راه هایی برای شناسایی سوشی اصل از تقلبی !!

اگر از علاقه مندان به غذاهای بین الملل باشید، بدون شک تاکنون نام سوشی را شنیده و طعم آن را چشیده اید. این غذای ژاپنی ک از ترکیب برنج با چند نوع چاشنی دیگر از جمله ماهی، سرکه، سبزیجات، تخم مرغ و ... پدید می آید . امروزه این غذا شهرتی جهانی پیدا کرده و تقریبا در رستوران های هر کشوری سرو میشود. اما مساله ای بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که چگونه میتوان سوشی خوب و بد را تمییز داد. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا راه های تشخیص سوشی خوب را شناسایی کنیم که در این رابطه به راهکار های مطرح شده توسط مارکو موری یرا (Marco Moreira) - مدیر و آشپز رستوران معروف میشلن (Michelin) در نیویورک- استناد کرده و بهترین آن ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس اگر میخواهید زین پس سوشی با کیفیتی میل کنید ، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

رنگ ماهی تن باید روشن باشد.

اولین راه تشخیص سوشی خوب و تازه رنگ آن است. با توجه به اینکه در تهیه این غذا از ماهی تن استفاده میشود و این ماهی به مرور زمان و در تماس با اکسیژن هوا رنگ شفاف خود را از دست داده و تیره خواهد شد. بنابراین هر چه رنگ ماهی تیره تر باشد، دال بر کهنگی و عدم کیفیت آن خواهد بود.

سوشی

تنوع ماهی ها برای تهیه سوشی

شاید تابحال این غذا را با ماهی های مختلف تست کرده باشید و احتمالا رستورانی که در آن غذایتان را میل کردید، رستوران بسیار خوبی بوده است. چرا که تنوع ماهی هایی نظیر :تن، سالمون، ماهی سفید، حلزون صدف دار، گوش ماهی و میگو نشان از نو آوری در تهیه طعم های مختلف و اعتبار رستوران دارد

سوشی

رطوبت برای ماهی ممنوع

از نظر مارکو یکی دیگر از راه های تهیه سوشی خوب این است که از تماس هر گونه رطوبتی به ماهی جلوگیری شود. چرا که رطوبت دشمن شماره یک ماهی و انواع گوشت محسوب شده و باعث رشد باکتری و فساد ماهی میشود.
برای حل این مشکل نیز کافی است گوشت ماهی در کاغذ مخصوص دارای قدرت جذب بالای رطوبت بسته بندی شود
پس دیگر جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود .

اهمیت نحوه ی بسته بندی برنج

اگر تابحال این غذا را میل کرده باشید ، به خوبی میدانید که برنج این غذا نباید خیلی سفت باشد. بنابراین نکته ای که حین نگهداری از آن باید رعایت شود ، این است که در عین اینکه لازم است برای نگهداری مواد داخل و حفظ شکل، برنج خوب بسته بندی شود؛ ولی نباید محکم فشار داده شود. البته این مساله در مورد بقیه مواد هم صدق میکند ولی در مورد برنج از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سوشی

دمای مناسب برای برنج

نکته مورد توجه دیگر در مورد برنج این غذا این است که نباید خیلی سرد باشد و در صورتی که پایین تر از دمای 90 تا 100 درجه طبخ شود ، کاملا سفت و تقریبا غیرقابل استفاده است.

سوشی

ترد بودن جلبک

اگر سوشی را در رستوران های معتبر میل کرده باشید، احتمالا نباید زمان زیادی را برای آماده شدن آن به انتظار نشسته باشید، شاید تصور کرده اید که این غذا را از قبل آماده کرده اند اما دلیل این امر چیزی جز سرعت عمل بالای آشپز نبوده است . در ضمن ترد بودن جلبک نیز حاکی از کیفیت بالای این غذا است . بنابراین با صرف کمترین زمان میتوانید بهترین سوشی را میل کنید.

میگوها نباید از پیش طبخ شده باشند

برخی از رستوران ها به خیال اینکه طعم بهتری را به سوشی خواهند بخشید، قبل از طبخ میگو ها را در آب جوشانده و در ترکیب سرکه و نمک نگهداری می دارند. اما آنها نمیدانند که این روش کاملا ناکارآمد بوده و علاوه بر طعم ، ظاهر غذا را هم از بین میبرد. پس از خوردن سوشی در چنین رستوران هایی اجتناب کنید

عدم استشمام بوی ماهی در رستوران

آیا تابحال با رستورانی مواجه شده اید که در آنجا بوی ماهی به مشامتان خورده و باعث اذیتتان شود؟ اگر این چنین است باید بگویم در این رستوران نظافت رعایت نشده است و دیگر به آنجا مراجعه نکنید

مرتب بودن پیشخوان تهیه سوشی

توجه به این نکته که پیشخوان باید همواره تمیز و مرتب باشد نیز در تهیه سوشی مهم به نظر میرسد.

کانی کاما باید پیش از تهیه سوشی به مشتری نشان داده شود

برای تهیه سوشی اگر به رستورانی برای صرف سوشی رفتید و قبل از تهیه آن کانی کاما را به شما نشان دادند، یقین پیدا کنید که مکان مناسبی را برای صرف این غذا انتخاب کرده اید. چرا که کانی کاما نوعی فرآورده غذایی است که از گوشت ماهی تهیه می شود.

سوشی

دمای مناسب کانی کاما

یکی دیگر از عواملی که در تهیه سوشی باعث بی کیفیتی سوشی میشود، این است که کانی کاما را گاها دردمایی در حدود 35 درجه نگهداری میکنند. این در حالی است که این ماده غذایی باید کاملا خنک باشد.

اطلاع کارکنان رستوران و سرآشپز از منو

یکی از اصول رستوران داری برای تهیه سوشی این است که سرآشپزهای حرفه ای باید از کیفیت مواد اولیه اطمینان حاصل کرده و به اصطلاح بدانند که در حال طبخ چه چیزی هستند. این امر در رستوران های اصیل به خوبی رعایت میشود.

وجود چاقوی مخصوص سوشی

از آنجاییکه برای تهیه سوشی این برش های این غذا باید بسیار نازک باشند ، برای برش دادن آن باید از چاقوی مخصوص سوشی استفاده شود. البته این کار باچاقوی آشپزی معمولی نیز امکان پذبر است اما در این صورت سوشی آماده شده مطابق استاندارد های بین المللی نخواهد بود . پس این عامل نیز میتواند مورد توجه شما قرار گیرد.

عدم مغایرت مواد اولیه با مواد داخل ویترین

برای تهیه سوشی اگر به رستورانی مراجعه کردید و شاهد این بودید که کلیه مواد اولیه در معرض نمایش مشتریان قرار دارد ، آن رستوران میتواند گزینه مناسبی برای صرف سوشی باشد. چرا که معیار های جهانی این غذا را رعایت کرده است. معیار هایی که برای برنج و ماهی بصورت ویژه ای باید رعایت شوند.

سوشی

ظرفیت بشقاب نباید کاملا پر شود.

برای تهیه سوشی بدانید که اگر سوشی را در رستوران های اصیل میل کرده باشید احتمالا آن را بعنوان یک وعده غذایی کامل به شمار نمی آورید. چرا که سوشی غذایی برای سیر شدن نیست. اصلی که ممکن است در رستوران های غیر اصیل رعایت نشود. بنابراین باید گفت که سوشی تلفیقی از کیفیت و تجربه است.

عدم وجود سس های غلیظ

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که سس را با غذا میل میکنند نه غذا رو با سس!! اما در این صورت نیز باید بدانید که در مورد سوشی سس نوعی مکمل فرعی محسوب شده و نباید سس و چاشنی های غلیظی به آن افزود . چرا که این امر دال بر بی کیفیتی و طعم نامناسب خود غذا است.

عدم وجود رول های فراوان

سوشی غذایی است که باید به تنهایی سرو شود . از این رو دور چین و یا گزینه هایی نظیر سس پنیر، خاویار و بسیاری مواد دیگر در کنار آن باعث بهتر شدن طعم ان نخواهد شد. نکته ای خیلی از صاحبان رستوران نمیدانند.

سوشی

استفاده از بقایای ماهی در سوشی

یکی دیگر از راه های تشخیص سوشی در تهیه سوشی بی کیفیت این است که درون آن را با ترکیبی از چند ماهی سفید و سبزیجات پر میکنند با این خیال که کسی متوجه نخواهد شد. اما بخاطر داشته باشید که سوشی با چنین ویژگی کیفیت لازم را ندارد.با این تفاسیر احتمالا زین پس در انتخاب رستورانی مناسب برای سرو سوشی بیش از پیش دقت خواهید کرد چرا که شما با این اطلاعات یک سوشی شناس حرفه ای هستید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

7 روش برای شناسایی عینک آفتابی اصل از تقلبی

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 17 شهریور 1399

اگر سلامتی چشم هایتان را دوست دارید، باید در حفظ و سلامتی آن ها کوشا باشید. تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی کاری چندان سختی نیست.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :