سفرهای کمپینگی | عاشقان اقامت در دل طبیعت بخوانند!

یکشنبه 9 مهر 1396

روزها گرم و گرم تر می شوند و همین گرما شما را به سفری در مناطق ییلاقی و خنک سوق می دهد شما هم که از علاقمندان کمپینگ و سفرهای کمپینگی هستید عازم سفر می شویید در آنجا همچنین بسیاری دیگر از افراد در چادر اقامت می کنند و از کمپینگ در طبیعت بی نظیر لذت می برند اما آیا تاکنون بعد از رفتن همه آن طبیعت زیبای دیروز را دیده اید احتمالاً شما با خروارها زباله و دورریز زشت مسافران که برای طبیعت به میراث گذاشته اند روبه رو خواهید شد برای داشتن یک سفر طبیعت پسند  با ما همراه باشید . علاقه مندان به کمپینگ هم میتوانند مقاله های راهکارهای مقابله با سرما در کمپینگ ،کمپینگ چیست رو هم مطالعه کنند.

کمپینگ

بهترین مکان برای اقامت در سفر؟

معمولاً مکان های دیدنی کمپینگ در طبیعت و یا سفرهای کمپینگی که شما انتخاب میکیند مکان های معروفی هستند که خود مناطقی برای چادر زدن شما تعبیه دیده اند شما در این مکان ها دیگر دغدغهی آب سالم و سرویس بهداشتی را نخواهید داشت و دیگر لازم نیست کیسه بزرگی از زباله را با خود حمل کنید چون بیشتر این مناطق خود دارای سطل زباله و سیستم جمع آوری آن هستند.. اقامت شما در این مناطق معین شده به مسئولان مربوطه کمک می کند تا بتوانند سرویس های لازم برای رفاه و امنیت بیشتر مسافران را ارائه کنند .
آب مایه ی زیبایی : نزدیک بودن به آب هم زیباست و هم نیاز شمارا به آب رفع می کند اما فراموش نکنید این آب جاری که از مقابل شما می گذرد آب آشامیدن و کشاورزی چندین روستا و شهر را تأمین می کند پس از آلوده کردن آن با مواد شوینده و زباله هایتان جدا خودداری کنید.
بال فرشتگان را نشکنیم : ما همیشه شنیده ایم شاخه درختان به منزله بال فرشتگان است پس به بهانه روشن کردن آتش برای گرم شدن و یا پخت پز در سفر حق شکستن آن ها را نداریم اگر خیلی هوس افروختن آتش دارید می توانید از مردم بومی هیزم ویل زغال بگیرید در اینجا توصیه ما استفاده از غذای های از قبل پخته شده و برای جلوگیری از نیاز شما به آتش است.

کمپینگ

آتش زیبا اما خطرناک

در کمپینگ در طبیعت شمایی که قصد روشن کردن آتش دارید باید بدانید افروختن آتش در طبیعت مستلزم رعایت نکاتی می باشد: مکان آتش دور از درختان و علفزار باشد.از چوب تر درختان جنگل و باغات استفاده نکنید .دور آتشتان را سنگچین کنید تا آتش نتواند به دیگر جاها سرایت کند .بعد از اتمام کار و هنگام رفتن از خاموش شدن آتش و خاکستر آن اطمینان حاصل کنید.

هیچ جانداری دوست ندارد خانه اش خراب شود

سفرهای کمپینگی در جنگل و طبیعت محل زیست دیگر جانداران است، وقتی در آن حضور پیدا می کنید خوب به اطرافتان دقت کنید، لانه جانوران را تشخیص دهید و سعی کنید با چادر زدن روی آن به آن ها آسیب نزنید همچنین فراموش نکنید که کودکان شما ممکن به خاطر حس کنجکاویشان لانه حیوانات را از بین ببرند بنابراین آموزش درست به آن ها نیز ضروری است .از درختان اطراف هم که روی آن ها لانه پرندگان وجود دارد فاصله بگیرید. چوب های خشکی را که پرندگان روی آن ها لانه ساخته اند را برای روشن آتش به کار نبرید.

از زباله هایتان غافل نشوید

بی شک بودن سفرهای کمپینگی و کمپینگ در طبیعت همراه با تولید زباله خواهد بود این کته مهم است که فراموش نکنید که زباله های خودرا مادامی که آنجا هستید در چادر نگه دارید  تا حیوانات وحشی را به سمت خودش نکشد. این اقدام شما هم مانع از حضور حیوانات وحشی در کنار شما می شود و هم از پراکنده شدن زباله ها در آن منطقه جلوگیری می کند. در روز  آخر نیز زباله هایتان را تا نزدیک ترین سطل زباله  با خود به همرا ببرید .

جمع آوری زباله از طبیعت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جنگل راش سنگده بهشتی برای عاشقان طبیعت گردی است

گلاره یوسف پور ، شنبه 2 بهمن 1400

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جنگل راش سنگده بهشتی برای عاشقان طبیعت گردی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :