محبوب ترین و مشهورترین فستیوال های استانبول

فستیوال های مختلفی هر ساله در سراسر دنیا برگزار می شود که سرشار از شادی و دنیای رنگ هاست. فستیوال انواع مختلفی دارند، مانند: فستیوال های موسیقی، هنری، اجتماعی، ادبی و حتی فستیوال های خطرناک. فستیوال های مراسم هایی هستند که برگزارکنندگانشان برای زنده نگه داشتن و ثبت آن در اذهان عموم مردم هر ساله مراسم هایی برگزار می کنند تا همیشه در ذهن ها ماندگار شود. استانبول هم مانند دیگر شهرهای دنیا هرساله جشنواره هایی برگزار می کند که هم سرشار از لذت و خوش گذرانی است هم برای جذب توریست از سراسر دنیاست. استانبول با هشت کشور هم مرز است چون قسمتی از این کشور در اروپا قرار دارد فرهنگی ترکیب شده از آسیایی اروپایی حکم فرماست. استانبول شهر فستیوال ها در دنیا شناخته شده که بیشتر آن ها در پاییز و زمستان برگزار می شود. باهمگردی برای سفر به استانبول و شرکت در فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر دنیا همراه باشید. تورهای استانبول این امکان را برای شما فراهم کردند که به راحتی در این فستیوال ها شرکت کنید.

فستیوال های استانبول

برنامه معماران جوانان YAP

فستیوال معماران جوان yap از نمایشگاه های پرطرفدار در استانبول برای معماران و ایده پردازان است که می توانند طرح های خود را برای عموم به نمایش بگذارند تا مورد استقبال و حمایت قرار گیرند. این جشنواره هر دو سال یک بار و در فصل تابستان برگزار می شود. موزه های هنرهای مدرن ترکیه مسئول برگزاری این جشنواره هستند که هدف آن تشویق و ترغیب جوانان برای استفاده از مواد قابل بازیافت برای استفاده ی مجدد می باشد، بسیاری از شرکت کنندگان جوانان و ایده پردازان خلاق در این نمایشگاه شرکت می کنند. برنامه ی سفر خود را طوری تنظیم کنید که در سفر به استانبول در فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر دنیا حضور داشته باشید.

برنامه معماران جوانان YAP

راک اند کوک

راک اند کوک (Rock n Coke) از فستیوال های برتر دنیا در استانبول است، یکی از شادترین فستیوال هاست که در بین گردشگران هم بسیار محبوب است. مهمان های این فستیوال گروه های بزرگ موسیقی های معاصر هستند که در بین جوانان ترک محبوبیت زیادی دارند. گرچه این فستیوال قدمتی به اندازه ی یک دهه بیشتر ندارند اما از شلوغ ترین و پرطرفدارترین هاست که جوانان زیادی هستند که برای برگزاری این جشنواره روزشماری می کنند.

راک اند کوک

Istanbul Biennial

فستیوالی برای طرفدارن سیاست و دموکرات ها که هرساله در استانبول برگزار می شود. موضوع این جشنواره با مفاهیم دموکراسی، سیاست های امروزی و مشکلات اساسی می باشد. بیشتر مخاطبان این جشنواره عموم مردم هستند و همچنین در فضای عمومی هم برگزار می شود. موضوعیت آن شناخت تمدن و بررسی تمدن می باشد که برای اهل سیاست جذابیت زیادی دارد.

Istanbul Biennial

نمایشگاه هنر بین المللی استانبول

از نمایشگاهی پرطرفدار برای هنرمندان و هنردوستان Art International Istanbul نمایشگاه هنر بین المللی استانبول می باشد. هنرمندانی که از داخل و خارج کشور ترکیه آثار هنری ارزشمند و گرانبهای خود را به نمایش می گذارند، واقعا دیدنی است. اگر علاقه مند به شرکت در این نمایشگاه بودید، برگزاری این نمایشگاه در مرکز کنگره هالیچ Halic Congress Center می باشد که دنیایی از رنگ ها، نقش و نگار و طراحی های فوق های روبه روی چشمان شماست که جذابیت حیرت انگیزی برای بازدید کنندگان دارد. اگر هنرمند و علاقه به هنر دارید در سفر به استانبول در فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر دنیا شرکت کنید.

‏نمایشگاه هنر بین المللی استانبول

فستیوال آکبانک جاز

Akban Jazz آکبانک جاز از فستیوال های مشهور در بین جوانان ترکیه و دنیا می باشد. علاقه مندان به موسیقی جاز از سرتاسر دنیا به استانبول می آیند تا در این فستیوال شرکت کنند. الان مدت بیست سال است که در استانبول برترین گروه های موزیک جاز به مدت 18 روز برنامه ای برای طرفداران خود تدارک می بینند تا موسیقی جاز را خاطرات طرفداران خود ثبت کنند.

فستیوال آکبانک جاز

جشنواره فیلم شهری و معماری بین المللی استانبول

جشنواره ای جذاب برای طرفداران هنر معماری و معمارها که از سال 2007 تا امروزه هرساله در اولین دوشنبه ماه اکتبر برگزار می شود. موضوع این جشنواره حفظ و نگهداری ساختمان های قدیمی در کنار ساختمان های مدرن است و بازگو کننده ی اهمیت توسعه فرهنگی و معماری در ترکیه می باشد. این نمایشگاه مخاطب برجسته ای ندارد همه در کنارهم از حرفه ای ها گرفته تا تازه کارها آثار خود را به نمایش در می آورند. در این روز فیلم های ساخته شده با این موضوع برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می شود. در سفر به استانبول در جشنواره روز جهانی معماری شرکت کنید و از دیدن آثار فوق العاده ی معماران لذت ببرید که یکی از برترین فستیوال های استانبول، بهترین فستیوال ها و فستیوال های برتر دنیا می باشد.

جشنواره فیلم شهری و معماری بین المللی استانبول

جشنواره ادبی استانبول Tanpinar

جشنواره ای برای علاقه مندان به نویسندگی و ادبیات می باشد. در این جشنواره نویسندگان و علاقمندان به ادبیات از سرتاسر دنیا به استانبول می آیند تا در این جشنواره شرکت می کنند و آثار خود را به دنیا معرفی کنند. تبادل فرهنگ های مختلف دنیا و تاکید بر اهمیت ادبیات در بالابردن سطح آگاهی، موضوع اصلی و دلیل برگزاری این جشنواره است.

جشنواره ادبی استانبول Tanpinar

نمایشگاه کتاب استانبول

از پرطرفدارترین نمایشگاه ها مخصوصا برای نوجوانان می باشد که از سال 1982 در استانبول برگزار می شود. 6000 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند و کتاب های کمیاب و جدیدی که هنوز به کتاب فروشی های راه نیافتند به نمایش درمی آورند. از برنامه های جذاب و دوست داشتنی این نمایشگاه برگزاری کلاس های آموزشی و گردهمایی های نویسندگان داخلی و خارجی می باشد. اگر علاقمند به شرکت در این نمایشگاه و خواندن کتاب های جدید بودید به مرکز کنوانسیون Tuyap استانبول بروید و از خواندن کتاب لذت ببرید.

نمایشگاه کتاب استانبول

جشنواره استانبول معاصر

جشنواره ای برای هنرمندان معاصر که از آثار هنری خود رونمایی کنند، هرساله در استانبول برگزار می شود. هنرمندان برجسته و علاقه مندان به هنرهای معاصر از سرتاسر دنیا به استانبول می آیند تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. آثاری که از 21 کشور دنیا در 100 گالری به نمایش درمی آید برای بازدیدکنندگان فراموش نشدنی است. یکی از بهترین نمایشگاه های هنر معاصر در دنیاست که کلکسیونی از آثار هنری ترکی و بین المللی به نمایش درآمده است.

جشنواره استانبول معاصر

هفته طراحی استانبول

پارک کوچوک چیفتیک (Kucuk Ciftik) محل برگزاری این نمایشگاه در استانبول می باشد و در آن طرح های هنرمندان ترکیه به مدت 5 روز آثار گران بها و ارزشمند خود را برای مردم و طرفدارن به نمایش در می آورند تا از تماشای آن لذت ببرند. علاوه بر به نمایش درآوردن طرح ها گوناگون ارزشمند کارگاه های آموزشی برای علاقمندان، نمایشگاه ها و کنفرانس های مختلفی برگزار می شود.

هفته طراحی استانبول

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

توپکاپی یکی از بزرگترین و محبوب ترین مراکز گردشگری استانبول است

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 13 بهمن 1400

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، توپکاپی یکی از بزرگترین و محبوب ترین مراکز گردشگری استانبول است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :