5 ترفند مفید اصول عکاسی در مکان های شلوغ

در این مطلب از ترفندهای عکاسی که به شما استفاده بهتر از دوربین عکاسی و دوربین دیجیتال را برای ثبت تصاویر در مکان های شلوغ یاد می دهد، آموزش می دهیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید در آموزش عکاسی و یا بهتر بگوییم آموزش اصول عکاسی در مکان های شلوغ. این روزها عکس و عکاسی بخشی از زندگی روزمره افراد شده است. با وجود گوشی های هوشمند با دوربین دیجیتال باکیفیت، دیگر برای عکس گرفتن نیاز به دوربین عکاسی ندارید. هرجا که باشید و در هر شرایطی می توانید عکس بیندازید و خاطره ی لحظات خود را ثبت کنید. یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام عکاسی با آن برخورد کرده باشید، عکس گرفتن در مکان های شلوغ است. در این ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ترفندهایی آشنا شوید که به شما کمک می کند تا در این مکان ها نیز بتوانید عکس های خوبی بیندازید. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از هرچیزی که می بینید، عکس می اندازید و آن را با دوستانتان در فضاهای مجازی به اشتراک می گذارید.اما عکاسی در سفر چیز دیگریست، خصوصا اگر جایی را برای اولین بار دیده باشید و دلتان بخواهد لحظه لحظه ی آن را برای خودتان ثبت کنید. گاهی اوقات مکان مورد نظر به اندازه ای شلوغ است که فکر می کنید نمی توانید یک عکس خوب و زیبا را از آن مکان ثبت کنید. ما در این جا نکاتی را برای شما آماده کرده ایم که با رعایت آن می توانید عکس هایی جذاب و خاطره انگیز بیندازید.

5 ترفند مفید برای عکاسی در مکان های شلوغ

1) عکاسی رو به بالا

مکان های تاریخی با معماری های شگفت انگیز و زیبا از جمله مواردی هستند که قطعا بخشی از قاب دوربین دیجیتال شما را تشکیل می دهند. اگر از این مکان ها بازدید می کنید و جمعیت زیادی در آن مکان موج می زند، می توانید رو به بالا عکاسی کنید. دوربین عکاسی خودتان را به سمت بالا بگیرید و از زاویه ای دیگر آن مکان را در عکستان ثبت کنید. مطمئن باشید می توانید عکسی زیبا و متفاوت را داشته باشید. دقت کنید که مجبور نیستید کل بنا را در قاب دوربین عکاسی خودتان ببینید تا بتوانید عکسی به یاد ماندنی بیندازید. گاهی توجه به زوایای دیگر می تواند زیبایی بیشتری با خود به همراه داشته باشد. این نوع عکاسی را می توانید در مورد ساختمان ها و معماری های قدیمی، بناهای یادبود، تمثال ها و ... انجام دهید.

عکاسی رو به بالا

2) توجه به جزییات در نمای بسته

یکی از اصول عکاسی و آموزش عکاسی در مکان های شلوغ اگر هدفتان از عکاسی نمایش فرهنگ مردم، آداب و رسوم، نوع پوشش یا غذاهای آنان و .... است، می توانید فقط روی سوژه تمرکز کنید. یکی از ترفندهای عکاسی این است که در صورت شلوغی اطراف نیز اذیتتان نمی کند. هدف شما هرچه که هست، دوربین عکاسی را به سمت آن گرفته و عکس بیندازید. عکاسی از افراد مختلف و نوع پوشش آن ها، عکاسی از ظرف غذا و مواد غذایی مورد استفاده شان از جمله عکس هایی است که با نزدیک تر شدن و توجه به جزییات می توانید موفق عمل کنید. مثلا در بازارهای محلی هر شهری می توانید عکس های ناب و زیبایی بیندازید و تصاویر فوق العاده ای را شکار کنید. با این که قطعا بازارهای محلی جاهای شلوغی هستند.

توجه به جزییات و عکاسی با نمای بسته

3) صبح زود

یکی از اصول عکاسی و آموزش عکاسی در مکان های شلوغ، عکاسی در صبح زود است. شاید این راه حل برای برخی از افراد چندان مناسب نباشد. اما اگر عکسی که می خواهید بگیرید برایتان خیلی مهم است، می توانید صبح خیلی زود و در هنگام طلوع خورشید برای عکاسی به مکان مورد نظر بروید. مطمئن باشید جز در مکان هایی خاص، در آن وقت صبح کسی در آن جا دیده نمی شود و شما به راحتی می توانید زیباترین عکس ها را ثبت کنید. یکی از ترفندهای عکاسی این است که طلوع خورشید و نور زیبای آن در صبح جلوه فوق العاده ای به عکس های شما خواهد داد. عکاسان حرفه ای معمولا خلوت ترین زمان ها را برای عکاسی انتخاب می کنند، پس دوربین دیجیتال خود را بردارید و این زمان از روز را هرگز از دست ندهید.

عکاسی در صبح زود

4) اواخر شب

یکی از اصول عکاسی و آموزش عکاسی در مکان های شلوغ، عکاسی در اواخر شب است. اگر عکاسی در صبح برایتان خیلی سخت است، می توانید در آخر شب به انجام این کار بپردازید. البته دیگر از نور زیبای صبح در هنگام طلوع خورشید خبری نیست ولی می توانید از خلوتی فضا برای عکاسی و لنز دوربین دیجیتال خود استفاده کرده و با تمرکز بیشتری به دنبال زوایای مناسب برای عکاسی بگردید. یکی از ترفندهای عکاسی این است که اکثر مکان های دیدنی در شب خلوت تر هستند و فرصت برای داشتن یک عکس خوب را دارید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد عکس انداختن از مکان تاریخی و تفریحی را دارید، حتما ساعات کاری مکان مورد نظر را بررسی کنید.

عکاسی در اواخر شب

5) مردم

یکی از اصول عکاسی و آموزش عکاسی در مکان های شلوغ این است که اگر هیچ کدام از موارد بالا نتوانست پاسخگوی شما باشد، با دوربین عکاسی خود از جمعیت عکس بگیرید. عکاسی از یک مکان با مردمی که در آن جا حضور دارند نیز می تواند عکس خوبی به شما بدهد. یکی از ترفندهای عکاسی این است که می توانید مکان مورد نظر را با همان مردم محلی و گردشگرانی که در آن می بینید ثبت کنید و یک عکس زیبا و به یادماندنی خلق نمایید.

عکاسی از مردم
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ترفندهای عکاسی از غذا | ترفندهای ساده و مفید برای عکاسی حرفه ای

ز. نیرومند ، دوشنبه 10 مهر 1396

عکاسی، یکی از کارهایی که امروزه زیاد با آن درگیر هستیم. عکس هایی که از لحظات زندگی خود می اندازیم و آن را در دفترچه خاطرات خود ثبت می کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :