معروف ترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی!

آشپزی می تواند انقدر لذت بخش باشد که حتی به عنوان یک تفریح به حساب آید اما برای بعضی ها با مشکلاتی همراه است که ممکن است آن ها را از لذت این تفریح محروم سازد. با این تفاسیر دانستن نکاتی در مورد بهترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی می تواند لذت رفته را برگرداند تا همگان از طبخ غذاهای گوناگون لذت ببرند چرا که برای هر دردی درمان و برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. پس اگر می خواهید روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی را بیاموزید با ما و همگردی همراه شوید تا در ادامه نکاتی را پیرامون معروف ترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی بیان کنیم.

معروف ترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی

روشی بسیار کاربردی برای اندازه گیری آب مورد نیاز برای طبخ برنج

این روش را احتمالا اکثر خانم های خانه دار می دانند و حتی شاید دیگر آنقدر حرفه ای شده باشند که نیازی به انگشت هم نداشته و با چشم تشخیص دهند اما اگر تازه کار هستید، برای طبخ برنج کافی است میزان آب را با اولین بند انگشت اشاره خود و بدون توجه به اندازه آن بسنجید. البته همیشه موارد استثنا هم وجود دارند و در این مورد هم برنج باسماتی با آب کمتر و برنج قهوه ای با دو برابر این میزان آب موارد استثنا هستند که باید در بین معروف ترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی مد نظر داشته باشید.

روشی بسیار کاربردی برای اندازه گیری آب مورد نیاز برای طبخ برنج

روشی بسیار کاربردی برای فریز کردن گوشت

شاید خیلی از شما تمایل داشته باشید که تکه های گوشت مرتب و نازکی را ببرید اما وقتی گوشت را تازه تهیه می کنید احتمالا نمی توانید تکه های مورد نظر خود را داشته باشید. برای این کار کافی است گوشت ها را به مدت 1 تا 2 ساعت قبل از بریدن فریز کنید.

روشی بسیار کاربردی برای فریز کردن گوشت

روشی بسیار کاربردی برای درست کردن پاپ کورن

شاید درست کردن پاپ کورن روی اجاق کمی دشوار به نظر آید و بسیاری از افراد از درست کردن آن امتناع کنند اما با این روش کافی است نهایتا برای 2 دقیقه و 45 ثانیه (یا تا زمان باز شدن ذرت ها) آن ها را با یک ظرف و بشقاب مخصوص در مایکروفر قرار دهید و اگر خواستید مقداری نمک و روغن زیتون هم به آن اضافه کرده و پاپ کورن هایی با کمترین تمیزکاری و بهترین طعم داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید البته در فر هم می توان این کار را انجام داد اما مایکروفر بهترین انتخاب در بین بهترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی است.

روشی بسیار کاربردی برای درست کردن پاپ کورن

روشی بسیار کاربردی برای کف کردن شیر

اگر دوست دارید شیرتان کف کند، وقت آن رسیده تا روش های قدیمی را کنار گذاشته و شیر را در یک ظرف دهان گشاد ریخته و به مدت 30 ثانیه تکان دهید. در مرحله بعدی کافی است آن را در مایکروفر قرار دهید به همین سادگی!

روشی بسیار کاربردی برای کف کردن شیر

روشی بسیار کاربردی برای جلوگیری از چسبناک شدن پیمانه هنگام اندازه گیری مواد چسبناک

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که هنگام اندازه گیری مواد چسبناک این مواد به پیمانه چسبیده و تمیز کردن را بسیار دشوار کنند. برای حل این مشکل کافی است پیمانه را قبل از مصرف کمی با روغن چرب کنید که این مورد یکی از بهترین روش های کاربردی برای لذت بردن از آشپزی می باشد.

روشی بسیار کاربردی برای جلوگیری از چسبناک شدن پیمانه هنگام اندازه گیری مواد چسبناک

روشی بسیار کاربردی برای باز شدن سریع مواد یخ زده

حتما برایتان اتفاق افتاده که عجله داشته و می خواهید هر چه سریعتر یخ مواد غذایی را باز کنید. برای این کار احتمالا روش های زیادی را امتحان کره اید که ممکن است بسیاری از آن ها روش های دشواری بوده اند اما اگر حرارت سشوار را روی آن ها بگیرید خیلی سریع و بدون هیچ گونه مشقتی می توانید یخ بوجود آمده را آب کنید. ضمن اینکه برای باز شدن یخ گوشت هم می توانید آن را درون آب قرار دهید چرا که حرارت سشوار ممکن است باعث فساد موادی از جمله گوشت شود.

روشی بسیار کاربردی برای باز شدن سریع مواد یخ زده

روشی بسیار کاربردی برای کاهش اشک ریختن هنگام خرد کردن پیاز

اشک ریختن هنگام خرد کردن پیاز یکی از مشکلاتی است که تقریبا همگان با آن مواجه شده اند. راهکارهای کارآمد و بعضا ناکارآمدی هم در این زمینه مطرح شده است. مثل خرد کردن در فضای باز که چنین شرایطی با توجه به آپارتمانی بودن منازل عملا امکان پذیر نیست. روش پیشنهادی ما این است که ابتدا آن را برای نیم ساعت در یخچال گذاشته و بعد از اینکه پیاز را از وسط دو نیم کردید و پوست و سرش را گرفتید ریشه را هم به صورت کامل در بیاورید سپس باید چند برش افقی روی آن ایجاد کرده و به صورت عمودی آن را خرد کنید. به همین سادگی می توانید از چشم هایتان محافظت کنید.

روشی بسیار کاربردی برای کاهش اشک ریختن هنگام خرد کردن پیاز

روشی بسیار کاربردی برای از بین بردن بوی بد پیاز یا سیر

یکی دیگر از مشکلات مربوط به سیر و پیاز بوی بد آن هاست. این تجربه در میان همه بانوان مشترک است که پس از خرد کردن پیاز و سیر تا چند ساعت باید بوی بدش را روی دستان خود احساس کنند که این خود بسیار آزار دهنده است. روش پیشنهادی ما برای حل این مشکل این است که قاشق استییل را روی دست خود بکشید تا بوی آن بطور کامل از بین برود چرا که گوگرد سیر را به سمت خود می کشد و با رفتن مولکول های سیر به سمت استیل دیگر خبری از آن ها و بوی بدشان روی دستان شما نخواهد بود.

روشی بسیار کاربردی برای از بین بردن بوی بد پیاز یا سیر

روشی بسیار کاربردی برای پخت بهتر گوشت و سبزیجات

یکی از روش های کاربردی دیگر برای پخت بهتر و سریعتر گوشت و سبزیجات این است که آن ها را از گوشه برش بزنید به همین سادگی!

روشی بسیار کاربردی برای پخت بهتر گوشت و سبزیجات

روشی بسیار کاربردی برای جلوگیری از خشک شدن غذا هنگام گرم کردن در مایکروفر

شاید برایتان پیش آمده باشد که پس از قرار دادن غذاهایی مثل برنج و نودل در مایکروفر آن ها سفت شده و حالت لاستیکی به خود می گیرند. شما می توانید خیلی راحت و تنها با پیچیدن یک حوله مرطوب از این چالش سرفراز بیرون بیایید. این را هم به عنوان هدیه از طرف ما بشنوید که غذاهایی مثل برنج را درون بشقاب بریزید تا سریعتر گرم شوند. به همین سادگی از پس این مشکل هم برآمدید.

روشی بسیار کاربردی برای جلوگیری از خشک شدن غذا هنگام گرم کردن در مایکروفر

روشی بسیار کاربردی برای سریع تر پختن سیب زمینی

سیب زمینی از آن دست سبزیجاتی است که معمولا زمان زیادی برای پخته و یا سرخ شدن می برد اما از آنجاییکه از سیب زمینی سرخ کرده نمی شود گذشت باید چاره ای برای حل این مشکل اندیشید. این چاره می تواند ایجاد چند سوراخ به کمک چنگال روی سیب زمینی و سپس قرار دادن آن درون مایکروفر باشد. به همین سادگی و ظرف مدت 4 دقیقه می توانید آن ها را بیرون آورده و درون تابه بیاندازید تا ببینید با چه سرعتی سرخ و مغز پخت خواهند شد. پیشنهاد می کنم این روش رابرای یکبار هم که شده امتحان کنید.

روشی بسیار کاربردی برای سریع تر پختن سیب زمینی

روشی بسیار کاربردی برای استفاده همزمان دو ظرف در مایکروفر

شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که با ترفندی دو ظرف را درون مایکروفر قرار داده و از هر دو نتیجه دلخواه خود را حاصل کنید. کافی است از یک پایه مثلا یک لیوان کمک گرفته و ظرف دوم خود را در ارتفاع دیگری برای طبخ قرار دهید.

روشی بسیار کاربردی برای استفاده همزمان دو ظرف در مایکروفر

روشی بسیار کاربردی برای سریعتر شستن ظروف هنگام طبخ غذا

این مورد هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد آن هم برای خانم های ایرانی ولی اگر تازه کار هستید بهتر است بدانید که ظرف ها و همه سطوحی که هنگام آشپزی لک و کثیف می شوند را بالافاصله بشویید و لذت آشپزی را با انبوهی از ظرف نابود نکنید.

روشی بسیار کاربردی برای سریعتر شستن ظروف هنگام طبخ غذا

روشی بسیار کاربردی برای ریختن زباله ها در کنار خود

رفت و آمد در آشپزخانه یکی از مواردی است که ممکن است هر خانمی را کلافه کند. پس بهتر است وسایلی را که با آن ها مدام سرو کار دارید در کنارخود قرار داده تا از رفت و آمد نابجا پرهیز کنید. یکی از این موارد مورد نیاز سطل کوچکی است که رفت و آمد شما را کاهش دهد.

روشی بسیار کاربردی برای ریختن زباله ها در کنار خود

روشی بسیار کاربردی برای کاهش زمان باز شدن گوشت چرخ کرده

یکی دیگر از روش های باز شدن سریعتر یخ گوشت چرخ کرده این است که از ابتدا آن را با ضخامت کمتری فریز کنید.

روشی بسیار کاربردی برای کاهش زمان باز شدن گوشت چرخ کرده

روشی بسیار کاربردی برای سریع تر جوش آمدن آب

جوش آمدن سریع آب نیز یکی از آن موارد شایع در همه خانه هاست. احتمالا خانم های با سابقه و تجربه بیشتر با آزمون و خطا به یک نتایجی در باب زودتر جوش آمدن آب رسیده اند. ما می خواهیم کاملترین آن ها را برایتان شرح دهیم. برای این کار باید ظرف هایی با دهانه گشادتر را انتخاب کنید چرا که با افزایش سطح آب گرما بهتر انتقال می یابد. ضمن اینکه بهتر است جنس ظرفتان نیز به جای فولاد ضد زنگ، آلومینیوم باشد چرا که فلز رسانای بهتری است. یادتان باشد درب ظرف را حتما گذاشته و به آن مقداری نمک هم اضافه کنید. با این کار نقطه جوش آب را به دمای بالاتری می رسانید و اگر مقدار آب مورد استفاده شما زیاد نباشد با رعایت این نکات هم آب زودتر جوش آمده و هم غذا زودتر خواهد پخت. مسلما در آشپزی بعدیتان این نکات کاربردی را رعایت خواهید کرد.

روشی بسیار کاربردی برای سریع تر جوش آمدن آب

روشی بسیار کاربردی برای گذاشتن غذاهای گرم در یخچال

بطور کلی گذاشتن غذا در یخچال و یا فریز کردن آن روش مناسبی نیست و بهتر است غذاهایتان را بصورت تازه مصرف کنید اما اگر خواستید این کار را انجام دهید، بهتر است کمی در ظرف را باز گذاشته تا علاوه بر بهبود عملکرد یخچالتان از فساد غذاهایتان نیز جلوگیری کنید. با این کار خیلی سریع دمای غذای شما به دمای ایمن کاهش می یابد و ضرر و زیان به مقدار کمینه خود می رساند.

روشی بسیار کاربردی برای گذاشتن غذاهای گرم در یخچال

روشی بسیار کاربردی برای تمیز کردن

خلاص شدن از شر لکه های چرب یکی دیگر از دغدغه های خانم های خانه دار است. اما آیا برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد؟ باید بگوییم بله. تنها کافی است محلولی از سرکه و آب را با نسبت یک به چهار تهیه کنیم. با اینکار برای همیشه از شر چربی ها و لکه ها خلاص خواهیم شد. نگران بوی بد سرکه هم نباشید چرا که با افزودن روغن درخت چای یا روغن هسته انگور این مشکل نیز به راحتی قابل حل است. پس به لکه ها آری بگویید. حال با خواندن این مطلب اعتماد بنفستان برای رویارویی با مشکلاتی که تا قبل از این بزرگ می شمردید، بالاتر رفته و به این باور رسیده اید که از پس هر چالش برخواهید آمد. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

روشی بسیار کاربردی برای تمیز کردن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین مقاصد برای علاقمندان به هنر و لذت بردن از زیبایی

سعید حسنی ، سه شنبه 3 مهر 1397

هیچ شکی در این نیست که موزه ها، مکان های رومانتیکی هستند. موزه ها مکالمه هایی را نمایان می کنند و کارهایی را نشان می دهند که عشق را جاودان می کند!

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :