با ایمان ترین کشورهای دنیا | نقش مذهب در زندگی مردم

 برای آنکه بدانید مذهبی ترین کشورهای جهان کدامند، باید ابتدا این را بدانید که به طور تقریبی اکثر مردم دنیا دارای دین هستند و خدایی را می پرستند. همانند کشورمان ایران که دین اسلام و همانند غربی ها که اکثریت مسیحیت را مورد پرستش قرار داده اند. دین یعنی مجموعه باورها و اعتقادات که زندگی درست و راه راست را به بشریت نشان می دهد اما در جهان ادیان مختلف با اعتقادات مختلفی وجود دارد که ما در اینجا کشورهای مذهبی جهان یا با ایمان ترین کشورهای دنیا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کشورهای مذهبی جهان

مراکش مذهبی ترین شهر جهان

یکی از کشورهایی که بسیار دین را پایه زندگی خود قرار داده اند و اکثریت مردم آن یک دین را دارند، کشور مراکش است. این کشور به طور رسمی در سال 2015 به عنوان با ایمان ترین کشورهای دنیا شناخته شد زیرا 93 درصد مردم بر این عقیده بودند که دین بخش مهمی از زندگی خصوصی و کارشان است. از آنجایی که 98.7 درصد مردم کشور دینشان اسلام است با توجه به فرمایشات این دین بسیار به خانواده و پابرجایی آن اهمیت می دهند و همینطور بسیار برای بزرگان ارزش قائل بوده حتی اعمال واجبه این دین را بدون هیچ کم و کاستی انجام می دهند همانند برپایی نماز 5 بار در روز، یک ماه از سال را از طلوع تا غروب خورشید روزه گرفته و برگزاری نماز جمعه در آخرین روز هفته که تعطیل است و همه مردم می توانند یکجا باهم به اقامه این نماز بپردازند. البته دو دین دیگر هم در این کشور وجود دارد که 1.1 درصد مسیحیت بوده و 0.2 درصد یهودیت است که این جمعیت کم می توانند در ماه رمضان اعمال عادی خود را انجام دهند تنها ممنوعیتی که برای این قشر وجود دارد، نخوردن، سیگار نکشیدن و ننوشیدن غذا در ملا عام است و این نشانگر این است که مذهبی ترین کشورهای جهان کدامند.

مراکش

گرجستان کشوری با چند دین

کشور دومی که دین را بخشی از زندگی خود قرار داده و از با ایمان ترین کشورهای دنیا است، گرجستان می باشد اما در این کشور ادیان متفاوت تری پیدا می شود هرچند که مطلبی که بین همه آن ها یعنی 93 درصد مردم مشترک است این بوده که زندگی شخصی و کاری را عجین با دین می دانند اما اگر بخواهیم به تقسیم بندی مردم در دین ها اشاره کنیم باید گفت 83.9 درصد به مذهب مسیحیت ارتدکسی معتقدند چیزی در حدود اکثریت مردم که از پیروان کلیسای ارتدکس گرجستان هستند. در میان جمعیت باقی مانده 1 درصد به کلیسای ارتدکس روسی، 3.9 درصد به کلیسای پاپ آمریکا و 0.8 درصد نیز به مذهب کاتولیک معتقدند البته مردم کمی هم می مانند که دین هایی چون اسلام و یا یهودی دارند.

گرجستان کشوری با چند دین

بنگلادش کشوری اسلامی

یکی دیگر از کشورهای پر جمعیت و مذهبی که مانند مراکش دین اسلام در آن ارجحیت دارد و در واقع دین رسمی کشور است، بنگلادش بوده و می توان گفت جز معدود کشورهایی است که در سال 2009 پیوند دین با زندگی و اقتصادشان را 100 درصد اعلام کرد و سبب شد که این کشور یکی از کشورهای مذهبی جهان باشد. هرچند که در سال 2015 به 93 درصد رسید اما این رقم همچنان بالاترین درصدی است که مردم یک کشور می توانند داشته باشند. مردم بنگلادش چیزی در حدود 88 درصد از جمعیتشان مسلمان بوده بدین سبب به مراسمات مذهبی در دین اسلام بسیار اهمیت می دهند و سعی می کنند تا این جشن ها و مراسمات را باشکوه هر چه بیشتر برگزار کنند.

بنگلادش

ارمنستان اولین کشور مسیحی

ارمنستان اولین کشوری در دنیا است که مردمش به دین مسیحیت رجوع آوردند و الان چیزی در حدود 93 درصد از مردم را تشکیل می دهد و یکی از کشورهای مذهبی جهان به شمار می آید. به عبارت دیگر توضیحاتی درباره ورود این دین به ارمنستان است این گونه که در سال 301 پس از میلاد مسیح، مسیحیت برای اولین بار، از طریق فرستاده خود حضرت مسیح وارد ارمنستان و مردم این کشور اولین مردمی بودند که به این دین گرویدند. معتقدان به این دین به سه دسته تقسیم می شوند که اکثریت آن ها در ارمنستان پیروان کلیسا پاپ ارمنی هستند و دو دسته دیگر یعنی پروتستان ها و مسیحیان غیر تثلیثی جز اقلیت های مردم این کشور محسوب می شوند البته این نکته حائز اهمیت است که ارمنستان هم همانند هر کشور دیگری دارای دین های دیگری است که جمعیت کمی را تشکیل می دهند. 

 ارمنستان اولین کشور مسیحی

تایلند کشوری با دو دین

اما کشوری دیگر در آسیای شرقی وجود داشته که دینشان با تمام ادیان تا به حال نام برده تفاوت دارد و دین اکثریت مردم یعنی چیزی در حدود 94 درصد آن دین بودایی است که باز هم در نظرسنجی سال 2015 توانسته اند، مردم نظری یکسان داشته باشند یعنی 93 درصد مردم بر این عقیده بوده که دین را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند و سعی دارند به رفتار هایی که در دینشان توصیه شده چون عزت نفس، کنترل نفس و رفتارهای غیر خشونت آمیز و برخورد های دوستانه با یکدیگر عمل کتند. از 6 درصد باقی مانده مردم می توان گفت اکثریت دین دیگری چون هندو دارند و برای با صلح زندگی کردن تلاش می کنند، آن گونه که رفتارهایشان را با این فرهنگ در آمیخته اند و دانستن این امر کمک می کند تا بدانید مذهبی ترین کشورهای جهان کدامند.

تایلند کشوری با دو دین

یمن

در کشور یمن برخلاف بقیه کشورها مردم ادیان مختلف به طور جداگانه از هم زندگی می کنند اما دین قالب در کشور اسلام بوده که در سال 2009 مشخص شده 99 درصد مردم دین را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند و سعی می کنند با اتحاد زندگی کنند. این کشور با تمام مشکلاتی که دارد اما سعی بر آن داشته تا تمامی مراسم مذهبی را به جا آورد مخصوصا نماز جماعت در روز جمعه که همه متحدانه در کنار یکدیگر می ایستند و به اقامه نماز می پردازند سپس بعد از خاتمه نماز به خطبه های آن گوش داده و البته این نکته حائز اهمیت است که هرچند ادیان دیگر در این کشور به طور جدایی زندگی می کنند اما به طور کلی مردم کشور سعی بر آن داشته اند تا همگی با اتحاد درون کشورشان زندگی کنند و این امر سبب شده این کشور به یکی از کشورهای مذهبی جهان بدل شود.

یمن

اندونزی با 5 دین رسمی

برخلاف بسیاری از کشورها کشور اندونزی دارای 5 دین رسمی در کشور است که این دین ها شامل اسلام ، مسیحیت پروتستانی، هندو، مسیحیت کاتولیک و بودایی نیز هستند البته می توان گفت از بین این 5 دین رایج ترین دین در بین مردم اسلام است به گونه ای که این کشور جز پرجمعیت ترین کشور های اسلامی محسوب می شود. قانونی در کشور وجود دارد که تمامی مردم باید به یکی از این دین ها معتقد بوده بنابراین برای جلوگیری از تخطی در برابر این قانون در کارت های شناسایی همه مردم باید دینشان درج شده باشد. اندونزی هم همانند بسیاری کشور دیگر در سال 2009 اعلام کرد که اکثریت مردم دین را همراه با زندگی و کار خود می دانند.

اندونزی با 5 دین رسمی

مالاوی در آفریقا

در بین کشور های مذهبی که نام برده شد در اینجا به کشوری بسیار مذهبی و کوچک در جنوب شرقی آفریقا می رسیم. این کشور هم دارای دین های متفاوتی بوده اما چیزی که در مالاوی مشترک است، اتحاد مردم و پایبند بودنشان به دین که سرلوحه زندگی خود قرار داده اند اما اگر بخواهیم به دین های موجود در مالاوی اشاره کنیم باید مسیحیت و اسلام که اکثریت را تشکیل داده و هندو، یهودیت و راستافار که بسیار هم اندک هستند را نام ببریم.

مالاوی در آفریقا

سریلانکا کشوری با مذاهب چندگانه

یکی دیگر از کشور های مذهبی، سریلانکا است که کاملا با قدم زدن در شهر با دیدن معابد و مراکز مذهبی می توان به این موضوع پی برد اما باید خاطر نشان کرد تنها دین رسمی که در کشور وجود دارد، بودا بوده هرچند که کشوری با مذاهب چند گانه شناخته می شود زیرا مذاهب دیگری مانند مسیحیت، هندو و اسلام در کشور وجود دارند اما دین رسمی کشور یعنی بوده بیشترین تأثیر را بر روی زندگی مردم ، فرهنگ، تاریخ و حتی فلسفه کشور گذاشته است اما بازهم موردی که می توان از آن گذشب اعتقاد بسیار مردم این کشور به هر دینی که دارند است و دین را چیزی جدایی ناپذیر از زندگیشان می دانند.

سریلانکا کشوری با مذاهب چندگانه

نیجر

درواقع مذهبی ترین کشور در جهان که اکثریت مردم یک دین را دارند اما تمامی آن ها یعنی چیزی در حدود 100 درصد مردم دین را موضوعی جدایی ناپذیر از زندگی خود در سال 2009 اعلام کردند، نیجر است. البته می توان گفت کشوری چند دینی است دین هایی مانند روح گرایی، مسیحیت، هندو اما دینی که اغلب مردم را به سمت خود کشانده، دین اسلام است یعنی در حدود 94 درصد مردم به این دین گرویده اند. در واقع می توان گفت دین اسلام دین قالب در کشور است و این سبب شده که این کشور یکی از کشورهای مذهبی جهان باشد.

نیجر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با مذهبی ترین کشورهای جهان | نقش مذهب در زندگی افراد

مجید قدیانی ، پنج شنبه 18 مهر 1398

مذهب و دین پایه زندگانی بسیاری از مردم سراسر جهان است. کشورهایی در جهان وجود دارند که دینداری نقش پر رنگی در زندگی روزمره آن ها دارد.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 16 مرداد 1397

    باید بدانید با ایمان ترین کشورها کشورهایی هستند که به انسانیت خدمت کنند نه اینکه چند تا مذهب داشته باشند چرا که اگر مذهب ملاک باایمانی باشد هر کشوری که مذاهب بیشتری دارد پس با ایمان تر است.

    • 16 مرداد 1397

    ایران کجاست؟