ترفندی جالب برای سفر به جاده های زیبای کانادا

اگر قصد سفر به کانادا و تماشای دیدنی های کانادا و جاذبه های گردشگری کانادا را دارید، می توانید برای دیدن این کشور زیبا و وسیع، از روش های مختلفی همچون قطار، هواپیما و ...، استفاده کنید. اما یکی از روش های جذاب سیاحت در کانادا، این است که توشه سفر خود را در صندوق عقب خودرو گذاشته و هم از رانندگی لذت ببرید و هم به گشت و گذار در این کشور پهناور بپردازید. کانادا، کشوری با بزرگراه های طویل و جاده های بسیار زیباست. بزرگراه ترنس یکی از طولانی ترین جاده های جهان به طول 8030 کیلومتر است که در کانادا قرار دارد و شهر سنت جان در ایالت نیوفاندلند را به شهر ویکتوریا در ایالت بریتیش کلمبیا متصل می کند. با انتخاب این مسیر، می توانید از تمامی 10 استان کانادا عبور کنید و در انتها به اقیانوس های اطلس و آرام برسید. عاشق هر نوع جاذبه طبیعی که باشید، عبور از این جاده برای شما جذاب خواهد بود. این جاده بی نظیر، از میان دشت های تندرا، 4 جزیره، جنگل های شمالی، پارک های ملی، مرغزارها، توده های یخ و چندین دریاچه گذر می کند و می توانید قلل مرتفع را در چشم انداز کنار جاده تماشا کنید. اگر شما هم مشتاق سفر از طریق جاده های رویایی کانادا هستید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید سفری آسان تر و دلچسب در جاده های کانادا داشته باشید و در سفر به کانادا از دیدنی های کانادا و جاذبه های گردشگری کانادا نهایت لذت را ببرید.

کانادا

ماشین کارکرده بخرید!

اگر زمان زیادی را در کانادا می مانید، یک پیشنهاد خوب این است که یک ماشین کارکرده بخرید تا تمام مدت در اختیارتان باشد. اما باید بدانید که بیمه ی اجباری خودروها در کانادا هزینه ی زیادی دارد. شرایط خرید و فروش خودرو با توجه به بیمه آنها، در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است. برای مثال در انتاریو تا زمانی که ماشین بیمه نشود قابلیت فروش ندارد. در بریتیش کلمبیا، ساسکچوان و مانیتوبا، بیمه های خودرو تحت کنترل حکومت هستند و در باقی نواحی این موضوع به تصمیم شخصی خریدار بستگی دارد. در انتاریو بازاری بزرگ برای خرید و فروش ماشین کارکرده وجود دارد. جالب است بدانید که تورنتو بهترین تسهیلات بیمه ای را دارا است و اگر شما خودروی خود را در آن جا خرید می کنید باید در هما ن جا هم آن را بیمه کنید. اگر گواهینامه کانادایی ندارید نگران نباشید، شما می توانید بدون گواهینامه ی کانادایی خودرو خریداری کنید، اما برای بیمه و ثبت نام باید یک آدرس ثابت ارائه دهید فارغ از اینکه در وطن تان چقدر راننده ماهری بود اید، در کانادا شما راننده ای تازه کار محسوب می شوید. با کرایه کردن ماشین می توانید سفری آسان تر و دلچسب در جاده های کانادا داشته باشید و در سفر به کانادا از دیدنی های کانادا و جاذبه های گردشگری کانادا نهایت لذت را ببرید.

کانادا 1

چگونه یک معامله خوب خودرو داشته باشیم؟

قبل از هر چیز، یک فروشنده قابل اطمینان پیدا کنید، چرا که اگر مراقب نباشید، ممکن است ماشینتان آنچه که انتظارش را دارید نباشد. اگر اتومبیل تان را شخصا خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید که هزینه سند در قرارداد ذکر شده است. فروشندگان موظف اند هرگونه وام های مرتبط با خودرو را به شما نشان دهند چرا که از لحاظ قانونی، زمانی که خودرو خریداری می شود، تمامی وام های آن به مالک جدید منتقل می شود. معامله ی خودروی شما، شامل هزینه کمیسیون خواهد بود. در برخی معامله ها، خودرو را همان گونه که هست می فروشند، سعی کنید از این معاملات پرهیز کنید. این خودروها شاید نسبت به قیمت شان عالی به نظر بیایند، اما بدون گواهی قانونی نمی توان از آن ها استفاده کرد. چنین خودروهایی ممکن است نقص های مکانیکی که فکرش را نمی کنید داشته باشند. خریدار باید سند خودرو را تهیه کند یا از فروشنده درخواست کند با پرداخت هزینه ای این کار را بر عهده بگیرد.برای آنکه از سلامت ماشین خود مطمئن شوید، با یک مکانیک معتبر و موثق در هنگام خرید مشورت کنید. فروشندگان باید یک UVIP (پکیج اطلاعات خودرو دست دوم)، که شامل تاریخچه ی تملک خودرو، تصادفات و وضعیت مالی آن است، به خریدار ارائه دهند. اگر چنین چیزی از فروشنده دریافت نکردید، خودتان آن را از فروشنده درخواست کنید. در غیر این صورت با صرف 20 دلار می توانید این پکیج را از دفاتر وزارت حمل و نقل تهیه کنید. اگر عباراتی از قیبل تک مالک و تاریخچه ی سرویس را در اینترنت جستجو کنید، می توانید خودروهای کمیابی که توسط صاحبان قابل اعتماد آن ها به فروش گذاشته شده اندرا راحت تر پیدا کنید. در هرصورت، هر روشی را که پیش می گیرید حتما احتیاط پیشه کنید.

کانادا 2

یک خودروی خوب چه قیمتی دارد؟

قیمت ماشین ها به ناحیه، عمر وسیله و نوع آن بستگی دارد. با پرداخت 3 هزار دلار کانادایی می توانید خودرویی قابل اعتماد را خریداری کنید. در انتهای سفر هم می توانید خودرو را فروخته و مقدار قابل توجهی از سرمایه ی خود را پس بگیرید. خودروهای برند تویوتا و هندا که سال ساخت آنها به قبل از سال 2000 بر می گردد، مصرف سوخت و قیمت مناسبی دارند و شانس فروش دوباره ی آن ها بسیار بالا است. فولکس واگن و ولوو هم گزینه های خوبی هستند اما قطعات آنها گران قیمت است. خودروهای شاسی بلند ارزان هم برای سفرهای بلند مدت ایده آل هستند اما اگر شاسی و سیستم تعلیق آنها ایراد داشته باشد، ممکن است هزینه ی گزافی برایتان داشته باشد.

کانادا 3

ماشین کرایه کنید

شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که ترجیح دهید وارد معامله خودرو نشوید. راه ساده تری نیز برای سفر به کانادا، گشت و گذار با ماشین و تماشای دیدنی های کانادا وجود دارد. شما می توانید یک ماشین کرایه کنید، اما مراقب باشید که به مسیرهای یک طرفه و برخی مسیرهایی که تردد در آنها ممنوع است، نروید، چرا که باید جریمه های سنگین تا بیش از صد دلار بپردازید. اگر یک اتومبیل کرایه کردید، به عدد کیلومتر شمار قبل از حرکت دقت کنید. مورد دیگری که باید در کرایه اتومبیل حواستان به آن باشد، بیمه است! بهتر است بدانید که کرایه ماشین ها در کانادا ، شامل بیمه کامل نمی شود و باید به صورت روزانه مبلغی را برای بیمه پرداخت کنید. اگر هم پس انجام سفر، خودتان ماشین را به محل اولیه بازگردانید، هزینه هایتان کاهش خواهد یافت. همچنین می توانید با جا به جایی (Dislocation) اتومبیل بین دو ایستگاه هزینه هایتان را تا حد زیادی کاهش داده و سوخت رایگان دریافت کنید. برای تخمین صحیح هزینه هایتان لازم است بدانید که باید اندکی هزینه برای پرداخت عوارض رانندگی در جاده های کانادا تحت عنوان جامعه ی خودروی کانادا کنار بگذارید. در سفر به کانادا بهترین گزینه برای گشت و گذار در دیدنی های کانادا و جاذبه های گردشگری کانادا و سفر به جاده های کانادا کرایه کردن خودرو می باشد

کانادا 4

رانندگی در زمستان

جاده های کانادا در زمستان نمک پاشی می شوند تا از لیز خوردن خودروها جلوگیری شود. برای افزایش ایمنی سفر خود، قطعات خودرو را بررسی کنید تا خوردگی و هر نوع آسیب احتمالی نداشته باشند. از عملکرد صحیح ترمزها و سفت بودن پیچ تایرها هم اطمینان حاصل کنید. همچنین تسمه تایم بعضی از خودروهای قدیمی را باید هر 100000 کیلومتر تعویض کرد. هرگونه تاخیر در تعویض ممکن است به سوختن موتور خودروی شما منجر شود. در صورت وقوع این مشکل بهتر است به مالک خودرو اطلاع دهید.

کانادا 5
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به کاتماندو نپال؛ شهری دیدنی و جالب برای گردشگران

مهیار قاسمی ، سه شنبه 24 بهمن 1402

با ما در راهنمای سفر به کاتماندو نپال همراه شوید تا شما را کمی با بهترین جاذبه های گردشگری کاتماندو نپال آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :