کاخ ورسای، کاخی با شکوه عظمت جهانی در فرانسه

فرانسه، کشوری است با جاذبه ها و مکان های گردشگری بسیار که سالانه میلیون ها گردشگر به آن سفر می کنند. یکی از جاهای دیدنی پاریس، کاخ ورسای می باشد. این کاخ که بزرگ ترین کاخ سلطنتی در جهان است و در یونسکو ثبت شده، در واقع نزدیک به شهر بوده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری پاریس و کشور فرانسه محسوب می شود. کاخ ورسای قدمت زیادی دارد. جنگ جهانی اول توسط معاهده ای به نام ورسای در این کاخ پایان یافته است. این کاخ در 6 ماه مه سال 1682، افتتاح شد. در سفر به پاریس، دیدن این مکان تاریخی و جذاب را از دست ندهید. با همگردی همراه باشید.

کاخ ورسای

تاریخچه کاخ ورسای !!

شواهد نشان می دهد که در سال 1038 میلادی، کاخی در دهکده ورسای پاریس وجود داشت که جایگاه رسمی و سلطنتی نداشت. این دهکده بعدا به عنوان شکارگاه مورد استفاده قرار می گرفت و سال ها پس از ان به یکی از مهم ترین بناها و جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل شد. در سال 1624، لویی سیزدهم، پادشاه فرانسه، دستور ساخت بنایی را در این شکارگاه داد. این بنا از سنگ و آجر ساخته شد و فردی به نام فیلیبرت لرویی، آن را طراحی کرد. کاخ لوور، کاخ سلطنتی و رسمی فرانسه، تا قبل از سلطنت لویی 14ام بوده است، در زمان لویی 14ام، کاخ با شکوهی ساخته شد. این کاخ در دهکده ورسای بنا گشت. مجموعه کاخ ورسای در 4 مرحله ساخته شد. 4 بنای اولیه آن به صورت مرحله به مرحله ساخته شدند، به این گونه که بنای اول، باغ و قسمت ورودی با گنجایش 600 مهمان به نام "افتخار آشنایی" می باشد، بنای دوم، پیمان آخن، نام دارد و اتمام بنای سوم که تالار آینه در آن قرار دارد، مصادف با پایان یافتن جنگ با آلمان و امضای معاهده نیمیخن بود. بنای چهارم بعد از پایان جنگ 9 ساله، تکمیل شد، البته بناها و عمارت های دیگری توسط پادشاهان دیگر، به مجموعه ورسای اضافه شدند. دلیل آن که، لویی 14ام، کاخ سلطنتی خود را در دهکده ورسای بنا کرد، دوری از شلوغی پاریس و جمع کردن دستگاه های دولتی و دربار در نزدیکی خود و اداره کردن آن ها از نزدیک، بوده است. در مجموعه ورسای، تمامی اطرافیان سلطنت، از درباریان گرفته تا شخصیت های حکومتی، زندگی می کردند. با این کار، پادشاه، کنترل بسیاری بر روی درباریان و بقیه افراد داشته است. بسیاری از کاخ ها در جهان، با تالهام از این کاخ ساخته شده اند.

کاخ ورسای 1
کاخ ورسای 2

بخش های مختلف کاخ !!

عمارت شاه: این بخش از مجموعه ورسای دارای 7 تالار می باشد که الهام گرفته از منظومه خورشیدی و ایزدهای رومی می باشند. این تالارها دور سالن مرکز قرار گرفته اند که به آن طراحی خورشیدی گفته می شود. این سالن مرکزی، خوابگاه لویی 14ام، پادشاه وقت فرانسه بوده است و نام آن تالار آپولون، می باشد. معماری عمارت شاه مطابق با اصول معماری قرن 16 و 17 است.

آپارتمان ملکه: این آپارتمان و آپارتمان شاه، که به صورت متقارن در کنار هم قرار گرفته اند، طراحی لویی لووا، بوده است. در این آپارتمان، 3 ملکه فرانسه، اقامت داشتند. این کاخ شامل 7 سالن می باشد.

کاخ های جانبی: در مجموعه ورسای علاوه بر کاخ های سلطنتی، کاخ های دیگری به نام های گراند تریانون و پتیت تریانون و... نیز وجود دارند.

باغ و فضای سبز: باغ و فضای سبز در مجموعه ورسای، بسیار زیبا و بی نظیر می باشد. در این فضاهای سبز، مجسمه ها، فواره ها و حوض های بسیاری قرار داده شده است.

در سفر به پاریس، برای رسیدن به این کاخ می توانید از قطارهای سریع السیر منطقه ای RER استفاده کنید. همچنین تورهای بسیاری برای بازدید از این کاخ و دیگر جاهای دیدنی پاریس وجود دارند.

کاخ ورسای 3

کاخ ورسای 4
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کاخ ورسای فرانسه، بزرگ ترین کاخ دنیا |یکی از کاخ های سلطنتی دنیا

hb ، یکشنبه 26 شهریور 1396

مجموعه کاخ های ورسای بزرگ ترین مجموعه کاخ های سلطنتی در جهان است که از معماری و فضاهای خارق العاده متعددی در خود، بهره می برد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :