جاهای دیدنی مونترال | سفر به مونترال و سفر به شهر چند وجهی کانادا

شهر مونترال دومین شهر بزرگ کشور کانادا (پس از تورنتو) و دومین شهر بزرگ فرانسه زبان جهان (پس از پاریس) است. مونترآل شهری زیبا با تاریخچه ای غنی است که در آن فرهنگ ها و نژاد های مختلف در کنار هم زندگی می کنند. برای این که از زمان خود در این شهر بیشترین استفاده را ببرید و سفر خاطره انگیزی داشته باشید، حتما نکات زیر اطلاعات سفر به مونترال و آشنایی با جاهای دیدنی مونترال را بخوانید.

مونترآل ، کانادا

چرا به مونترآل سفر کنیم !؟

مونترال و جاهای دیدنی مونترال برای خوش گذرانی و بهره مندی از جنبه های مثبت زندگی. در این شهر مردم عاشق این هستند که بخورند، بیاشامند و از زندگی لذت ببرند. از مجموعه اطلاعات سفر به مونترال همین نکات که این شهر که بزرگ ترین شهر فرانسه زبان در جهان، پس از پاریس، محسوب می شود، دارای خصایص کاملا متمایز اروپاییست. وعده های غذایی بسیار دیر و در مدت زمان طولانی صرف می شوند، جمعیت جوان شهر از لحاظ فرهنگی و نژادی بسیار متنوع هستند و بهترین اتفاق های هنری و کنسرت های موسیقی کشور در این شهر اتفاق می افتند. غذا در تمام طول سال فوق العاده است و با آمدن هوای گرم تابستان، فستیوال های بی شماری در شهر برگزار می شوند. از جمله فستیوال موسیقی جاز و فستیوال کمدی "تنها برای خندیدن".

مونترآل ، کانادا

مونترآل ، کانادا

در مونترآل چه کنیم !؟

در مجموعه اطلاعات سفر به مونترال  بدانید که از بخش قدیمی مونترال ، بخش تاریخی واقع در بندر، شروع کنید. این بخش پر از ساختمان های قرن نوزدهمی باشکوهیست که به گالری های هنری، رستوران و فروشگاه تبدیل شده اند. موزه Pointe-à-Callière از جاهای دیدنی مونترال در همین منطقه قرار دارد و تاریخ شهر را بصورت چند رسانه ای به بازدید کنندگان ارائه می کند.سفارش دیگر ما این است که از کلیسای نوتردام باسیلیکا Notre-Dame basilica دیدن کنید. سپس قدم زنان به کناره رود سنت لارنس که زمانی شاهرگ شهر مونترآل بوده است بروید و مسیر آن را پیاده طی کنید تا به میدان ژاک کارتیه Place Jacques-Cartier برسید. اگر کمی در اطراف مرکز شهر قدیم از جاهای دیدنی مونترال گشت بزنید، مرکز هنری بزرگ Place-des-Arts را می بینید که محل برگزار شدن فستیوال های فصل تابستان در ماه ژوئیه است و همینطور هم موزه هنرهای معاصر مونترآلMuseum of Contemporary Art  که در نوع خود یگانه و منحصر بفرد است. از دیگر جاهای دیدنی مونترال موزه دیگری به نام The Museum of Fine Arts هم وجود دارد که محل اجرای نمایشگاه های متتنوع و فوق العاده است و در شمال خیابان سنت کاترین Saint-Catherine که مرکز خرید اصلی شهر محسوب می شود قرار گرفته است. سپس بلوار سنت لورن St Laurent Boulevard که به اختصار The Main نامیده می شود را قدم زنان طی کنید تا به منطقه Le Plateau-Mont-Royal برسید. این منطقه قدیمی پر است از فروشگاه های شیک و مدرن، رستوران ها و آپارتمان هایی که مانند اکثر آپارتمان های شهر مونترآل ، یک ویژگی منحصربفرد و مشترک دارند. و در آخر، جای فوق العاده ای که نباید دیدن آن را از دست بدهید، کوه کوچک ماونت رویال Mount Royal است که اهالی مونترآل از روی علاقه به آن "کوه" می گویند (بهتر است هرگز در حضور مردم این شهر، آن را "تپه" ننامید!). فضای سبز اصلی شهر مونترآل در پارک اطراف این کوه قرار دارد و از قله کوچک 233 متری آن، نمای بزرگ و زیبایی از شهر دیده می شود. در روزهای یکشنبه، گروه های هنری و موسیقی در این پارک به اجرای برنامه می پردازند که این فستیوال هفتگی رایگان، اصطلاحا "تم تم" Tam-Tams نامیده می شود. پس حتما برای پیک نیک به این پارک زیبا و خاطره انگیز بروید.

موزه Pointe-à-Callière، مونترآل

مرکز هنری Place-des-Arts، مونترآل
منطقه Le Plateau-Mont-Royal، مونترآل

گروه های هنری در پارک نزدیک بهMount Royal ، مونترآل

کجا اقامت کنیم !؟

از جاهای دیدنی مونترال دو هتلی که در این بخش معرفی می کنیم، از بهترین و محبوب ترین هتل های شهر در سفر به مونترال هستند. هتل سنت پال Hotel St Paul، یک هتل بسیار شیک در یکی از ساختمان های تاریخی شهر قدیم مونترآل است که ویژگی اصلی آن، استفاده از پارچه های خز مانند و طراحی اتاق های تک رنگ محسوب می شود. اگر سبک دیگری از هتل ها را برای اقامت می پسندید، در پایین شهر مونترآل، اتاق های هتل سنت مارتین Le St Martin دارای شومینه های زیبا و چشم انداز های فوق العاده هستند و اقامت شما را بسیار خاطره انگیز می سازند.

هتل سنت پال Hotel St Paul، مونترآل
هتل سنت مارتین Le St Martin ، مونترآل
برای خوردن و نوشیدن به کجا برویم !؟

صبح خود را با خوردن شیرینی هایی با طعم شربت افرا و دارچین و گردو درOlive et Gourmando در منطقه قدیمی مونترآل شروع کنید. در رستوران Beauty در منطقه Le Plateau-Mont-Royal مورد ویژه منو را سفارش بدهید؛ ساندویچ نان بیگل با ماهی سالمون دودی و میلک شیک اوریو. اگر می خواهید گرفتار صف طولانی رستوران شوارتز Schwartz نشوید، صبح زود از خواب بیدار شوید. این رستوران مشهور که در سال 1928 افتتاح شده است، بخاطر تخصص در پخت ساندویچ های گوشت دودی بسیار محبوب است. اگر در حال گشت و گذار در بازار ژان تالون Jean-Talon Market هستید، به آشپزخانه کوچک Kitchen Galerie بروید. ماتیو کلوتیه سرآشپز، گارسن و هنرمند، تمامی غذاهای منوی خود را از محصولات محلی تهیه شده از بازار، آماده می کند. در جاهای دیدنی مونترال از جمله فوآ گراس Quebec Foie Gras (غذای گرانقیمت درست شده از جگر چرب اردک یا غاز) مخصوص استان کبک. ژروم فرر سرآشپز مشهور رستوران اروپا Europea در هتل Relais & Châteaux که بتازگی جوایز آشپزی مهمی را کسب کرده، تکنیک های آشپزی فرانسوی را با مواد اولیه تهیه شده از کبک ترکیب می کند تا یک روز زمان کاری اش، در حقیقت، یک کلاس آشپزی درجه یک باشد. در منطقه ای دیگر که سابقا منطقه صنعتی شهر محسوب میشده است، رستوران Le Local غذای سنگینی را در یک محیط شلوغ سرو می کند. گوشت گوساله شکم پر. برای درک کردن شور و حال منطقه پلاتو Plateau به یکی از بارهای آن، بار L’Assommoir بروید که در آن 250 کوکتل میوه مختلف سرو می شود. رستوران دیگری که ارزش دارد در آن غذا صرف کنید، رستوران Les Cavistes با فهرست نوشیدنی های عالی و کباب Bison Bavette آبدار آن است. و اما در رستوران Les 400 Coups، موارد ویژه منو، دسرهای خوشمزه آن هستند. اگر به این رستوران می روید، دسر Green را سفارش بدهید. دسر ویژه و محبوب این رستوران و مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید.

کافه Olive et Gourmando ، مونترآل

رستوران Beauty، مونترآل

رستوران شوارتز Schwartz، مونترآل

ساندویچ های گوشت دودی مشهور رستوران شوارتز ، مونترآل

رستوران Les Cavistes، مونترآل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی مونترال | سفر به مونترال

سعید حسنی ، چهارشنبه 16 اسفند 1396

هنگامی که با برنامه ریزی به "مونترال" سفر می کنید،می توانید از مکان های مختلف انجا دیدن کنید. مناظر اروپایی قدیمی مونترآل، جذابیت در فضای باز کوه های . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :