پارک ملی سیرا دل دیویزور | آمازون زیبا در پرو

پارک ملی سیرا دل دیویزور آمازون که در دل جنگل های بی نظیر آمازون همچون الماس می درخشه و اسم خودش رو به نگین جهان لقب داده، وجود گونه های کمیاب حیات وحش این پارک باعث تجدید نام آن در بین مردم دنیا می شود.نام این بهشت دنیایی سیرا دل دیوایزور است که در مرز پرو و برزیل، جدیدترین پارک ملی جهان در مرکز حوضه ی آبگیر رود آمازون واقع شده است. تاسیس این چهره پر مهر طبیعت در نوامبر سال 2015 بوده است.این هدیه الهی که شامل ژرف ترین نقاط جنگل حاره ای آمازون تا دامنه های رشته کوه اند می شود، یکی از بزرگترین منطقه ی یک پارچه ی حفاظت شده در آمریکای لاتین است.این پارک ملی 1.3 میلیون هکتار وسعت دارد که از مجموع مساحت دو پارک ملی یوزمیت و پلواستون بزرگتر است. این جنگل همچون اقیانوسی مملو از سکوت است و شما در حال غرق شدن در آن می باشید.

پارک ملی سیرا

پارک ملی سیرا دل دیویزور آمازون

چشم انداز زیبای این پارک موزه ای سراسر از هنر است، با جغرافیای ناهموار و دشت های کوه های آتش فشانی، تنها منطقه ای در آمازون است که بسیار مسطح است.آبشارها، مخروط های آتش فشانی خفته، رودخانه های خروشان، دریاچه های دور افتاده، دره هایی با صخره های ناهموار و جنگل های سرسبز از دیگر منظره های بی نظیر این پارک است."ال کانو" آتش فشانی خفته و یکی از آتش فشان های پراکنده ی موجود در انتهای جنوب رشته کوه، از دیگر ویژگی بارز این منطقه است. ارتفاع ال کانو از سطح دشت آمازون بیش از 1600 فوت است و جنگل آمازون گرداگرد آن را فرا گرفته است.این کوه آتش فشانی سنبل سیرا دل دیوایرز است، مردمش اعتقاد دارند از عمق این مکان میتوان خدا رو حس کرد.

پارک ملی سیرا1

حیات وحش نایاب:

عکاس های معروف دنیا اعتراف کردند که ناب ترین لحظه ها را به نمایش کشیدن.اما به دلیل این که تا چند دهه پیش دسترسی به این منطقه امکان نداشت، مطالعات علمی روی این منطقه فقط در چند سال اخیر انجام شده است.طی یک بررسی در سال 2005، محققان دریافتند که ده ها گونه ی موجود در پارک ملی سیرا دل دیویزور آمازون تا آن روز برای ناشناخته بود. بر اساس این یافته ها محققان انتظار دارند که در بررسی های آینده نمونه های دیگری کشف کنند.

پارک ملی سیرا2

قبیله ای پارک ملی سیرا دل دیویزور

سیرا دل دیوایزر هم چنین سکونت گاه چند قبیله ی بومی مجزا است که جمعا 300 الی 400 نفر جمعیت دارند. این قبایل جدا از جهان بیرون زندگی می کنند. آداب و رسوم این منطقه سر تیتر تمام روزنامه های جهان قرار گرفت جوری که خواندن آنها هوش از سر آدم میبرد، اگرچه در سال 2006 سیرا دل دیوایزر به عنوان منطقه ی حفاظت شده اعلام شد، اما دولت پرو در حفاظت از این منطقه در مقابل تخطی ها و انواع تهدیدات انسان موفق نبوده است.

آمازون4

آمازون5

پارک ملی سیرا9
جنگل سیرا4

خطر دسترسی زمینی ها:

در طول چند دهه ی اخیر پروژه های وسیع مختلفی از جمله اکتشافات نفت، لوله کشی گاز و ساخت جاده در این منطقه اجرا شده است. هم اکنون بخشی از مناطق مجاور این پارک به علت حفاری معدن و چوب بری درختان جنگل، تخریب شده است. ماهیگیری های غیر قانونی و خارج از موعد و هم چنین شکار، جمعیت حیوانات را تهدید می کند و این منطقه به دلیل داشتن گونه های عجیب و کمیاب باعث جلب توجه شکارچیان شده است.ایجاد پارک ملی سیرا دل دیوایزر در ماه نوامبر گذشته، از سوی طرفداران حفظ منابع طبیعی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها در جهت حفاظت از جنگل های حاره ای در نظر گرفته شده است. روز افتتاح این پارک وزیر محیط زیستپرو، مانوئل پولگار ویدال، در صفحه ی توییتر خود نوشت:افتتاح این پارک تاییدی بر اجرای تعهدات دولت پرو قبال حفاظت از منابع طبیعی، توسعه ی پایدار و مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

پارک پرو

پارک پرو2

موقعیت جغرافیایی

هومالا، رییس جمهور وقت پرو در خبر رسمی گفت: ما قصد داریم از این منطقه ی جغرافیایی که مثل ریه هوای جهان را تصفیه می کند، محافظت کنیم. هم چنین می خواهیم از آن در برابر اعمال غیر قانونی مانند چوب بری غیر قانونی، قاچاق مواد مخدر و دیگر فعالیت هایی که باعث تخریب جنگل می شوند، حفاظت کنیم. پارک ملی سیرا دل دیوایزر نه تنها به دلیل تنوع زیستی غنی آن، بلکه به خاطر این که دومین منبع تامین کننده ی کربن تولید شده در پرو است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نفس کشیدن در این منطقه میتونه شما رو سالها جوان تر و سالم تر نگهدارِ، طبق تحقیقات سازمان محیط زیست ایالات متحده ی آمریکا، جنگل های این منطقه دارای 165 میلیون متریک تن کربن است که این مقدار تقریبا برار با کربن دی اکسید تولید شده از 127 میلیون اتومبیل در سال است.

موقعیت پارک ملی سیرا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پارک ملی لار | آشنایی با دشت شقایق های زیبا، دشت لار

مسلم علیمحمدی ، سه شنبه 13 شهریور 1397

دشت زیبای لار دارای مساحتی در حدود 73 هزار و 500 هکتار می باشد در سال 61 تحت حفاظت محیط زیست در آمده است

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :