آداب گردشگری؛ لطفاً یک توریست محترم باشید

همگردی های عزیز اگر اهل سفر و گردشگری در نقاط مختلف جهان هستید، به یاد داشته باشید، برای این که یک سفر خوب و پرخاطره در ذهنتان به یادگار بماند، باید سعی کنید یک توریست خوب باشید، علاوه بر کسب لذت برای خودتان، باید آداب گردشگری را رعایت کنید و یک توریست محترم به چشم بیایید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چه اصولی شما را در دسته ی گردشگران خوب قرار خواهد داد، پس ما با همراه باشید با راز و رمز آداب گردشگری و این که چه کارهایی را نباید به عنوان توریست انجام بدهیم.

گردشگری

توهین و بی احترامی به دیگران ممنوع!

حواستان باشد، شما نباید برای ایده آل کردن شرایط به نفع خودتان، دیگران را بیش از اندازه ی وظیفه شان به زحمت بیاندازید. سعی کنید، در آغاز مسافرت، آرامش و حفظ حرمت دیگران، همسفر اصلی شما باشد. مثلاً احترام خدمه ی هواپیما را نگه دارید، گفته شده در طول مسیر بوستون به سن دیگو در خطوط هوایی آلاسکا، یکی از مسافران برای طلب کردن بیش از اندازه از نوشیدنی های دلخواه خود، خدمه را مورد بی احترامی قرار می دهد و جو را متشنج کرده و باعث سلب آرامش دیگران شده و حتی تا جایی پیش رفته که حتی خدمه را علاوه بر توهین، مورد تهدید هم قرار داده است، که این بی شک به دور از آداب برای یک توریست و حتی یک انسان هستش.

گردشگری 1

اذیت و آزار حیوانات ممنوع!

لطفاً وقتی وارد محیط گردشگری می شوید، به طبیعت احترام بگذارید، سعی نکنید در مدت کوتاهی که در جایی اقامت دارید، با حیوانات چه اهلی، چه وحشی، درست ترین رفتار را داشته باشید. گاهی تنها به تماشا نشستن حیوانات، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید و زندگی آرام آن ها را با اختلال مواجه نکنید. کارهای خطرناک را در زمان گردشگری کنار بگذارید، عکس انداختن با حیوانات وحشی واقعاً چه جذابیتی می تواند داشته باشد؟ سعی کنید یک توریست محترم به شمار بیایید.

گردشگری 2

برای عکس انداختن، آثار تاریخی را تخریب نکنید.

سعی کنید زمانی که می خواهید در کنار جاذبه های دیدنی، گردشگری و گاه تاریخی، عکسی به یادگار برای خودتان و یا نشان دادن به سایر اقوام بگیرید، به آثار آسیب نزنید، طوری که تصویر شما آخرین تصویر به جای مانده از سالم بودن بنای تاریخی باشد. گفته شده که دو توریست غیرمحترم تنها برای گرفتن یک عکس سلفی با منوپاد خود جوری از مجسمه ی باستانی در سریمونای ایتالیا، بالا رفته اند که نتیجه ی سلفی نه چندان با ارزششان، بهایی نداشته جز شکستن مجسمه توسط آن دو توریست.

گردشگری 3

دست زدن به آثار هنری ممنوع!

فکر کنم زیاد در موزه ها یا گالری ها یا حتی محیط های طبیعت گردی و سفر تابلوی دست نزنید را دیده باشید. پس لطفاً کمی به پیام های نوشتاری دقت بیشتری کنید تا مجبور به پرداخت بهای گزافی نباشید. شاید در گالری ای برای بازدید حضور داشته باشید که نقاشی های اطرافتان بهایی به ارزش یک و نیم میلیون دلاری داشته باشد. لطفاً با احتیاط قدم بردارید و برای محیط احترام اطرافتان احترام قائل شوید.

گردشگری 4

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ممنوع!

استفاده از تکنولوژی همه جا ممنوع نیست. بعضی از جاها، باید بیشتر مراقب باشید، آثار تاریخی برای بازدید گردشگران زیادی در منظر عموم قرار گرفته اند. مثلاً به جای استفاده از پهبادها که حتی ممکن است به کلیسای میلان صدمه بزند، از دوربین تلفن های خود استفاده کنید، این طوری خیلی بهتر است.

گردشگری 5

یادگیری را فراموش نکنید.

حتماً به خاطر داشته باشید وقتی اطلاعاتتان در مورد مقصد مورد نظرتان بیشتر باشد، یا حتی زبان عموم مردم در مقصد گردشگری موردنظر را کمی بدانید، بی تردید سفر بهتری با آگاهی خواهیدداشت. یادگیری زبان و جمع کردن اطلاعات، را شرط اول برای شروع یک سفر برای لذت بیشتر بدانید. گردشگران محترم، سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

گردشگری 6

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چگونه در گردشگری سلامت، سفر پزشکی ایمن داشته باشید ؟؟

محمد صادق ، دوشنبه 10 مهر 1396

گردشگری پزشکی، یک تمرین برای رفتن به بیمارستان های بین المللی به منظور انجام انواع عملیات جراحی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :