برای گرفتگی گوش هایمان در سفر با هواپیما چه کاری ‏انجام دهیم ؟؟

یکی از تجربه های تلخی که در طول سفر با هواپیما رخ می دهد و همیشه نادیده گرفته می شود یا اینکه به آن اهمیتی داده نمی شود، گرفتگی گوش هاست. با وجود تغییر عرض جغرافیایی و ساعت درونی، هوای خشک و گرفتگی عضلات در اثر نشستن بر روی صندلی، پرواز می تواند واقعا تاثیراتی روی سلامتی شما داشته باشد. در این مقاله، راهکارهای درمان گرفتگی گوش را به شما آموزش می دهیم. با همگردی همراه باشید. درضمن برای سفری راحت با هواپیما می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید.

نکاتی موثر برای داشتن سفر حرفه ای با هواپیما و در اولین تجربه سفر با هواپیما چه کارهایی انجام دهیم.

گرفتگی گوش

گرفتگی گوش چیست؟؟

یک اصطلاح مناسب که بسیار دقیق، درد و ناراحتی هایی را که این شرایط باعث آن می شوند، توصیف می کند، "باروترومای گوش" است. این درد فقط به صورت یک دوره ناراحتی رفع نمی شود. علاوه بر این، شروع یک مسافرت تفریحی یا کاری با درد و ناراحتی، می تواند باعث عوارض بسیار جدی شود. برای درک اینکه احساس گرفتگی گوش ها چگونه رخ می دهد، به مختصری از علم آناتومی بدن نیاز خواهد بود. گوش شما به سه بخش تقسیم میشود: گوش بیرونی، گوش میانی که پرده گوش در اینجا قرار دارد و گوش درونی. گوش میانی با یک گذرگاه که شیپور استاش(Eustachian tube) نامیده می شود، به پشت بینی و بالای گلو متصل است و کارش ثابت نگه داشتن فشار هوا بین بینی و گوش می باشد. "شیپور استاش" (Eustachian tube) چندین بار در یک روز باز و بسته می شود، اما گذرگاه که تا موقعی که به درستی باز و بسته شود، به آن توجهی نمی کنیم ، بسیار کوچک است. آنا کیم، یک متخصص گوش و حلق و بینی در ColumbiaDoctors Midtown (جراحی سر و گردن در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک) و استاد متخصص گوش حلق و بینی می گوید:
موقعی که پرواز می کنیم، یک تغییر سریع در اندازه فشار هوا رخ می دهد که موجب فروپاشی شیپور استاش (Eustachian tube) می شود و تداخلی بین حرکت طبیعی هوا بین بینی و گوش صورت می گیرد. پرواز در شرایطی که شما سرماخورده هستید یا اینکه سر درد دارید که باعث تراکم بینی می شود، به علت تغییر فشار بسیار آزاردهنده است. اگر شما یک گوش فعال یا عفونت سینوسی دارید، قطعا در طی پرواز، شیپور استاش (Eustachian tube) شما مقدار کمی هوا را می گیرد که می تواند باعث درد زیادی شود. گوئن استفانی این حالت ها را چند وقت پیش تجربه کرد و موقعی که با سرماخوردگی پرواز کرد، به علت تغییر فشار هوا در کابین هواپیما پرده گوشش خرد شد. برای دوباره تثبیت کردن فشار هوا و جلوگیری از درد ناخوشایند آن، لازم است که مجرای بینی خود را باز کنید. در اینجا سه مورد هست که باید رعایت کنید.

گرفتگی گوش 1

بینی خود را به آرامی بگیرید!

از راهکارهای درمان گرفتگی گوش در سفر با هواپیما این است که بینی خود را آرام بگیرید. موقعی که بینی خود را گرفته اید، سعی کنید که دهانتان را هم ببنید و سپس به آرامی هوا را در گوش میانی حبس کنید. این کار را دوباره تکرار نکنید و سخت بینیتان را فشار ندهید. در واقع انجام این کار ممکن است که غشای حلزون را از بین ببرد (قسمتی از گوش که به ما اجازه شنیدن می دهد). هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، سیال گوش می تواند نشت کند و همین باعث کم شنوایی، آسیب عصبی، سرگیجه و وزوز گوش شود.

گرفتگی گوش 2

عضلات دهان تان را حرکت دهید

این دلیل خوبی برای به همراه داشتن یک بسته آدمس است. عضلات فکتان را با جویدن، خمیازه کشیدن، خوردن آب یا نوشیدن مایع دیگری که به باز شدن مجرای مورد نظر کمک کند، حرکت دهید. اگر شما با کودک یا بچه نوپا در حال سفر هستید و به بسته شدن گوششان شک دارید (یا اینکه خودشان می گویند)، به آن ها کمی آب میوه یا آب بدهید و یا از مسکن برای حرکت دادن عضلات فکشان استفاده کنید.

گرفتگی گوش 3

مصرف کردن ضد احتقان

از دیگر راهکارهای درمان گرفتگی گوش در سفر با هواپیما، داروهایی مثل "آف رین (Afrin)" می باشد که رگ های خونی را کوچک می کند و التهاب در حفره گلو را کاهش می دهد. چونکه این دارو بسیار دقیق و درست کار می کند، می توانید 10 دقیقه قبل از پرواز، آن را بخورید تا از بسته شدن گوش هایتان در اولین مقطع جلوگیری کنید.
احتیاط: اگرچه این دارو ها بدون نسخه پزشک قابل دسترسی هستند، اما افرادی که بیماری قلبی دارند یا خانم های باردار نباید از این داروها استفاده کنند، مگر اینکه دستور پزشک باشد.

گرفتگی گوش 4

اگر مسدود شدن گوش از بین نرود، چه کنیم؟؟

اغلب اوقات پس از فرود، فشار از بین می رود، ولی گوش شما همچنان گرفته است. اگر این موضوع طولانی تر شد یا حتی به روز بعد از پرواز کشیده شد، شما ممکن است یک مایع در پشت گوشتان داشته باشید که به درستی، هوا به آن قسمت نرسد. برای حل این موضوع، باید حتما به دکتر مراجعه کنید. این نه تنها می تواند تجربه افت شنوایی موقت را به شما بدهد (به طور مثال همه افراد به نظرشان می رسد که در زیر آب گوش می دهند)، بلکه حتی می تواند شما را در معرض خطر عفونت جدی قرار دهد.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

درمان گرفتگی گوش در سفر با هواپیما | حل مشکلات ناشی از گرفتگی گوش

شادی نیک نهاد ، دوشنبه 20 شهریور 1396

اگر تابحال سفری با هواپیما داشته اید، بدون شک حداقل یک بار با درد بسیار آزار دهنده ناشی از گرفتگی را تجربه کرده اید. با ما باشید برای درمان گرفتگی گوش.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :