آشنایی با شماری از زیباترین جنگل های جهان

طبیعت گردها مشتاقانه دل سپردن به آغوش طبیعت را یکی از تفریحات لازم برای زندگی خود می دانند و زیبایی طبیعت را در جای جای کره زمین دنبال می کنند. با ما در مقاله زیباترین جنگل های جهان همراه باشید تا شمار را با شماری از دیدنی ترین جنگل های جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با مشهورترین جنگل های جهان برای شما جالب خواهد بود.

جنگل Daigo-ji

جنگل Daigo-ji

اگر بی وقفه زیبایی های طبیعت ذهن شما را درگیر خود می کند، به نظر می رسد دیدن جنگلی مزین شده به شکوفه های گیلاس لذت بیشماری را نصیبتان کند. توکیو شهری است که دایگوجی را گویی در آغوش خود گرفته تا زیبایی خود را به رخ گردشگران بکشد. صحنه ای که درختان آذین شده به شکوفه های گیلاس در قاب دید هر گردشگری ترسیم می کند، در فضایی که مأمنی برای معبد دیاگوجی و خاصه برای امر مدیتیشن است، یکی از ده جنگل زیبای جهان خواهد بود. اگر پاییز را برای آرامش روح خود بیشتر دوست دارید، دایگوجی انعکاس زیبایی این فصل را با آرامشی برگرفته از محیطی زیبا تقدیم وجودتان خواهد کرد.

جنگل معلق خلیج هوم بوش

جنگل معلق خلیج هوم بوش

تصورش را بکنید، در جنگلی قدم گذاشته اید که اتکای آن زمینی سبز و خرم نیست. شاید در تصاویر این منظره به چشمتان خورده باشد. غرب سیدنی دقیقا جایی است که خلیج آن نقطه اتکایی برای یک جنگل معلق بر روی آب است. اما چگونه؟ این جنگل معلق یک کشتی برای جابجایی ملزومات نظامیان ایالت متحده بوده که دقیقا از سال 1972 تغییر کاربری داده و از آن روز به بعد گیاهان گویی کشتی را در پیچ و تاب سبز خلیج در بر گرفته اند تا خلیج هوم بوش را برای گردشگران به یک منطقه خاص و دیدنی مبدل سازند. کشتی سبز معلق در هومبوش با تمام درختان و بوته های رنگی بی تردید یکی از ناب ترین تصاویر برای ثبت رویایی ترین عکس ها به ویژه برای گردشگران خواهد بود.

جنگل نیوهمپشایر

جنگل نیوهمپشایر

یکی از مشهورترین جنگل های جهان در ایالات متحده قرار دارد؛ جایی که مکان به رخ کشیدن نیوهمپشایر، منطقه ای خوش آب و هوا با زیبایی های طبیعت نظیر رود، دریاچه، کوه و البته جنگلهای مسحور کننده با تلفیقی از زیباترین رنگهای هستی در 4 فصل سال است. لطافت درختان با شکوفه های چشم نواز و حس قدم زدن در میان جنگلی که انعکاس سبزی و زردی برگ درختانش گاه در زلالی آب رودخانه برق می زند، زیبایی خیره کننده ای از طبیعت را میهمان چشم گردشگران خواهد کرد. این منطقه زیبایی خود را به گردشگرانی که قله کوهستان را برای مقصد انتخاب کرده اند و از جاده ماشینی واشنگتن عازم رسیدن به فراز کوه هستند، تقدیم می کند و گویی وقتی گردشگران از این منطقه مجبور به عبور هستند، غرق در زیبایی آن خواهند شد.

جنگل ماراموش

جنگل ماراموش

چه چیزی از یک طبیعت بیشتر شما را درگیر خود خواهد کرد؟ پستی بکر طبیعت یا فراز کوهستانی آن؟ به هر حال به عنوان یک دوستدار طبیعت باید بدانید که در شمال شرق رومانی و زمانی که به سمت اوکراین پیش برویم، منظره ای بکر از طبیعت زیبای هستی چشم هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد؛ دره ای در دل کوهستان و درختانی در هم تنیده که تنها چشمانتان انبوه آنها را به نظاره خواهند نشست و در کنار چشم نوازی رودها و زلالی آب نهرها، این پیشکش این منطقه به گردشگران قاره سبز است. ماراموش از حیث هنر معماری در برخی نقاط هم در یونسکو به ثبت جهانی رسید. این مورد از دیدنی ترین جنگل های جهان گردشگران را با انواع غذاها و نوشیدنی های متنوع و البته منحصر بفرد حیرت زده خواهد کرد.

منطقه جنگلی باسک

منطقه جنگلی باسک

در شمال اسپانیا منطقه ای است به نام باسک در ارتفاع 1482 متری که مأمنی برای لذت گردشگران در طبیعتی زیبا و بی نظیر هست. بی شک، مسیرهای پیاده روی در این پارک محافظت شده، دیدن پدیده های زیبای هستی چون دنبال کردن مسیر آبشار و چشم نوازی درختان جنگل و حتی دیدن جانوران مختلف لذت زیادی برای طبیعتگردان خواهد داشت. راستی، برای سیر و سیاحت در این پارک و طی مسیر نیاز نیست ملزومات خاصی به همراه داشته باشید. چشمانی جستجوگر و قدمهایی پیوسته در مسیر شما را در جذب زیبایی ها یاری خواهند کرد. باسک برای همه گردشگران به خصوص بومیان برای رهایی از همهمه شلوغی شهرهای کوچک حوالی این منطقه یک گزینه خوب است.

منطقه تایپینگشان

منطقه تایپینگشان

در تایوان منطقه ای حفاظت شده با نام تایپینگشان (Taipingshan) در دل کوهستان قرار دارد که زیبایی درختان و چشم نوازی منطقه سبز آن در راستای دریاچه ها یکی از تصاویری را در پیش چشم گردشگران به رخ می کشد که شاید تنها در نقاشی ها جلوه ای از آن را دیده باشند. نزدیکی ابرها در این مورد از زیباترین جنگل های جهان که گویی بین انتخاب زمین و آسمان در چالشند هم هوای مه آلودی را پیشکش شما کرده است.

جنگل آراشیاما

جنگل آراشیاما

لذت نگاه کردن به جنگل و دنبال کردن مسیر آب رودخانه گذرا از آن چیزی است که شاید بیشتر ما در رویاهایمان گاه آن را دیده باشیم. اما دوستان، آراشیاما در غرب شهر کیوتو جایی از این کره خاکی است که این رویا را طعم حقیقت بخشید. درختان قد برافراشته بامبو یکی از بی نظیرترین تصاویری است که در جنگل آراشیاما نگاه گردشگران زیادی را معطوف خود می کند؛ بامبویی که در فرهنگ شرق آسیا گویی جایی باارزش دارد و حتی به عقیده مردم ژاپن، محلی است برای دوری از شر و بدی.

پارک ملی المپیک

پارک ملی المپیک

سه بخش دامنه ای، ساحل اقیانوسی و جنگلی در این پارک واقع در ایالات متحده آمریکا هر یک جداگانه زیبایی بی نظیری از طبیعت را تقدیم نگاه گردشگران می کنند. اگر کوهنوردی یا حتی ماهیگیری از علایق سرگرم کننده شماست، بی تردید این منطقه جدا از منظره زیبای مزین به درختان متنوع و بیشمار حتما یکی از بهترین گزینه ها برای طبیعت گردی به شمار می آید. در مورد تاریخچه پارک ملی المپیک خوب است بدانید که سال 1909 توسط رئیس جمهور روزولت افتتاح شد.

منطقه سئوراکسان

منطقه سئوراکسان

یکی از دیدنی ترین جنگل های جهان در رشته کوههای Taebaek قرار دارد. کوهی به بلندای 1708 متر سر به آسمان کشیده و در کره جنوبی به بلندترین کوه شهره است. اما تنها ارتفاع سئوراکسان جاذبه گردشگری محسوب نمی شود بلکه آبشارهای این منطقه و معابدی که در راستای آن جای گرفته اند، عزم رفتن به سمت ارتفاعات بالاتر را ایجاد می نمایند. سئوراکسان تنها شما را به پیاده روی در دل خود دعوت نمی کند و هر جایی که احساس خستگی کردید، هتل و کمپ های متعددی برای اقامت شما در طول مسیر این مورد از مشهورترین جنگل های جهان تعبیه شده اند.

جنگل اتاگو

جنگل اتاگو

جنگل اتاگو منطقه ای است که زیبایی خود را در پاییز به رخ دیگر جاذبه های گردشگری خواهد کشید. سفر به دل کوهستان و اندکی تأمل در کنار دریاچه ها و دل سپردن به نوای آرامش بخش طبیعت در مارس که آغاز باز کردن چمدان پاییز بر پهنه طبیعت است در کنار خوراکی های ویژه این مورد از زیباترین جنگل های جهان جذابیت منحصر بفردی خواهد داشت.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با شماری از زیباترین کوه های رنگین کمانی جهان

ن. چرمچی ، جمعه 2 آبان 1399

در این مطلب خواندنی به معرفی زیباترین کوه های رنگین کمانی جهان می پردازیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 11 دی 1397

    خوب بود جنگلهای ما هم عالیه آزاد باشی همه چیز زیبا میشه