نحوه ی دریافت ویزای توریستی هلند | راهکارهایی آسان و سریع

برای اخذ ویزای توریستی هلند، ابتدا باید از کنسولگری هلند واقع در تهران٬ برای مراجعه وقت بگیرید و سپس در زمان تعیین شده برای مصاحبه، با همراه داشتن مدارک مورد نیاز، در کنسولگری کشور هلند حاضر شوید. برای آشنایی دقیق تر با نحوه اخذ ویزای هلند از نوع توریستی، با همگردی همراه باشید. ویزای توریستی هلند، برای گردشگری و اقامت چند روزه تا سه ماهه در این کشور به افراد داده می شود. این کشور عضو اتحادیه شنگن می باشد٬ پس شما به ویزای شنگن احتیاج دارید. برای گرفتن ویزای شنگن، خودتان باید در زمانی که سفارت تعیین می کند٬ برای انگشت نگاری و مصاحبه حضور پیدا کنید. توجه کنید با ویزای توریستی هلند شما نمی توانید در آن کشور کار کنید و به این منظور شما نیاز به صدور مجوزی برای کار دارید. برای گرفتن ویزای هر کشوری، شما ابتدا باید فرم درخواست ویزای آن کشور را تکمیل کنید. این فرم را باید از بخش ویزای کنسولگری سفارت هلند بگیرید. فرم باید در دو نسخه و برای هر شخص به صورت جداگانه تکمیل شود.

ویزای هلند

ساعت کاری و آدرس سفارت هلند در تهران

سفارت هلند در تهران در فرمانیه، خیابان سنبل، خیابان ارغوان غربی، پلاک 60 واقع شده و شماره تلفن آن 23660000ـ021 می باشد و ساعات کاری آن نیز یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 16 و پنج شنبه ها از 13:30 تا 7:30 است.

آدرس اینترنتی : netherlandsandyou.nl

ویزای هلند 1

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند (توریستی)

ابتدا از تمام مدارک یک کپی بگیرید. اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می شود، اما کپی آن ها در پرونده ی شما در سفارت هلند می ماند. همه ی مدارک فارسی باید ترجمه رسمی انگلیسی شده باشند. یادتان باشد که اگر با ویزای توریستی هلند برای شما موافقت نشود نیز کپی مدارک به شما بازگردانده نخواهد شد.

شناسنامه ایرانی

حتما باید ترجمه رسمی شناسنامه با فتوکپی از تمام صفحاتش موجود باشد.

ویزای هلند 2

اصل گذرنامه

درهنگام درخواست ویزای هلند، اعتبار گذرنامه باید بیشتر از شش ماه تا تاریخ پایان ویزایتان باشد. یادتان باشد که از صفحات یک تا پنج گذرنامه، کپی تهیه کنید.

ویزای هلند 3

سه قطعه عکس رنگی

اگر نام همراهانتان در گذرنامه ی درخواست کننده ویزای هلند نوشته شده است، باید دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهانتان در مدارک باشد. در عکس ها باید تمام این نکات رعایت شود: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ و در ابعاد 5. 4* 5. 3 که کمتر از سه ماه قبل گرفته شده و کاملا به ظاهر فعلیتان شبیه باشد. طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

باقی مدارک مورد نیاز

آدرس محل کار و منزل به طور دقیق
اسناد وضع اجتماعی حرفه ای و تمکن مالی
برای کارمندان بخش دولتی
ترجمه آخرین حکم کارگزینی
برای کارمندان بخش خصوصی
گواهی اشتغال به کار

برخی از افراد حقوقی نیاز به مدارک بیشتری برای اخذ ویزای توریستی خود دارند که به شرح زیر می باشد:

صاحبان شرکت های خصوصی: ترجمه روزنامه رسمی شرکت و رزومه ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی
دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها: کارت بین المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی
برای مشاغل آزاد: ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی، مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی، پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود. ترجمه سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی، بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد هلند و در صورت نیاز، فاکتور پرداخت شده هتل در هلند برای کل مدت اقامت.

بیمه نامه بین المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدا

برای سفر به هلند و اخذ ویزای هلند باید بیمه مسافرت فردی یا جمعی داشته باشید که هزینه های احتمالی مانند بازگشت به کشور خودتان تحت مراقبت های پزشکی و یا هزینه های درمانی و بیمارستانی را پوشش دهد و توجه کنید که این بیمه باید در زمان مدت حضورتان در کشورهای منطقه شنگن اعتبار داشته باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص، مبلغ سی هزار یورو می باشد. شرکت خدمات بیمه باید نماینده ای معتبر در کشور هلند داشته باشد.

زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی هلند

بررسی اولیه برای صادرکردن ویزای هلند تا دو هفته زمان می برد، ولی صدور نهایی و تکمیل مدارک، چند هفته ای بیشتر زمان نیاز دارد و اکثرا تا شش هفته مشخص می شود که آیا ویزا به شما تعلق می گیرد یا خیر. یادتان باشد که تعداد درخواست ویزا در فصل تابستان و قبل از عید نوروز زیاد می شود و گاهی تعیین وقت مصاحبه تا چند هفته طول می کشد، بنابراین حتی بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری ببرد.

انتخاب بلیط مناسب برای سفر به هلند

هم اکنون فقط هواپیمایی ایران ایر به آمستردام، پرواز مستقیم انجام می دهد. همچنین با خطوط هوایی پگاسوس و ترکیش (با یک توقف در استانبول) نیز می توانید به کشور هلند پرواز انجام دهید. علاوه بر این خطوط هواپیمایی، می توان با هواپیمایی اتحاد، امارات، اوکراینی، بلاویا و ... با یک توقف به هلند سفر کنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

طریقه دریافت ویزای توریستی بلژیک | روشی ساده برای سفر به بلژیک

hb ، سه شنبه 10 مرداد 1396

بلژیک یک کشور سلطنتی و قابل توجه در اروپای شمالی است که ورود و خروج آن مستلزم دریافت ویزا می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :