مدارک لازم و راهنمای اخذ ویزای مراکش در سفر همراه تور مراکش

برای سفر به مراکش با تور مراکش حتما باید ویزای این کشور را از سفارت آن در ایران اخذ نمایید . آیا می دانید که برای اخذ ویزای مراکش چه مدارکی لازم است و یا اصلا سفارت مراکش در ایران در کجا قرار دارد ؟ برای این که با مراحل اخذ ویزای مراکش و سفر به مراکش همراه با تور مراکش آشنا شوید و با مجله همگردی در ادامه مطلب همراه باشید.

مدارک لازم و راهنمای اخذ ویزای مراکش

اطلاعاتی برای سفر به مراکش

همان طور که شما همراهان عزیز مجله همگردی می دانید در شمال غربی قاره آفریقا کشور مغرب یا همان مراکش قرار گرفته است . که در واقع به شاخ آفریقا معروف می باشد. اسم مراکش که به معنی سرزمین خدا نیز می باشد از سرزمینی کهن و قدیمی به نام مراکش گرفته شده است که پایتخت این ناحیه بوده است . در انگلیسی به مراکش morocco گفته می شود

 ویزای مراکش

آدرس سفارت مراکش در ایران

تهران- پاسداران- نارنجستان ششم ، پلاک 29
تلفن سفارت مراکش: 26151664
ساعات کاری سفارت مراکش: 08:00 الی 12:00
نحوه ی درخواست ویزای مراکش برای سفر به مراکش با تور مراکش به شرح زیر می باشد: برای درخواست ویزای کشور مراکش باید حتما خود شخص درخواست کننده در زمان درخواست حضور داشته باشد و اگر سن فرد زیر 16 سال باشد در این صورت حضور پدر و مادر جهت امضای فرم درخواست الزامی می باشد.باید بریا تک تک اعضای خانواده خود که قصد دارید خانوادگی به مراکش سفر کنید جداگانه فرم مربوطه را پر نمایید و این کار را یک ماه قبل از ورود به سفارت مراکش باید انجام داده و از تمامی مدارک مورد نیاز یک عدد کپی به همراه داشته باشید.اگر کسی اقدام به جعل مدارک خود نماید و یا به صورت غیر قانونی بخواهد ویزای مراکش را دریافت کند این عمل وی از سوی سفارت مراکش غیر قانونی تلقی شده و محرمیت های سنگینی برای فرد خطاکار در نظر گرفته خواهد شد

مراکش

مدارک لازم جهت اخذ ویزای مراکش

توجه داشته باشید که تمامی مدارک شما برای سفر همراه با تور مراکش باید به انگلیسی ترجمه شوند اما نیاز به تایید دادگستری و یا وزارت خارجه ندارد.
همراه داشتن اصل پاسپورت و گذرنامه های گذشته
الف) اعتبار پاسپورت باید حد اقل 6 ماه از تاریخ ورود باشد .
ب)به ازای هر فرد باید پاسپورت خود آن فرد ارائه شود.
نحوه اخذ ویزای مراکش عکس رنگی به تعداد 6 عدد که پس زمینه آن سفید باشد و گردی صورت معلوم بوده و بدون لبخند و بدون عینک گرفته شود این عکس ها باید جدید بوده برای مقال حداقل برای 6 ماه اخیر باشد یعنی این که عکس با عکس ویزاها و پاسپورت های قبلی یکی نباید باشد.کپی تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل آن
اصل گواهی حساب بانکی به زبان انگلیسی که با مهرتایید بانک و امضا ء رئیس بانک باشد ( گواهی تمکن و گردش حساب و همچنین زمان صدور گواهی حساب بانکی باید نسبت به زمان تحویل مدارک به سفارت با سفر با تور مراکش دو هفته قبل تر باشد و در سایزA4 و به صورت پرینت بانکی ارائه شود.
الف- کارکرد سه ماهه اخیر حساب های جاری به زبان انگلیسی باید ارائه شود.
ب- اعلام گردش سه ماهه سود تمامی حساب های بانکی
اگر سود سپرده ای در بانک دارید باید گزارش سود گردش حساب به زبان انگلیسی و با مهر شعبه و امضاء رئیس بانک تحویل گردد.
موجودی حساب و سپرده برای هر نفر باید حد اقل 500.000.000 ریال باشد.
ترجمه مدارک شغلی به همراه اصل آن ها
الف : برای پزشکان : پروانه دائم پزشکی ، پروانه مطب، کارت نظام پزشکی و یا حکم کارگزینی از بیمارستان باید ارائه شود.
ب) وکلا: پروانه وکالت.
ج) مشاغل دولتی: آخرین فیش حقوقی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، حکم کارگزینی، تاییدیه مرخصی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان، سمت و میزان حقوق دریافتی در سازمان
د) بازنشسته ها: بازنشسته ها باید حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را ارائه دهند.
ه- مشاغل غیر دولتی : برای این گونه مشاغل نیز فیش حقوقی به همراه گواهی اشتغال به کار از شرکت و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان باید ارائه گردد.
و) برای خویش فرماها: ارائه آخرین آگهی تغییرات به همراه جواز کسب الزامی است
ی) معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه:این افراد باید اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان را ارائه دهند.
ز) دانش آموزان، دانشجویان: ارائه اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل آنان به همراه مهرو امضا دانشگاه یا دبیرستان مربوطه.
نکته:دانش آموزانی که قصد دارند درایام سال تحصیلی به سفر بروند باید نامه اشتغال به تحصیل و رضایت نامه کتبی از مدیر مدرسه که مهر و امضا شده باشد و تاریخ سفر هم در ان ذکر شده باشد ارائه دهند.
5-افرادی که زیر 18 سال سن دارند و پدر و یا مادرشان همراه ان ها مسافرت نمی کند باید رضایت نامه محضری ارائه دهند البته لازم نیست که رضایت نامه به زبان انگلیسی ترجمه شود .
6- برای خانم های خانه دار باید مدارک شغلی همسر اصل و ترجمه اش ارائه شود.
به این نکته توجه داشته باشید که اصل مدرکتان به صورت امانت در آژانس مسافرتی باقی می ماند تا شما از سفر برگردید.
همچنین آژانس های مسافرتی به جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات ممکن است از شما ضمانت نامه بانکی یا چک رمز دار حد اقل به مبلغ 500000000 ریال در وجه آژانس دریافت نمایند.
تمامی مدارک باید کپی آن ها بر روی یک برگ A4 تحویل داده شود.با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت، ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست شود که تهیه و ارائه آنها برای گرفتن ویزا الزامی است. این مدارکی که اعلام کردیم حد اقل مدارک می باشد که شما باید ارائه دهید البته سفارت ممکن است از شما مدارک دیگری نیز درخواست نماید که این امر به سیاست و خط مشی سفارت بستگی دارد. که با تکمیل این موارد می توانید موفق به اخذ ویزای مراکش شوید .

ویزای مراکش

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مدارک مورد نیاز برای ویزای اروپا | راهنمای اخذ ویزای اروپا

ز. نیرومند ، جمعه 17 شهریور 1396

اگر قصد سفر به اروپا را دارید، باید برای اخذ ویزای آن مدارکی را آماده نمایید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :