینی ها در مجالس ترحیم در ظروف خود قرار می دهند . با سفر کردن به چین در قدم اول می بایست چگونگی سفارش دادن میزی پر از غذا های خوشمزه را یاد بگیرید ، و در رستوران هایی که مختص گردشگران نیست از خوردن این غذا ها لذت ببرید . ما در متن زیر سعی می کنیم شما را در این زمینه صرف غذا در چین و سفارش غذا در چین و نکات آداب غذا در چین راهنمایی کنیم .

آداب غذای چینی

آداب غذا در چین : سفارش غذا در چین

زمانی که به رستوران چینی می روید می توانید با کمال ارامش غذا را انتخاب کنید و با حوصله با همراهان خود در مورد نوع سفارش مشورت نمایید ، زیرا کارمندان رستوران در حالی که شما مشغول کار خود هستید خود را سرگرم می کنند و مزاحمتی برای شما ندارند ، نکته مهم این است که در کشور چین زمانی که به رستورانی می روید تنها یک نفر و معمولا میزبان غذای همه را سفارش می دهد و پول غذا را پرداخت می نماید ، به همبن دلیل فقط یک منو توسط پیش خدمت به شما ارائه می شود ، البته یکی از خصوصیات منو در چین ضخامت زیاد آن است ، زیرا رستوران های چینی توانایی پخت 100 ها نوع غذا را در آن واحد دارند . مطمئن باشید که سپردن انتخاب و سفارش غذا به یک نفر کاری راحت و موثر است و معمولا این منوی پر از انواع غذا روی میز به اشتراک گذاشته می شود .

اصول غذای چینی

صرف غذا در چین : آداب غذا در چین : زود تر دست به کار شوید

بیشتر چینی ها حدود ساعت 6 بعد از ظهر شام می خورند و اکثر رستوران ها تا ساعت 9 شب تعطیل می شوند پس اولین چیزی که در سفر کردن به کشور چین باید در نظر بگیرید این است که اگر عادت به دیر غذا خوردن دارید باید زمان آن را کمی زود تر در نظر بگیرید . البته اگر مشغول کاری بودید و یا حتی در آن زمان هنوز احساس گرسنگی نداشتید و شانس خود را برای رفتن به رستوران از دست دادید ناراحت نباشید زیرا فست فود ها و رستوران های مک دونالد 24 ساعته مشغول به کار هستند .

آداب غذا در چین : صرف غذا در چین : میزان سفارش چقدر باید باشد

نکته مهم این است که در کشور چین پیش غذا ، غذای اصلی و دسر مفهوم چندانی ندارد و همه چیز را یک دفعه باید سفارش دهید البته به میزان سفارش خود دقت کنید زیرا بدانید که به میزان هر بشقاب غذا برنج و سوپ هم می آورند ، به همین دلیل شام خوردن به سبک چینی زمانی لذت بخش است که در گروه های بزرگ به رستوران بروید زیرا یک منوی دسته جمعی باعث می شود بیشتر بخورید و کمتر هزینه کنید . مثلا برای یک شام 6 نفره می توانید 3 الی 5 بشقاب غذای اصلی و گرم ، 2 بشقاب بزرگ سالاد سرد و برنج و نودل و همچنین سوپ سبزی معطر را سفارش دهید و مطمئن باشید که این میزان غذای سفارش داده شده کفایت می کند .

صرف غذای چینی

سفارش غذا در چین : آداب غذا در چین : منوی چینی را خوب بشناسید

منو در رستوران های چینی با غذا های مخصوص خانگی شروع می شود زیرا معمولا خانواده ها به این رستوران های معمولی مراجعه می کنند ، اما در مناطق مختلف رستوران های دیگری نیز وجود دارند که سبک غذای آن ها متفاوت و همچنین متنوع و عالی تر هستند . غذا هایی مانند کباب اردک ، وعده های کامل دریایی و آبگوشت سیب زمینی تند ، همچنین غذا های گوشتی ، سالاد های سرد ، و سبزی های سرخ شده و انواع دسر ها ، کوفته نودل و برنج در این نوع رستوران ها سرو می شوند .

منوی غذای چینی

صرف غذا در چین : آداب غذا در چین : کجای چین ؟ چه چیزی بخوریم

در کشور چین غذا های مختلف و متنوعی بر حسب نوع شهر و یا منطقه سرو می شود مثلا در استان سیچوان فلفل ها و چیلی های فوق العاده تند طعم غالب اکثر غذا ها هستند . به طور مثال اگر تمایل به خوردن آبگوشت فلفلی تند دارید بهتر است به این استان بروید و این غذا را میل کنید . در پکن و شهر ها شمالی چین می توانید از خوردن کباب های اردک و بره و نودل های نشاسته دار همراه با چاشنی سیر فراوان لذت ببرید . و یا در استان هونان غذا های پخته شده در دیگچه های خشک مخصوص این استان را می توانید ببینید و میل کنید . در جنوب چین غذا های کانتونی مانند گوشت های بریان و دلمه چینی را می توانید میل نمایید و یا طعم های خاص جنوب شرقی آسیایی را در استان ینان که شامل نودل های برنجی گوانژو می باشند را تجربه کنید . همان طور که میبینید تنوع غذایی در کشور چین فراوان به چشم می خورد اما بعضی از این غذا ها به صورت معمول و متداول در تمامی رستوران ها به طور مشترک پخته و سرو می شوند . اگر به علت طعم های خاص غذایی و همچنین غذا های عجیب در این کشور کمی مضطرب هستید می توانید چند منوی غذایی خوش طعم که بیشتر افراد خارجی آن را می پسندند را امتحان نمایید . چند نمونه از این غذا ها عبارتند از : خیهو نگشی چائو جیدان (xihongshi chao jidan) یا همان گوجه به همراه تخم مرغ سرخ کرده ، پای هانگ گوئا (pai huanggua) که یکی از انواع سالاد سرد به همراه خیار و سیر است ، جیدان چائوفان (jidan chaofan) که همان برنج با تخم مرغ سرخ شده است ، گنگبائو جیدان (gongbao jiding) که همان مرغ خرد شده و تکه تکه شده به همراه بادم زمینی و چاشنی فلفل خشک می باشد .

غذای چینی

صرف غذا در چین : در سفارش غذا در چین تعادل داشته باشید

همان طور که در بالا گفتیم سفارش غذا در چین کار بسیار دشوار و مشکلی می باشد ، شما باید بدانید که چه غذا هایی با هم ترکیب خوبی را به وجود می آورند و چه غذا هایی را نباید با هم خورد . برای این که غذا هایی را که با هم مکملند را در چین سفارش دهید بی شک نیاز به هنر دارید و کسی که موفق به این کار می شود یک هنر مند است . خود مردم چین بر طبق پزشکی و علم سنتی چین، یین و یانگ ( سرد و گرم ) بر این عقیده اند که در بین غذا های مصرفی شما که آن ها را میل می کنید باید تعادل وجود داشته باشد و مواد سرد و مواد گرم به یک میزان مصرف شوند تا بدن شما مواد سرد و گرم را به یک اندازه مصرف کند . برای مثال مردم چین خرچنگ کرب که سرد محسوب می شود را با خرچنگ دریایی که گرم است می خورند تا سردی و گرما در بدن آن ها به یک اندازه باشد . شاید هم شما اصلا این موارد را قبول نداشته باشید ، در این حالت می توانید کار خود را سخت نکنید و چند نوع کباب را به همراه نوشیدنی های مورد علاقه خود سفارش دهید .

سفارش غذا در چین : اصول صرف غذا در چین به سبک غربی و استفاده از بشقاب های تک نفره را فراموش کنید

در رستوران هایی که به سبک غربی هستند ما عادت داریم که غذا ها به صورت پرسی و تک نفره سرو شوند ، اما در کشور چین در این باره سبکی متفاوت وجود دارد پس تعجب نکنید . کلیه غذا ها و بشقاب های غذا در وسط میز قرار می گیرند و همگی به صورت دسته جمعی از این غذا ها استفاده می کنند . تنها غذایی که به صورت تک نفره سرو می شود برنج است . بعضی از غذا های چینی به دلیل داشتن سس سویا کمی شور مزه و پر نمک هستند که شما می توانید برای بر قراری تعادل در مزه آن کمی از آن را در بشقاب برنج خود ریخته و با برنج آن را میل نمایید . بر روی میز دو چاشنی روغن تند و سرکه سیاه نیز وجود دارد که شما می توانید از این ها نیز استفاده نمایید البته باید گفت که این دو مزه بیشتر برای سوپ نودل استفاده می شوند . از سرکه و روغن تند برای ساختن سس با طعم دلخواه نیز می توانید استفاده کنید و یا آن ها را به کوفته بخار پز و یا سرخ شده خود افزوده و میل نمایید. برای سفارش غذا در چین در مهمانی های رسمی تر معمولا دو نوع چوب غذا خوری ( چاپ استیک ) بر روی میز وجود دارد . یکی از این چوب ها برای برداشتن غذا از ظرف های غذای وسط میز و گذاشتن آن در بشقاب خودتان است و دیگری برای این که غذای خود را میل کنید . اما در شرایط معمولی و غیر رسمی شما فقط یک چاپ استیک دارید و با آن هم غذا را برمی دارید و هم نوش جان می کنید .

سرو غذای چینی

دریافت صورت حساب

در کشور چین صدا کردن و گفتن کلمه ی پیشخدمت ( Fuwu Yuan ) یا با لحجه مردمان جنوب چین Xiaojie با صدای بلند هر چند وقت یک بار به گوش می رسد زیرا در این کشور برای دریافت صورت حساب از جای خود بلند نمی شوند و تنها پیش خدمت را با صدای بلند صدا می کنند ، پس انجام این کار نباید باعث خجالت شما شود . نکته جالب این است که شما تنها در هتل ها انعام می دهید و در خارج از هتل انعام دادن و یا گرفتن انعام مرسوم نیست. این خصوصیت شاید به گونه ای به نفع مسافران باشد زیرا ندانستن میزان انعام شما را ناراحت نمی کند و مقداری هزینه سفر شما را نیز کاهش می دهد .

رستوران چینی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شرکت در مسابقه رمضان سامانه سفارش غذا ریحون، 206 برنده شوید

ریحون ، یکشنبه 30 اردیبهشت 1397

ماه رمضان امسال، با ریحون همه چیز فرق می کند. با شرکت در مسابقه رمضان سامانه سفارش غذا ریحون، 206برنده شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :