معرفی جاذبه های گردشگری مادرید | پایتخت زیبای اسپانیا

در این مطلب از سفر به مادرید می گوییم از گشت و گذار در این شهر زیبا در اسپانیا و بازدید از جاذبه های گردشگری مادرید و جاهای دیدنی مادرید. هیچ شهری در دنیا مانند مادرید ، پایتخت زیبای کشور سلطنتی اسپانیا پر از شور زندگی و انرژی وصف ناپذیر نیست. تابستان در پایتخت پر نشاط اسپانیا تنها به یک معنیست : فییستا fiesta (این کلمه که از زبان اسپانیایی به واژه نامه های انگلیسی وارد شده است به معنای جشن و پایکوبی بویژه از ساعت های آغازین شب تا بامداد می باشد). اگر می خواهید یک سفر فراموش نشدنی و خاطره انگیز را تجربه کنید به مادرید بروید، تاپا نوش جان کنید و در جشن و پایکوبی همیشگی مردم این شهر دیدنی شرکت کنید. برای این که بیشتر با نقاط دیدنی و خصوصیات مهم این شهر آشنا شوید، این مطلب ویژه همگردی را حتما بخوانید.

مادرید ، اسپانیا

چرا به مادرید سفر کنیم ؟

بهتر است ابتدا این سوال را پاسخ دهید. تا چه حد در مورد ساعت خواب خود انعطاف پذیر هستید !؟ آیا می توانید قبول کنید برای چند شب هم که شده دیر وقت غذا بخورید !؟ اگر حتی به یکی از سوالات پرسیده شده پاسخ مثبت می دهید، شما عاشق مادرید خواهید شد و مادرید اسپانیا نیز شما را دوست خواهد داشت. با وجود این که کارهای زیادی برای انجام دادن و چیزهای زیادی برای دیدن در این شهر وجود دارد، مکان هایی که همگی جزوی از جاذبه های گردشگری مادرید و جاهای دیدنی مادرید هستند، برای این که تفاوت ویژه پایتخت اسپانیا را از سایر شهر های این کشور متوجه شوید، می بایست خودتان را در ریتم هر روزه مادریلنو ها (مردم شهر مادرید) غرق کنید. برای این کار باید بعد از ظهر خود را در کافه های این شهر و در حال نوشیدن قهوه غلیظ سفید café con leche (قهوه غلیظ مخلوط شده با شیر) بگذرانید یا به انبوه جمعیت یکی از ترازاهای شهر (تراس های بزرگ رستوران ها در مادرید) بپیوندید یا هنگام خرید در بازارها مرتبا چونه بزنید یا چند قاشقک (یک نوع ساز موسیقی) در درست بگیرید و تا طلوع آفتاب فلامنکو برقصید. بطور کل، شهر مادرید کارهای دسته جمعی و فعالیت های اجتماعی را بسیار جدی می گیرد. فستیوال Corpus Christi که در روز پانزدهم ژوئن هر سال برگزار می شود، یکی از مهم ترین تعطیلات ملی این کشور است که در آن موسیقی با صدای بلند پخش می شود و شور و نشاط و انرژی از سرتاسر شهر مادرید موج می زند. البته بازدید جاذبه های گردشگری مادرید و جاهای دیدنی مادرید را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

یکی از فستیوال های شهر مادرید

در مادرید چه کنیم !؟

مادرید اسپانیا یکی از سبز ترین شهر های جهان است و بالاترین تعداد درخت برای هر نفر در اروپا را داراست. در هر جای این شهر که باشید، با کمتر از ده دقیقه پیاده روی به یک پارک می رسید. بنابراین اگر بگوییم که بهتر است روز آفتابی تابستانی خود را با یک فنجان قهوه و پیاده روی شروع کنید، حرف نامربوطی نزده ایم. تمامی خیابان های شهر به میدان اصلی شهر، میدان پلازا میر Plaza Mayor که یکی از جاذبه های گردشگری مادرید و جاهای دیدنی مادرید ختم می شوند. بهترین زمان برای تماشای این میدان ، ساعت های نزدیک به ظهر است که خورشید در بالاترین نقطه مناره های مارپیچ قرن شانزدهمی می درخشد و نور آن روی مجسمه ها و بناهای یادبود تاریخی میدان گسترده شده و قسمت هایی از آن به درون بارها و کافه های محیط پیرامون نفوذ می کند. در این زمان بهتر است در یکی از این کافه ها یا رستوران ها بنشینید، یک اورکاتا horchata (یک نوشیدنی شیرین درست شده از شیر، برنج و بادام که در این وقت از سال همراه با یخ سرو می شود.) سفارش بدهید و در حالی که آن را می نوشید برای نهار خود نقشه بکشید. این در حالیست که تنها نزدیک به 30 متر از مرکادو سان میگوئل Mercado de San Miguel ، بزرگ ترین بازار تره بار سرپوشیده شهر فاصله دارید. پیشنهاد می کنیم برای نهار به رستوران Paella y Olé بروید که غذا را در پرس های بزرگ و با قیمت های خیلی پایین سرو می کند. سپس به سمت شرق به بلوار Paseo del Prado و موزه Golden Triangle of Art بروید. این موزه از سه موزه پرادو Prado، رینا سوفیا Reina Sofía و تیسن برنمیزا Thyssen-Bornemisza تشکیل شده که همراه با هم، بهترین کلکسیون های آثار هنری شهر مادرید اسپانیا را به نمایش گذاشته اند. بازار ال راسترو El Rastro بزرگ ترین بازار اروپا نیز هر یکشنبه از صبح تا بعد از ظهر با 3500 غرفه که انواع کارهای هنری و دستی را به فروش می رسانند باز است و در سفر به مادرید اسپانیا نباید از گشت و گذار در آن غافل شوید.

میدان پلازا دو مایر ، مادرید
میدان پلازا دو مایر ، مادرید 1

کجا اقامت کنیم ؟

دقیقا مانند بیشتر پایتخت های کشورهای اروپایی، در سفر به مادرید اسپانیا نیز می توانید با هر بودجه ای محل اقامت مناسب خود پیدا کنید. گزینه انتخابی ما هتل کلاسیک The Principal است که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. اما اثری از سروصدای مرکز شهر در این هتل حس نمی شود. تمامی 76 اتاق این هتل تک رنگ هستند با دوش های آب گرم فوق العاده و لوازم بهداشتی آرایشی که هیچ چشمه آب گرمی در دنیا نمی تواند با آن رقابت کند. همچنین بار و رستوران روی بام این هتل، بیشترین استفاده را از آسمان پرستاره می برند. منطقه سالامانکا Salamanca ، گران ترین منطقه شهر، مملو از هتل های درجه یک است. یکی از جدیدترین و بهترین های آنها هتل Barceló Emperatriz می باشد که دکوراسیون داخلی آن بسیار باشکوه است و در جای مناسبی قرار دارد که گشت و گذار در بوتیک های شهر را آسان می کند. اگر به دنبال هتلی غیر معمول هستید که کیفیت بالایی هم داشته باشد، به هتل Vincci the Mint بروید. این هتل طراحی فوق العاده ای دارد و برای اتاق های آن می بایست تا 76 پوند هزینه بپردازید.

هتل کلاسیک The Principal ، مادرید

چه بخوریم و چه بنوشیم ؟

در سفر به مادرید اسپانیا، پیدا کردن میز خالی در بهترین رستوران ها، بارها و کلوب ها بسیار سخت است. البته از راه وبسایت Madrid Lux می توانید در هر رستورانی که می خواهید و با هزینه بسیار خوب ، میز رزرو کنید و حتی پیشنهاد سایت در مورد بهترین رستوران هایی که مناسب بودجه شما هستند دریافت کنید. رستورانی که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید، رستوران بوتین Botin است که از سال 1725 فعالیت می کند و توسط رکورد جهانی گینس بعنوان قدیمی ترین رستوران جهان معرفی شده است. این رستوران، غذاهای سنتی از جمله غذاهای کاستیلین (مربوط به منطقه کاستیل اسپانیا) سرو می کند. تمامی ظروف این رستوران گلی هستند، گوشت ها کبابی هستند و خدمتکارها لباس رسمی به تن دارند. رستوران هرموسو و مالدیتو Hermoso & Malditos در هتل توتم Tótem غذاهای فوق مدرن با مواد اولیه بسیار سنتی سرو می کند. تنها بخاطر استیک مخصوص آن که بهمراه آواکادو سرو می شود می بایست حتما سری به این رستوران بزنید. شما نمی توانید به مادرید اسپانیا سفر کنید و تاپا (یک نوع ساندویچ کوچک سرخ شده) نخورید. رستوران های ال تمپرانیلو El Tempranillo و لا کاستلا La Castela دو تا از بهترین رستوران های مادرید برای صرف تاپا هستند.

رستوران بوتین Botin ، قدیمی ترین رستوران جهان ، مادرید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت زیبای آذربایجان

ن. چرمچی ، یکشنبه 25 تیر 1396

در سفر به باکو ، پایتخت کشور آذربایجان و جواهر کشف نشده منطقه قفقاز با چه چیزهایی روبرو خواهید شد ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :