روش های سم زدایی بدن | با هزینه کم، سم را از بدنتان خارج کنید

بسیاری از افراد، تابستان را یک فصل مناسب به منظور سم زدایی بدن خود می دانند. فصلی که در آن آب زیادی از بدن به واسطه عرق کردن دفع می شود و برای جبران آن باید زیاد آب نوشید، اما امکان دارد، موادی که برای سم زدایی بدن نیاز است، خیلی هزینه بر باشد. شما می توانید با طراحی یک برنامه مناسب و دستورالعمل های کم هزینه، از روش های سم زدایی بدن استفاده کنید. با همگردی همراه باشید تا با 10 نمونه از راه های سم زدایی بدن آشنا شوید. درضمن برای خواندن مقاله های بیشتر در ارتباط با پزشکی و سلامت به اینجا مراجعه کنید.

سم زدایی بدن

خرید میوه ها و سبزیجات به صورت فصلی

به دلیل آب شدن برفِ زمستان در فصل بهار و دسترسی آسان به گیاهان و سبزیجات خوش طعم فراوان، بهار بهترین فصل برای پاک کردن بدن از سموم و مواد زاید می باشد در هر ترکیب سم زدا و تمیزکننده ای، سبزیجات و میوه ها نقش اصلی را ایفا می کنند. اگر شما میوه ها و سبزیجات را به صورت فصلی و یا عمده از یک کشاورز بخرید، هزینه کمتری نسبت به غذاهای بسته بندی شده صرف می کنید. برای این کار، شما می توانید چنین محصولاتی را از طریق بازارهای کشاورزان و یا به صورت سفارش محصول از یک هفته جلوتر، خریداری کنید.

سم زدایی بدن با میوه و سبزیجات

داشتن خواب مناسب

سردرد و خستگی، علائم شایع مصرف بسیاری از ترکیبات سم زداست که در نهایت باعث خواب آلودگی می شود. سه مولفه اساسی هر برنامه سم زدایی موفق، عبارت است از زمان به منظور استراحت کردن، مصرف مواد کاملا مغذی و افزایش میزان مصرف بعضی از مکمل ها به منظور خارج شدن سموم از بدن. پس از مصرف غذاها و مکمل ها به میزان کافی، مرحله بعد انجام نرمش های سبک و گذراندن دوران نقاهت و همچنین بازیابی و مرمت بدن می باشد. به علاوه، زمانی که خواب هستید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

خواب مناسب - سم زدایی بدن

تهیه آب طعم دار

آب هایی که خاصیت سم زدایی دارند، برای سوزاندن چربی و همچنین از بین بردن سموم بدن مفید می باشند و یکی از روش های سم زدایی بدن هستند. آب گریپ فروت، آب با لیمو، آب با خیار، نعناع، انواع توت فرنگی و کیوی از بهترین و مناسب ترین آب های طعم دار به شمار می آیند. هم چنین اگر آب لیمو را با دارچین و مقداری سرکه سیب ترکیب کنید، نوشیدنی مناسبی حاصل می شود. ضمن اینکه این آب ها جایگزین مناسبی برای سوداها بوده و شما توانایی این را دارید که هر زمانی در طول سال (نه تنها در فصولی که می خواهید سم زدایی انجام دهید) که مایل بودید، از آن ها نوش جان کنید.

آب طعم دار - سم زدایی بدن

ترک کردن قهوه صبح

از دیگر روش های سم زدایی بدن، ترک کردن قهوه دم صبح است. هنگامی که از خواب بیدار شدید و تمایل به مصرف قهوه داشتید، پیشنهاد می شود به جای آن چای سبز بنوشید. توصیه بسیاری از برنامه های سم زدایی این است که در زمان اجرای برنامه و همین طور در روزهای قبل و بعد از آن، قهوه و الکل مصرف نکنید. چای سبز، سطح انرژی شما را بالاتر می برد و همچنین ضد سالخوردگی می باشد و اگر مصرف آن را قطع کنید، علائم حادی مشاهده نخواهید کرد. اگر می خواهید، پس انداز چند روزه ای داشته باشید و پولی خرج نکنید، این روش سم زدایی نمونه بارزی است.

قهوه - سم زدایی بدن

تهیه عصاره گیاهی مخصوص خود

در صورتی که تمایلی به خوردن سالاد کلم ندارید، عصاره گیاهی و سبزیجات تهیه کنید. ضمن اینکه می توانید با ترکیب کردن کلم، اسفناج، کرفس و جعفری نوشیدنی های تازه و خوش طعمی درست کنید. ترکیبات سم زدایی که روی سالادها اضافه می شود، کلروفیل فراوانی دارد که عملکرد و سطح کارکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. چند حبه سیر هم باعث افزایش میزان دفع سم و کارآمدی سیستم ایمنی بدن می شود. همین ویژگی به شما کمک می کند تا توانایی این را داشته باشید که سمموم و مواد زاید را از بدن شما دفع نماید و هم چنین نقش اساسی در دفع سم از کبد دارد و از مهم ترین راه های سم زدایی بدن به شمار می آیند.

عصاره یاهی - سم زدایی بدن

رها کردن باشگاه و مجانی ورزش کردن در خانه

یوگا، یکی از بهترین نرمش ها به منظور سم زدایی بدن می باشد. اگر در دوران پاک سازی و سم زدایی هستید، با انجام تمرین و ورزش های مناسب باعث تعرق بدن شوید. در حقیقت، پیچ و تاب ها همان چیزی است که اگر می خواهید صدای اندام های درونی تان را بشنوید، لازم است انجام دهید. ساز و کار این پیچ و تاب ها بدین گونه است که در قسمت میانی روده بزرگ فشار ایجاد می کند و هنگامی که از آن بخش خارج می شود، اکسیژن و هم چنین خون تازه به منظور بازیابی عضلات سریعا به سمت آن ها حرکت می نماید. اگر ورزش وینیاسا را انجام دهید، ضربان قلبتان افزایش می یابد و لازمه این کار، انجام پیچ و تاب های زیاد است. لازم به ذکر است که نیازی به رفتن به باشگاه هایی که هزینه های بالایی دارند، نیست.

ورزش - سم زدایی بدن

اجتناب از مواد سم زدای بسته بندی شده

تصور بسیاری از مردم در مورد راه های سم زدایی بدن به طور صحیح و دقیق، استفاده از ترکیب عصاره های از پیش بسته بندی شده است که به نظر می رسد، مواد کاملی هم نیستند و باعث حصول نتایج کارساز و مناسب برای افراد نمی شوند. اگر اطمینان داشته باشید که زمان زیادی برای استراحت و هم چنین آرامش روح و جسم و نیز آماده کردن مواد غذایی به صورت آگاهانه دارید، دلیل آن هم این است که اگر عصاره های میوه ها و سبزیجات به صورت تازه مصرف شوند، دارای مواد مغذی بیشتری هستند. چنانچه برنامه خود را طراحی کرده اید و در حال اجرای روند سم زدایی هستید، این مواد، گزینه های مناسبی هستند، ولی باید بدانید که هدف کلی سم زدایی این است که عادات قدیمی را ترک کرده و بدن را بازیابی کنیم و به نوعی جوان سازی انجام دهیم. قطعا کاری مفیدتر از مصرف عصاره ریشه چغندر که از قبل آماده شده، انجام داده اید.

مواد سم زدای بسته بندی شده

مصرف برنج و لوبیای خشک شده

برنج و لوبیا از جمله غداهایی هستند که خاصیت اشباع کنندگی دارند، بسیار مغذی هستند و طبخ آسانی دارند. اگر قصد ولخرجی دارید، پیشنهاد می شود که کوینولا را جایگزین برنج کنید و به همان شیوه در پلوپز بپزید. از جمله مزیت های کوینولا می توان به خاصیت سم زدایی فراوان و دارا بودن آمینو اسید و فیبر و فسفر زیاد اشاره کرد که باعث بهبود روند دفع سموم بدن می شود. این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از پختن لوبیاها، آن ها را خیس کنید و سپس اقدام به ریختن برنج در پلوپز کنید. هم چنین می توانید با هزینه کم آن ها را از فروشگاه محلتان تهیه کنید.

برنج و لوبیای خشک شده - سم زدایی بدن

درست کردن نوشیدنی برای خود در صورت بیرون رفتن

چنانچه در دوره سم زدایی به سر می برید و تمایل دارید که در مهمانی دوستانه شرکت کنید، به آسانی می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید عصاره هایی مانند ترکیب آب با خیار، آناناس و فلفل هالوپینو یا ترکیبی از لیمو، شیره افراد و فلفل هندی را به این منظور تهیه کنید. به شرطی که عصاره ای را که از قبل تهیه کرده اید، همراه خود داشته باشید. این کار باعث می شود که فریب دوستانتان که شما را به خوردن نوشیدنی دعوت می کنند، نخورید. 

نوشیدنی سم زدا

استفاده مداوم از نمک حمام اپسوم (یا نمک فرنگی)

برای این کار باید پس از پر کردن وان حمام با آب داغ، دو فنجان نمک اپسوم به آن اضافه کنید. قبل از وارد شدن به آب، پوستتان را با برس مخصوص تمیز کنید و پس از اتمام کار، خود را با آب سرد بشویید. از مزایای نمک اپسوم این است که عضلات را شل می کند، باعث می شود که سموم، بهتر دفع شوند و هم چنین سبب کاهش دردها و گرفتگی های عضلانی می شود. چنان چه قصد دارید که عملیات سم زدایی را در خانه انجام دهید، پیشنهاد می شود که به منظور ارتقای سطح آن از حمام های نمک اپسوم در آب داغ استفاده کنید. همان گونه که دوره بازیابی یا سم زدایی بدن می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر واقع شود، انجام بعضی کارها احتمال ایجاد هزینه های گزاف را افزایش می دهد. البته برای سلامتی بدن هزینه کردن، هر چند هم زیاد باشد، ارزشش را دارد.

نمک حمام
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با این خوراکی ها، بدنتان را هر چه زودتر سم زدایی کنید!

گلاره یوسف پور ، جمعه 17 مرداد 1399

کبد و کلیه های شما کار تیمی بسیار خوبی در تصفیه خون شما انجام می دهند؛ بنابراین بهترین شرط شما برای تصفیه خون به طور طبیعی پیدا کردن راه هایی برای کمک به عملکرد بهتر این اندام های اساسی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :