هلی هایکینگ راهی برای سفر به بکرترین مناطق طبیعی جهان

hb شنبه 21 مرداد 1396

در این مطلب از سفر به بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان می گوییم، از هلی هایکینگ، نوع جدید از سفر کردن. اگر فکر کرده اید تمام بخش ها و قسمت های گوناگون جهان را سفر و در آن ها پیاده روی کرده اید؛ باید به شما بگوییم تا با هلی هایکینگ حتی المقدور یک سفر را نکرده باشید، لیست سفر هایتان هرگز کامل نخواهد شد! بسیاری از نقاط جذاب و دوست داشتنی جهان در مکان هایی هستند که واقعا رفتن به آن مکان ها سخت و به معنای درست کلمعه صعب العبور تلقی می شوند. شاید بد نباشد قبل از اینکه با هلی هایکینگ آشنایی پیدا کنیم، اول با معنی و مفهوم هایکینگ رو به رو شویم.

سفر به نقاط گوناگون و صعب العبور جهان با هلی هایکینگ

هایکینگ چیست؟

هایکینگ یکی از راه های گردش در طبیعت های دست نخورده، سفر و البته با مسیر مقصدی دشوار می باشد. در واقع در این نوع از روش طبیعت گردی تنها باید از پاهای خود بهره بگیرید و برای نزدیک و نزدیک تر شدن به مفهوم آن، از هر نوع وسیله نقلیه ای پرهیز کنید! در هایکینگ تنها چیزی که می تواند خستگی راه را برای شما قابل تحمل کند، انتخاب محیط های بکر و دست نخورده ای است که تا به حال کسی به آن نقاط سفر نکرده و یا عده کمی با آن مکان آشنایی دارند، می باشد! جالب است بدایند چه بخواهید و چه نخواهید برخی از نقاط جهان تنها از همین راه امکان حضور در کنارخودشان را برای انسان ها فراهم می سازند، برخی از این مکان ها آنقدر بکر و در اوج هوشیاری سبب مدهوشی انسان ها می شوند که حتی هیچ جاده ماشین خوری هم برای خودشان در نظر نگرفته اند و درست این جاست که هایکینگ می تواند امکان حضور را برای ما در چنین محیط های بکر و چشم نوازی را فراهم سازد.

هایکینگ

هلی هایکینگ چیست؟

همانطور که متوجه آن شدید هایکینگ یعنی طبیعت گردی طولانی و طاقت فرسا و در عین حال لذت بخش! هلی هایکینگ در واقع همان هایکینگ است و در معنا و مفهوم آن هیچ تغییری را بوجود نمی آورد با این تفاوت کوچک که؛ بعضی از همین محیط های بکر و دست نخورده در نقاطی مرتفع قرار گرفته اند که تنها برای رفتن و رسیدن به آن نقاط می بایست از هلی کوپترهای مخصوص آن نواحی بهره برد که به چنین طبیعت گردی ای هلی هایکینگ می گویند. در واقع شما با هلی هایکینگ به نقاط دلخواه مورد نظرتان می رسید و می توانید از آن نقاط که درادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت، به طبیعت گردی خود با پای پیاده تحت عنوان هایکینگ برسید!

هلی هایکینگ

کانادا؛ کوه رابسون

یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی کوه رابسون است که بلند ترین قله کانادا را دارا می باشد می توان برای رفتن به اقلیم آن، با پرواز از روی دریاچه برگ (Berg Lake) خود را به حوالی آن رساند. برای لذت بردن از پیاده روی خود در این کوه توصیه می کنیم از هلیکوپتر استفاده نکنید و با رعایت موارد ایمنی مناسب، از دل حیات وحش نواحی کوه پایه ای آن و همچنین ملاحظه مناظری کمیاب و دوست داشتنی این منطقه، قافل نشوید! توجه کنید که پیاده روی در اقلیم رایسون شاید طولانی باشد اما به هیچ وجه طاقت فرسا نیست!

کانادا؛ کوه رابسون

کانادا؛ پارک ملی کوه های ترنگات

یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی، پارک ساخته شده در کوه های ترنگات کانادا، جدید ترین پارک ملی این کشور به حساب می آید که از مسیر های سخت و ناهمواری نیز برخوردار است. اگر به دنبال لذت بردن از یک سفر کم نظیر هلی هایکینگی هستید، وقت را هدر ندهید و خود را برای کسب یک تجربه ایده آل طبیعت گردی بکر آماده نمایید. لازم به ذکر است که مدت زمان انجام این طبیعت گردی با هلی هایکینگ در حدود 8 روز می باشد و در این مدت شما محو زیبایی های طبیعی این پارک ملی نوساز و همچنین طبیعت بکر پیرامون آن خواهید شد!

کانادا؛ پارک ملی کوه های ترنگات

کانادای غربی؛ ویا فراتا

اگر می خواهید در طول مسیر طبیعت گردی خود از پل های متحرک، چوبی و هیجان انگیز بهره ببرید؛ حتما کوه های ویا فراتا را انتخاب کنید که یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی هست! در کانادای غربی خیلی لازم نیست برای هماهنگی های لازمه این نوع از فعالیت های توریستی و گردشگری خودتان را به زحمت بی اندازید، چرا که همان کمپانی که برای بار نخست هلی هایکینگ را در این منطقه راه اندازی کرد، اکنون نیز فعال و پویا است و می تواند برای رسیدن به مناطق مورد نظر شما بر روی کوه های ویا فراتا، خدمات زیادی را به شما ارائه دهد. فراموش نکنید بر خلاف تعریفات کلی هلی هایکینگ، مسئولان کانادای غربی برای آن دسته از افرادی که در نیمه های مسیر پیاده روی خسته می شوند و خواهان بازگشت هستند، هتل ها و مهمانخانه هایی را در نظر گرفته اند تا هیچ کس ذره ای آزرده خاطر نشود و از بودنش در محیط بکر کوه های ویا فراتا نهایت لذت را ببرد!

کانادای غربی؛ ویا فراتا

نیوزلند؛ کوه های ریمارکبل

کوه های ریمارکبل که یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی است، خیلی فاصله زیادی با کوییزلند ندارد، البته چنانچه وسیله نقلیه شما هلیکوپتر باشد! ریمارکبل برای انجام یک هایکینگ لذت بخش، ایده آل و در واقع یکی از بهترین مسیرهای ممکنه برای انجام این فعالیت می باشد اما قطعا پیاده به این نقطه آمدن کاری عبث و بیهوده است و اصلا شاید غیر قابل امکان! برای انجام هایکینگ در کوه های ریمارکبل بایستی از هلیکوپتر یا همان هلی هایکینگ بهره ببریم و خو د را در میان رشته کوه های آلپ پیاده کنیم و با مشاهده منظره بکر و خارق العاده محیط اطرافی خود، شروع به پیاده روی در دل طبیعت بکر نیوزلندی نماییم؛ شایان به ذکر است که پیاده روی در کوه ریمارکبل نیوزلند به وقت و زمان خاصی محدود نمی شود و شما می توانید حتی طبیعت گردی خود را تا هر زمان که خواستید ادامه دهید فقط یادتان باشد در این بین بهتر است با راهنمای سفری خود، مشورت های لازم را داشته باشید تا در طول مسیر هایکینگ، دچار مشکل نگردید.

نیوزلند؛ کوه های ریمارکبل

نیوزلند؛ یخچال های طبیعی فرانز ژوزف

هلی هایکینگ و سفر در برف و یخبندان، شاید بهترین نام ممکنه برای پیاده روی و دیدن یخچال های طبیعی کوه های فرانز ژوزف باشد که یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی هستند. برای رفتن و لذت بردن از چنین منطقه کوهستانی و یخبندانی فقط کافی است با هلیکوپتر بر بلندای کوه های یخ فرانز ژوزف پرواز کنید و در یک جای مناسب از هلیکوپتر خود بپرید پایین و به تماشای غارهای یخی، گودال های عمیق و همچنین قندیل های فراموش نشدنی این منطقه بپردازید. برای تماشای همه این ها تنها به دو یا سه ساعت زمان برای پیاده روی احتیاج دارید و قطعا با صلاح دید راهنمای سفر، وسایل و تجهیزات لازمه به شما تحویل داده می شود تا از گشت و گذار خود در چنین محیط یخبندانی نهایت لذت را ببرید.

 نیوزلند؛ یخچال های طبیعی فرانز ژوزف

نیوزلند؛ جزیره جنوبی

سفر پیاده به این منطقه، غیر ممکن است اما با هلی هایکینگ دیگه هیچ چیز غیر ممکن نیست! جزیره جنوبی نیوزلند پر است از حیات وحش طبیعی و یکی از عجیب ترین جاذبه های طبیعی که فضاهای مطلوب پیاده روی ساحلی که می تواند در پایان روز با صرف یک ناهار و حتی در پایان شب با صرف یک شام دلپذیر، برای شما یک روز خاطره انگیز را رقم بزند.

نیوزلند؛ جزیره جنوبی

نیوزلند؛ یخچال طبیعی فاکس

اگر پیاده راه رفتن و سفر در سرما سبب اذیت شما نمی شود، حتما سری به یخچال طبیعی فاکس در نیوزلند که یکی از بکرترین مناطق طبیعی جهان و عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان هست، بزنید تا تنها با سپری کردن چند ساعت از اوقات فراغت خود، اکسیژن تازه ای به ریه های خود وارد گردانید. فراموش نکنید که برای رفتن و سفر به چنین محیط برفی و سرمایشی باید از هلیکوپتر استفاده کنید و برای برگشت نیز با خلبان آن هماهنگی های لازمه را انجام دهید تا بیش از اندازه در سرما منتظر نمانید!

نیوزلند؛ یخچال طبیعی فاکس

نیوزلند؛ پارک ملی تنگاریرو

هلی هایکینگ تنها راه سفر و رفتن به پارک ملی نیوزلند که یکی از عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان هست، می باشد. یک هلیکوپتر اختیار کنید به کیماناوا رینجرز بروید و در کنار پیاده وری و طبیعت گردی خود، نیم نگاهی نیز به ماهی گیری داشته باشید و پس از گذراندن یک فعالیت سبک بدنی یک روزه، به مهمانخانه های همان حوالی خود را رسانیده و شب خود را صبح نمایید.

نیوزلند؛ پارک ملی تنگاریرو

آلاسکا، کوه تردریلو

حوصله کنید و از مکان استراحتی خود بیرون بیایید و به سمت دامنه های کوهستانی هلی هایکینگ و سفر کنید! کوه تردریلو آلاسکا یکی از مکان های بکر طبیعی و یکی از عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان هست که در تابستان می تواند سبب جذب افق چشمان شما به دشت گل و در زمستان باعث جلب نظر شما به برف های یک دست و دست نخورده خود باشد. فقط توجه داشته باشید با توجه به شرابط توریستی در نظر گرفته شده در این منطقه، خود را به اندازه افراطی خسته کنید تا پس از بازگشت، لذت استراحت برایتان دو چندان شود!

آلاسکا، کوه تردریلو

کلام آخر

همانطور که گفته شد هایکینگ نوعی لذت از پیاده روی و سفر در نقاط سخت و صعب العبور جهان می باشد که چون معمولا با هلیکوپتر باید انجام گیرد، به آن هلی هایکینگ نیز گفته می شود. جالب است بدانید در کشورهای مختلف دنیا به هایکینگ نام ها و عناوین مختلفی را نسبت داده اند که برای نمونه می توان به: واکینگ در استرالیا، ترمپینگ در نیوزلند، ترکینگ در نپال و یا سایر اسامی دیگر اشاره داشت. در ضمن پیچیدگی انواع مسیرهای طبیعی در کشورهای کانادا و نیوزلند سبب شد تا در این مقاله بیشتر از نقاط مختلف این دو کشور نامی به میان بیاوریم و البته که مسیرهای بسیار پر فراز و نشیب تری نسبت به این مکان ها در جهان هستی و سایر کشورها وجود دارند که تنها با هلی هایکینگ می توان به آن ها دست یافت!

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین و ایده آل ترین مناطق جهان برای سفر خانم ها

ن. چرمچی ، سه شنبه 3 اردیبهشت 1398

در این نوشتار، بهترین و ایده آل ترین نقاط جهان برای سفر گردشگران خانم را به شما معرفی می کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :