چگونه یک سلفی خوب بگیرید؟ | راهکارهای مهم برای جذاب شدن

از دورانی که ناصرالدین شاه به عنوان یک عکاس حرفه ای دوربین فانوسی اش را در کاخ گلستان به سمت آینه گرفت و اولین عکس سلفی حرفه ای های ایرانی را ثبت کرد ، سالهاست که می گذرد و دیگر نیازی نیست که حتما شاه باشی و دوربینی داشته باشی و از خودت عکاسی کنی . با جست و جوی واژه Selfie در شبکه های اجتماعی با میلیون ها عکس مواجه می شوید که افراد از خودشان عکاسی کرده اند . در میان این میلیون ها عکس کمتر عکسی واجد شرایط یک تصویر خوب و منحصر به فرد شده است . چرا این که جدا از در دسترس بودن موبایل ها و دوربین های کوچک باید به نکاتی ظریف هم در این راه توجه کرد . در این جا نکاتی به عنوان یک عکاس حرفه ای نکاتی را به شما می گویم که به راحتی با رعایت این نکات می توانید سلفی گیر خوبی بشوید . در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه یک سلفی خوب بگیرید؟

عکس سلفی فقط سر و صورت نیست

برای اینکه بدانید چگونه یک سلفی خوب بگیرید باید گفت قبل از این که واژه عکس سلفی حرفه ای این چنین فراگیر شود ، عکاسان از واژه سلف پرتره استفاده می کردند . عکس سلفی حرفه ای پرتره شامل عکاسی و یا نقاشی از بدن خود فرد به گونه ای بود که موضوع قالب اندام اصلی و یا چهره باشد . پس حتما نیازی نیست یک سلفی خوب فقط ثبت چهره باشد . از دست بند زیبایتان ، از آرایش جدید مو ، از ست شلوار جین با کفش ورزشی نویی که خریده اید ... همه این ها سلفی معرف شماست .

نزدیک شدن به اشیا

حذف زواید

هنگام گرفتن عکس سلفی حرفه ای دقت کنید که هر عنصر اضاقه میتواند بیننده را از توجه به موضوع اصلی دور کند . پس کادر را طوری تنظیم کنید که اضافات در تصویر ثبت نشود . یکی از این راه ها استفاده از حالت کلوزآپ دوربین است . یعنی دوربین با فاصله چند سانتی از بدن یا صورت عکاسی شود . هر چند دقت کنید به واسطه داشتن لنزهای واید در موبایل ها و دوربین های کامپکت نزدیک کردن لنز به صورت یعنی دفرمه شدن و به هم ریختگی ساختار صورت . آنوقت به جای زیبا شدن شما بی ریخت و کج و معوج میشوید . اما این نکته برای عکاسی از لب ، لاله گوش ، انگشتان و موها اصلا نگران کننده نیست . کافیست دستتان را روی یک برگ و شاخه گل بگذاریدو دوربین را کاملا به آن نزدیک کنید و عکس زیبایتان را ثبت کنید .

قانون یک سوم

قانون یک سوم را باید بدانید ،برای اینکه بدانید چگونه یک سلفی خوب بگیرید باید گفت هنگام گرفتن سلفی آن را فراموش نکنید. بهترین مکان برای قرار دادن چشم در عکس، حدوداً روی خطی است که یک سوم از کادر را از بالای آن جدا می کند. در عکسی که به عنوان نمونه قرار داده ایم، به خوبی استفاده از این ایده را می بینید. همچنین بهتر است چشم ها به یک سمت کادر متمایل تر باشند. قرار دادن چشم ها در سمت چپ یا راست کادر، اغلب بسیار جذاب تر از قرار دادن آن در وسط کادر است.

قانون یک سوم در عکاسی

سلفی آبی

برای اینکه بدانید چگونه یک سلفی خوب بگیرید دوربین های و موبایلهای ضد آب انقدر ارزان شده اند که بتوانید یکی از آنها را داخل دریا یا استخر ببرید . همه اینها نشد کافیست قابهای ارزان قیمت ضدآب را تهیه کنید . داخل استخر و دریا میتوانید سلفی های به یاد ماندنی از خود بگیرید . یادتان باشد دوربین ها در نور زیر آب به هم ریختگی رنگی پیدا میکنند پس دستورالعمل ها و تنظیمات دوربین موبایل خود را به خاطر بسپارید.

سلفی آبی

دو دستی

وضعیت عکس سلفی دو دستی چند ویژگی دارد . اول از همه ایستایی دوربین عالی است و کمترین تکان را دارید . دوم این که در حالت افقی از بیشترین فضای کادر استفاده میکنید و سوم این که پس زمینه های زیبا را حتما با این حالت عکاسی کنید وبدانید چگونه یک سلفی خوب بگیریم

سلفی دو دستی

و نکات مهم برای عکس سلفی گیران

دوربین را اطراف سرتان بچرخانید :صورت هر انسانی در یک زاویه خاص زیبا تر است . آن زاویه را پیدا کنید . گاهی از دیگران بپرسید و حتما ان زاویه را به خاطر بسپارید . سر را به سمت چپ و راست بچرخانید و بهترین وضعیت را بیابید و دوربین را بالا ببرید و با غمزه و عشوه به لنز دوربین نگاه کنید . این شمایید که حالت و عکس العمل بیننده را به چهره خود میسازید و در عکس نمایان میکنید.
شانه هایتان را فراموش نکنید:اگر در کادر هر دو شانه شما دیده می شوند، بهتر است با کمی چپ و راست کردن آنها، جایی را برای آنها انتخاب کنید که در آن جذاب تر به نظر می آیید.
عکس سلفی حرفه ای نور خوب یعنی عکس سلفی خوب:در جایی قرار بگیرید که نور زیباتر و مناسب تری داشته باشد. اگر در داخل هستید نزدیک پنجره بایستید. نور زیبا مساوی است با عکس سلفی زیبا. چگونه می توان تشخیص داد که نور در چه حالتی چهره شما را زیباتر خواهد کرد؟ دوربین گوشی خود را روشن کنید و آن را مقابل خود قرار دهید. تا آنجا که می توانید زاویه افقی و عمودی خود را نسبت به نور تغییر دهید. ببینید در کدام زاویه بهترین عکس سلفی را خواهید داشت. برای این کار حتی می توانید نسبت به نور دور یا نزدیک شوید. اگر در روز و در محیط خارجی هستید، بهترین زمان یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آن است.
برای اینکه بدانید چگونه یک سلفی خوب بگیرید با وسایل شخصی تان پز بدهید:عینک و دستبند جدیدی خریده اید؟ خوب بجنبید عکس سلفی بگیرید و برای دوستتان ارسال کنید . حیوان خانگی تان را بغل کنید و با او یک عکس عاشقانه بگیرید .کلاه تابستانی حصیری زیر آفتاب جان می دهد برای یک سلفی خوب.
کار جذابی انجام دهید:موقع موتور سواری ، اسکی ، رانندگی عکاسی شاید مساوی با تصادف باشد . اما میشود راه هایی یافت وعکس سلفی های خوب گرفت . حتما لازم نیست دوربین و موبایل در دستتان باشد . روی یک پایه چسبونکی به کلاه ایمنی و یا بنده خودرو بچسبانید عکستان را بگیرید .
زینت آلات را فراموش نکنید استفاده از زیور آلات، کلاه ، یا هر آنچه که اختصاصاً از آن به عنوان وسایل زینتی استفاده می کنید را فراموش نکنید.
تکراری نباشید:لبخند، اخم، جمع کردن لب و لوچه یا درآوردن شکلک. کاری کنید که از یکنواختی خارج شوید. گاهی فریاد زدن شاید بتواند یک حالت جذاب و شاد برای تصویرتان ایجاد کند .
نمای تمام بدن بگیرید.آینه های قدی برای این عکاسی سلفی مناسب هستند. در این روش هم بهتر است بدنتان را به چپ و راست بگردانید و بهترین حالتی که در آن جذاب تر به نظر می رسید را پیدا کنید.
غبغب تان را حذف کنید برای این که کمتر چاق جلوه کنید و برآمدگی زیر چانه تصویری بد از شما ثبت نکند ، گردنتان را کمی به جلو متمایل کنید. نور زیر چانه تان را خیلی روشن نکند . در این حالت با آزمایش و خطا می توانید بهترین زاویه را انتخاب کنید و سلفی به یاد ماندنی بگیرید.
فشردن سریع و ساده دکمه شاتر را انتخاب کنید.روشهای چکاندن شاتر دوربینتان را بیاموزید . از صدای دست تا سوت و عکس بگیر فرامینی هستند که امروزه میتوانند موجب عکاسی از راه دور شوند . دستتان گاهی باید آزاد باشد و درگیر دوربین و موبایل نباشد

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کسب تجربه در سفر خارجی | راهکارهای مفید برای یک سفر خوب خارجی

ز. نیرومند ، پنج شنبه 13 مهر 1396

در این مقاله با ما همراه باشید تا با نکاتی آشنا شوید که شما را در جهت داشتن یک سفر خوب خارجی کمک می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :